| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 7 / 7
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
ŽIVLJENJE IN DELO ALOJZA ZUPANA
Sanja Hvalec, 2014, diplomsko delo

Opis: Na podlagi sistematične analize izsledkov iskanja virov in primerjave arhivskih virov ter doslej opravljenih raziskav skuša pričujoče delo določiti vlogo in pomen Zupanovega poustvarjalnega in glasbeno-pedagoškega dela v glasbeni kulturi na Slovenskem. V diplomski nalogi predstavim življenjsko pot Alojza Zupana. Glede na pregledano literaturo prikažem njegovo življenje v Franciji in Trbovljah ter njegovo delovanje v Ljubljani, med šolanjem in po njem. Predstavim Zupana kot klarinetista, pedagoga in dirigenta ter njegovo delovanje na teh treh področjih.
Ključne besede: klarinetist, pedagog, dirigent, Akademija za glasbo, Simfonični orkester RTV Slovenije in Delavska godba Trbovlje.
Objavljeno: 14.04.2021; Ogledov: 192; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (198,22 KB)

2.
Umetniška pot skladatelja in dirigenta Jožeta Privška
Gregor Marcen, 2017, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo je pregled umetniške poti skladatelja, aranžerja in dirigenta Jožeta Privška. Jože Privšek je bil vsestranski skladatelj, saj se je ukvarjal tako z jazz glasbo, s popevko, z glasbo za film in gledališče, ljudsko glasbo, kot z glasbo za simfonični in pihalni orkester. Njegova glasbena zapuščina je ogromna, predvsem na področju jazza in slovenske popevke. Kot dirigent je več kot tri desetletja umetniško vodil Big band RTV Slovenija in ga pripeljal na zavidljivo svetovno raven. Velik pečat je kot umetniški svetovalec pustil tudi Orkestru Slovenske vojske in big bandu Toti Big Band Maribor. Pomemben del magistrskega dela je analiza skladbe Majska suita, ki jo je skladatelj posvetil Orkestru Slovenske vojske.
Ključne besede: Jože Privšek, skladatelj, dirigent, Big band RTV Slovenija, Jazz, Slovenska popevka, Majska suita
Objavljeno: 25.10.2017; Ogledov: 993; Prenosov: 177
.pdf Celotno besedilo (1,55 MB)

3.
RAZVOJ GODBENIŠTVA NA SLOVENSKEM OD LETA 1945 DO DANES
Ana Verhovšek, 2015, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo je teoretično. Zajema zgodovinski pregled ustvarjanja in delovanja pihalnih godb na Slovenskem od leta 1945 do danes. Uvodoma je razložen pomen besede godba na različnih govornih področjih v Evropi in opisan razvoja pred letom 1945. Osrednji del je namenjen razvoju godb po letu 1945. Opisana je organizacija Zveza slovenskih godb. Godbe so kronološko razvrščene glede na leto ustanovitve. Posebno poglavje je namenjeno KD Godbe na pihala Slovenske Konjice, njegovemu razvoju in delu do danes. Predstavljen je sedanji dirigent s katerim sem opravila intervju, nekdanji in sedanji godbeniki, sodelovanje na raznih tekmovanjih, srečanjih in koncertih. Uporabljene so deskriptivna in zgodovinska metoda.
Ključne besede: Orkester Godba na pihala Dirigent Godbenik
Objavljeno: 28.09.2016; Ogledov: 1019; Prenosov: 154
.pdf Celotno besedilo (1,37 MB)

4.
ŽIVLJENJE IN DELO BRANKA RAJŠTRA (1930-1989)
Branka Rajšter Krunić, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu sta predstavljena življenje in delo mag. Branka Rajštra. Priznan pedagog in zborovodja je pustil neizbrisne sledi v slovenskem zborovodstvu in je še danes priznan kot avtoriteta z ogromnim znanjem. Bil je močna osebnost, neutruden delavec, ki se je svojemu delu popolnoma posvečal. Svoje izkušnje je na seminarjih posredoval glasbenim pedagogom. Skrbel je predvsem za mladinske pevske zbore in sodeloval pri ustanovitvah pevskih revij, na katerih so lahko pokazali svoje znanje. Vodil je številne pevske zbore, ki so. pod njegovim vodstvom usvajali osnove vokalne tehnike in spoznavali različne glasbene stile in obdobja. Ogromno so nastopali, snemali in se udeleževali revij in tekmovanj, s katerih so se vračali s priznanji in nagradami. Bil je natančen zborovodja, ki je točno vedel, kako mora delati, da dosežejo maksimum. Čeprav je bil znan po svoji strogosti, so vsi spoznali, da je bilo to potrebno in so cenili tudi njegovo človeško plat. Svoje zborovodsko poslanstvo je do popolnosti uresničil z Mladinskim pevskim zborom Maribor, ki ga je pomagal ustanoviti in bil njegov vodja do prezgodnje smrti. Zaradi vsega naštetega so v diplomskem delu zbrani podatki o njegovem življenju in delu na enem mestu.
Ključne besede: Branko Rajšter dirigent zborovodja pedagog Mladinski pevski zbor Maribor
Objavljeno: 28.11.2012; Ogledov: 2373; Prenosov: 382
.pdf Celotno besedilo (8,12 MB)

5.
CITRARSKI ORKESTER V TEORIJI IN PRAKSI
Anita Veršec, 2012, diplomsko delo

Opis: Z imenom »citre« muzikologi označujejo veliko skupino glasbil. O citrah govorimo takrat, kadar imamo opravka s strunskimi glasbili, pri katerih so strune napete vzporedno preko sevalnega telesa. Citre kot ljudsko glasbilo, v številnih različicah prisotne v glasbeni tradiciji slehernega naroda, so v 19. stoletju v razvoju zelo napredovale. V prvi polovici 19. stoletja so se oblikovale koncertne citre, obravnavi katerih je namenjena moja diplomska naloga. Poglavju o splošni predstavitvi koncertnih citer, njihovi obliki in sestavi, sledi poglavje o citrarskem orkestru in praktičnem izvajanju diplomskega koncerta. Z analizo notnih primerov zaključujem diplomsko nalogo.
Ključne besede: CITRE, CITRARSKI ORKESTER, CITRE NA SLOVENSKEM, ZBOROVSKO DIRIGIRANJE, DIRIGENT
Objavljeno: 25.07.2012; Ogledov: 1338; Prenosov: 114
.pdf Celotno besedilo (15,59 MB)

6.
ŽIVLJENJE IN DELO BOJANA ADAMIČA (3 SKLADBE ZA KLARINET)
Aleksander Šijanec, 2012, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge je bil opis življenja in dela slovenskega skladatelja Bojana Adamiča in izvedba treh skladb za klarinet Bojana Adamiča kot rezultat študija na Pedagoški fakulteti v Mariboru, smer glasbena pedagogika. Besedilo je povzeto iz številnih člankov raznih časopisov in revij, v katerih je Adamič še za časa svojega življenja dajal intervjuje takratnim novinarjem, glasbenim kritikom ali pa kar glasbenikom samim. Veliko vsebinskega materiala je bilo moč črpati tudi iz člankov in intervjujev z Adamičevo ženo Barbaro, sestro Antonijo in hčerko Alenko, ki v je v letu 2012, uredila spletno stran z naslovom: Bojan Adamič, 100-letnica rojstva. Opus Bojana Adamiča je bil v letu 2012, še v obdelavi muzikologa mag. Domna Prezlja, zaposlenega v Narodni in univerzitetni knjižnici Ljubljana, kamor je bila dostavljena nepregledna vsota notnega gradiva. Alenka Adamič je skrbnica očetove dediščine. Sekundarni namen diplomske naloge je bil povod za raziskovanje in klasifikacijo dela Bojana Adamiča. Skladatelj, dirigent, aranžer, izvajalec glasbe, začetnik in ustvarjalec sodobne zabavne in jazz glasbe v Sloveniji, avtor nekaj tisoč skladb in priredb. Pisal je za simfonični orkester, pihalno godbo, za plesni, jazzovski in priložnostni orkester ali zasedbo in za soliste. Njegov opus sestavlja filmska glasba, simfonična, komorna, scenska, vokalna, šanson, muzikal, glasba za pihalni orkester, glasba za otroke in mladino, popevke, jazz glasba. Za Adamičevo glasbo je značilno naslanjanje na folklorne elemente, ki jih uporablja nevsiljivo, modificirane na njegov način. Odlikuje se po izvirnosti v tematiki, obdelavi, zvočnosti in inštrumentaciji. Povod za diplomsko delo o Bojanu Adamiču je bila skladba Tinkarin rojstni dan, za klarinet in klavir. Skladbo sem Aleksander Šijanec zaigral v 3. letniku študija, za nastop na javnem koncertu Pedagoške fakultete. Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov. Teoretičnega, opis življenja in dela Bojana Adamiča, in praktičnega, nastop treh Adamičevih skladb za klarinet: Po Ribniško, za kvartet klarinetov, Suita za klarinet, čelesto in godalni orkester, 3. st. umirjeno, arr: prof. Robert Kamplet, za klarinet in klavir, Tinkarin rojstni dan, za klarinet in klavir.
Ključne besede: bojan, adamič, skladatelj, dirigent, biografija, jazz, klarinet
Objavljeno: 03.07.2012; Ogledov: 5067; Prenosov: 318
.pdf Celotno besedilo (561,33 KB)

7.
PIHALNI ORKESTER OBČINE ŠENTILJ PALOMA
Suzana Štelcar, 2011, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Pihalni orkester občine Šentilj Paloma je teoretično. V uvodu je predstavljena zgodovina kraja Ceršak in kulturne dejavnosti kraja danes. Osrednja tema je posvečena Pihalnemu orkestru občine Šentilj Paloma. Avtorica predstavi zgodovinski razvoj delovanja pihalnega orkestra do danes, predstavi posamezne dirigente, dosedanje in sedanje godbenike, godbeniško družino Pečenik, izbor izvajanega repertoarja na posameznih tekmovanjih, revijah, srečanjih in koncertih, osnovna sredstva (notni arhiv, prvotni in sedanji instrumentarij), simbole (uniforma, grb, žig, prapor) ter sekciji pihalnega orkestra (Big Band in mažoretno skupino). Uporabljene so bile naslednje metode: deskriptivna metoda, zgodovinska metoda in metoda klasifikacije. V sklepu avtorica povzame obravnavano snov.
Ključne besede: Orkester Godba Godbenik Instrument Dirigent Nastop
Objavljeno: 10.02.2011; Ogledov: 2881; Prenosov: 230
.pdf Celotno besedilo (13,18 MB)

Iskanje izvedeno v 0.1 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici