| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 22
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Vpliv geometrije bata na delovanje motorja z notranjim zgorevanjem : diplomsko delo
Amin Marinšek Hussain, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi so primerjane tri različne geometrije bata oz. vdolbine znotraj čela bata dizelskega motorja. Prikazan je postopek od zasnove geometrijskih oblik, definiranja robnih pogojev, izdelave računskih mrež, numerične simulacije, prikazovanje želenih rezultatov pa vse do primerjave le teh. Več kot očitno so spremembe geometrij vplivale na dogajanje znotraj zgorevalne komore. Ključni rezultati zavzemajo spremembo tlaka, spremembo temperature in nastanek emisij. Rezultati in primerjava le teh so opisani na koncu diplomskega dela.
Ključne besede: Zgorevalna komora, geometrija, bat, AVL FIRE, Dizel, motor z notranjim zgorevanjem
Objavljeno v DKUM: 13.10.2021; Ogledov: 247; Prenosov: 33
.pdf Celotno besedilo (1,49 MB)

2.
Vpliv piroliznih olj na tokovne razmere v vbrizgalni šobi dizelskega motorja : diplomsko delo
Jure Omahen, 2021, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je ugotoviti vpliv dodatka piroliznih olj k dizelskemu gorivu na tokovne razmere v vbrizgalni šobi dizelskega motorja. Ker imajo pirolizna olja drugačne lastnosti kot konvencionalna goriva, lahko pričakujemo različno obnašanje goriva v vbrizgalni šobi. Za analizo problema so bile uporabljene numerične simulacije toka goriva v vbrizgalni šobi dizelskega motorja s programom AVL FIRE. Simulacije so se razlikovale po deležu dodanega piroliznega olja k dizelskemu gorivu. Pri simulacijah smo se omejili na eno geometrijo, enak potek dviga igle, enak tlak vbrizgavanja, enake obratovalne pogoje ter enak tlak v zgorevalni komori. Po izvedenih simulacijah smo opazili, da lastnosti mešanic goriv vplivajo na tokovne razmere in razvoj parne faze. Razlika v viskoznosti mešanic je vplivala na dolžino območja parne faze. Mešanice z nižjo viskoznostjo so bolj kavitirale, bolj viskozne pa manj.
Ključne besede: goriva, pirolizna olja, dizelski motor, numerična simulacija, programski paket FIRE, dizel
Objavljeno v DKUM: 24.09.2021; Ogledov: 203; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (1,53 MB)

3.
Koncept in zasnova zavornega sistema za lokomotivo serije 642/643 : diplomsko delo
Aleš Rupnik, 2019, diplomsko delo

Opis: 1. V diplomskem delu sta predstavljena koncept in zasnova omare zračno-tlačnega zavornega sistema, ki se vgrajuje na 12ih re-motoriziranih Dizel-električnih lokomotivah serije 642 in 643, kot tudi nekaj informacij o originalni, ter re-motorizirani lokomotivi. Cilj projekta je bilo vodenje izdelave izdelka od koncepta do končnega produkta, medsebojna povezava vitalnih elementov, kot tudi vključitev in vezava s preostalimi tokokrogi na lokomotivi. Povezan zavorni sistem se na koncu potrdi z izračunom zavore ter testiranjem sil zavornih čevljev na kolo.
Ključne besede: koncept, zasnova, zavorni sistem, Dizel-električna lokomotiva,
Objavljeno v DKUM: 27.11.2019; Ogledov: 698; Prenosov: 87
.pdf Celotno besedilo (3,52 MB)

4.
Organizacija velike revizije dizel motornega vlaka
Rožle Javornik, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo naprej predstavili slovensko podjetje Slovenske železnice, in sicer kakšen vozni park imajo, razdelili smo vlečna vozila in vlečena vozila. Pravilnik o vzdrževanju železniških vozil smo opisali po posameznih sklopih ter bolj podrobno pogledali roke in cikluse, ko morajo vozila prihajati na redno vzdrževanje oz. veliko revizijo. Pregledali smo celotno dokumentacijo podjetja VIT na Studencih v Mariboru, ki je potrebna za opravljanje velike revizije v sami delavnici. Navedli smo vse korake; od samega vstopa vozila v veliko revizijo pa do preizkusnih voženj oziroma do trenutka, ko je vozilo predano v ponovno uporabo in omrežje. Opisali smo delovne korake, ki so pri veliki reviziji najpomembnejši in najbolj zapleteni. Opisali smo uporabo metod v vzdrževalnih obratih železniških vozil in opredelili vitko proizvodnjo ter jo razdelili na njene glavne gradnike. Osredotočili smo se na metodo kanban, njene prednosti in slabosti. Ugotovili smo, kako si lahko pomagamo s karticami kanban in da jih poznamo več vrst. Z uporabo kartic kanban smo poskušali metodo kanban vnesti v podjetje SŽ VIT na Studencih v Mariboru. Pri tem smo se osredotočili na zaloge rezervnih delov v podjetju, ki so namenjeni veliki reviziji dizel motornega vozila. Proučili smo plan vstopov motornih vozil na veliko revizijo in povezali rezervne dele z njihovo zalogo. Z uvedbo signalne kartice kanban v skladišče rezervnih delov smo ugotovili, da bi s tem dosegli bolj optimalno naročanje rezervnih delov, zaradi česar jih ne bi nikoli zmanjkalo. Ugotovili smo, da bi s tem skrajšali končni rok velike revizije, kajti delo ne bi nikoli stalo zaradi praznih zalog v skladišču.
Ključne besede: rezervne zaloge, velika revizija, dizel motorno vozilo
Objavljeno v DKUM: 18.04.2019; Ogledov: 667; Prenosov: 76
.pdf Celotno besedilo (6,01 MB)

5.
Vpliv bioetanola na tokovne razmere v vbrizgalni šobi dizelskega motorja : diplomsko delo
Žiga Budna, 2018, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je ugotoviti vpliv dodatka bioetanola k dizelskem gorivu na tokovne razmere v vbrizgalni šobi oziroma v izvrtini za vbrizg goriva dizelskega motorja. Uporabljena metoda dela je bila numerična simulacija vbrizga goriva, ki je bila izvedena v programskem paketu AVL FIRE. Simulacije so se razlikovale le po lastnostih goriv, in sicer deležu etanola. Tlak vbrizga in vrtilna hitrost motorja sta bila za vse mešanice enaka. Iz rezultatov simulacij, ki prikazujejo razvoj parne faze na steni in na izstopu iz izvrtine, je možno odčitati podobne karakteristike vbrizga kot pri konvencionalnem dizelskem gorivu. Iz tega lahko sklepamo, da so mešanice dizelskega goriva z do 15 % volumenskega deleža bioetanola primerne za uporabo v obstoječih dizelskih motorjih.
Ključne besede: goriva, alternativna goriva, bioetanol, dizel, dizelski motor, programski paket FIRE, numerična simulacija
Objavljeno v DKUM: 11.01.2019; Ogledov: 791; Prenosov: 94
.pdf Celotno besedilo (1,25 MB)

6.
Revizija vitalne zavorne opreme dizel lokomotive
Tomaž Gračnar, 2018, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu so naprej predstavljeni zavorna oprema železniških vozil, revizija zavor ter vitalni zavorni sklopi. Vsa železniška vozila morajo biti opremljena s samodejnimi zračnimi zavorami. Delovanje se krmili iz osrednjega mesta z zaviralnikom. Nadaljuje se s splošno razlago o vzdrževanju zavor, brezhibnosti zavor, nadzoru, popravilu, vgradnji, zamenjavi in skladiščenju, zaščiti, pregledu zavornih diskov, čelnih pip ter zavornih pnevmatskih spojnih cevi in preskusom parkirnih zavor ter tesnosti zračnih naprav. Opisana je vitka proizvodnja. Izmed petih različnih metod je bila izbrana metoda 5S, ki jo je mogoče izboljšati. Metoda 5S je bila razdeljena na pet delov, vsak posebej pa je bil razčlenjen. Prikazano je, kolikokrat se uporabljajo najpomembnejše potrebščine. Pri tem je bilo opaženo, da je pri boljši organizaciji mogoč prihranek časa. Opisani so metoda »točno ob pravem času«, Kanban, metoda SMED in sedem vrst izgube. Predstavljeni so revizija RZ-3 in roki vzdrževanja lokomotive serije 642/643, prikazan obseg vzdrževalnih del ter prilagojene pnevmatske zavorne opreme. Dodane so tudi priloge, ki prikazujejo vse pomembnejše meritve, ki se opravijo v reviziji RZ-3.
Ključne besede: revizija, vitalna zavorna oprema, dizel lokomotiva, RZ-3
Objavljeno v DKUM: 08.11.2018; Ogledov: 629; Prenosov: 77
.pdf Celotno besedilo (11,07 MB)

7.
Numerična simulacija toka goriva v vbrizgalni šobi
Blaž Šaše, 2017, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge je bil raziskati tokovne razmere znotraj izvrtine za vbrizg goriva oziroma v vbrizgalni šobi pri uporabi računskih mrež različnih gostot. Izbrati smo morali pravo mrežo, zato smo preračune naredili na redki, srednji in gosti mreži. Diskretizacijo smo naredili z Richardsonovo ekstrapolacijo. Za nadaljnjo analizo smo izbrali srednjo mrežo, ki je podala kompromis med časom izračuna ter kvaliteto izračuna. To mrežo smo nato uporabili za simulacijo pri dveh različnih tlakih. Rezultate obeh tlakov smo primerjali na dveh robnih pogojih, simetriji in izstopu ter prikazali pri štirih različnih časih, kateri so najlepše prikazali spremembo vpadne faze.
Ključne besede: dizel, kavitacija, programski paket FIRE, Richardsonova ekstrapolacija, vbrizgalne šobe
Objavljeno v DKUM: 29.09.2017; Ogledov: 1086; Prenosov: 99
.pdf Celotno besedilo (1,79 MB)

8.
Servisiranje in vzdrževanje motorjev sodobnih osebnih vozil
Grega Knez, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo se ukvarjali s servisiranjem in vzdrževanjem motorjev sodobnih osebnih vozil. Ugotavljali smo, kateri tip avtomobila je primeren za določenega voznika oz. za njegove vozne navade. Izvedli smo primerjavo petih avtomobilov različnih znamk, pri čemer smo upoštevali tako dizelski kot tudi bencinski motor. Glede na pridobljene rezultate je za voznike, ki prevozijo vsaj 100.000 km, najbolj primerna uporaba vozila z dizelskim motorjem.
Ključne besede: avtomobili, motor, predpisi, dizel, bencin
Objavljeno v DKUM: 27.10.2016; Ogledov: 824; Prenosov: 150
.pdf Celotno besedilo (2,11 MB)

9.
GORIVA V KMETIJSTVU IN SPREMEMBE LE TEH OD 2005 DO 2020
Dominik Žišt, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu smo opisali razvoj goriv v obdobju od 2005 do 2020, njihov izvor, ter proučili kakšni so deleži porabe posameznih pogonskih goriv v kmetijstvu. Nadalje so predstavljena tudi ostala alternativna pogonska goriva motornih vozil, njihov obseg porabe in načini shranjevanja ter prevoz do kmetij. S pomočjo ankete, ki smo jo izvedli na 16 lokacijah pri 120 anketirancih smo ugotovili, da se v kmetijstvu še vedno od vseh goriv največ uporablja dizelsko gorivo in bencin. Nadalje je bilo ugotovljeno, da kmetje dobro poznajo zakonodajo glede transporta goriv, precej slabše pa je njihovo znanje glede samih sprememb pri zakonodaji o lastnostih goriv, ki neposredno vplivajo na delovanje kmetijskih strojev. Pri najpogosteje uporabljanih gorivih v kmetijstvu (dizel in bencin) smo v zadnjih petnajstih letih ugotovili spremembe v lastnostih, ki negativno vplivajo na okolje (žveplo, svinec, različni aromati …), projekcije pa kažejo, da bo v prihodnosti prihajalo do še večjih sprememb, ki se bodo nanašale tudi na pogonske agregate. Rezultati ankete so pokazali, da se kmetje zavedajo problema sprememb, čeprav sami ne vedo, kako se bo ta problematika rešila. Najverjetnejša rešitev je posodobitev ali zamenjava strojnega parka, ki bo zmanjšal porabo goriv in druge negativne vplive na okolje.
Ključne besede: goriva v kmetijstvu, bencin, dizel, alternativna goriva, zakonodaja, anketa
Objavljeno v DKUM: 30.05.2016; Ogledov: 798; Prenosov: 78
.pdf Celotno besedilo (506,89 KB)

10.
KOORDINACIJA IZVAJANJA SAMODEJNEGA VKLOPA PORABNIKOV NA HE FALA OB UPOŠTEVANJU OBREMENITVE DIZELSKEGA AGREGATA
Miha Krevh, 2015, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo izdelali izračune za uspešno koordinacijo izvajanja pogonov na HE Fala glede na obremenitev dizelskega agregata. V prvem delu je natančno opisan problem zaradi katerega je potrebno izdelati koordinacijo izvajanja porabnikov. Opisani so tudi pogoni in napajanje elektrarne. V drugem delu pa je predstavljen izračun koordinacije, ki je narejen v programu Microsoft Excel. V grafični obliki so prikazani rezultati izračuna zakasnitev in rezultati scenarijev. To je hkrati tudi glavni rezultat diplomskega dela.
Ključne besede: hidroelektrarna, koordinacija, dizel agregat
Objavljeno v DKUM: 28.09.2015; Ogledov: 844; Prenosov: 89
.pdf Celotno besedilo (1,78 MB)

Iskanje izvedeno v 0.2 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici