3.
ORGANIZACIJSKO VZDUŠJE V PODJETJU XAleš Janež, 2010, diplomsko delo
Opis: V času neizprosnega konkurenčnega boja, boja za obstanek na trgu in preživetje, v mnogih organizacijah pozabljajo na kvaliteto in temu primerno organizacijo delovnega življenja. Vzdušje, pogojeno s kvaliteto delovnega življenja, je eden od pomembnih dejavnikov, ki vplivajo na uspešnost poslovanja. Le zadovoljen delavec bo dolgoročno storil vse, kar lahko.
Za dobro počutje na delovnem mestu še zdaleč niso dovolj samo lepi in dobro opremljeni prostori. Pomembna je identifikacija posameznika s podjetjem, zavest, da dobro dela zase, za druge in za podjetje, občutek, da sta mu omogočena osebna rast in razvoj, da dela sam in vendar skupaj z vsemi drugimi, da je zaželen, pomemben in potreben.
Vsak zaposleni si ustvari svojo subjektivno sliko o podjetju, v katerem je zaposlen. Vzdušje v organizaciji pa je odvisno od podobe zaposlenih o lastnem podjetju. Odvisno je od tega, kakšno je mnenje zaposlenih o lastnem delu, organiziranosti dela, nagradah, načinu vodenja, medsebojnih odnosih ter počutju v organizaciji. Preprosto povedano je vzdušje v organizaciji skupno ime za način vedenja ljudi in zaznavanje medsebojnih odnosov. Če so ti odnosi pozitivno zaznani, se oblikuje ustvarjalno vzdušje, v nasprotnem primeru pa lahko pride do nezadovoljstva, konfliktov ter s tem posledično do slabših rezultatov poslovanja.
Namen diplomskega dela je predstaviti pojem organizacijskega vzdušja v organizaciji s teoretičnega vidika, ter s pomočjo rezultatov, ki smo jih dobili v okviru raziskave, pomagati vodstvu podjetja X pri sprejemanju odločitev, ki so pomembne za dobro počutje zaposlenih.
V tem diplomskem delu, ki je sestavljeno iz štirih poglavij, je v prvem delu — uvodu predstavljen osnovni namen in cilj dela ter predmet obravnave. V drugem delu je predstavljen in obdelan teoretični vidik organizacijskega vzdušja, njegovih dimenzij ter vpliv na zaposlene in organizacijo. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati ankete na podlagi vprašalnika, namenjenega za merjenje organizacijskega vzdušja. V zadnjem delu — sklepu so podane ugotovitve, dobljene pri izdelavi tega dela, ter sklepne misli avtorja.
Na kratko predstavimo še ugotovitve, do katerih smo prišli z našo diplomsko nalogo. Ugotovili smo, da so zaposleni z najvišjo oceno ocenili kategoriji »Inovativnost in iniciativnost« ter »Medosebni odnosi«. Zaposleni so priznali, da se zavedajo nujnosti nenehnih sprememb in so zato pripravljeni vložiti dodaten trud, da se storitve podjetja izpopolnjujejo. Na inovativnosti in iniciativnosti je bilo s strani podjetja očitno tudi največ poudarka, saj je povprečna vrednost odgovorov doživela glede na vse kategorije največji napredek. Čeprav so bili medosebni odnosi ocenjeni najvišje od vseh kategorij, pa smo opazili, da so se po fazi reorganizacije nekoliko poslabšali. Najbolj je upadlo medsebojno zaupanje med sodelavci. V motivaciji zaposlenih je bil opazen drugi največji padec srednje ocene glede na obdobje pred reorganizacijo in sedanjim trenutkom, kar nam da jasno vedeti, da je proces reorganizacije zelo slabo vplival na njihovo motiviranost. Najslabše pa so ocenili trditev, da je zaposlitev v podjetju varna, kar nam lahko da vedeti, da se rahlo bojijo za svoje delovno mesto. »Pripadnost organizaciji« je kategorija, ki je doživela največjo negativno razliko v odgovorih »prej« in »sedaj«. Torej zaposleni ne čutijo pripadnosti podjetju v isti meri, kot so to že v preteklosti. Kot največji vir učenja so zaposleni izpostavili svoje sodelavce, saj menijo, da se od njih največ naučijo, tarnajo pa nad možnostmi za dodatno izobraževanje. Zaposleni menijo, da ima podjetje jasno opredeljeno poslanstvo, vendar so mnenja, da ga ne poznajo dovolj dobro in da vodstvo z njimi ne sodeluje v dovolj veliki meri, ko le-to oblikuje. Cilj reorganizacije je bil predvsem optimiziranje delovnih procesov, tako da nas nizka srednja vrednost odgovorov nekako preseneča, saj smo pričakovali, da se bo na tem področju izboljšalo največ stvari.
Ključne besede: • organizacijsko vzdušje
• dimenzije organizacijskega vzdušja
• motivacija
• zadovoljstvo zaposlenih
Objavljeno v DKUM: 01.06.2010; Ogledov: 2908; Prenosov: 318
Celotno besedilo (1,04 MB)