| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 7 / 7
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
DIVERZIFICIRANA RAST NA PRIMERU PODJETJA RADIO CENTER D.O.O.
Anja Cvirn, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga predstavlja diverzificirano rast na primeru podjetja Radio Center d.o.o. Podjetje je precej uspešna radijska organizacija, ki se je pred leti odločila za izbrano strategijo širitve iz lokalne radijske postaje v nacionalno. Preden smo se podali v samo analizo podjetja in smotrnost uporaba obravnavane strategije, smo najprej povezali pojem diverzifikacije z osnovnimi pojmi v ekonomiji. Opredelili smo strateški management, navedli strategije, ki jih le ta vključuje in se podrobneje seznanili z opredelitvijo pojmov strategije rasti. Natančno smo opredelili pojem diverzifikacije, njene vrste in značilnosti, kdaj jo uporabljamo ter kakšne so njene priložnosti in nevarnosti. Sledil je analitičen del, ki je vključeval podrobno analiza ožjega in širšega okolja podjetja, na temelju katerega smo lahko podali rezultate diverzificirane rasti, ki je intenzivno potekala v obdobju od 2006 do 2008. Rezultati so verodostojni in tudi javno dostopni. Naloga se nadaljuje s predlogi za nadaljnjo širitev v letih od 2009 in 2011, ki smo jih nanizali na temelju predvidevanj, trenutnega trenda rasti in poslušanosti radia in po pogovoru z vodstvom podjetja. Diplomsko delo se zaključi z oceno predlagane strategije rasti in končnimi ugotovitvami.
Ključne besede: strateški management, strategija, diverzificirana rast, generična rast, analiza okolja, SWOT analiza, ocena predlagane strategije
Objavljeno: 10.06.2010; Ogledov: 2254; Prenosov: 334
.pdf Celotno besedilo (944,20 KB)

2.
ANALIZA PRILOŽNOSTI RASTI PODJETJA GORES D.O.O.
Marko Krebl, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi se osredotočimo na analizo trenutne priložnosti podjetja Gores, d. o. o. Po vzoru faznega modela analiziramo trenutne faze podjetja in ugotovimo, da je podjetje uspešno preživelo prvi dve fazi ter si v tem času nabralo precej izkušenj na področju podjetništva, se postavilo na noge neodvisno od Gorenja in preživelo. Podjetje je sedaj prešlo v novo fazo, fazo rasti. V teoretičnem delu naloge spoznamo, da vsi avtorji proučenih strokovnih del to fazo opisujejo kot najpomembnejšo za podjetje, saj ta v primeru uspešne izvedbe povzroči velik preskok in podjetju omogoči prehod v fazo rasti, ki si je želijo vsi. Ta preskok pa je povezan s pomembnim načrtovanjem strategije rasti, ki vse aktivnosti podjetja usmerja k uspešni rasti. V primeru proučevanega podjetja pa je treba analizirati tudi druge dejavnike, specifične prav zanj. Vsaka rast podjetja je torej specifična, vendar mora biti izpeljana v okviru obstoječih teoretični strategij in vprašanj, povezanih z danimi možnostmi. Pri izbiri strategije upoštevamo vse specifične dejavnike in preverimo, ali je podjetje pripravljeno na določeno obliko rasti. Pri tem pridemo do spoznanja, da je v našem primeru najprimernejša generična rast. Upoštevati pa je treba tudi nevarnosti rasti. V našem primeru ugotovimo, da bi rast ogrozila poslovanje podjetja v primeru prevelikega obsega storitev in prevelikega tržnega deleža, ko podjetje v praksi več ne bi moglo obvladovati vseh najemnikov, prihodkov in stroškov.
Ključne besede: analiza priložnosti rasti, modeli rasti, strategije rasti, generična rast, diverzificirana rast, rast s pomočjo nakupa ali prodaje franšize, priložnosti rasti podjetja Gores, d. o. o.
Objavljeno: 09.03.2016; Ogledov: 821; Prenosov: 142
.pdf Celotno besedilo (1,16 MB)

3.
DIVERZIFICIRANA RAST NA PRIMERU SKUPINE TUŠ HOLDING
Smiljana Vinčec, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomskem seminarju smo predstavili diverzificirano rast na primeru podjetja Tuš, ki se je v uspešno mednarodno skupino podjetij razvil iz ene same trgovine, odprte leta 1989 v Slovenskih Konjicah. Danes se Tuš Holding v svojih dejavnostih osredotoča na različne oblike trgovine in jih dopolnjuje z nekaterimi drugimi dejavnostmi. Zraven Slovenije deluje tudi na trgih Bosne in Hercegovine ter Makedonije. V diplomskem seminarju smo najprej definirali pojem strategije, strateški management ter podjetniško rast. Osredotočili smo se na diverzificirano rast, ki je ena izmed strategij rasti podjetja. V praktičnem delu diplomskega seminarja smo predstavili podjetje in njihove dejavnosti. Podjetje je od leta 1989 raslo na generičen način, od leta 2000 pa govorimo o diverzificirani rasti, kar smo po letih tudi prikazali. Glede na dosegljive podatke o podjetju smo predstavili rezultate dosedanje diverzifikacije, zapisali načrte podjetja za prihodnost in naredili SWOT analizo.
Ključne besede: strategija, strateški management, podjetniška rast, strategije rasti podjetja, diverzificirana rast, SWOT analiza
Objavljeno: 16.10.2014; Ogledov: 805; Prenosov: 303
.pdf Celotno besedilo (1,08 MB)

4.
DIVERZIFICIRANA RAST NA PRIMERU PODJETJA SPORTINA GROUP
Jernej Berič, 2014, diplomsko delo

Opis: Trg v 21. stoletju je nasičen z raznovrstnimi izdelki in storitvami, ki jih ponujajo najrazličnejša podjetja. Govorimo o konkurenci, ki je že tako močna, da morajo nekatera podjetja v svoj sistem uvesti kopico sprememb, da lahko prekosijo konkurente. Prevzemanje tveganja lahko doprinese velik dobiček, lahko pa tudi veliko izgubo. Zato morajo podjetja ubrati strategijo, pri kateri obstaja visoka verjetnost rasti in dobička ter s tem nadaljnjega obstoja podjetja na trgu. Za uspešnost prihodnjega poslovanja je nujno, da si podjetje zastavi takšno strategijo, s katero bo doseglo svoj temeljni cilj. Za večino podjetij je temeljni cilj maksimizacija dobička. V prvem delu diplomske naloge obravnavamo teoretično izhodišče zastavljenega problema. Obravnavamo več vrst strategij, ki se jih podjetja poslužujejo za uresničevanje optimalne učinkovitosti na trgu. Načrtovanje strategije je pomembna strateška naloga, ki je povezana z optimalno ponudbo izdelkov in storitev trgu. Pomembna je tudi pravilna izvedba zastavljene strategije, ki si jo podjetje izbere, saj je to pogoj za obstoj na trgu. Neustrezno načrtovana strategija lahko vodi podjetje v propad. Preučevano podjetje Sportina Group si je izbralo strategijo diverzifikacije, ki jim je skozi leta omogočila širitev na različne trge z različno ponudbo. S tem so želeli doseči optimalno rast, položaj najuspešnejšega konkurenta na trgu in povečevanje dobičkov ter prihodkov. Izvedba strategije nepovezane konglomeratne diverzifikacije na področje turizma v podjetju Sportina Group je bila razmeroma neuspešna, saj so poslovni rezultati podjetja Sportina Turizem v obdobju 2010 – 2012 slabi, vrednosti finančnih kazalnikov pa večinoma neugodne. Precej začetnih investicijskih načrtov so morali v podjetju odložiti v nedoločeno prihodnost, zlasti zaradi posledic kreditnega krča, omejenosti dostopa do investicijskih sredstev, nezmožnosti črpanja evropskih sredstev, namenjenih spodbujanju turistične dejavnosti in drugih razlogov. Prekinjanje in odlaganje javnosti razkritih ciljev meče slabo luč na podjetje, saj ga investitorji, pa tudi obstoječi in potencialni odjemalci, ne dojemajo več kot verodostojnega.
Ključne besede: diverzifikacija, rast podjetja, strategija diverzifikacije, strategije rasti, strategija, strateški management, diverzificirana rast, SWOT analiza
Objavljeno: 28.11.2014; Ogledov: 1109; Prenosov: 535
.pdf Celotno besedilo (781,60 KB)

5.
Diverzifikacija poslovanja kot strategija rasti in razvoja msp
Urška Mlinarič, 2017, diplomsko delo

Opis: Diplomski projekt obsega teoretični in praktični del. V teoretičnem delu smo najprej opredelili mala in srednja velika podjetja ter predstavili poslovanje le-teh v Sloveniji. Opredelili smo tudi, kaj je življenjski cikel podjetja, največji poudarek pa smo namenili strategijam rasti in razvoja. Našteli smo dejavnike podjetniške rasti, kasneje pa opisali vrste strategij. Izbrali smo diverzificirano rast podjetja kot eno izmed temeljnih strategij rasti. Najprej smo po različnih avtorjih poiskali različne definicije diverzifikacije ter opredelili priložnosti in nevarnosti izbrane strategije rasti. Na koncu smo opisali še vrste in načine doseganja rasti s strategijo diverzifikacije. Teoretični del smo podkrepili s praktičnim primerom podjetja Hemptouch, d. o. o. Za to podjetje smo se odločili zato, ker smo tudi sami njihovi odjemalci. Podjetje se namreč ukvarja s posebnim segmentom izdelkov, in sicer s kremami in kapljicami za različne težave s kožo. Veljajo za 100-odstotno veganske izdelke. Vsebujejo pretežno hidrolat konoplje in konopljine kanabinoide, poleg tega pa še ostale sestavine, kot so bergamotka, nageljnove žbice, muškatna kadulja, šentjanževka, damaščanska vrtnica, geranija, kajenska paprika, propolis, koencim Q10, limona, hialuronska kislina in druge. Izdelke prodajajo prek svoje spletne strani in v trgovinah Biotopic in Kalček. Ne dolgo nazaj pa so začeli prodajati svoje izdelke tudi v trgovini Hofer, a le določene kreme. V praktičnem delu smo najprej predstavili izbrano podjetje Hemptouch, d. o. o., in ugotovili, da je podjetje še zelo mlado, saj je bilo ustanovljeno na začetku leta 2014. Ko smo se poglobili v rast in razvoj podjetja, smo ugotovili, da so dokaj hitro začeli razmišljati o diverzifikaciji. Za strategijo diverzifikacije so se v podjetju odločili, ko so spoznali, da na generičen način podjetje ne more več rasti. Na diverzificiran način so rastli tako, da so z obstoječimi proizvodi stopili na tuji trg. Podjetju je uspelo pravi čas na pravem mestu udejanjiti idejo o izdelkih iz industrijske konoplje. Do tega so prišli, ker so na eni strani imeli znanje o konoplji, na drugi strani pa znanje o zeliščarstvu in naravnih zdravilnih učinkih zelišč. Tako je prišlo do ideje o konopljini kozmetiki. V Sloveniji imajo kar nekaj konkurence, saj obstajajo podjetja, ki imajo recimo konopljine kapljice, nimajo pa razvite celotne linije izdelkov, kot jo ima podjetje Hemptouch, d. o. o. Veliko več konkurence imajo na tujih trgih, saj so tam ljudje veliko bolj ozaveščeni o zdravilnih učinkih industrijske konoplje kot pri nas. Odjemalci so tudi pripravljeni več plačati, zato je tudi tam prodaja večja.
Ključne besede: mala in srednje velika podjetja, življenjski cikel podjetja, dejavniki podjetniške rasti, strategije rasti, generična rast, diverzificirana rast
Objavljeno: 22.12.2017; Ogledov: 616; Prenosov: 74
.pdf Celotno besedilo (2,38 MB)

6.
Implementacija strategije rasti na primeru podjetja iz orodjarske dejavnosti
Lucija Mukenauer, 2018, diplomsko delo

Opis: Vse več podjetij želi rasti na način, ki jih pripelje do maksimiranja dobička. Pri tem pa se soočajo z nalogo, kako zagotoviti kader pri proizvodnji večjega obsega proizvodov ali pri vpeljevanju novih produktov, kateri zahtevajo drugačne kompetence. Rast v fizičnem smislu, ki pomeni nabavo novih strojev, zgradb in druge opreme, pritiska na razvoj novih kadrov oziroma prenos novega znanja na obstoječe zaposlene. V teoretičnem delu smo najprej pojasnili faze rasti podjetja, strategije rasti in analizo konkurence. Na podlagi teorije smo analizirali, kako uspešno je podjetje Orodjarstvo Gorjak v primerjavi s konkurenti in kakšen delež predstavljajo v občini, regiji in v obeh dejavnostih, v katerih je prisotno. Za to smo izdelali tržno in konkurenčno analizo podjetja. Vsako podjetje gre v svojem obstoju skozi več faz rasti, zato mora te poznati še preden vstopi v njih. Vedeti mora, kaj je potrebno v vsaki fazi izpolniti oziroma uskladiti, saj jih le to pripelje do željene stopnje rasti. Podjetju je potrebno določiti tudi strategijo rasti, ki bo pomagala slediti ciljem. Orodjarstvo Gorjak d.o.o. je najprej generično raslo s povečanjem obsega prodaje takrat obstoječih izdelkov. Nato je v letu 2015 uvedlo diverzifikacijo in sicer s pridobitvijo novega giganta BMW, ki je takrat predstavljal nov trg. V letu 2017 so diverzificirano rasli s povečanjem hale in nakupom novih strojev. Podjetje se trenutno nahaja v fazi vzleta, kar pomeni, da si je pridobilo stalne kupce in denarni tok, ki je po obstanku na trgu omogočal nadaljno rast ter da se je uspešno prilagodilo spremembam znotraj in zunaj podjetja. V svoji panogi proizvodnje orodij za stroje je zelo stabilno. V zadnjih štirih letih je podjetje raslo v vseh izbranih komponentah; v sredstvih, čistih prihodkih od prodaje, povprečnem številu zaposlenih na podlagi delovnih ur in v čistih poslovnih izidih. Pridobilo si je tudi stabilnega odjemalca in sicer avtomobilskega proizvajalca BMW, kateri je podjetju povečal profitnost, ugled in prepoznavnost.
Ključne besede: strategije rasti, Churchill-Lewisov model rasti, generična rast, diverzificirana rast, analiza konkurence, tržna analiza, strategija rasti Orodjarstva Gorjak d.o.o..
Objavljeno: 23.10.2018; Ogledov: 200; Prenosov: 66
.pdf Celotno besedilo (1,00 MB)

7.
Analiza rasti javnega podjetja marprom d. o. o.
Tjaša Gašparič, 2019, diplomsko delo

Opis: Zaradi hitrega razvoja in sprememb na trgu so podjetja primorana rasti in se razvijati. Spremembe lahko izhajajo iz zunanjega okolja ali notranjega okolja podjetja. Podjetja morajo vlagati svoja sredstva v rast in razvoj svojih dejavnosti. V diplomskem delu smo proučevali analizo rasti Javnega podjetja Marprom d. o. o. Cilj naloge je bil opredeliti, kako je podjetje raslo z diverzificirano strategijo rasti. Osnovna dejavnost podjetja je avtobusni prevoz potnikov v občini Maribor, svoje poslovanje pa so usmerili na upravljanje krožnokabinske žičnice in prevzem smučarskih prog na Pohorju. V empiričnem delu smo se osredotočili na analizo rasti izbranega podjetja po letih in na podlagi podatkov ugotovili, kako je podjetje raslo z diverzificirano strategijo rasti. S SWOT analizo smo preučili prednosti in slabosti podjetja ter priložnosti in nevarnosti, ki izhajajo iz okolja. S konkurenčno analizo smo preučili izbrane kazalnike. Pri kazalniku sredstev in čistih prihodkov od prodaje smo ugotovili, da so z leti naraščali. Pri kazalniku čistega poslovnega izida pa smo ugotovili, da je ta v obdobju med letoma 2015 in 2016 upadel.
Ključne besede: rast podjetja, diverzificirana rast, strategija rasti, konkurenčna analiza, razvoj podjetja
Objavljeno: 04.06.2019; Ogledov: 138; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (978,37 KB)

Iskanje izvedeno v 0.25 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici