| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 16
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Numerična simulacija vbrizgavanja piroliznega olja iz odpadne LDPE plastike v vbrizgalni šobi dizelskega motorja : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa I. stopnje
Andraž Dobaj, 2024, diplomsko delo

Opis: Proučevan je bil vpliv dodatka piroliznega olja, pridobljenega iz polietilena nizke gostote dizelskemu gorivu na pojavnost kavitacije v vbrizgalni šobi dizelskega motorja. V numerični simulaciji s programsko opremo Ansys Fluent so bile upoštevane lastnosti treh različnih goriv: čistega dizelskega goriva, dizelskega goriva z dodatkom 10% in 20% piroliznega olja (volumski deleži). Analiza rezultatov je pokazala, da dodajanje piroliznega olja dizelskemu gorivu vpliva na pojavnost kavitacije. Najnižja pojavnost kavitacije je bila zabeležena pri sto odstotnem dizelskem gorivu, najvišja pa pri gorivu z dodatkom 20% piroliznega olja. Pirolizno olje, pridobljeno iz polietilena nizke gostote ima nižji vrednosti viskoznosti in gostote kot dizelsko gorivo. Možno je sklepati, da nižji vrednosti viskoznosti in gostote vplivata na večjo pojavnost kavitacije pri gorivu z višjim volumskim deležem piroliznega olja iz polietilena nizke gostote v zmesi.
Ključne besede: kavitacija, računalniška dinamika tekočin, pirolizno olje, polietilen nizke gostote, vbrizgalna šoba, dizelski motor
Objavljeno v DKUM: 08.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (2,94 MB)

2.
Vpliv uporabe e-goriva na tokovne razmere v vbrizgalni šobi dizelskega motorja
Amin Marinšek Hussain, 2023, magistrsko delo

Opis: Namen magistrskega dela je ugotoviti vpliv e-goriva na tokovne razmere v vbrizgalni šobi dizelskega motorja. Alternativna goriva imajo drugačne lastnosti od konvencionalnega dizelskega goriva. Posledično lahko pričakujemo različno obnašanje goriva v vbrizgalni šobi. V magistrski nalogi so primerjana tri goriva. To so e-FT gorivo, My Renewable Diesel in konvencionalno dizelsko gorivo. Analiza toka goriva je bila izvedena s pomočjo programske opreme AVL FIRE, kjer so bile izvedene tri simulacije, za vsako gorivo posebej. Simulacija je bila omejena na enako geometrijo vbrizgalne šobe, enak potek dviga igle, enak obratovalni režim motorja, enak tlak vbrizgavanja in enak tlak znotraj zgorevalne komore. Po končanih simulacijah smo spoznali, da lastnosti goriva vplivajo na tokovne razmere in razvoj parne faze. Viskoznost in gostota sta tesno povezana z razvojem parne faze ter s pojavom kavitacije. Višja kot sta viskoznost in gostota goriva, manjša je možnost pojava kavitacije ter manj je parne faze. To pomeni, da manj viskozna goriva bolj kavitirajo v primerjavi bolj viskoznimi.
Ključne besede: e-goriva, dizelski motor, alternativna goriva, numerična simulacija, programski paket AVL FIRE
Objavljeno v DKUM: 29.11.2023; Ogledov: 413; Prenosov: 55
.pdf Celotno besedilo (1,98 MB)

3.
Primerjava vpliva na okolje pri uporabi dizelskega motorja ali plinske turbine za proizvodnjo električne energije v TE Brestanica : magistrsko delo
Nataša Klavžar, 2023, magistrsko delo

Opis: V sodobnem svetu je proizvodnja električne energije nujna zaradi bolj množične uporabe električnih naprav in vse večjega povpraševanja po energiji. Podnebne spremembe se lahko štejejo za enega najbolj perečih problemov, s katerimi se trenutno sooča svet. Nekatere metode pridobivanja električne energije s premogom, nafto, zemeljskim plinom povzročajo neizogibne emisije toplogrednih plinov in številne negativne učinke na okolje. Temperatura narašča, dviga se morska gladina in še ena težava, ki je povezana s podnebnimi spremembami, je izčrpavanje fosilnih goriv. Vsem proizvodnjam je pomembno, da svojo energijo proizvajajo na učinkovit način in poskušajo zmanjšati njen vpliv na okolje. V magistrskem delu smo analizirali in primerjali uporabo različnih pogonov v Termoelektrarni Brestanica. Želeli smo ugotoviti, kakšen vpliv ima uporaba dizelskega motorja v proizvodnji; to smo primerjali s trenutnimi pogoni, ki jih imajo plinski bloki v Brestanici. Ugotovili smo, da ima dizelski motor krajši odzivni čas pri zagonu, zato lahko posledično tudi zmanjšamo emisijske vplive na okolje.
Ključne besede: Termoelektrarna Brestanica, plinska turbina, dizelski motor, emisijski vplivi na okolje, krajši odzivni čas, zagon, elektroenergetsko omrežje
Objavljeno v DKUM: 17.10.2023; Ogledov: 401; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (2,30 MB)

4.
Simulacija zgorevanja dizelskega goriva in DME v zgorevalni komori dizelskega motorja : diplomsko delo
Tomi Gjergjek, 2023, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je bila primerjava zgorevanja dizla in dimetil etra v zgorevalni komori dizelskega motorja. Simulacije so bile izvedene v programskem paketu FIRE in omejene na izsek ene zgorevalne komore. V dizelskih motorjih poteka zgorevanje s samovžigom goriva, zato so različne lastnosti obeh goriv vplivale na potek zgorevanja in posledično na temperaturo, tlak ter na produkte zgorevanja oziroma emisije. Na zgorevanje vpliva tudi kot ročične gredi, pri katerem se vbrizga gorivo, zato so se simulacije izvedle pri treh različnih kotih vbrizga. Škodljive emisije dizelskih goriv, kot so dušikovi oksidi, ogljikovodiki, delci, ogljikov monoksid in dioksid, nelagodno vplivajo na zdravje ljudi in naravo, zato se standardi za emisije, ki določajo dovoljeno količino emisij pri zgorevanju, bližajo vse nižjim vrednosti. Dimetil eter bi naj bil ustrezen nadomestek za dizelsko gorivo, tako imenovano alternativno gorivo. Rezultati simulacije so pokazali različne vrednosti tlaka, temperature in emisij, kot tudi prednosti in slabosti dimetil etra v primerjavi z dizlom.
Ključne besede: numerična simulacija, zgorevanje, dizelski motor, goriva, dizel, dimetil eter, programski paket FIRE, emisije
Objavljeno v DKUM: 05.10.2023; Ogledov: 312; Prenosov: 33
.pdf Celotno besedilo (4,03 MB)

5.
Vpliv biogoriva na tokovne razmere v vbrizgalni šobi dizelskega motorja : magistrsko delo
Petra Drvenkar, 2021, magistrsko delo

Opis: Namen magistrskega dela je ugotoviti vpliv dodatka biodizla in bioetanola k dizelskemu gorivu na tokovne razmere v vbrizgalni šobi oziroma v izvrtini za vbrizg goriva. Uporabljena metoda dela je bila numerična simulacija vbrizga goriva, ki je bila izvedena v programskem paketu AVL FIRE. Z omenjenim programom smo morali izdelali tri mreže različnih gostot (redka, srednja in gosta) in izbrati pravo mrežo. Za nadaljnjo analizo smo izbrali srednjo mrežo, zaradi krajšega časa izračuna simulacije. Simulacije so se razlikovale le po lastnostih goriv, in sicer deležu biogoriva dodanega k dizelskemu gorivu. Simulacije so bile izvedene na enem obratovalnem režimu motorja (en tlak vbrizgavanja), dveh različnih tlakih v zgorevalni komori motorja in pri enakem poteku dviga igle za vsa testirana goriva. Iz rezultatov simulacije, ki so najbolje prikazali razvoj parne faze na izvrtini in izstopu iz izvrtine, je mogoče odčitati, da so razlike opazne, vendar minimalne, na podlogi česar lahko sklepamo, da so obravnavana biogoriva primerna za uporabo v obstoječih dizelskih motorjih.
Ključne besede: goriva, biodizel, bioetanol, dizelski motor, programski paket AVL FIRE, numerična simulacija
Objavljeno v DKUM: 29.09.2021; Ogledov: 1077; Prenosov: 96
.pdf Celotno besedilo (1,78 MB)

6.
Vpliv piroliznih olj na tokovne razmere v vbrizgalni šobi dizelskega motorja : diplomsko delo
Jure Omahen, 2021, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je ugotoviti vpliv dodatka piroliznih olj k dizelskemu gorivu na tokovne razmere v vbrizgalni šobi dizelskega motorja. Ker imajo pirolizna olja drugačne lastnosti kot konvencionalna goriva, lahko pričakujemo različno obnašanje goriva v vbrizgalni šobi. Za analizo problema so bile uporabljene numerične simulacije toka goriva v vbrizgalni šobi dizelskega motorja s programom AVL FIRE. Simulacije so se razlikovale po deležu dodanega piroliznega olja k dizelskemu gorivu. Pri simulacijah smo se omejili na eno geometrijo, enak potek dviga igle, enak tlak vbrizgavanja, enake obratovalne pogoje ter enak tlak v zgorevalni komori. Po izvedenih simulacijah smo opazili, da lastnosti mešanic goriv vplivajo na tokovne razmere in razvoj parne faze. Razlika v viskoznosti mešanic je vplivala na dolžino območja parne faze. Mešanice z nižjo viskoznostjo so bolj kavitirale, bolj viskozne pa manj.
Ključne besede: goriva, pirolizna olja, dizelski motor, numerična simulacija, programski paket FIRE, dizel
Objavljeno v DKUM: 24.09.2021; Ogledov: 810; Prenosov: 96
.pdf Celotno besedilo (1,53 MB)

7.
Vpliv bioetanola na tokovne razmere v vbrizgalni šobi dizelskega motorja : diplomsko delo
Žiga Budna, 2018, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je ugotoviti vpliv dodatka bioetanola k dizelskem gorivu na tokovne razmere v vbrizgalni šobi oziroma v izvrtini za vbrizg goriva dizelskega motorja. Uporabljena metoda dela je bila numerična simulacija vbrizga goriva, ki je bila izvedena v programskem paketu AVL FIRE. Simulacije so se razlikovale le po lastnostih goriv, in sicer deležu etanola. Tlak vbrizga in vrtilna hitrost motorja sta bila za vse mešanice enaka. Iz rezultatov simulacij, ki prikazujejo razvoj parne faze na steni in na izstopu iz izvrtine, je možno odčitati podobne karakteristike vbrizga kot pri konvencionalnem dizelskem gorivu. Iz tega lahko sklepamo, da so mešanice dizelskega goriva z do 15 % volumenskega deleža bioetanola primerne za uporabo v obstoječih dizelskih motorjih.
Ključne besede: goriva, alternativna goriva, bioetanol, dizel, dizelski motor, programski paket FIRE, numerična simulacija
Objavljeno v DKUM: 11.01.2019; Ogledov: 1406; Prenosov: 137
.pdf Celotno besedilo (1,25 MB)

8.
Raziskava prednosti vzdrževanja dizelskih motorjev z originalnimi rezervnimi deli
Dušan Potočnik, 2016, diplomsko delo

Opis: Dizelski motorji se uporabljajo v različnih delovnih strojih in napravah. Njihovo vzdrževanje je vedno zahtevnejše. Motorji so iz leta v leto kompleksnejši predvsem zaradi zahtev po čistejšem izpuhu. Primerno vzdrževanje lahko zagotovimo z originalnimi rezervnimi deli. Izkušnje nam kažejo, da se težave pri delovanju in zaustavitve dizelskih motorjev pojavljajo v večini primerov, ko so na njih vgrajeni neoriginalni rezervni deli.
Ključne besede: vzdrževanje, dizelski motor, filter olja in goriva
Objavljeno v DKUM: 29.09.2016; Ogledov: 934; Prenosov: 70
.pdf Celotno besedilo (5,65 MB)

9.
VPLIV BIOGORIV NA PROCES ZGOREVANJA V DIZELSKEM MOTORJU
Luka Lešnik, 2014, doktorska disertacija

Opis: Biogoriva predstavljajo nadomestek fosilnim gorivom in lahko pripomorejo k zmanjšanju onesnaževanja okolja s toplogrednimi plini, ki so produkt zgorevanja fosilnih goriv. Najpogosteje uporabljeno biogorivo v dizelskih motorjih je biodizel, ki ga v Evropi večinoma proizvajamo iz oljne ogrščice. Pred pričetkom uporabe biodizelskega goriva v dizelskem motorju je potrebno narediti številne raziskave o njegovem vplivu na delovne karakteristike motorja, količino formiranih emisij ter na življenjsko dobo motorja. V sklopu disertacije smo za potrebe preučevanja vpliva uporabe biodizelskega goriva na proces zgorevanja v dizelskem motorju, delovne karakteristike motorja in na količino formiranih emisij uporabili numerične simulacije in meritve na realnem motorju. Za izvedbo numeričnih simulacij je bil izdelan podmodel za določitev vseh potrebnih parametrov modela zgorevanja in podmodel za določitev vseh potrebnih parametrov emisijskih modelov. Izdelava podmodelov je bila zastavljena kot inverzni problem, ki je bil rešen z uporabo optimizacijske metode. V ta namen smo testirali tri optimizacijske metode in za nadaljnjo delo izbrali računsko najmanj potratno L-M metodo. Podmodel za določitev parametrov modela zgorevanja je bil izdelan na podlagi izmerjenega poteka tlaka v zgorevalnem prostoru motorja na treh obratovalnih režimih za čisto dizelsko in čisto biodizelsko gorivo. V podmodel za določitev parametrov modela zgorevanja smo vključili le tiste parametre modela zgorevanj, za katere smo predhodno ugotovili, da jih bomo v postopku optimizacije lahko določili. Za izdelavo podmodela za določitev parametrov emisijskih modelov so bili uporabljeni rezultati meritev emisij dušikovih oksidov NOx in ogljikovega monoksida CO za čisto dizelsko gorivo, čisto biodizelsko gorivo in njuno mešanico B50. Nova podmodela sta omogočila določitev vseh potrebnih parametrov na podlagi poznanih lastnosti goriva in obratovalnega režima motorja in sta bila uporabljena za določitev vseh potrebnih parametrov za izvedbo simulacij. Iz primerjave rezultatov je razvidno dobro ujemanje med numerično in eksperimentalno dobljenimi rezultati, ki nakazuje na to, da sta izdelana podmodela primerna za določevanje vrednosti parametrov uporabljenega modela zgorevanja in uporabljenih emisijskih modelov.
Ključne besede: dizelski motor, biodizel, podmodel za določitev parametrov, emisije, karakteristika sproščanja toplote
Objavljeno v DKUM: 08.05.2014; Ogledov: 2323; Prenosov: 254
.pdf Celotno besedilo (3,13 MB)

10.
Predelava dizelskega avtomobila na rastlinsko olje
Jernej Kokošinc, 2010, diplomsko delo

Opis: Predelavo dizelskega avtomobila za pogon na rastlinsko olje je mogoče izvesti, če avto ustreza določenim zahtevam. Prva je črpalka znamke Bosch. Pri starejših klasičnih dizelskih avtomobilih z vrtinčno komoro je možen eno ali dvorezervoarni sistem predelave. Pri motorjih z direktnim vbrizgom goriva obstaja večja možnost prehoda hladnega rastlinskega olja preko batnih obročkov v motorno olje, kar lahko povzroči polimerizacijo-želiranje motornega olja, kar onemogoča mazanje strojnih delov. Pri teh motorjih pride v poštev dvorezervoarni način predelave, kjer motor vžgemo z dizlom iz enega rezervoarja, ko se segreje pa preklopimo na rastlinsko olje iz drugega rezervoarja, nazaj na dizel pa preklopimo nekaj minut pred ciljem oz. pred ustavitvijo motorja, da se olje iz črpalke spere z dizlom. Ta način je na dolgi rok uporabe tega olja prijaznejši do črpalke. Oba načina zahtevata vgradnjo grelca rastlinskega olja in menjavo vodov za gorivo, saj rastlinsko olje po določenem času razgradi vode-cevi, ki so nanj občutljivi. Dvorezervoarni način pa zahteva še vgradnjo dodatnega rezervoarja in preklopnih ventilov na dovodu in odvodu goriva. V nalogi sem predstavil pogonska goriva in pogonske sisteme v katerih se ta uporabljajo, teoretično ozadje predelave, celoten postopek predelave dizelskega avtomobila VW Golf 2 za pogon na rastlinsko olje, analizo testiranj emisij, pravno ozadje in možnosti uporabe teh informacij pri pouku v šoli.
Ključne besede: predelava, dizelski motor, dizel, rastlinsko olje
Objavljeno v DKUM: 22.10.2010; Ogledov: 8080; Prenosov: 866
.pdf Celotno besedilo (14,54 MB)

Iskanje izvedeno v 0.21 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici