| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 16
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Bančne storitve in njihove inovacije : diplomsko delo
Simona Medved, 2005, diplomsko delo

Ključne besede: banke, Slovenija, bančno poslovanje, storitve, inovacije, diverzifikacija, inovativno poslovanje, inovacije
Objavljeno: 28.09.2007; Ogledov: 2628; Prenosov: 582
.pdf Celotno besedilo (323,02 KB)

2.
VPLIV VALUTNE DIVERZIFIKACIJE DENARNIH TOKOV NA IZPOSTAVLJENOST VALUTNEMU TVEGANJU
Maja Globočnik, 2015, magistrsko delo

Opis: Za podjetja, ki poslujejo na mednarodnih trgih, in sicer v različnih valutnih območjih, je značilno, da imajo denarne tokove nominirane v različnih tujih valutah. Zaradi tega na splošno velja, da višina izpostavljenosti valutnemu tveganju narašča premo sorazmerno z naraščajočo vpletenostjo podjetja v mednarodni gospodarski prostor. Pri tem je treba upoštevati, da valutna diverzifikacija denarnih tokov lahko omeji moč posameznih vplivov, ki jih imajo spremembe v deviznih tečajih na skupno vrednost pričakovanih denarnih tokov. Valutna diverzifikacija denarnih tokov po navadi izhaja iz geografske diverzifikacije mednarodnega poslovanja podjetja, njen vpliv pa v glavnem temelji na možnosti izkoriščanja nizkih pozitivnih korelacij med valutami. Večja geografska razpršenost poslovanja po navadi pomeni tudi večjo diverzifikacijo valut, v katerih so nominirani denarni tokovi, kar za podjetja pomeni tudi več možnosti za medsebojno izravnavo ugodnih in neugodnih izpostavljenosti valutnemu tveganju, kar posledično vpliva tudi na zmanjšano skupno raven izpostavljenosti tovrstnemu tveganju. Različni avtorji na področju obvladovanja valutnega tveganja, na primer Brealey in Kaplanis (1995), Logue (1995), Godfrey in Yee (1996), Shapiro in Sarin (2009) ter Madura in Fox (2011), se strinjajo, da podjetja, ki poslujejo na mednarodnih trgih, pri obvladovanju valutnega tveganja razpolagajo z določenimi prednostmi, ki jih ponujajo naravne oblike zavarovanj in ki so povezane tudi z valutno diverzifikacijo denarnih tokov. Korelacije med valutami so po navadi odvisne od povezave med dejavniki, ki vplivajo na spremembe v deviznih tečajih, ali pa nastanejo kot posledica prisotnosti tretje valute, ki vpliva na vrednost preostalih valut. Za države iz iste geografske regije so ponavadi značilne močne gospodarske povezave, ki temeljijo na geografski bližini ali podobnih gospodarskih in političnih dejavnikih. Zaradi tega naj bi imela podjetja, ki poslujejo v različnih geografskih regijah, in to v različnih valutnih območjih, več možnosti za izkoriščanje prednosti, ki so povezane z naravno obliko izravnave ugodnih in neugodnih izpostavljenosti valutnemu tveganju. S to trditvijo se na primer strinja tudi Pantzalis (Pantzalis et al. 2001), ki je v svoji raziskavi ugotovil, da so podjetja z bolj razvejano mrežo mednarodnega poslovanja uspešnejša v učinkovitem obvladovanju izpostavljenosti valutnemu tveganju. Navedeno so potrdili tudi izsledki empiričnega raziskovanja, v katerem je Makar (Makar et al. 1999) ugotovil, da pogostost uporabe valutnih izvedenih finančnih instrumentov narašča premo sorazmerno s stopnjo geografske koncentracije trgov, na katerih je prisotno podjetje. V nalogi preučujemo vpliv, ki ga imajo različne stopnje korelacij med valutami na višino izpostavljenosti valutnemu tveganju ter raziskujemo možnosti, ki jih korelacije omogočajo pri uporabi določenih finančnih tehnik in operativnih strategij zavarovanja pred valutnim tveganjem. Namen raziskave je ugotoviti, kako pomemben je dejansko vpliv, ki ga ima valutna diverzifikacija denarnih tokov na višino skupne izpostavljenosti valutnemu tveganju. Pri tem preverjamo, ali imajo podjetja z razpršeno mrežo mednarodnega poslovanja več možnosti izkoriščanja prednosti, ki izhajajo iz valutne diverzifikacije denarnih tokov, kot podjetja, katerih poslovanje je večinoma osredinjeno na trge znotraj svoje geografske regije. Analiza vpliva je opravljena z vidika podjetij, ki kot svojo funkcijsko valuto uporabljajo evro, in temelji na podlagi podatkov o gibanju vrednosti 48 valut iz sedmih različnih geografskih regij v dveh zaporednih časovnih obdobjih. V raziskavi ugotavljamo obstoj korelacij dolgega dosega, ki jih raziskujemo z analizo navzkrižnih korelacij z odstranjenim trendom. Ta metoda predstavlja prilagojeno obliko standardne kovariančne analize, ki jo v splošnem uporabljamo za kvantifikacijo navzkrižnih korelacij med dvema sočasno zabeleženima nestacionarnima časovnima vrstama podatkov.
Ključne besede: valutna diverzifikacija denarnih tokov, valutno tveganje, merjenje izpostavljenosti valutnemu tveganju, obvladovanje valutnega tveganja, korelacije med valutami, analiza navzkrižnih korelacij z odstranjenim trendom, korelacije dolgega dosega
Objavljeno: 25.01.2016; Ogledov: 728; Prenosov: 128
.pdf Celotno besedilo (20,25 MB)

3.
DIVERZIFICIRANA RAST NA PRIMERU PODJETJA SI. MOBIL D.D.
Simon Padar, 2015, diplomsko delo

Opis: Podjetja se v želji po rasti dandanes poslužujejo mnogih različnih strategi. Za katero izmed strategij se podjetje odloči, je v veliki meri odvisno od dejavnosti podjetja, stanja trga in obstoječih sposobnosti ter znanj v podjetju samem. V diplomskem projektu smo tako obravnavali teoretična izhodišča rasti podjetij, kot tudi teoretična izhodišča določenih strategij rasti, izmed katerih smo se osredotočili predvsem na strategijo diverzificirane rasti. Diverzifikacija posla za podjetje predstavlja širitev svoje tržne ponudbe s storitvami ali proizvodi, ki niso nujno povezani z obstoječimi storitvami ali proizvodi podjetja. Pogosto se od obstoječih storitev ali proizvodov popolnoma razlikujejo. Opredelili smo različne oblike, kot tudi tveganja diverzifikacije, ter preučili razloge podjetij za diverzifikacijo posla. Med temi najpogosteje najdemo nasičenost trga osnovne dejavnosti podjetja, nezmožnost nadaljnje generične rasti, kot tudi dejstvo, da diverzifikacija posla načeloma omogoča višjo stopnjo rasti kot generična rast. Diverzifikacijo posla izvaja tudi podjetje Si.Mobil d.d.. V diplomskem delu smo natančneje preučili razvoj in pristop podjetja k izvajanju diverzifikacije posla, ter z analizo finančnih podatkov podjetja iz poslovanja ocenili uspešnost dosedanjega izvajanja strategije diverzificirane rasti.
Ključne besede: Strategije rasti, diverzifikacija, rast podjetja, Si.Mobil d.d.
Objavljeno: 30.10.2015; Ogledov: 577; Prenosov: 137
.pdf Celotno besedilo (836,65 KB)

4.
VPLIV SOLVENTNOSTI II NA ZAVAROVALNIŠKI SEKTOR V EU
Marjan Inkret, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Zavarovalništvo je pomemben člen finančnega sistema, saj nudi razne oblike zavarovanja pred določenimi tveganji. Pri svojem poslovanju zavarovalnice izrabljajo učinek diverzifikacije in vsote velikih števil, kar občutno zmanjša tveganja. Njihove naložbe, še posebej pa dolgoročne, so izrednega pomena za narodno gospodarstvo in prispevajo velik delež k velikosti BDP. Razvoj na vseh področjih je s seboj prinesel tudi nova tveganja. Star sistem Solventnosti I je tako prišel do faze zastarelosti, zato so inštitucije Evropske unije začele priprave na uvedbo posodobljenega sistema, imenovanega Solventnost II. Solventnost II temelji deloma na prejšnji uredbi poslovanja zavarovalnic, prav tako pa tudi na modernejšem pristopu, ki določa poslovanje bank (imenovanem Basel II). Še največja podobnost z bančno direktivo je struktura treh stebrov, ki skrbi za celostni pristop pri upravljanju s tveganji. Pri vpeljavi Solventnosti II se uporablja Lamfalussyjev proces, pri katerem sodelujejo evropske institucije kot so Evropska komisija, Evropski svet in Evropski parlament pri pripravah, predlogih in potrditvah. Pričakovani vplivi vpeljave Solventnosti II so večja povezanost evropskega zavarovalniškega trga, večja varnost potrošnikov, večja medsebojna konkurenca, novi in inovativni produkti, večja transparentnost poslovanja in boljši nadzor. Negativne posledice vpeljave pa bi lahko bili visoki administrativni stroški ter dajanje prednosti večjim zavarovalnicam.
Ključne besede: Ključne besede: diverzifikacija, vsota velikih števil, upravljanje tveganj, zavarovalno tveganje, tržno tveganje, kreditno tveganje, likvidnostno tveganje, operativno tveganje, Solventnost I, Solventnost II, Basel II, Lamfalussyjev proces, Evropska komisija, Odbor evropskih nadzornikov za zavarovanje in poklicne pokojnine - CEIOPS, Odbor za zavarovanja in poklicne pokojnine - EIOPC, zahtevani solventnostni kapital – SCR, minimalni zahtevani kapital – MCR, interni model, standardni model, pozavarovanj
Objavljeno: 03.12.2010; Ogledov: 3100; Prenosov: 467
.pdf Celotno besedilo (975,04 KB)

5.
PRIMERJAVA MODELA VREDNOTENJA DOLGOROČNIH NALOŽB (CAPM) IN ARBITRAŽNE TEORIJE CEN (APT)
Katja Miklič, 2011, diplomsko delo

Opis: Spoznati želimo model vrednotenja dolgoročnih naložb (CAPM) in arbitražno teorijo cen naložb (APT). Oba modela želita ugotoviti, kakšne bodo pričakovane donosnosti v nekem portfelju. S CAPM-jem izračunavamo pričakovane donosnosti s pomočjo povprečja in variance, medtem ko so pri APT-ju pomembni faktorji. APT je neke vrste nadgradnja CAPM-ja. Raziskovalci, ki so modela primerjali (pri gozdarskih in kmetijskih naložbah) so ugotovili, da je APT model krepkejši, vendar pa tudi rezultatov CAPM-ja ne gre zanemariti. Pri obeh pa so med svojim raziskovanjem naleteli na težave. Oba imata svoje prednosti in slabosti. Kitajski raziskovalci so ugotovili, da je APT na kitajskem borznem trgu neuporaben, medtem ko so na Japonskem tudi testirali ta model in pokazali, da je ta model v prednosti pred CAPM-jem. CAPM pa se lahko uporablja tudi kot orodje za strateško planiranje, in sicer v korporacijah, ki se morajo odločiti, katere posle bodo obdržali in katere odstranili.
Ključne besede: moderna portfeljska teorija (MPT), model vrednotenja dolgoročnih naložb (CAPM), arbitražna teorija cen naložb (APT), portfelj, diverzifikacija, tveganje, specifično tveganje, sistematično tveganje, koeficient β
Objavljeno: 06.07.2011; Ogledov: 1587; Prenosov: 217
.pdf Celotno besedilo (509,48 KB)

6.
DIVERZIFICIRANA RAST NA PRIMERU PODJETJA ASS TUNING & AVTOSERVIS ZLATKO SENEKOVIČ S.P.
Niko Senekovič, 2011, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Vedno več podjetnikov se odloča za rast podjetja, ki pomeni takšno spreminjanje velikosti podjetja in s tem razpoložljivih proizvodnih zmogljivosti, ki vodijo do maksimiranja dobička. Za uspešno rast je pomembno izredno natančno načrtovanje poslovanja, sposobnost prilagajanja na spremembe ter motivacija podjetnika. Zraven maksimiranja dobička so vzroki, da se podjetnik odloči za rast podjetja, tudi želja po povečanju obsega prihodkov, povečanje prodane količine izdelkov oziroma storitev, družbeni pritisk, stroški ipd. V svoji rasti gre podjetje skozi različne faze rasti. Podjetnik mora vedeti kaj je potrebno v posamezni fazi izpopolnjevati in usklajevati, saj mu to omogoča bolj učinkovito vodenje rastočega podjetja. V osnovnem faznem modelu rasti si sledijo; faza rojstva, faza preživetja, faza rasti in faza zatona. V podjetju je prav tako potrebno določiti strategijo rasti, kadar želi podjetje na trg pripeljati nov izdelek ali storitev ali pa želi izpolniti uporabno vrednost že obstoječe ponudbe. Obstaja veliko različnih strategij, dve osnovni pa sta generična rast ter diverzifikacija. V diplomskem seminarju smo se osredotočili na diverzifikacijo, ki pomeni dodajanje novih vrst proizvodov k poslovnemu programu, ki se bistveno razlikujejo od dosedanjih, sodijo v druge skupine dejavnosti in zadovoljujejo drugačne potrebe. Podjetje k diverzifikaciji vodijo različni razlogi. Ti so predvsem nezmožnost generične rasti, odprava konkurenčnih slabosti, zapolnitev kapacitet izven sezone, kontrola velikosti in fleksibilnosti. Obstaja tudi nekaj pasti oziroma nevarnosti diverzifikacije, zato je dobro, da podjetje upošteva nekaj načel oziroma pravil za večjo uspešnost diverzifikacije. Diverzifikacijo, kot izbrano strategijo rasti smo predstavili na podjetju ASS tuning & Avtoservis Zlatko Senekovič s.p., kjer smo predstavili načrt izvajanja diverzifikacije, analizo okolja ter SWOT analizo diverzifikacije.
Ključne besede: rast podjetja, fazni model rasti, strategije rasti, generična rast, diverzifikacija
Objavljeno: 09.11.2011; Ogledov: 2714; Prenosov: 481
.pdf Celotno besedilo (873,13 KB)

7.
8.
DIVERZIFICIRANA RAST NA PRIMERU KRKA D.D.
Ana Marija Duhanič, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomskem seminarju smo predstavili strategijo diverzificirane rasti na primeru podjetja Krka d.d. Podjetje je eno najuspešnejših evropskih generičnih faramacevtskih proizvajalcev. Preden smo analizirali podjetje smo si najprej razložili nekatere pomembne pojme - strateški management in diverzifikacija. Diverzifikacija pomeni dodajanje novih vrst proizvodov oz. storitev k obstoječemu poslovnemu programu. Novi proizvodi in storitve se bistveno razlikujejo od dosedanjih in spadajo v druge skupine, ter hkrati zadovoljujejo drugačne potrebe. Podjetja se za diverzifikacijo odločajo iz razlogov kot so, nezmožnost generične rasti podjetja, kadar želijo odpraviti konkurenčne slabosti, zapolnti kapacitete izven sezone, … V empiričnem delu diplomskega seminarja smo predstavili podjetje Krka d.d., ki je raslo in še raste s pomočjo diverzificirane rasti. Vsi podatki so verodostojni in pridobljeni iz poslovnih poročil in spletne strani podjetja. Na primeru podjetja smo naredili tudi SWOT analizo.
Ključne besede: diverzifikacija, strateški management, podjetniška rast, Krka d.d., strategija povezane diverzifikacije, strategija nepovezane diverzifikacije, SWOT analiza
Objavljeno: 23.11.2012; Ogledov: 2609; Prenosov: 627
.pdf Celotno besedilo (962,92 KB)

9.
DIVERZIFICIRANA RAST NA PRIMERU ŠPORTNEGA DRUŠTVA LOKROVEC
Kris Stermecki, 2013, diplomsko delo

Opis: Veliko je podjetij, ki se z obstoječim obsegom bodisi proizvodnje in/ali prodaje izdelkov in/ali storitev zadovoljijo in s tem stagnirajo; ne rastejo. Na drugi strani je nekaj podjetij, ki s povečevanjem obsega obstoječih proizvodov in/ali storitev generično rastejo. Malo je podjetij, ki se odločajo za diverzificirano rast, še manj pa je takih, ki jim tovrstna rast tudi uspe. Diverzifikacija je izredno tvegana, vendar ob ustreznem načrtovanju lahko tudi zelo dobičkonosna. Podjetje sili na nove trge, da z novimi proizvodi in/ali storitvami osvoji nov krog odjemalcev. Takšen proces je viden tudi v načrtu razvoja Športnega društva Lokrovec, ki z ukrepi diverzificirane rasti čaka obetavna prihodnost. Osrednja tema diplomskega dela je svetovno poznan in priznan šport tenis, ki se je v Sloveniji dodobra uveljavil ob koncu osemdesetih in na začetku devetdesetih letih prejšnjega stoletja. Po dobrih desetih letih so v našem prostoru njegovo popularnost in renome kraljevega športa nadomestili golf in drugi podobni športi. Danes v svetovnem merilu velja za enega izmed najbolje plačanih športov, prav tako se njegova popularnost na stara pota dviguje tudi v Sloveniji. Namen raziskave je Športnemu društvu Lokrovec pripraviti kombinacijo strategij generične in diverzificirane rasti s poudarkom na slednji. S tem bo klub zaživel na novi, višji ravni in na dolgi rok postal prava teniška akademija. S teoretično podlago v raziskavi združujemo in smiselno povezujemo ekonomska fenomena družinsko podjetništvo in rast podjetja s poudarkom na diverzifikaciji. Na podlagi analize obstoječega stanja kluba in razmer na trgu prednosti prednjačijo pred slabostmi kot tudi priložnosti pred pastmi. Ukrepi, povezani z obstoječo storitvijo, bodo vplivali na znižanje stroškov in povečanje učinkovitosti, ukrepi diverzificirane rasti pa bodo pomenili nove odjemalce in nove vire prihodkov.
Ključne besede: podjetništvo, rast podjetja, strategije rasti, diverzifikacija, prihodki, tenis
Objavljeno: 10.07.2013; Ogledov: 1396; Prenosov: 109
.pdf Celotno besedilo (982,59 KB)

10.
DIVERZIFICIRANA RAST NA PRIMERU PODJETJA SPORTINA GROUP
Jernej Berič, 2014, diplomsko delo

Opis: Trg v 21. stoletju je nasičen z raznovrstnimi izdelki in storitvami, ki jih ponujajo najrazličnejša podjetja. Govorimo o konkurenci, ki je že tako močna, da morajo nekatera podjetja v svoj sistem uvesti kopico sprememb, da lahko prekosijo konkurente. Prevzemanje tveganja lahko doprinese velik dobiček, lahko pa tudi veliko izgubo. Zato morajo podjetja ubrati strategijo, pri kateri obstaja visoka verjetnost rasti in dobička ter s tem nadaljnjega obstoja podjetja na trgu. Za uspešnost prihodnjega poslovanja je nujno, da si podjetje zastavi takšno strategijo, s katero bo doseglo svoj temeljni cilj. Za večino podjetij je temeljni cilj maksimizacija dobička. V prvem delu diplomske naloge obravnavamo teoretično izhodišče zastavljenega problema. Obravnavamo več vrst strategij, ki se jih podjetja poslužujejo za uresničevanje optimalne učinkovitosti na trgu. Načrtovanje strategije je pomembna strateška naloga, ki je povezana z optimalno ponudbo izdelkov in storitev trgu. Pomembna je tudi pravilna izvedba zastavljene strategije, ki si jo podjetje izbere, saj je to pogoj za obstoj na trgu. Neustrezno načrtovana strategija lahko vodi podjetje v propad. Preučevano podjetje Sportina Group si je izbralo strategijo diverzifikacije, ki jim je skozi leta omogočila širitev na različne trge z različno ponudbo. S tem so želeli doseči optimalno rast, položaj najuspešnejšega konkurenta na trgu in povečevanje dobičkov ter prihodkov. Izvedba strategije nepovezane konglomeratne diverzifikacije na področje turizma v podjetju Sportina Group je bila razmeroma neuspešna, saj so poslovni rezultati podjetja Sportina Turizem v obdobju 2010 – 2012 slabi, vrednosti finančnih kazalnikov pa večinoma neugodne. Precej začetnih investicijskih načrtov so morali v podjetju odložiti v nedoločeno prihodnost, zlasti zaradi posledic kreditnega krča, omejenosti dostopa do investicijskih sredstev, nezmožnosti črpanja evropskih sredstev, namenjenih spodbujanju turistične dejavnosti in drugih razlogov. Prekinjanje in odlaganje javnosti razkritih ciljev meče slabo luč na podjetje, saj ga investitorji, pa tudi obstoječi in potencialni odjemalci, ne dojemajo več kot verodostojnega.
Ključne besede: diverzifikacija, rast podjetja, strategija diverzifikacije, strategije rasti, strategija, strateški management, diverzificirana rast, SWOT analiza
Objavljeno: 28.11.2014; Ogledov: 1133; Prenosov: 542
.pdf Celotno besedilo (781,60 KB)

Iskanje izvedeno v 0.24 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici