| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 41
Na začetekNa prejšnjo stran12345Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza vpliva prenova blagovne znamke na poslovanje podjetja
Špela Krajnc, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu z naslovom »Analiza vpliva prenove blagovne znamke na poslovanje podjetja« smo podrobneje spoznavali pojme dizajna in blagovne znamke ter njene prednosti in vpliv na vedenje potrošnika; raziskovali smo prenove blagovne znamke Cockta v povezavi s prilaganjem razmeram na trgu skozi leta in podrobneje analizirali spremembo podobe Cockte v začetku leta 2018, v primerjavi z njenimi konkurenti na trgu. Natančneje, v teoretičnem delu smo se usmerili v obravnavo blagovnih znamk, dizajna in vedenja potrošnikov do blagovnih znamk različnih avtorjev. V naslednjem, analitičnem delu smo raziskovali potrebna prilagajanja razmeram na trgu blagovne znamke pijače Cockta v preteklosti, prve znamke, ki je nastala v moderni dobi našega tržnega razvoja in je tudi neke vrste pionir uporabe sodobnih marketinških metod v Sloveniji, s poudarkom na analizi najnovejše osvežitve podobe Cockte iz začetka leta 2018, ko so prešli na »staro-novo« modro podobo in vpliv te prenove na uspešnost poslovanja Atlantic Grupe d. d. Ne mnoge slovenske blagovne znamke so uspele zadržati svoj ugled in tržni delež ter predstavljajo tak ponos slovenskega gospodarstva in nacionalno identiteto kot blagovna znamka Cockta. Jasno je, da blagovna znamka Cockta ostaja simbol potrošniške revolucije v Sloveniji in z uspešnimi prilagajanji tržnim razmeram postaja prepoznavna predstavnica slovenskih znamk.
Ključne besede: Blagovna znamka, vpliv blagovne znamke na potrošnika, dizajn, prenova blagovne znamke, Atlantic Grupa d. d., Droga Kolinska d. d., Cockta.
Objavljeno v DKUM: 20.12.2021; Ogledov: 242; Prenosov: 43
.pdf Celotno besedilo (1,57 MB)

2.
Uvajanje e-poštnega marketinga preko platforme net-results
Nino Kaučič, 2021, diplomsko delo

Opis: Vse več se dan danes v poslovanje uvaja nove in bolj napredne tehnologije. E-pošta je eden najbolj razširjenih medijev, ki na enostaven način doseže zelo široko množico. Vse več podjetij uporablja za komunikacijo s svojimi strankami prav e-pošto. Preko e-pošte komunicirajo, ter gradijo odnose in razmerja s potencialnimi strankami. Cilj je le te preobrniti v dejanske stranke. Pri tem si pomagajo s strategijami e-poštnega marketinga, ter tako svoje cilje o rasti dosegajo s pomočjo e-pošte. V nalogi smo predstavili pojma e-pošta in e-poštni marketing. Oba pojma smo opredelili, ter predstavili prednost in tudi slabosti uporabe le teh, v poslovanju. S teorijo in primeri smo prikazali, zakaj sta e-pošta, ter e-poštni marketing tako zelo pomembna v poslovanju podjetij in posameznikov. Poudarili smo pomembnost segmentacije, uvajanja e-poštne strategije v poslovanje, pridobivanje potencialnih strank, ter predstavili avtomatizacijo e-pošte in e-poštnega marketinga. Na koncu predstavljena praktična simulacija e-poštne kampanje, ter uprizorjen še potek izdelave visoko zmogljive e-pošte, katero smo poslali tridesetim posameznikom, ter na podlagi tega izvedli kratko analizo, kako se le ti odzivajo na e-pošto, ter strategijo e-poštnega marketinga. Analiza je pokazala, da dobro oblikovana e-pošta prej vzpodbudi prejemnika k nakupu. Prav tako kvalitetna e-pošta pozitivno vpliva na njihovo uporabniško izkušnjo. Prav tako prekomerno pošiljanje e-pošte lahko odvrne posameznike, zato v izogib temu se ustvarjajo v poslovanju kampanje v katere posamezniki s potrditvijo privolijo prejemanje e-pošte.
Ključne besede: e-pošta, e-poštni marketing, segmentacija, personalizacija, avtomatizacija, dizajn, potencialne stranke, e-poštna kampanja, Net Results
Objavljeno v DKUM: 08.11.2021; Ogledov: 216; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (741,89 KB)

3.
Oblikovanje nove generacije avtodoma adria mobil sonic : magistrsko delo
Metod Levart, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi je predstavljeno oblikovanje eksterierja integriranega avtodoma Sonic. Na kratko so opisani tipi in zgodovina avtodomov ter podjetje Adria Mobil d. o. o. Cilj magistrske naloge je bil predstaviti morebitno obliko naslednje generacije integriranega avtodoma Sonic, pri čemer mora oblika zagotavljati funkcionalnost in smiselnost ter imeti rdečo nit z ostalimi produkti podjetja in predhodnimi generacijami. Razvoj je potekal v petih fazah v skladu s »Stanford design thinking« metodo, pri čemer smo na koncu izdelali končno vizualizacijo s pomočjo programskega orodja Autodesk SketchBook Pro in grafične tablice Wacom Intuos Pen & Touch.
Ključne besede: avtodom, dizajn, eksterier, Adria Mobil d. o. o., Sonic
Objavljeno v DKUM: 29.06.2021; Ogledov: 164; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (5,49 MB)

4.
OBLIKOVANJE JEDRA IN OHIŠJA MERILNE NAPRAVE
Andrej Cupar, 2008, diplomsko delo

Opis: V diplomi je po konceptu ''geštaltovskega'' oblikovanja od ''znotraj navzven'' razvita merilna naprava višjega cenovnega razreda. Pri tem velja vodilo, da oblika sledi funkciji. Estetsko je instrument oblikovan v smislu minimalizma. Značilne linije merilne naprave nakazujejo širino in višino instrumenta ali ga zakrožijo in omehčajo robove. Uporabljena je inovativna zgradba jedra in ohišja. Jedro je pri tem funkcionalna celota. Predstavljene so faze razvoja, evolucijske stopnje v tehničnem ter oblikovnem smislu. Pri razvoju so upoštevani mnogi tehnični dejavniki, ki so ključnega pomena za merilni instrument, saj tečejo skozenj tokovi do 1000 voltov, ki so lahko življenjsko nevarni.
Ključne besede: dizajn, oblikovanje od znotraj navzven, merilna naprava, jedro, ohišje
Objavljeno v DKUM: 18.03.2021; Ogledov: 320; Prenosov: 51
.pdf Celotno besedilo (2,20 MB)

5.
Izdelava ploščic za orodja podjetja EMO – Orodjarna d.o.o. : magistrsko delo
Aleksandra Krivec, 2020, magistrsko delo

Opis: Orodja nas spremljajo že od samega začetka razvoja življenja na Zemlji. Skozi čas so ljudje spoznavali nove materiale in različne obdelovalne postopke. Danes poznamo veliko naprednih postopkov, ki omogočajo izdelavo najrazličnejših orodji. Orodja so v današnjem času zelo pomembna, saj brez njih ne bi bilo izdelkov. Razvoj družbe je vplival na to, da pričakujemo vedno več izdelkov, ki so izdelani hitro, brezhibno in so prilagojeni posameznikovim potrebam. Na trgu je veliko orodjarn, zato je prepoznavnost ključnega pomena za uspešno poslovanje podjetja. V podjetju EMO Orodjarna d.o.o. smo se odločili, da bomo orodja oplemenitili s ploščicami, ki bodo sporočale kje je bilo orodje narejeno. Najprej smo se posvetili dizajnu, nato pa še izdelavi ploščic. Ena izmed zahtev podjetja je bila, da so ploščice narejene v podjetju, zato smo pripravili tri možne postopke izdelave. Odločili smo se za najbolj učinkovit in najcenejši postopek – izrez z laserjem, lakiranje za doseganje temne barve in graviranje z vlaknastim laserjem. Med izdelavo magistrske naloge smo se naučili predvsem razlike med teoretično in realno izdelavo ploščic. Naše ideje in dizajni so lahko dobri, ampak je realizacija takšne ploščice toliko težja. Izdelali smo ploščice, ki izpolnjujejo vse zahteve podjetja, vsa orodja izdelana od januarja 2021 dalje pa bodo imela na odlitku orodja našo ploščico. Spremljali bomo poslovanje podjetja in takrat bomo lahko tudi najbolje opazili ali se nam je zaradi uporabe ploščice povečala prepoznavnost.
Ključne besede: Ploščice, orodjarstvo, dizajn, prepoznavnost podjetja
Objavljeno v DKUM: 12.01.2021; Ogledov: 481; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (2,98 MB)

6.
Vpliv vizualne podobe izdelka na nakupne odločitve
Klara Hameršak, 2020, diplomsko delo

Opis: Kaj najprej opazimo pri izdelku? Je to vizualna podoba samega izdelka, njegov dizajn, grafika, barve in material, iz katerega je izdelan ta izdelek? Ob paleti različnih vizualnih podob izdelka, se oko odjemalca v največji meri ustavi na barvitih in zanimivih podobah izdelka. Dejstvo je, da je dobra vizualna podoba tista, ki pripomore, da odjemalec začne o njej razmišljati ter ga motivira k nakupu. V prvem delu diplomskega projekta – teoretičnem delu, smo najprej predstavili, kaj je vizualna podoba, opisali embalažo in jo razvrstili glede na različne funkcije, ki jih opravlja. Prav tako smo opisali, katere vrste embalaže poznamo. Zraven embalaže spadajo tudi njeni komunikacijski elementi kot so barva, material, dizajn in grafika, oblika in dimenzija ter napisi na sami embalaži. Drugi del teorije je zavzela predstavitev nakupnih odločitev. Kašne vrste le teh poznamo, kakšen je njihov potek ter kakšne so njihove ponakupne reakcije. Na koncu teoretičnega dela smo opredelili povezavo med vizualno podobo izdelka in njen vpliv na faze nakupnega odločanja. V drugem delu diplomskega projekta smo izvedli raziskavo, s katero bomo potrdili ali ovrgli postavljene hipoteze. Za pridobitev podatkov smo uporabili metodo anketni vprašalnik, pri katerem sta sodelovala 102 odrasla anketiranca v treh različnih starostnih skupinah. Skozi raziskavo smo anketirancem predstavili tri kategorije izdelkov, med katerimi so morali izbrati en izdelek, ki jih je glede na vizualno podobo privlačil ali so za njegovo izbiro imeli kakšen drugi razlog, ki so ga navedli pod vsako kategorijo izdelkov. Skozi raziskavo smo ugotovili, da je dobra vizualna podoba izdelka pri določenih kategorijah pomembna, pri določenih pa ne.
Ključne besede: odjemalec, izdelek, embalaža, nakupno odločanje, dizajn, vizualna podoba.
Objavljeno v DKUM: 02.12.2020; Ogledov: 476; Prenosov: 64
.pdf Celotno besedilo (1,10 MB)

7.
Primerjava k uporabnikom usmerjenih metod inoviranja
Rok Behin, 2019, diplomsko delo

Opis: Tako podjetniki kot zaposleni v korporacijah, ki v svoj inovacijski proces vpeljujejo k uporabniku usmerjene metode inoviranja, kot so dizajnerski način razmišljanja, koncepti vitkega štartnika ali dizajn sprint, pogosto adaptirajo enega izmed načinov razmišljanja in napačno poenotijo ostale koncepte z njim. V literaturi je mogoče najti analize in specifikacije omenjenih pristopov. Vse tri metode so orientirane k odkritjem s fokusom na uporabnika in njegove potrebe ter uporabljajo učenje kot enoto za napredek. Kljub podobnostim se metode v literaturi ne nanašajo druga na drugo. V diplomskem projektu smo podrobneje preučili razlike med metodo vitkega štartnika, dizajnerskim razmišljanjem in dizajn sprint metodo. V kritičnem pregledu literature in primerov uporabe na področju omenjenih metod smo raziskali njihove prednosti in omejitve, s katerimi smo pokrili nekatere vrzeli v literaturi in pripomogli k boljšemu razumevanju razlik. S tem smo omogočili, da se podjetniki in inovatorji lažje odločijo, kdaj in katero metodo vpeljati, in predstavili situacije, v katerih posamezna metoda nima popolne učinkovitosti. Na podlagi raziskave smo svetovali o kritičnih vprašanjih podjetnika, preden se odloči za implementacijo. Ugotovili smo, da je dizajnersko razmišljanje najbolj primeren pristop v najzgodnejših fazah upravljanja podjetij, saj spodbuja kulturo kreativnosti, razvoj empatije in z iterativnim testiranjem ekstremnih rešitev vodi do novih spoznanj. S tem lahko podjetniki dosežejo globoko razumevanje svojih uporabnikov in se o zaželenosti prepričajo, preden se odločijo za razvoj in o viziji podjetja. Kot sistem za upravljanje inovativnih podjetij je smiselno upoštevati statistično reprezentativne vzorce kvantitativnih podatkov in ubrati metodo vitkega štartnika. S pomočjo NSP-ja in zanke naredi-meri-spoznaj se lahko preverijo ključne predpostavke trajnostnega poslovnega modela v fazi, ko le-ta že obstaja, a še ni validiran. Smiselna je tudi uporaba v kasnejših fazah, kjer s kvalitativnim merjenjem odzivov do inkrementalnih sprememb produkta na trgu dosegamo boljšo uspešnost. Prednost dizajn sprinta je predvsem skrajšanje birokracijskih postopkov, ki nastanejo v velikih podjetjih, in povečanje kolaborativnosti med člani ekipe z različnih področij. Smiselno ga je uporabiti pred odločitvami, ki temeljijo na predpostavkah z visokim rizikom. Ker je za uspešno izpeljavo pomembno, da že poznamo ciljne uporabnike, je dizajn sprint smiselno uporabljati v fazah, ko je poslovni model sicer že razvit, a še ne popolnoma validiran. Pri tem pa je ključno izpostaviti tudi, da dizajn sprint nikakor ne more nadomestiti kvantitativnega iterativnega procesa, saj z njim ne dobimo dokaza o ujemanju produkta in trga. Služi kot sistem za kvalitativno validiranje pred porabo resursov za razvoj funkcionalnega NSP-ja.
Ključne besede: Metoda vitkega štartnika, dizajnersko razmišljanje, dizajn sprint, k uporabniku usmerjeno inoviranje
Objavljeno v DKUM: 17.03.2020; Ogledov: 668; Prenosov: 114
.pdf Celotno besedilo (1,13 MB)

8.
Dizajn delovnega okolja na kritični poti članov kabinskega osebja v potniški kabini letala
Lea Pučnik, 2020, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava dizajn delovnega mesta na kritični poti članov kabinskega osebja v potniški kabini letala. Predstavljen je vpliv različnih telesnih drž članov kabinskega osebja med pripravo kabine pred prihodom potnikov na letalo in med strežbo ter vpliv okolja na člane kabinskega osebja v letalu (turbulence, vibracije, hrup, tlak, temperatura zraka …). Raziskava, ki je bila narejena še v času polne aktivnosti Adrie Airways, d. o. o., in je predstavljena v empiričnem delu magistrskega dela, temelji na podatkih, ki smo jih pridobili s pomočjo ankete, izvedene v mesecu aprilu 2019, v katero so bili vključeni redno zaposleni in študenti, ki so opravljali delo člana kabinskega osebja v podjetju Adria Airways, d. o. o. Anketo je rešilo 43 anketirancev. Ergonomska metoda OWAS temelji na dokumentiranih podatkih, pridobljenih na letu novembra 2018 s pomočjo kamere na mobilnem telefonu. Metodi RULA in REBA temeljita na anketiranju članov kabinskega osebja na posameznem delovnem mestu, zato sta v večji meri odvisni od občutka, realnosti in interpretacije podatkov. Lundqvistov indeks pa računsko določa odstotne deleže težavnosti, v kateri se znajdejo člani kabinskega osebja pri opravljanju del in nalog. Vse slike in posnetke za analizo smo pridobili s pomočjo mobilnega telefona. Ključni del pri ocenjevanju dizajna delovnega mesta na kritični poti članov kabinskega osebja v potniški kabini letala so bila vprašanja, ki so vključevala subjektivno oceno o razmerah na letalu in zdravstvenem stanju posameznika. Večina anketirancev je mnenja, da razmere (suh zrak, hrup, mraz, vročina, vibracije in manjša koncentracija kisika) vplivajo na njihovo zdravje. Iz rezultatov raziskave je razvidno, da 46,5 % anketirancev na letalu zelo moti hrup. Prav zaradi hrupa 88,4 % anketirancev sliši manj in ima glavobole. Prav tako smo ugotovili, da 72,1 % članov kabinskega osebja po končanem letenju boli hrbet, 51,2 % pa vrat zaradi upognjene drže vratu in hrbta kabinskega osebja pri pripravi kabine na let. 97,7 % anketirancev je mnenja, da bi se razmere v letalu lahko izboljšalo. V okviru magistrskega dela smo izpostavili nekatera ključna področja izboljšav. Predlagali smo dodatne raziskave, s katerimi bi ugotovili dejavnike, ki ovirajo ergonomske izboljšave za člane kabinskega osebja glede strežbe na letalu, ocenili učinek predlogov izboljšav glede izboljšanja dizajna (ergonomije) na delovnem mestu ter predlagali boljše ozaveščanje zaposlenih o ergonomiji na delovnem mestu, saj veliko lahko naredijo zaposleni tudi sami.
Ključne besede: ergonomija, dizajn, delovno mesto, kabinsko osebje, REBA, RULA, OWAS
Objavljeno v DKUM: 10.03.2020; Ogledov: 748; Prenosov: 230
.pdf Celotno besedilo (37,02 MB)

9.
Vpliv trajnostnih pristopov in modnega aktivizma na izboljšanje delovanja modne industrije : magistrsko delo
Maja Dimoska, 2019, magistrsko delo

Opis: Modna industrija žal zelo negativno obremenjuje okolje. Da bi uvedli bolj trajnostno modo, so prisotne številne ideje o izboljšavah, pri čemer se ob nekaterih porajajo vprašanja, če so ob hitrem razvoju novih tehnologij vsi pristopi res trajnosti. Pri osveščanju družbe pripomore tudi modni aktivizem, ki spodbuja transparentno trajnostno pot od materiala do izdelka in do kupca vse do vrnitve zavrženega izdelka v ponovni krog uporabe. Ta proces želimo proučiti, analizirati ter podati nove rešitve, ki bodo doprinesle k spremembam v poslovanju in družbi.  
Ključne besede: trajnostna moda, eko-dizajn, etična moda, modni aktivizem
Objavljeno v DKUM: 07.11.2019; Ogledov: 855; Prenosov: 130
.pdf Celotno besedilo (4,12 MB)

10.
Dialog narave in dizajna na primeru hiše Fallingwater (1935-1939), arhitekturne mojstrovine Franka Lloyda Wrighta
Sabina Malek, 2019, diplomsko delo

Opis: Na prelomu prejšnjega stoletja se je v arhitekturi zgodil velik preobrat na področju principov gradnje. Moderna arhitektura je pod vplivom idej Bauhausa začela združevati funkcionalno z estetskim, še posebej z uporabo izčiščenih geometrijskih form in novih materialov, kot so steklo, jeklo in armirani beton. Pomemben prispevek k tej ideologiji predstavlja filozofija ameriškega arhitekta Franka Lloyda Wrighta o organski arhitekturi, ki narekuje, da mora biti stavba (tako njen interier kot eksterier) zgrajena v harmoniji z naravo in se popolnoma podrediti karakteristikam reliefa. Najboljša izvedba te ideje se kaže v zasnovi počitniške rezidence družine Kaufmann - stavbe Fallingwater v Pensilvaniji, ki je osrednji predmet obravnave v diplomskem delu. Naloga se posveča umetnostnozgodovinski obravnavi Wrightove biografije s strani različnih avtorjev, s poudarki na analizi arhitekturnega in oblikovalskega koncepta na primeru stavbe Fallingwater, ki že z lego nad slapom sporoča o prvinah organskega. Zanimalo nas bo, kje v dizajnu interierja in notranje opreme se kaže unija z naravo, kako se umetnikovo vgrajeno pohištvo sklada z zbirateljskim pohištvom naročnikov, kakšen je pomen svetlobe in sence in kako je dosežen dekorativni učinek skozi oblike, teksture in barve. Raziskava je zaokrožena s potegom vzporednic med interierjem in eksterierjem, v smislu njune fizične, vizualne in simbolične povezanosti - temeljnih principov Wrightove ideologije organskega oblikovanja.
Ključne besede: Frank Lloyd Wright, organska arhitektura, Fallingwater, narava, notranji dizajn, dizajnersko pohištvo, svetloba in senca.
Objavljeno v DKUM: 24.10.2019; Ogledov: 692; Prenosov: 57
.pdf Celotno besedilo (3,38 MB)

Iskanje izvedeno v 0.16 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici