| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 39
Na začetekNa prejšnjo stran1234Na naslednjo stranNa konec
1.
Oblikovanje nove generacije avtodoma adria mobil sonic
Metod Levart, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi je predstavljeno oblikovanje eksterierja integriranega avtodoma Sonic. Na kratko so opisani tipi in zgodovina avtodomov ter podjetje Adria Mobil d. o. o. Cilj magistrske naloge je bil predstaviti morebitno obliko naslednje generacije integriranega avtodoma Sonic, pri čemer mora oblika zagotavljati funkcionalnost in smiselnost ter imeti rdečo nit z ostalimi produkti podjetja in predhodnimi generacijami. Razvoj je potekal v petih fazah v skladu s »Stanford design thinking« metodo, pri čemer smo na koncu izdelali končno vizualizacijo s pomočjo programskega orodja Autodesk SketchBook Pro in grafične tablice Wacom Intuos Pen & Touch.
Ključne besede: avtodom, dizajn, eksterier, Adria Mobil d. o. o., Sonic
Objavljeno: 29.06.2021; Ogledov: 15; Prenosov: 0

2.
OBLIKOVANJE JEDRA IN OHIŠJA MERILNE NAPRAVE
Andrej Cupar, 2008, diplomsko delo

Opis: V diplomi je po konceptu ''geštaltovskega'' oblikovanja od ''znotraj navzven'' razvita merilna naprava višjega cenovnega razreda. Pri tem velja vodilo, da oblika sledi funkciji. Estetsko je instrument oblikovan v smislu minimalizma. Značilne linije merilne naprave nakazujejo širino in višino instrumenta ali ga zakrožijo in omehčajo robove. Uporabljena je inovativna zgradba jedra in ohišja. Jedro je pri tem funkcionalna celota. Predstavljene so faze razvoja, evolucijske stopnje v tehničnem ter oblikovnem smislu. Pri razvoju so upoštevani mnogi tehnični dejavniki, ki so ključnega pomena za merilni instrument, saj tečejo skozenj tokovi do 1000 voltov, ki so lahko življenjsko nevarni.
Ključne besede: dizajn, oblikovanje od znotraj navzven, merilna naprava, jedro, ohišje
Objavljeno: 18.03.2021; Ogledov: 122; Prenosov: 32
.pdf Celotno besedilo (2,20 MB)

3.
Izdelava ploščic za orodja podjetja EMO – Orodjarna d.o.o.
Aleksandra Krivec, 2020, magistrsko delo

Opis: Orodja nas spremljajo že od samega začetka razvoja življenja na Zemlji. Skozi čas so ljudje spoznavali nove materiale in različne obdelovalne postopke. Danes poznamo veliko naprednih postopkov, ki omogočajo izdelavo najrazličnejših orodji. Orodja so v današnjem času zelo pomembna, saj brez njih ne bi bilo izdelkov. Razvoj družbe je vplival na to, da pričakujemo vedno več izdelkov, ki so izdelani hitro, brezhibno in so prilagojeni posameznikovim potrebam. Na trgu je veliko orodjarn, zato je prepoznavnost ključnega pomena za uspešno poslovanje podjetja. V podjetju EMO Orodjarna d.o.o. smo se odločili, da bomo orodja oplemenitili s ploščicami, ki bodo sporočale kje je bilo orodje narejeno. Najprej smo se posvetili dizajnu, nato pa še izdelavi ploščic. Ena izmed zahtev podjetja je bila, da so ploščice narejene v podjetju, zato smo pripravili tri možne postopke izdelave. Odločili smo se za najbolj učinkovit in najcenejši postopek – izrez z laserjem, lakiranje za doseganje temne barve in graviranje z vlaknastim laserjem. Med izdelavo magistrske naloge smo se naučili predvsem razlike med teoretično in realno izdelavo ploščic. Naše ideje in dizajni so lahko dobri, ampak je realizacija takšne ploščice toliko težja. Izdelali smo ploščice, ki izpolnjujejo vse zahteve podjetja, vsa orodja izdelana od januarja 2021 dalje pa bodo imela na odlitku orodja našo ploščico. Spremljali bomo poslovanje podjetja in takrat bomo lahko tudi najbolje opazili ali se nam je zaradi uporabe ploščice povečala prepoznavnost.
Ključne besede: Ploščice, orodjarstvo, dizajn, prepoznavnost podjetja
Objavljeno: 12.01.2021; Ogledov: 213; Prenosov: 0

4.
Vpliv vizualne podobe izdelka na nakupne odločitve
Klara Hameršak, 2020, diplomsko delo

Opis: Kaj najprej opazimo pri izdelku? Je to vizualna podoba samega izdelka, njegov dizajn, grafika, barve in material, iz katerega je izdelan ta izdelek? Ob paleti različnih vizualnih podob izdelka, se oko odjemalca v največji meri ustavi na barvitih in zanimivih podobah izdelka. Dejstvo je, da je dobra vizualna podoba tista, ki pripomore, da odjemalec začne o njej razmišljati ter ga motivira k nakupu. V prvem delu diplomskega projekta – teoretičnem delu, smo najprej predstavili, kaj je vizualna podoba, opisali embalažo in jo razvrstili glede na različne funkcije, ki jih opravlja. Prav tako smo opisali, katere vrste embalaže poznamo. Zraven embalaže spadajo tudi njeni komunikacijski elementi kot so barva, material, dizajn in grafika, oblika in dimenzija ter napisi na sami embalaži. Drugi del teorije je zavzela predstavitev nakupnih odločitev. Kašne vrste le teh poznamo, kakšen je njihov potek ter kakšne so njihove ponakupne reakcije. Na koncu teoretičnega dela smo opredelili povezavo med vizualno podobo izdelka in njen vpliv na faze nakupnega odločanja. V drugem delu diplomskega projekta smo izvedli raziskavo, s katero bomo potrdili ali ovrgli postavljene hipoteze. Za pridobitev podatkov smo uporabili metodo anketni vprašalnik, pri katerem sta sodelovala 102 odrasla anketiranca v treh različnih starostnih skupinah. Skozi raziskavo smo anketirancem predstavili tri kategorije izdelkov, med katerimi so morali izbrati en izdelek, ki jih je glede na vizualno podobo privlačil ali so za njegovo izbiro imeli kakšen drugi razlog, ki so ga navedli pod vsako kategorijo izdelkov. Skozi raziskavo smo ugotovili, da je dobra vizualna podoba izdelka pri določenih kategorijah pomembna, pri določenih pa ne.
Ključne besede: odjemalec, izdelek, embalaža, nakupno odločanje, dizajn, vizualna podoba.
Objavljeno: 02.12.2020; Ogledov: 184; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (1,10 MB)

5.
Primerjava k uporabnikom usmerjenih metod inoviranja
Rok Behin, 2019, diplomsko delo

Opis: Tako podjetniki kot zaposleni v korporacijah, ki v svoj inovacijski proces vpeljujejo k uporabniku usmerjene metode inoviranja, kot so dizajnerski način razmišljanja, koncepti vitkega štartnika ali dizajn sprint, pogosto adaptirajo enega izmed načinov razmišljanja in napačno poenotijo ostale koncepte z njim. V literaturi je mogoče najti analize in specifikacije omenjenih pristopov. Vse tri metode so orientirane k odkritjem s fokusom na uporabnika in njegove potrebe ter uporabljajo učenje kot enoto za napredek. Kljub podobnostim se metode v literaturi ne nanašajo druga na drugo. V diplomskem projektu smo podrobneje preučili razlike med metodo vitkega štartnika, dizajnerskim razmišljanjem in dizajn sprint metodo. V kritičnem pregledu literature in primerov uporabe na področju omenjenih metod smo raziskali njihove prednosti in omejitve, s katerimi smo pokrili nekatere vrzeli v literaturi in pripomogli k boljšemu razumevanju razlik. S tem smo omogočili, da se podjetniki in inovatorji lažje odločijo, kdaj in katero metodo vpeljati, in predstavili situacije, v katerih posamezna metoda nima popolne učinkovitosti. Na podlagi raziskave smo svetovali o kritičnih vprašanjih podjetnika, preden se odloči za implementacijo. Ugotovili smo, da je dizajnersko razmišljanje najbolj primeren pristop v najzgodnejših fazah upravljanja podjetij, saj spodbuja kulturo kreativnosti, razvoj empatije in z iterativnim testiranjem ekstremnih rešitev vodi do novih spoznanj. S tem lahko podjetniki dosežejo globoko razumevanje svojih uporabnikov in se o zaželenosti prepričajo, preden se odločijo za razvoj in o viziji podjetja. Kot sistem za upravljanje inovativnih podjetij je smiselno upoštevati statistično reprezentativne vzorce kvantitativnih podatkov in ubrati metodo vitkega štartnika. S pomočjo NSP-ja in zanke naredi-meri-spoznaj se lahko preverijo ključne predpostavke trajnostnega poslovnega modela v fazi, ko le-ta že obstaja, a še ni validiran. Smiselna je tudi uporaba v kasnejših fazah, kjer s kvalitativnim merjenjem odzivov do inkrementalnih sprememb produkta na trgu dosegamo boljšo uspešnost. Prednost dizajn sprinta je predvsem skrajšanje birokracijskih postopkov, ki nastanejo v velikih podjetjih, in povečanje kolaborativnosti med člani ekipe z različnih področij. Smiselno ga je uporabiti pred odločitvami, ki temeljijo na predpostavkah z visokim rizikom. Ker je za uspešno izpeljavo pomembno, da že poznamo ciljne uporabnike, je dizajn sprint smiselno uporabljati v fazah, ko je poslovni model sicer že razvit, a še ne popolnoma validiran. Pri tem pa je ključno izpostaviti tudi, da dizajn sprint nikakor ne more nadomestiti kvantitativnega iterativnega procesa, saj z njim ne dobimo dokaza o ujemanju produkta in trga. Služi kot sistem za kvalitativno validiranje pred porabo resursov za razvoj funkcionalnega NSP-ja.
Ključne besede: Metoda vitkega štartnika, dizajnersko razmišljanje, dizajn sprint, k uporabniku usmerjeno inoviranje
Objavljeno: 17.03.2020; Ogledov: 447; Prenosov: 83
.pdf Celotno besedilo (1,13 MB)

6.
Dizajn delovnega okolja na kritični poti članov kabinskega osebja v potniški kabini letala
Lea Pučnik, 2020, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava dizajn delovnega mesta na kritični poti članov kabinskega osebja v potniški kabini letala. Predstavljen je vpliv različnih telesnih drž članov kabinskega osebja med pripravo kabine pred prihodom potnikov na letalo in med strežbo ter vpliv okolja na člane kabinskega osebja v letalu (turbulence, vibracije, hrup, tlak, temperatura zraka …). Raziskava, ki je bila narejena še v času polne aktivnosti Adrie Airways, d. o. o., in je predstavljena v empiričnem delu magistrskega dela, temelji na podatkih, ki smo jih pridobili s pomočjo ankete, izvedene v mesecu aprilu 2019, v katero so bili vključeni redno zaposleni in študenti, ki so opravljali delo člana kabinskega osebja v podjetju Adria Airways, d. o. o. Anketo je rešilo 43 anketirancev. Ergonomska metoda OWAS temelji na dokumentiranih podatkih, pridobljenih na letu novembra 2018 s pomočjo kamere na mobilnem telefonu. Metodi RULA in REBA temeljita na anketiranju članov kabinskega osebja na posameznem delovnem mestu, zato sta v večji meri odvisni od občutka, realnosti in interpretacije podatkov. Lundqvistov indeks pa računsko določa odstotne deleže težavnosti, v kateri se znajdejo člani kabinskega osebja pri opravljanju del in nalog. Vse slike in posnetke za analizo smo pridobili s pomočjo mobilnega telefona. Ključni del pri ocenjevanju dizajna delovnega mesta na kritični poti članov kabinskega osebja v potniški kabini letala so bila vprašanja, ki so vključevala subjektivno oceno o razmerah na letalu in zdravstvenem stanju posameznika. Večina anketirancev je mnenja, da razmere (suh zrak, hrup, mraz, vročina, vibracije in manjša koncentracija kisika) vplivajo na njihovo zdravje. Iz rezultatov raziskave je razvidno, da 46,5 % anketirancev na letalu zelo moti hrup. Prav zaradi hrupa 88,4 % anketirancev sliši manj in ima glavobole. Prav tako smo ugotovili, da 72,1 % članov kabinskega osebja po končanem letenju boli hrbet, 51,2 % pa vrat zaradi upognjene drže vratu in hrbta kabinskega osebja pri pripravi kabine na let. 97,7 % anketirancev je mnenja, da bi se razmere v letalu lahko izboljšalo. V okviru magistrskega dela smo izpostavili nekatera ključna področja izboljšav. Predlagali smo dodatne raziskave, s katerimi bi ugotovili dejavnike, ki ovirajo ergonomske izboljšave za člane kabinskega osebja glede strežbe na letalu, ocenili učinek predlogov izboljšav glede izboljšanja dizajna (ergonomije) na delovnem mestu ter predlagali boljše ozaveščanje zaposlenih o ergonomiji na delovnem mestu, saj veliko lahko naredijo zaposleni tudi sami.
Ključne besede: ergonomija, dizajn, delovno mesto, kabinsko osebje, REBA, RULA, OWAS
Objavljeno: 10.03.2020; Ogledov: 550; Prenosov: 189
.pdf Celotno besedilo (37,02 MB)

7.
Vpliv trajnostnih pristopov in modnega aktivizma na izboljšanje delovanja modne industrije
Maja Dimoska, 2019, magistrsko delo

Opis: Modna industrija žal zelo negativno obremenjuje okolje. Da bi uvedli bolj trajnostno modo, so prisotne številne ideje o izboljšavah, pri čemer se ob nekaterih porajajo vprašanja, če so ob hitrem razvoju novih tehnologij vsi pristopi res trajnosti. Pri osveščanju družbe pripomore tudi modni aktivizem, ki spodbuja transparentno trajnostno pot od materiala do izdelka in do kupca vse do vrnitve zavrženega izdelka v ponovni krog uporabe. Ta proces želimo proučiti, analizirati ter podati nove rešitve, ki bodo doprinesle k spremembam v poslovanju in družbi.  
Ključne besede: trajnostna moda, eko-dizajn, etična moda, modni aktivizem
Objavljeno: 07.11.2019; Ogledov: 605; Prenosov: 75
.pdf Celotno besedilo (4,12 MB)

8.
Dialog narave in dizajna na primeru hiše Fallingwater (1935-1939), arhitekturne mojstrovine Franka Lloyda Wrighta
Sabina Malek, 2019, diplomsko delo

Opis: Na prelomu prejšnjega stoletja se je v arhitekturi zgodil velik preobrat na področju principov gradnje. Moderna arhitektura je pod vplivom idej Bauhausa začela združevati funkcionalno z estetskim, še posebej z uporabo izčiščenih geometrijskih form in novih materialov, kot so steklo, jeklo in armirani beton. Pomemben prispevek k tej ideologiji predstavlja filozofija ameriškega arhitekta Franka Lloyda Wrighta o organski arhitekturi, ki narekuje, da mora biti stavba (tako njen interier kot eksterier) zgrajena v harmoniji z naravo in se popolnoma podrediti karakteristikam reliefa. Najboljša izvedba te ideje se kaže v zasnovi počitniške rezidence družine Kaufmann - stavbe Fallingwater v Pensilvaniji, ki je osrednji predmet obravnave v diplomskem delu. Naloga se posveča umetnostnozgodovinski obravnavi Wrightove biografije s strani različnih avtorjev, s poudarki na analizi arhitekturnega in oblikovalskega koncepta na primeru stavbe Fallingwater, ki že z lego nad slapom sporoča o prvinah organskega. Zanimalo nas bo, kje v dizajnu interierja in notranje opreme se kaže unija z naravo, kako se umetnikovo vgrajeno pohištvo sklada z zbirateljskim pohištvom naročnikov, kakšen je pomen svetlobe in sence in kako je dosežen dekorativni učinek skozi oblike, teksture in barve. Raziskava je zaokrožena s potegom vzporednic med interierjem in eksterierjem, v smislu njune fizične, vizualne in simbolične povezanosti - temeljnih principov Wrightove ideologije organskega oblikovanja.
Ključne besede: Frank Lloyd Wright, organska arhitektura, Fallingwater, narava, notranji dizajn, dizajnersko pohištvo, svetloba in senca.
Objavljeno: 24.10.2019; Ogledov: 437; Prenosov: 37
.pdf Celotno besedilo (3,38 MB)

9.
Nov pristop k ročnemu orodju
Simon Koražija, 2018, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo raziskuje trenutno stanje na področju ročnega orodja in integracijo le-tega v življenje uporabnikov. Raziskava uporabnikov in trga kaže na številne tržne vrzeli in predstavlja izjemne možnosti za oblikovanje nove linije orodja, ki jo sestavljajo: kladivo, klešče, izvijač, nastavljivi ključ in univerzalni nož. Vzporedno z industrijskim oblikovanjem so nastajali elementi blagovne znamke, opravljena pa je bila tudi kratka raziskava s področja pakiranja produkta. Takšno ročno orodje odlično vključuje v sodobno okolje in se hkrati prilega življenjskemu slogu, v katerem dizajn igra pomembno vlogo.
Ključne besede: ročno orodje, industrijski dizajn, raziskava uporabnika, razvoj izdelka, blagovna znamka
Objavljeno: 07.06.2018; Ogledov: 680; Prenosov: 74
.pdf Celotno besedilo (3,22 MB)

10.
Analiza programskih orodij za testiranje dizajna mobilnih aplikacij
Vesna Šernek, 2018, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu smo raziskali orodja, ki so namenjena testiranju dizajna mobilnih aplikacij. Ta testiranja se osredotočajo na postavitev strani, vmesniške elemente, navigacijske sisteme in funkcionalnost dizajna. Raziskali smo, kakšno vlogo imajo aplikacije v svetu mobilne telefonije, in predstavili vlogo uporabniškega vmesnika pri razvoju uspešne, dobičkonosne aplikacije. Diplomsko delo smo zasnovali tako, da smo izmed množice dvajsetih orodij za testiranje dizajna aplikacije poiskali pet najbolj popularnih glede na določene kriterije, nato smo v vsakem orodju izdelali podoben žični okvir za aplikacijo in skozi delo ugotavljali, v čem se razlikujejo med seboj. Rezultat naloge je mnenje o tem, katero orodje je glede na izbrane kriterije najboljše in bo v pomoč bodočim razvijalcem mobilnih aplikacij.
Ključne besede: grafični dizajn, mobilne aplikacije, uporabniški vmesnik, ogrodje dizajna, žični okvir
Objavljeno: 24.04.2018; Ogledov: 595; Prenosov: 54
.pdf Celotno besedilo (1,61 MB)

Iskanje izvedeno v 0.3 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici