| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 34
Na začetekNa prejšnjo stran1234Na naslednjo stranNa konec
1.
Disciplinski ukrepi v slovenski policiji
Branko Lobnikar, Milan Pagon, 2002, objavljeni strokovni prispevek na konferenci

Ključne besede: disciplina, disciplinski ukrepi, disciplinski postopki, raziskave, policija, policisti, vodje
Objavljeno v DKUM: 11.03.2024; Ogledov: 191; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (415,25 KB)

2.
Raziskava dejavnikov davčne morale v Sloveniji
Maja Keglič, 2021, diplomsko delo

Opis: Davek je splošna obvezna dajatev davčnih zavezancev, ki je namenjena kritju skupnih izdatkov države. To je za uspešno delovanje države še kako pomembno, zato je prav, da se vsak posameznik zaveda, da je potrebno davčno zakonodajo spoštovati. Vedno pa se najde kdo, ki pravila krši in poskuša davke utajiti. Za takšne osebe so predpisane ustrezne sankcije. Namen diplomske naloge je ugotoviti pripravljenost posameznikov v Sloveniji za plačilo davkov in izmeriti stopnjo njihove davčne morale. Najprej za lažje razumevanje pojasnimo nekaj osnovnih pojmov, povezanih z davčno moralo. Pojasnimo pojem davčne morale, davčne etike, davčne mentalitete, davčne kulture, davčne prevare, davčnega izogibanja, davčne utaje in davčne discipline. Davčna morala pomeni notranjo pripravljenost davčnega zavezanca, da svoje davčne obveznosti izpolni v skladu s predpisi. V osrednjem delu je predstavimo nekaj dejavnikov, ki vplivajo na davčno moralo. Ugotovimo, da na davčno moralo vplivajo družbeno demografski dejavniki (spol, starost, zakonski stan, religija), družbeno ekonomski dejavniki (zaupanje v državo in nacionalni ponos, dohodek davčnih zavezancev, kompleksnost davčne zakonodaje), osebnostne lastnosti posameznikov (makiavelizem, avtoritarizem, samopodoba, potreba po dosežkih) in vrednote (benevolenca, hedonizem, moč, konformnost). Zadnji del predstavlja analizo raziskave dejavnikov davčne morale. Raziskava kaže, da ima makiavelizem določen vpliv na davčno moralo posameznika. Ljudi, za katere je značilen makiavelizem, skrbi le za lastne cilje in interese ne pa tudi za občutke drugih ljudi. Takšnim ljudem ni mar za posledice pri utaji davkov in so tudi zelo spretni pri kršitvah.
Ključne besede: Davčna morala, davčna utaja, davki, davčni zavezanec, davčna disciplina, makiavelizem
Objavljeno v DKUM: 16.06.2021; Ogledov: 1171; Prenosov: 185
.pdf Celotno besedilo (444,20 KB)

3.
Raziskava vpliva vrednot na davčno moralo v sloveniji
Teja Hribšek, 2018, diplomsko delo

Opis: Besedo davek dandanes slišimo na vsakem koraku. Z davki se srečujemo vsakodnevno, saj je to ena izmed dolžnosti, ki jo opravlja vsak izmed nas. Tudi zato so davki še toliko pomembnejši v poslovnem svetu, za katerega menimo, da če ni poštenosti in zaupanja, se poslovni odnosi zelo težko (učinkovito) odvijajo, zato se morajo tako pravne kot tudi fizične osebe zavedati, kaj je prav in kaj narobe. Na davčno moralo vplivajo različni dejavniki, kot so spol, starost, dohodek, zakonski stan, izobrazba, religioznost, socialne norme, različni družbenoekonomski in makroekonomski dejavniki ter vrednote. Vendar se pri vsem tem moramo vprašati, kako to, da so davčni zavezanci voljni sprejeti davčno politiko, zakaj se nekateri izogibajo plačevanja davkov ter zakaj drugi, čeprav je tveganje razkritja nizko, kljub vsemu davčno obveznost izpolnujejo. Finančna in gospodarska kriza je tako pri nas kot v številnih drugih državah povzročila tako imenovani proračunski primanjkljaj. Hkrati pa je to glavni vir, ki privablja oblast ter raziskovalce k raziskovanju. Med pisanjem diplomskega projekta smo se predvsem osredotočili na osnovne pojme, ki so povezani z davčno problematiko, prav tako smo se dotaknili Adlerjeve teorije družbenega interesa in s pomočjo anketnega vprašalnika naredili raziskavo, v kateri smo skušali raziskati vrednote in moralno razmišljanje Slovencev. Pod drobnogled smo vzeli njihove vrednote – katere se jim zdijo najpomembnejše in v kolikšni meri.
Ključne besede: davčna morala, davčna mentaliteta, davčna disciplina, davčna etika, davčna utaja, vrednote davčnih zavezancev, družbeni interes
Objavljeno v DKUM: 04.12.2018; Ogledov: 1368; Prenosov: 145
.pdf Celotno besedilo (1,06 MB)

4.
Obvladovanje terjatev in kreditnega tveganja v Pošti Slovenije d.o.o.
Sandra Madžarič, 2017, diplomsko delo

Opis: Plačilna nedisciplina je v sodobnem gospodarstvu zelo razširjen pojav, s katerim se srečujejo vsa podjetja. Za uspešno obvladovanje terjatev mora podjetje ustrezno določiti kreditne pogoje, spremljati bonitetne ocene kupcev in imeti stalen nadzor nad gibanjem terjatev. Podjetja lahko izbirajo med različnimi načini izterjatve. Postopek izterjave je priporočljivo začeti s pisnim in telefonskim opominjanjem, v skrajnem primeru pa s sodno izterjavo. Možni načini izterjave terjatev so še asignacija, cesija, faktoring in kompenzacija ali pobot. Slednji je kot oblika obveznega večstranskega pobota tudi zakonsko določen. Uvedba pobota v slovensko zakonodajo je pripomogla k zmanjšanju medsebojne zadolženosti poslovnih subjektov. Uporaba faktoringa, ki omogoča zelo kratek rok poplačila terjatev, pa se vedno bolj povečuje. Področje plačilne discipline v Sloveniji urejajo predvsem Zakon o preprečevanju zamud pri plačilih, Zakon o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju ter Kodeks poslovnofinančnih načel. Kljub temu pa je plačilna nedisciplina še vedno zelo razširjen pojav. Čeprav primerjava pravočasnih plačnikov podjetij kaže, da je delež teh nad evropskim povprečjem, se stanje v zadnjih letih ni bistveno izboljšalo. Primerjava plačilnih navad Slovenije in Hrvaške kaže, da se obe državi srečujeta s težavo dolgoročnih neplačanih obveznosti. Pošta Slovenije posveča obvladovanju terjatev in kreditnega tveganja posebno pozornost. Največji delež predstavljajo zamude plačil do 30 dni, skupna vrednost terjatev pa se je zadnja leta nekoliko povečevala. Čeprav stanje ni skrb vzbujajoče, je pa vsekakor potreben ustrezen nadaljnji nadzor nad terjatvami, s ciljem zmanjševanja skupne vrednosti terjatev.
Ključne besede: terjatve, kreditno tveganje, plačilna disciplina, izterjava.
Objavljeno v DKUM: 19.12.2017; Ogledov: 1574; Prenosov: 125
.pdf Celotno besedilo (1,12 MB)

5.
Pomen discipline pri pouku Tehnike in tehnologije na osnovnih šolah v Celju
Alex Wirth, 2017, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu obravnavamo disciplino pri pouku Tehnike in tehnologije v osnovni šoli. Tehnika in tehnologija ni predmet pri katerem bi učenci mirno sedeli in samo poslušali učitelja. Vendar pa je neka stopnja discipline tudi pri tem predmetu potrebna, da lahko učenci sledijo učni snovi in da ni ogrožena varnost pri praktičnem delu. V našem delu predstavimo rezultate anketnega vprašalnika, ki so ga izpolnili učitelji Tehnike in tehnologije z vse Slovenije (sodelovalo je 133 učiteljev) in rezultate intervjuja, ki smo ga izvedli z učitelji Tehnike in tehnologije v Celju (sodelovalo je sedem učiteljev s šestih šol). Podamo tudi predloge na kakšen način vzpostaviti disciplinirano okolje.
Ključne besede: Tehnika in tehnologija, disciplina, pouk, osnovna šola
Objavljeno v DKUM: 28.09.2017; Ogledov: 2273; Prenosov: 219
.pdf Celotno besedilo (1,12 MB)

6.
Medgeneracijske razlike v vzgojnih pristopih in stališčih mater do vzgoje mlajših otrok
Janja Perko, 2016, magistrsko delo

Opis: V teoretičnem delu magistrske naloge obravnavamo pristope na področju družinske vzgoje mlajših otrok, pri čemer začnemo z razvojem otroka skozi nekatere psihološke vidike in teorije, nadaljujemo z načini zgodnjega vzpostavljanja stika z otrokom, sledijo teme, ki se navezujejo na družinsko vzgojo, ter zaključimo z osvetlitvijo zgodovinsko-družbene pogojenosti vzgoje. Namen empiričnega dela naloge je bil raziskati medgeneracijske razlike v stališčih in praksi na področju družinske vzgoje mlajših otrok ter ugotoviti, ali pri stališčih in uporabi vzgojnih pristopov izobrazba matere igra pomembnejšo vlogo. Podatke smo zbrali s pomočjo anketnega vprašalnika, ki so ga izpolnile matere in babice predšolskih otrok vseh slovenskih regij. Ugotovili smo, da se je v času med obema generacijama povečala (ali vsaj ohranila) intenzivnost stika med materjo in otrokom, ki se vzpostavlja na področju odzivanja na dojenčkov jok, pri načinu spanja, preko telesnega stika in pri hranjenju/dojenju, kar je glede na mnenja strokovnjakov za otrokov psihofizični razvoj zelo ugodno. V zvezi s temami, vezanimi na vzgojo otrok, smo ugotovili povečanje miselnosti, ravnanja in pristopov, ki jih strokovnjaki načeloma ne prištevajo med vzgojno prakso z negativnim vzgojnim vplivom oz. jih zaradi spoznanj o pozitivnem vzgojnem vplivu zagovarjajo. V zvezi s stili navezanosti smo ugotovili, da se je zmanjšala zastopanost ne-varnih oblik navezanosti. Na podlagi teorije in ugotovitev v nalogi obravnavanih avtorjev smo ugotovili, da rezultati kažejo na povečanje naklonjenosti mater do vzgojnih pristopov, ki govorijo v prid psihofizičnemu razvoju mlajšega otroka. V določenih primerih k omenjenemu trendu še dodatno pripomore materina (višja) izobrazba.
Ključne besede: družinska vzgoja, vzgojni pristopi, stik z otrokom, navezanost, disciplina, vzgojni stili, medgeneracijske razlike
Objavljeno v DKUM: 06.10.2016; Ogledov: 1505; Prenosov: 210
.pdf Celotno besedilo (1,88 MB)

7.
PRITISKI STRANK IZBRANIH RAČUNOVODSKIH SERVISOV Z PRIREJANJEM POSLOVNIH IZIDOV
Jožica Oprešnik, 2016, diplomsko delo

Opis: podjetje, pa naj bo to majhen samostojni podjetnik oziroma vsak drug gospodarski subjekt, mora imeti urejeno vodenje računovodstva. Glede na njihovo velikost ter sam obseg dela se gospodarski subjekti odločajo za notranje oziroma zunanje računovodstvo. Mirko in male gospodarske družbe se po večini odločajo za zunanje računovodstvo, ker so stroški računovodstva bistveno nižji. Vendar ni edini razlog za zunanje računovodstvo cena, veliko strank se odloča za računovodstvi servis na podlagi priporočil o njihovi strokovnosti, izkušenosti in raznolikosti v ponudbi. Vsak večji računovodski servis ima različni segment strokovnjakov za svoje področje, ki svoje kvalitete kažejo v praksi. Ogromno izkušenj izvira iz prakse, saj imajo računovodski servisi več izkušenj zaradi večjega števila različnih strank, tako po dejavnostih, velikosti in različnih načinov in pristopov poslovanja. Računovodski servisi ugotavljajo, da se pojavljajo vse večji pritiski in zahteve s strani strank po prirejanju računovodskih podatkov. Računovodje ta pritisk vse večkrat doživljajo kot pogoj, da stranko obdržijo, zato tudi za ceno preživetja njihovega podjetja takim željam ugodijo. Žal se ugotavlja, da je davčna in posledično tudi poslovna morala v Slovenji zelo slaba, razlogov za to je seveda veliko. Veliko podjetnikov z razočaranjem opazuje delovanje naše vlade, njihovih koruptivnih dejanj in si večino njih misli, zakaj bi jaz dal če oni ne. Večino podjetnikov je mnenja, da so stopnje obdavčitve previsoke in ne dovoljujejo gospodarskega razvoja, zato delno stvari preko različnih prirejanj jemljejo v svoje roke. Rešitev vidimo v povezavi računovodskih servisov, kot boj proti tovrstnim pritiskom. Servisi bi se morali dogovoriti, da tovrstnih dejanj za stranke pod nobenim pogojem ne bi izvajali, oziroma bi jih izvajali v čim manjši meri. Na ta način bi tudi preprečili strah računovodskih servisov, da bi stranka zamenjala servis z namenom, da mu bodo v novem računovodskem servisu zagotovili željni rezultat. Dejstvo pa je, da bo davčna utaja obstajala tako dolgo, kot bodo obstajale davčne obveznosti. Lahko pa bistveno pripomoremo k njihovemu zmanjšanju, z boljšo davčno moralo ter upoštevanjem poklicne etike računovodij. Računovodstva v podjetju ne smemo dojemati kot nujno zlo, ki ne pripomore k dodani vrednosti podjetja. Temveč prav kot njegovo dodano vrednost, saj računovodja razpolaga z zakladnico podatkov, ki lahko pripomorejo k boljšemu poslovanju podjetja in pripeljejo k boljšim poslovnim rezultatom.
Ključne besede: računovodski servisi, prirejanje poslovnih izidov, davčna disciplina, pritiski
Objavljeno v DKUM: 26.09.2016; Ogledov: 1226; Prenosov: 91
.pdf Celotno besedilo (1,47 MB)

8.
DAVČNA MORALA SLOVENSKIH MALIH PODJETNIKOV
Nataša Okorn, 2016, diplomsko delo

Opis: Davek je dajatev, določena z zakonom. Plačujejo ga pravne in fizične osebe in ne glede na njihov materialni položaj, je prisoten odpor do plačevanja. "Gospodarska in finančna kriza, ki je v številnih državah povzročila proračunski primanjkljaj, je najočitnejši vzrok zanimanja oblasti in raziskovalcev za dejavnike, ki oblikujejo vedenje posameznikov in podjetij na področju davkov in vplivajo nanj. Gre za vprašanje, zakaj so davčni zavezanci pripravljeni sprejeti davčno politiko, zakaj se nekateri izogibajo plačilu davka in drugi, kljub nizkemu tveganju razkritja, voljno izpolnjujejo svoje davčne obveznosti" (Čoklec, Križman, 2014, str. 47). Oblikovanje davčne morale je dolgoročni proces, tako z vidika obsega, kot tudi z vidika vsebine. Pri posameznih narodih se je davčna morala skozi zgodovino, glede na vsebino in obseg spreminjala. Na slovenskem prostoru se je vrednostni sistem davčne morale po osamosvojitvi spremenil tako, da je davčna morala postala davčna utaja. Zaradi tega je potrebno narediti vse, da se bosta vrednostni sistem in prepričanja spremenila, tako, da bo davčna utaja postala družbeno nesprejemljiva. Za spremembo le tega, pa je potrebna sprememba davčne miselnosti.
Ključne besede: davek, davčna morala, davčna disciplina, podjetnik
Objavljeno v DKUM: 18.08.2016; Ogledov: 1025; Prenosov: 120
.pdf Celotno besedilo (1,12 MB)

9.
UKREPI ZA ZAGOTAVLJANJE FINANČNE DISCIPLINE V ZAKONODAJI IN PRAKSI
Silvija Brezovšek, 2016, diplomsko delo

Opis: Ukrepi za zagotavljanje finančne discipline, ki so predstavljeni v diplomski nalogi, so vse bolj pogost pojav pri podjetjih, ki se srečujejo s plačilno nedisciplino poslovnih partnerjev. Veriga finančno nediscipliniranih podjetij se širi posledično še na druga podjetja, ki zaradi njih ne morejo pravočasno poravnati svojih obveznosti. V kolikor imajo podjetja veliko odprtih zapadlih terjatev, to močno vpliva na poslovanje podjetja. Prav tako ima finančna nedisciplina, s katero se srečujejo „zdrava“ podjetja, posledično vpliv na razvoj podjetja in na njegovo rast. Vsekakor ukrepi, ki se jih poslužujejo podjetja, niso vedno tudi učinkoviti. Vsako podjetje ima do nediscipliniranih partnerjev poseben pristop. Podjetja se v prvi vrsti poslužujejo običajnih ukrepov za zagotavljanju finančne discipline, kot so opomini, izpisi odprtih postavk, telefonski klici in izvršbe. Zakonska podlaga za zagotavljanje finančne discipline ni dovolj stroga do dolžnikov, zato bi morebitne učinkovitejše zakonske spremembe bile več kot dobrodošle in v pomoč podjetjem, ki se soočajo s finančno nedisciplino poslovnih partnerjev. S tem bi zavarovali upnike ter jim omogočili izterjavo dolgov. S problemom finančne nediscipline se soočajo podjetja v Sloveniji, prav tako pa ta problematika ni tuja tudi drugim državam po svetu. Stopnja nediscipliniranosti pa je odvisna od zakonodaje in ukrepov za zagotavljanje finančne discipline.
Ključne besede: finančna disciplina, Slovenija, Švica, Luxembourg, ukrepi
Objavljeno v DKUM: 22.06.2016; Ogledov: 1110; Prenosov: 84
.pdf Celotno besedilo (1,60 MB)

10.
DELO Z VEDENJSKO TEŽAVNIM RAZREDOM PRI POUKU GEOGRAFIJE
Petra Liščić, 2016, diplomsko delo

Opis: Vedenjsko težaven razred je razred, kjer prevladuje neprimerno vedenje učencev, ki ovira pri delu učitelja in druge učence. Še danes ni mogoče postaviti absolutnih kriterijev o tem, kaj predstavlja neprimerno vedenje v šoli. Neko vedenje je težko opredeliti kot neprimerno, ne da bi upoštevali njegove okoliščine. Neprimerno vedenje je močno odvisno od prepričanj ljudi, ki izhajajo iz religij, družin, demografskih in posebnih dejavnikov. Vedenje, opredeljeno kot neprimerno, se tako spreminja skozi čas in variira med različnimi kulturami, subkulturami, družbami, etničnimi skupinami, religijami, državami, soseščinami in šolskim okolišem. Neko vedenje je označeno kot neprimerno glede na perspektivo posameznika, ki to vedenje ocenjuje (Pšunder, 2004, str. 64, 65). Vsako neprimerno vedenje še ne predstavlja disciplinskega problema. Do disciplinskega problema pride takrat, ko neprimerno vedenje učinkuje ne le na učenca kršitelja, ampak tudi na ostale učence in učitelja (prav tam). Kot neprimerna vedenja učencev na šoli Berkowitz, Hyman in Lally (1984, po Pšunder, 2004, str. 66) navajajo: kljubovanje, uničevanje šolske lastnine, nezakonite aktivnosti, napad ali zloraba, pretepi med učenci, aktivnosti, ki ovirajo šolsko delo in kršitve šolskih pravil. V diplomskem delu bomo predstavili najrazličnejše vzroke disciplinskih problemov ter rešitve, kako se, kot učitelj, spopasti s težavnim razredom in dosegati disciplino v razredu. Da bi učitelj geografije kot strokovnjak izbral najboljši disciplinski pristop glede na okoliščine, potrebuje znanje o najrazličnejših tehnikah učinkovitega vodenja razreda, znanje o reševanju konfliktnih situacij ter znanje o tem, kako se otroci razvijajo in učijo. Prav tako pa mora učitelj kot strokovnjak dobro in enakovredno poznati geografsko vedo, didaktični koncept pouka geografije, metodične značilnosti dela in še posebej sposobnosti in zanimanje učencev. Učitelj pa ne sme biti edini posredovalec znanj, saj se je njegova vloga spremenila v organizatorja učnega procesa, zato je potrebno učence aktivno vključevati v učenje. Izvori nemira so lahko na strani otroka, družine in šole, zato je dobro, da poznamo ozadje problemov. Poznavanje ozadij pa nam lahko pomaga, da problem rešujemo strpneje in tako pridemo do boljših rešitev. Pri tem pa je najpomembneje, da se stik med učiteljem in učencem nikoli ne prekine, saj takrat med njima ne pride do izmenjave informacij. Na prekinitev stika se učenec pogosto odzove z nemirom, ki s svojim neprilagojenim vedenjem v bistvu kliče na pomoč. Upamo, da bo diplomsko delo v pomoč učiteljem, pedagogom, učencem in njihovim staršem, da bodo učenci to pomoč tudi dobili.
Ključne besede: vedenjske težave, disocialno vedenje, disciplina, disciplinski pristopi, motivacija, pouk geografije, motivacijske metode pri pouku geografije
Objavljeno v DKUM: 07.06.2016; Ogledov: 2179; Prenosov: 245
.pdf Celotno besedilo (2,58 MB)

Iskanje izvedeno v 0.21 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici