SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 18
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
VPLIV BIOGORIV NA KARAKTERISTIKE TOKA GORIVA V VBRIZGALNI ŠOBI
Luka Lešnik, 2010, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge je ugotoviti vpliv biogoriv na karakteristike toka goriva v vbrizgalni šobi oziroma v izvrtini za vbrizg goriva. Za preučitev vpliva goriv je bil narejen testni model v programskem orodju FIRE. Da bi dosegel čim boljše rezultate, sem na začetku naredil več mrež različnih oblik in z različnim številom elementov. Najprej so rezultati obsegali simulacije za vse mreže samo za biodizelsko gorivo. Primerjava dobljenih rezultatov mi je omogočila izbiro primerne oblike mreže in števila elementov mreže. Kasneje sem za izbrano obliko in število elementov mreže naredil simulacije za biodizelsko gorivo, mešanico biodizla z bioetanolom in za dizelsko gorivo. Po pregledu rezultatov simulacij opravljenih na testnem modelu s testiranimi gorivi lahko rečem, da sta testirani biogorivi glede njunega vpliva na karakteristike toka v izvrtini vbrizgalne šobe primerni za uporabo v dizelskih motorjih.
Ključne besede: goriva, biodizel, bioetanol, dizel, programski paket FIRE, volumenska frakcija
Objavljeno: 06.05.2010; Ogledov: 2008; Prenosov: 181
.pdf Celotno besedilo (2,26 MB)

4.
Predelava dizelskega avtomobila na rastlinsko olje
Jernej Kokošinc, 2010, diplomsko delo

Opis: Predelavo dizelskega avtomobila za pogon na rastlinsko olje je mogoče izvesti, če avto ustreza določenim zahtevam. Prva je črpalka znamke Bosch. Pri starejših klasičnih dizelskih avtomobilih z vrtinčno komoro je možen eno ali dvorezervoarni sistem predelave. Pri motorjih z direktnim vbrizgom goriva obstaja večja možnost prehoda hladnega rastlinskega olja preko batnih obročkov v motorno olje, kar lahko povzroči polimerizacijo-želiranje motornega olja, kar onemogoča mazanje strojnih delov. Pri teh motorjih pride v poštev dvorezervoarni način predelave, kjer motor vžgemo z dizlom iz enega rezervoarja, ko se segreje pa preklopimo na rastlinsko olje iz drugega rezervoarja, nazaj na dizel pa preklopimo nekaj minut pred ciljem oz. pred ustavitvijo motorja, da se olje iz črpalke spere z dizlom. Ta način je na dolgi rok uporabe tega olja prijaznejši do črpalke. Oba načina zahtevata vgradnjo grelca rastlinskega olja in menjavo vodov za gorivo, saj rastlinsko olje po določenem času razgradi vode-cevi, ki so nanj občutljivi. Dvorezervoarni način pa zahteva še vgradnjo dodatnega rezervoarja in preklopnih ventilov na dovodu in odvodu goriva. V nalogi sem predstavil pogonska goriva in pogonske sisteme v katerih se ta uporabljajo, teoretično ozadje predelave, celoten postopek predelave dizelskega avtomobila VW Golf 2 za pogon na rastlinsko olje, analizo testiranj emisij, pravno ozadje in možnosti uporabe teh informacij pri pouku v šoli.
Ključne besede: predelava, dizelski motor, dizel, rastlinsko olje
Objavljeno: 22.10.2010; Ogledov: 6389; Prenosov: 730
.pdf Celotno besedilo (14,54 MB)

5.
ČASOVNI VIDIKI VZDRŽEVANJA DIZELSKIH LOKOMOTIV
Damjan Želodec, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je predstavljen potek vzdrževanja dizelske lokomotive serije 644, vsa potrebna zakonodaja in pravilniki, ki jo omejujejo, ter natančen opis le-te. Prav tako bo predstavljen nov model vzdrževanja dizelskih lokomotiv na praktičnem primeru s pomočjo štirih matematičnih modelov za določanja zaloge rezervnih enot. Pa tudi nov koncept vzdrževanja železniških vozil s pomočjo sodobnih telekomunikacijskih in diagnostičnih naprav, ki bodo kot perspektiva za prihodnost.
Ključne besede: dizel lokomotiva, vzdrževanje, nabava, organizacija, rezervni deli, terminski plan, telekomunikacijska in diagnostična tehnologija
Objavljeno: 17.09.2010; Ogledov: 2155; Prenosov: 271
.pdf Celotno besedilo (2,43 MB)

6.
TEROTEHNOLOŠKI VIDIK VZDRŽEVANJA DIESEL LOKOMOTIV
Zlatko Žilarević, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo prikazuje pravne, tehnološke in organizacijske elemente, potrebne za vzdrževanje dizel lokomotiv na slovenskih železnicah. S terotehnološkega vidika sta predlagani metodi za izračun življenjskega cikla stroškov. Le-ta je prikazan na primeru lokomotive 642. Opisane so tudi okoljske zahteve in postopki pri nabavi novih dizel lokomotiv.
Ključne besede: Vzdrževanje dizel lokomotiv, železniški promet, življenjski cikel stroškov, terotehnologija
Objavljeno: 10.01.2011; Ogledov: 1358; Prenosov: 240
.pdf Celotno besedilo (2,43 MB)

7.
MODELIRANJE ELEKTRIČNEGA PODSISTEMA NEK S PROGRAMOM APROS
Dejan Slovenc, 2011, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava podsistem električnega napajanja znotraj NEK na 6,3 kV varnostnih zbiralkah in s tem preveritev programa Apros na električnem področju. V diplomi sestavljen model omogoča simulacijo odziva testa dizel generatorja na vklope in izklope črpalk v primeru signala izgube napajanja (BO signal). Model sestavljajo osnovni električni elementi kot so: tuja mreža, transformator, zbiralka, stikala, črpalka in generator. Zagotavljanje napajanja varnostne opreme je bistvenega pomena, saj zagotavlja hlajenje sredice jedrskega reaktorja v primeru nezgod. Program Apros je zmožen modeliranja celotne jedrske elektrarne, od same sredice, termohidravličnih analiz primarnega ter sekundarnega kroga, pa vse do električnega priklopa na omrežje.
Ključne besede: jedrska elektrarna, program Apros, izguba električnega napajanja, dizel generator
Objavljeno: 08.04.2011; Ogledov: 1688; Prenosov: 155
.pdf Celotno besedilo (5,88 MB)

8.
VPLIV BIOETANOLA NA KARAKTERISTIKE PROCESA VBRIZGAVANJA
Gregor Črešnik, 2011, diplomsko delo

Opis: Onesnaževanje zraka je že vrsto let resen problem in zato so v veliki meri odgovorni tudi motorji z notranjim zgorevanjem. Za pogon motorjev se najpogosteje uporabljajo fosilna goriva, kot sta dizel in bencin, pri zgorevanju katerih nastajajo škodljivi produkti tako za okolje, kot tudi za zdravje vseh živih organizmov. Ti škodljivi produkti so ogljikov monoksid, ogljikov dioksid, žveplov dioksid… Da bi se izognili onesnaževanju zraka z omenjenimi emisijami, posegamo po čistejših gorivih, ki jih imenujemo biogoriva. Namen diplomske naloge je ugotoviti lastnosti različnih biogoriv in vpliv njihove uporabe na karakteristike procesa vbrizgavanja. V ta namen smo določili kemijske in fizikalne lastnosti čistega dizelskega goriva, čistega biodizelskega goriva in njune mešanice s 5, 10 in 15 % deležem bioetanola.
Ključne besede: dizel, bioetanol, karakteristike procesa vbrizgavanja, lastnosti biogoriv, fizikalne lastnosti goriv, kemijske lastnosti goriv
Objavljeno: 06.10.2011; Ogledov: 1312; Prenosov: 92
.pdf Celotno besedilo (5,25 MB)

9.
POVEČANJE VARNOSTI NUKLEARNE ELEKTRARNE KRŠKO Z VGRADNJO DODATNEGA DIZELSKEGA AGREGATA
Danijel Vuk, 2012, diplomsko delo

Opis: Jedrska nesreča na Japonskem je botrovala cilju diplomskega dela raziskati in predstaviti zanesljivost in varnost Nuklearne elektrarne Krško ob predpostavki, da primerjamo obstoječe stanje z možnostjo vgradnje dodatnega dizel agregata. Z namenom zagotavljanja stalne električne energije jedrskemu objektu in s tem povezano zmanjšanje možnosti poškodb sredice ob popolnem izpadu električne energije so na začetku predstavljene možnosti, s katerimi bi Nuklearna elektrarna Krško lahko zagotovila večjo varnost. Podano je obstoječe stanje Nuklearne elektrarne Krško s pripadajočimi faktorji zanesljivosti in ocenami tveganja, ter prednosti, ki bodo nastopile z vgradnjo dodatnega dizel generatorja. Izvedeni so izračuni kratkostičnih in normalnih obratovalnih razmer, ki bodo osnova za dimenzioniranje in izbiro opreme, za tretji dizel agregat.
Ključne besede: proizvodnja električne energije, Nuklearna elektrarna Krško, dizel agregat, varnost, lastna raba, verjetnostne varnostne analize, kratkostični tokovi.
Objavljeno: 01.02.2012; Ogledov: 2041; Prenosov: 140
.pdf Celotno besedilo (3,11 MB)

10.
VPLIV BIOGORIV NA KARAKTERISTIKE PROCESA VBRIZGAVANJA DIZELSKEGA MOTORJA
Sandi Trplan, 2012, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je bil izvedba meritev hitrosti zvoka v različnih gorivih in mešanicah goriv, s poudarkom na biogorivih. Pri meritvah je bila uporabljena metoda merjenja hitrosti zvoka s tlačnimi senzorji. Uporabljena sta bila dva tlačna senzorja, katera sta bila nameščena na skupni tlačni cevi, na znani razdalji. Senzorja sta nastali tlačni val zaznavala kot spremembo tlaka v določeni točki. Meritve so se izvajale v tlačnem območju od 100 do 700 barov, v zaporednih intervalih po 100 barov. Na podlagi rezultatov meritev in narejeni primerjavi vpliva različnih vrst goriva na karakteristike procesa vbrizgavanja je razvidno, da je s pravim razmerjem biogoriv v mešanici možno doseči podoben vpliv na karakteristike delovanja motorja kot so pri konvencionalnem dizelskem gorivu.
Ključne besede: Goriva, biogoriva, dizel, bioetanol, biodizel, karakteristike procesa vbrizgavanja, merjenje hitrosti zvoka.
Objavljeno: 20.11.2012; Ogledov: 1140; Prenosov: 77
.pdf Celotno besedilo (1,59 MB)

Iskanje izvedeno v 0.05 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici