| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 25
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Vpliv uvedbe elektronskega glasovanja na volilno udeležbo po starosti, spolu in izobrazbi v sloveniji
Boštjan Trilar, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo predstavili politični sistem Jugoslavije in prvi politični sistem samostojne Slovenije, nastanek političnih strank ter volitve v letu 1990. Analizirali smo udeležbo na lokalnih, predsedniških in državnozborskih volitvah po letih in s tem prikazali, kakšna je volilna udeležba v Sloveniji: ali z leti narašča ali upada. Preučili smo tudi, kako bi internet kot medij v prihodnosti lahko vplival na volitve. Večjo pozornost smo namenili predstavitvi elektronskih volitev na splošno ter elektronskim volitvam v Estoniji, Švici in ZDA. Predstavili smo tudi izzive elektronskih volitev ter prednosti in slabosti uvedbe elektronskih volitev. V nadaljevanju sledijo anketni vprašalnik, rezultati, njihova interpretacija in ugotovitve. Dokazali smo, da bi uvedba elektronskih volitev v Sloveniji dvignila raven udeležbe volivcev na volitvah v Republiki Sloveniji.
Ključne besede: elektronske volitve, digitalno potrdilo, volilni sistem
Objavljeno: 26.08.2020; Ogledov: 197; Prenosov: 43
.pdf Celotno besedilo (1,52 MB)

2.
Digitalna indentiteta in elektronski sistem glasovanja
Nejc Toporiš, 2018, diplomsko delo/naloga

Opis: Diplomsko delo opisuje idejo združitve digitalne identitete z osebnimi dokumenti in možnost uporabe takšnega dokumenta za identifikacijo volivcev pri elektronski obliki volitev v Republiki Soveniji. Trenutno moramo državljani Republike Slovenije za digitalno identiteto zaprositi ločeno od izdaje osebnih dokumentov, kar predstavlja nepotreben postopek. Elektronski dokument, ki vsebuje digitalno identiteto bi bil lahko združen z osebnimi dokumenti, ki bi državljanu omogočali tako fizično identifikacijo, kot identifikacijo na svetovnem spletu. Poleg tega, da imamo v Sloveniji na voljo uradno kvalificirano potrdilo, kot obliko digitalne identitete, ki bi jo lahko uporabili za identifikacijo na elektronskih volitvah, državljani še vedno volimo na fizičnih volitvah s pomočjo papirnatih glasovnic. Način volitev bi lahko s tehnologijo hibridnih osebnih dokumentov spremenili iz fizičnega v elektronskega, pri katerm bi kvalificirano digitalno potrdilo uporabljali za identifikacijo volivcev. Cilj diplomske naloge je raziskati možnost združitve dokumentov za izkazovanje identitete z istimi dokumenti na spletu in v realnem svetu ter možnost uporabe takšnih dokumentov za identifikacijo udeležencih pri elektronskem glasovanju. Z diplomsko nalogo želim predstaviti idejo, ki bi jo lahko uporabili za elektronsko glasovanje na državnih referendumih. Z elektronsko obliko glasovanja, bi lahko v Sloveniji posodobili način volitev tako, da bi imeli volivci možnost izbire fizičnega obiska volišča ali oddaje glasovnice preko internetne povezave iz oddaljene lokacije. Pri tem bi informacijski sistem omogočal enostavno in avtomatično zbiranje ter štetje glasovnic. Za identifikacijo volivca bi poskrbeli s preverjanjem podatkov digitalne identitete zapisane v osebnih dokumentih. Volivec bi svoj osebni dokument vstavil v adapter na osebnem računalniku oziroma na volilni napravi, podobno kot vstavimi bančno kartico v bankomat. Portal eVolitve bi ob povezavi osebnega dokumenta preveril podatke v volilnem imeniku. Volilni imenik bi bil v obliki elektronske baze podatkov, ki bi vsebovala osebne podatke o volivcih, z namenom njihove identifikacije.
Ključne besede: Kvalificirano digitalno potrdilo, Identifikacija, Digitalna identiteta, Glasovanje
Objavljeno: 17.09.2018; Ogledov: 611; Prenosov: 86
.pdf Celotno besedilo (1,15 MB)

3.
VARNOST ELEKTRONSKEGA POSLOVANJA
Tjaša Marovt, 2016, diplomsko delo

Opis: Elektronsko poslovanje je del našega vsakdanjega življenja in je skoraj že izpodrinilo klasično poslovanje. Vse večja uporaba elektronskega poslovanja prinaša vedno več groženj in nevarnosti. Sem spadajo nezaželena e-pošta, ribarjenje, računalniški virusi, računalniški črvi, zlonamerne programske opreme in ostale nevarnosti. Uporabniki morajo biti seznanjeni z nevarnostjo in se pred njimi zaščititi z ustreznimi varnostnimi mehanizmi, kot so šifriranje podatkov, elektronski podpis, digitalno potrdilo, požarni zid in protivirusni programi. V diplomskem projektu smo opredelili elektronsko poslovanje, predstavili njegovo zgodovino ter vrste in oblike ter prednosti in slabosti le-tega. V nadaljevanju diplomskega projekta smo podrobneje predstavili nevarnosti elektronskega poslovanja in varnostne mehanizme. Opisali smo varnostno politiko, ki je pomembna za zagotavljanje varnosti. Namen diplomskega projekta je bilo raziskati, kako varna je uporaba elektronskega poslovanja za študente Univerze v Mariboru.
Ključne besede: elektronsko poslovanje, grožnje, nevarnosti, nezaželena e-pošta, ribarjenje, računalniški virusi, računalniški črvi, zlonamerne programske opreme, varnostni mehanizmi, šifriranje podatkov, elektronski podpis, digitalno potrdilo, požarni zid, protivirusni programi, varnostna politika.
Objavljeno: 15.11.2016; Ogledov: 1156; Prenosov: 219
.pdf Celotno besedilo (2,02 MB)

4.
ANALIZA UVEDBE E-RAČUNA V PODJETJU SI.MOBIL D.D.
Maja Križan, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Podjetje Si.mobil za svoje storitve poslovnim in fizičnim uporabnikom vsak mesec izda več kot 450.000 računov. Zaradi optimizacije delovnega procesa, potrebe po zmanjšanju operativnih stroškov poslovanja, potreb trga in trendov razvoja tehnologij elektronskega poslovanja ter konkurenčnosti se je podjetje že odločilo za uvedbo e-računa. Podjetje uporabo omogoča vsem svojim uporabnikom, vendar se je zanjo zaenkrat odločilo le cca. 26 % vseh naročnikov. V diplomskem delu smo raziskali, opisali ter primerjali poslovni proces izdaje klasičnega računa s procesom izdaje e-računa. Zanimalo nas je, če in v kakšni meri uvedba e-računa vpliva na poslovanje in racionalizacijo operativnih stroškov v podjetju. Proučili in ocenili smo tudi druge vidike, ki prinašajo koristi vsem deležnikom, povezanimi z e-računi (procesi, odpravljanje napak, pravni vidik, informacijska varnost in zadovoljstvo naročnikov). Ugotovili smo, da je proces izdaje računa v obravnavanem podjetju popolnoma avtomatiziran in optimiziran. Izdaja klasičnega računa je za podjetje velik strošek, ki se na račun širjenja izdaje e-računa lahko zmanjša. Za kupca kot prejemnika e-računa pa smo ugotovili, da ima različne motive za prehod s klasičnega na e-račun. Ugotovili smo, da e-račun za prejemnika ni vedno najcenejša ali najhitrejša rešitev, zato so izzivi za izdajatelja toliko večji. Na trgu so se pričele pojavljati hitre, enostavne in ugodnejše rešitve, ki podjetju lahko predstavljajo dodatno tveganje za doseganje želene rasti izdaje e-računa.
Ključne besede: E-poslovanje, E-račun, Digitalno potrdilo, Elektronsko podpisovanje, Elektronska hramba
Objavljeno: 06.10.2016; Ogledov: 1177; Prenosov: 84
.pdf Celotno besedilo (862,28 KB)

5.
GROŽNJE IN NEVARNOSTI PRI ELEKTRONSKEM POSLOVANJU
Barbara Mir, 2015, diplomsko delo

Opis: Elektronsko poslovanje, ki je skozi tekom svojega razvoja postalo del našega vsakdanjega življenja je v veliki meri že izpodrinilo klasično poslovanje. Vzporedno z večanjem uporabe elektronskega poslovanja se veča število groženj in nevarnosti, kot so: nezaželena e-pošta, ribarjenje, zlorabe in kraje podatkov, napadi in poskusi vdorov ter zlonamerna programska oprema. Prav zaradi tega je pomembno, da so uporabniki seznanjeni s temi nevarnostmi, saj se le tako vedo tudi ustrezno zaščiti pred njimi z uporabo varnostnih mehanizmov, kot so: požarni zid, protivirusni programi, šifriranje, elektronski podpis, digitalno potrdilo. V diplomskem projektu smo opredelili in na kratko predstavili področje elektronskega poslovanja. Podrobneje smo obravnavali grožnje in nevarnosti, katere pretijo uporabnikom. Predstavili smo varnostne mehanizme, kateri slednjim nudijo in zagotavljajo varnost ter zaščito. Dotaknili smo se varnostne politike, katera je ključna pri zagotavljanju varnosti. Na koncu smo predstavili praktične primere vdorov pri katerih je prišlo do kraje podatkov.
Ključne besede: elektronsko poslovanje, grožnje, nevarnosti, nezaželena e-pošta, ribarjenje, kraja podatkov, napadi, zlonamerna programska oprema, varnostni mehanizmi, požarni zid, protivirusni programi, šifriranje, digitalno potrdilo, varnost, zaščita, varnostna politika.
Objavljeno: 01.12.2015; Ogledov: 1074; Prenosov: 158
.pdf Celotno besedilo (820,89 KB)

6.
E – NAROČANJE TELEKOMUNIKACIJSKIH STORITEV ZA ZASEBNE UPORABNIKE
Vili Možina, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu so predstavljene rešitve elektronskega naročanja širokopasovnih storitev, to pa so dostop do interneta, telefonija (VoIP) in TV (IPTV) ter druge storitve, ki se ponujajo na omrežju IP. Rešitve so predstavljene na primeru podjetja Telekom Slovenije, d. d., kjer je avtor tudi zaposlen. V nalogi je predstavljena rešitev za elektronsko sklenitev naročniškega razmerja za novi širokopasovni priključek od preverjanja, ali je na določeni lokaciji izgradnja priključka sploh mogoča in po kateri tehnologiji, do elektronskega naročanja telekomunikacijskih storitev oziroma spremembe teh storitev na obstoječem priključku. Z napredkom tehnologije, novimi metodami e-poslovanja in zadostnim številom strokovno kompetentnih ljudi v podjetju Telekom Slovenije, d. d., bomo omenjeno rešitev poskusili na novo postaviti. Nadgradili bomo obstoječe sisteme, da stranki pri naročanju telekomunikacijskih storitev ne bi bilo treba obiskati telekomunikacijskega centra, naročeno opremo in storitve pa bi lahko začela čim hitreje uporabljati.
Ključne besede: e-poslovanje, digitalni podpis, digitalno potrdilo, e-naročanje
Objavljeno: 27.06.2014; Ogledov: 757; Prenosov: 73
.pdf Celotno besedilo (1013,35 KB)

7.
DIGITALNA POTRDILA IN NJIHOVA UPORABA V ZZZS
Žiga Kapus, 2013, diplomsko delo

Opis: Elektronsko poslovanje lahko bistveno prispeva k pospeševanju postopkov ter prihranku časa in s tem k zniževanju stroškov tako ustanov kot strank. Izrazit primer take ustanove je Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije, s katerim ima prek sistema obveznega zdravstvenega zavarovanja opravka tako rekoč vsak državljan Republike Slovenije. Delo z zavezanci v Zavodu je do nedavnega temeljilo izključno na papirni dokumentaciji, zato v Zavodu pospešeno tečejo projekti vpeljave elektronskega poslovanja. E-poslovanje prek interneta spremljajo potrebe po zagotavljanju visoke stopnje varnosti, tajnosti in nespremenljivosti poslanih podatkov. V prvem delu naloge so predstavljena digitalna potrdila, s pomočjo katerih zagotovimo visoko stopnjo varnosti poslovanja. Opisani so infrastruktura javnih ključev, na kateri temelji generiranje in hranjenje ključev, overjanje imetnikov in izdajanje digitalnih potrdil, objavljanje digitalnih potrdil (imeniki), preklicevanje in objavljanje preklicev digitalnih potrdil ter časovno označitev postopkov. Na kratko sta predstavljena overitelj na MNZ, ki ga sestavljata dva izdajatelja kvalificiranih digitalnih potrdil ter izdajatelj varnih časovnih žigov in overitelj ZZZS-CA, ki izdaja digitalna potrdila za potrebe delovanja sistema kartice zdravstvenega zavarovanja. V drugem delu so opisani obstoječi portali Zavoda, dostop do portalov ter njihova vsebina; pri vsakem je podan predlog za izboljšavo. Opisan je tudi sistem neposrednega dostopa do zdravstvenega zavarovanja (On-line ZZ), ki zagotavlja pregledno, varno in zanesljivo izmenjevanje podatkov o obveznem zdravstvenem zavarovanju, prostovoljnih zdravstvenih zavarovanjih in preostalih podatkih zavarovanih oseb med informacijskimi sistemi Zavoda, prostovoljnih zdravstvenih zavarovalnic in izvajalci zdravstvenih storitev. Naloga pokaže, da Zavod uspešno izkorišča možnosti, ki jih ponuja internet, in je uporabnikom z uvedbo portalov omogočil varno, pregledno in sledljivo elektronsko poslovanje. Predlaganih je nekaj možnosti, da Zavod elektronske storitve nadgradi in svoje poslovanje še bolj približa uporabnikom.
Ključne besede: e-poslovanje, digitalno potrdilo, infrastruktura javnih ključev, Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije
Objavljeno: 02.04.2014; Ogledov: 1121; Prenosov: 137
.pdf Celotno besedilo (1,01 MB)

8.
E - RAČUNI
Staš Matoh, 2013, diplomsko delo

Opis: V delu diplomskega seminarja z naslovom E-računi (E-Billing) smo želeli spoznati sisteme za elektronsko izdajanje in plačevanje računov. V ta namen smo predstavili elektronsko poslovanje kot osnovo za implementacijo teh sistemov in to povezali z managementom odnosov s strankami. Nato smo si pogledali, kaj elektronski računi so, kaj so njihove prednosti ter ovire, kaj je za njihovo uspešno uporabo potrebno (digitalni podpis, digitalni certifikat, časovni žig, elektronsko arhiviranje, ipd.), slovensko zakonodajo, ki podpira izdajo elektronskih računov ter nekaj primerov podjetij, ki so vključena v proces elektronskih storitev. Omenili smo tudi pobudo in prijeme slovenskih vladnih organov pri vzpodbujanju in širjenju sprejetja ter uporabe elektronskega poslovanja in elektronskih računov pri nas.
Ključne besede: elektronsko poslovanje, elektronski račun, management odnosov s strankami, e-SLOG, digitalni podpis, digitalno potrdilo, časovni žig, elektronsko arhiviranje
Objavljeno: 18.11.2013; Ogledov: 1665; Prenosov: 216
.pdf Celotno besedilo (842,31 KB)

9.
VARNOST INFORMACIJSKIH SISTEMOV IN RAČUNALNIŠKE ZLORABE
Tom Erznožnik, 2012, diplomsko delo

Opis: Informacijske tehnologije v poslovnem svetu omogočajo hitrejše in bolj kvalitetno poslovanje. Praktično informacijske tehnologije srečujemo na vsakem koraku. Vsaka organizacija pa mora za svoje potrebe izbrati prilagojen IS, glede na njeno velikost, panogo v kateri posluje in njihovo naravo dela. Informatika je v organizaciji pomembna predvsem zaradi hrambe in obdelave velike količine podatkov, na podlagi katerih lahko sprejemajo bolj racionalne odločitve. IS v organizaciji je zelo pomemben zaradi hitre prilagodljivosti. Danes prihaja v poslovnem svetu do hitrih sprememb na trgu, zato je zelo pomembno, da lahko IS hitro prilagodimo potrebam. IS lahko prav tako zagotavlja ključne prednosti pred konkurenco. IS lahko tudi integriramo s telekomunikacijami, kar nam omogoča boljšo komunikacijo in nadzor znotraj in zunaj organizacije. Glede na to, da IS upravlja z veliko količino podatkov, je potrebno zagotoviti njihovo varnost. Organizacije se poskušajo zavarovati na različne načine, vendar v večini primerov je dovolj le nekaj nepazljivosti in že lahko pride do izgube podatkov. Izguba podatkov lahko pomeni veliko finančno izgubo, kot tudi izgubo zaupanja strank do organizacije. S hitrim razvojem informacijsko komunikacijskih tehnologij se je množično razmahnil tudi računalniški kriminal. Računalniški kriminal se pojavlja se v mnogih oblikah, zato ga je zelo težko zajeziti oziroma odkriti. Napadalci lahko praktično izvedejo napad od koderkoli, kjer le imajo dostop do interneta, zato niso omejeni le na eno lokacijo. Prav to otežuje odkrivanje napadalcev. Napadalci se velikokrat odločijo tudi za pridobivanje informacij od zaposlenih. Napadalci se izdajajo za nekoga drugega, da od zaposlenih pridobijo informacije, ki jih potrebujejo za vdor v IS. Poznamo več orodij in tehnik, ki nam pomagajo pri izboljšanju varnosti IS. Tako kot se pojavljajo nova orodja in tehnike, tako tudi napadalci iščejo vedno nove načine, da pridejo do želenih podatkov, zato je potrebno nenehno posodabljanje programske in strojne opreme. Človek je še vedno ključen dejavnik pri varnosti IS, saj je najbolj nepredvidljiv. Uporabnik mora torej sam paziti, da napadalcu ne omogoči enostavnejšega vdora v informacijski sistem.
Ključne besede: Informacijski sistem, Varnost podatkov, Kriptografija, Digitalni podpis, Digitalno potrdilo, Računalniški kriminal, Internetni kriminal, Socialni inženiring, Virus, Črv, Trojanski konj, Prekrivanje identitete, Protivirusna zaščita, Zaščita pred vohunskimi progami, Izobraževanje uporabnikov, Požarni zid.
Objavljeno: 17.12.2012; Ogledov: 3213; Prenosov: 376
.pdf Celotno besedilo (782,99 KB)

10.
INFORMACIJSKE REŠITVE ZA PODPORO POSLOVANJA Z VREDNOSTNIMI PAPIRJI
Niko Starman, 2012, magistrsko delo

Opis: V današnjem času je v podjetjih potrebna nenehna informatizacija poslovnih procesov in ostalih dejavnosti z namenom ponuditi strankam kar se da najboljše produkte ter storitve. S tem nenehnim izboljševanjem si podjetje zagotovi korak pred konkurenco in tako vedno več strank, ki podjetju zaupajo. Pri uvajanju novih funkcionalnosti je potrebno upoštevati veliko faktorjev, ki so izredno pomembni. Tako je potrebno upoštevati različne vidike varnosti, predpisane zakone, stroške ter druge kriterije, ki omogočajo uspešno uvedbo nove rešitve. Časovni vidik je izredno pomemben pri trgovanju z vrednostnimi papirji. Pri trgovanju je namreč za uspešno sklenjen posel pomembna vsaka milisekunda. Da zadeve delujejo tako kot morajo je potrebno imeti uvedeno posebno informacijsko rešitev, ki skrbi za podporo poslovanju z vrednostnimi papirji. V tujini je veliko rešitev lastnega razvoja, obstaja tudi nekaj zelo znanih rešitev, ki jih ponujajo zunanji izvajalci. V Sloveniji sta najbolj znana dva ponudnika rešitev, ki delujejo pri trgovanju na Ljubljanski borzi vrednostnih papirjev. Rešitve tako omogočajo oddajo naročila za nakup ali prodajo vrednostnih papirjev preko standardnih poti – storitev je potrebno opraviti v banki oz. drugi finančni instituciji, ki lahko trguje s finančnimi instrumenti. Že od leta 1997, ko se je v Sloveniji pojavilo elektronsko bančništvo, se nenehno razvijajo nove storitve spletnega bančništva. Eno izmed njih je tudi v tujini zelo uveljavljeno spletno trgovanje z vrednostnimi papirji. V Sloveniji se zaradi majhnosti trga in drugih omejitev ta storitev šele počasi razvija. V nalogi smo analizirali številne rešitve ter ugotovili, da je pri vseh na voljo tudi modul, ki omogoča spletno poslovanje z vrednostnimi papirji. Potrebno je analizirati obstoječe stanje v Novi KBM, ki uporablja rešitev IBI Master in izbrati rešitev, ki bi zagotovila spletno oddajo naročila za nakup ali prodajo vrednostnih papirjev. Pri tem je potrebno upoštevati številne kriterije, ki bodo uporabnikom storitve spletnega trgovanja z vrednostnimi papirji ponudile najboljšo možno uporabniško izkušnjo, brez dodatnih omejitev, ob primerni varnosti ter z nizkimi stroški tako za uporabnika kot tudi za banko. Ob takšni analizi je nato potrebno odločiti, ali je uvedba nove funkcionalnosti v spletno banko smiselna ali ne.
Ključne besede: E-poslovanje, spletno bančništvo, informacijska varnost, digitalno potrdilo, informacijske rešitve za podporo poslovanja z vrednostnimi papirji, IBI Master, Shark, borza, Ljubljanska borza vrednostnih papirjev, Nova KBM d.d., Bank@Net, kriteriji za izbiro rešitve
Objavljeno: 22.10.2012; Ogledov: 1800; Prenosov: 199
.pdf Celotno besedilo (3,56 MB)

Iskanje izvedeno v 0.2 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici