1. Tržne strategije v digitalni dobi in analiza oglaševanja podjetja Duolingo na družbenih omrežjih : diplomsko deloSara Škerban, 2024, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo opredelili družbena omrežja kot kanal za oglaševanje in trženje s strani različnih blagovnih znamk in podjetij, med njimi tudi Duolingo. V sklopu empirične raziskave smo izvedli spletno anketo, s katero smo analizirali, kako je prisotnost podjetja na družbenih omrežjih vplivala na uporabnikovo mnenje o podjetju Duolingo in kako le-ta pritegne svoje uporabnike preko oglaševanja na družbenih omrežjih. Ugotovili smo, da obstaja močna pozitivna povezanost med oglaševanjem in prvim vtisom, vsebinami ter lastnostmi oblikovanja, ki jih uporabnik na družbenih omrežjih v oglasu opazi, in da je oglaševanje imelo zmeren vpliv na njihove uporabnike. Ključne besede: digitalno trženje, družbena omrežja, blagovne znamke, oglaševanje v družbenih omrežjih, Duolingo Objavljeno v DKUM: 08.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 33
Celotno besedilo (2,27 MB) |
2. Vpliv viralnega oglaševanja na uporabo digitalnega izdelkaJan Paveo, 2024, diplomsko delo Opis: Diplomski projekt obravnava vpliv viralnega oglaševanja na uporabo digitalnega izdelka, s posebnim poudarkom na primeru aplikacije Spotify v Indoneziji. Viralno oglaševanje izkorišča družbena omrežja za širjenje informacij o izdelku, pri čemer spodbuja uporabnike, da te informacije delijo naprej.
V našem primeru se osredotočamo na digitalne izdelke, ki so neopredmetena oziroma nematerialna dobrina, obstoječa v digitalni obliki. V diplomskem projektu je predstavljen celoten razvojni cikel digitalnih izdelkov, ki vključuje faze zasnove, oblikovanja in razvoja, ter rast izdelka na trgu. Razvoj digitalnih izdelkov je ključnega pomena za uspešno uvajanje na trg, pri čemer so ključne lastnosti digitalnih izdelkov njihova neuničljivost, spremenljivost in ponovljivost. Analiza lastnosti in tržnih strategij je omogočila globlji vpogled v kompleksnost digitalnih izdelkov in njihovo uspešnost.
Digitalno oglaševanje, še posebej viralno oglaševanje, je izpostavljeno kot pomembno orodje za povečanje prepoznavnosti in pospeševanje uporabe digitalnih izdelkov. Uporabljena študija analizira, kako različne dimenzije viralnega oglaševanja - informiranost, zabava, draženje in verodostojnost vira - vplivajo na namero uporabe digitalnega izdelka. S kvantitativno metodo in analizo podatkov je bilo ugotovljeno, da zabava, draženje in verodostojnost vira pomembno vplivajo na namero uporabe Spotifyja, medtem ko informiranost nima pomembnega vpliva. Ključne besede: viralno oglaševanje, digitalni izdelki, oglaševanje, digitalno oglaševanje Objavljeno v DKUM: 27.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 33
Celotno besedilo (1,78 MB) |
3. Vloga otrokovih pravic v digitalnem oglaševanjuTina Tajnik, 2023, magistrsko delo Opis: Digitalno oglaševanje je komunikacija, ki za pridobitev potencialnih odjemalcev uporablja digitalne kanale. Del tega je tudi oglaševanje otrokom. Digitalna tehnologija je del življenja naših otrok, tako v vsakdanu kot tudi v izobraževalnem okolju. Ob tem se otrokove pravice zaradi uporabe interneta konfigurirajo na novo, ob pojavu vse bolj prilagojenega, integriranega, poglobljenega, interaktivnega in personaliziranega oglaševanja.
Magistrsko nalogo smo razdelili na teoretični in empirični del. Teoretični del je pregled spoznanj iz literature s področja digitalnega oglaševanja in pravic otrok v digitalnem oglaševanju. Predstavili smo razširjenost, načine in kanale digitalnega oglaševanja. Nadalje smo se osredotočili na otrokov kognitivni razvoj v povezavi z razumevanjem oglaševanja in vplive oglaševanja na otroke. Pregledali in predstavili smo pravne vire, ki ščitijo otroke pred zlorabami v oglaševanju. Podali smo primere spornih oglasov namenjenih otrokom v digitalnih medijih. Na koncu teoretičnega dela smo podali še etične vidike oglaševanja otrokom. Teoretični del nam je služil kot podlaga za empirično raziskavo.
V empiričnem delu smo ugotavljali, ali sta pojma pravice otrok in digitalno oglaševanje medsebojno povezana. Ugotavljali smo povezave na področju odnosa otrok in staršev do oglaševanja, uporabe digitalnih medijev, digitalne pismenosti in zavedanja varnosti otrok v digitalnih medijih. Zaščita otrok je staršem pomembna, zato so nas zanimale tudi pravice otrok v digitalnem oglaševanju. Ključne besede: digitalno oglaševanje, zaščita otrok, etičnost oglaševanja otrokom, pravice otrok. Objavljeno v DKUM: 29.06.2023; Ogledov: 606; Prenosov: 86
Celotno besedilo (2,32 MB) |
4. Vpliv digitalnega oglaševanja na nakupne odločitve mlajših odjemalcevTjaša Trobas, 2022, magistrsko delo Opis: V današnjem času digitalizacija predstavlja velik del našega vsakdana. Oglaševanje kot tako se vedno razvija in sčasoma nam je poleg tradicionalnih oglasov prineslo digitalno oglaševanje. Možnosti imamo odjemalci izredno veliko, zato se morajo ponudniki potruditi, kako nas bodo prepričali, da so prav oni primerni za nas. Digitalni oglas lahko srečamo praktično vsakič, ko prižgemo računalnik ali telefon. Lahko bi rekli, da je trenutno digitalno oglaševanje najbolj primerno, enostavno, priročno in modernizirano orodje ponudnikov, da prepričajo svoje odjemalce v nakup.Sama digitalizacija oglasnih mest pa ni zgolj trend, je tudi nuja. Predvsem je velika priložnost. Spremembe, ki so nastale zaradi uporabe novih tehnologij in družbenih omrežij, niso ostale omejene na svet informacijske tehnologije. Veliko smo izpostavljeni tudi prikritim oglasnim sporočilom. Ljudje smo naveličani rutine, zato potrebujemo dinamiko, saj nas prej pritegne nekaj, kar se premika in je obarvano. Človeško oko nagonsko zazna gibe in povzroči akcijo, ki lahko vodi od oglasa vse do nakupa. V magistrskem delu želimo opredeliti digitalno oglaševanje in odločanje porabnikov. Izbrali smo si mlajše odjemalce, stare med 20 in 30 let, saj so ta leta nekako najbolj dovzetna in odvisna od same digitalizacije in oglaševanja na spletu. Ugotavljali bomo, koliko česa dejansko naša starostna skupina nameni digitalnemu oglaševanju, kako ta na njih vpliva pozneje, ko se odločajo za nakup, katere so tiste stvari, ki so jim pri videnem oglasu najpomembnejše in katere najmanj, ter s katerimi oblikami samega oglaševanja se največkrat srečujejo. Ključne besede: oglaševanje, digitalno oglaševanje, nakupne odločitve, mlajši odjemalci Objavljeno v DKUM: 25.10.2022; Ogledov: 536; Prenosov: 154
Celotno besedilo (2,20 MB) |
5. Digitalno oglaševanje oblačil na družbenih omrežjihTjaša Križanec, 2022, diplomsko delo Opis: Družbena omrežja dandanes uporabljajo skoraj vsi, od rosno mladih otrok pa tudi do upokojencev. In na družbenih omrežjih dan za dnem vidimo, opazimo, preskočimo oglase, ki nam jih le-ta ponujajo. Naloga podjetij je, da svoje napore vlagajo v digitalno oglaševanje na družbenih omrežjih. Tako postajajo prepoznavni in s pomočjo različnih naprednih funkcij, ki jih ponujajo platforme družbenih omrežjih, ustvarjajo konkurenčno vrednost. Tudi glede oblačil obstaja mnogo predpisanih oblik oglaševanj. Pomembno je, da podjetje za določeno ciljno skupino uporabi pravilno orodje oglaševanja. Ne smemo pa pozabiti na modne vplivneže, ki lahko nevede zelo pomagajo pri prepoznavnosti podjetja in njegove blagovne znamke. Ljudem so modni vplivneži bližje, bolj domači in pogosteje zaupajo raje njim kot pa samim podjetjem. Pomembno je tudi, da je vplivnež oseba, ki pozna podjetje in njegov izdelek ter je vešča vseh orodij, ki jih ponujajo družbena omrežja. S pomočjo raziskave smo ugotovili, da ljudje, kljub temu da ne sledijo vplivnežem, verjamejo, da postavljajo trende v sodobni družbi. Ugotovili smo tudi, da velika večina preživi na družbenih omrežjih od 2 do 3 ure na dan. Zato je resnično pomembno, da so ljudje pozorni na vsebino, ki jo gledajo, podjetja pa, da v množici informacij naredijo oglas, ki bo atraktiven in privlačen za uporabnike družbenih omrežij. Ključne besede: digitalno oglaševanje, oblačila, družbena omrežja, modni vplivneži, potrošniki Objavljeno v DKUM: 12.07.2022; Ogledov: 829; Prenosov: 195
Celotno besedilo (1,50 MB) |
6. Facebook in Instagram oglaševanje B2C spletnih trgovin v SlovenijiJure Šenveter, 2020, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo se osredotoča na Facebook in Instagram oglaševanje spletnih trgovin v Sloveniji, ki prodajajo proizvode ali storitve končnim odjemalcem. Gre za hitro spreminjajoče se področje marketinškega komuniciranja, kar smo poskušali čim bolj aktualno opredeliti in opisati. Magistrsko delo tako zajema teoretično umestitev oglaševanja na družbenih omrežjih v marketing, prakse Facebook in Instagram oglaševalcev slovenskih podjetij in tudi samo izdelavo oglasa. Magistrsko delo je spoznanje, kako kompleksno je oglaševanje na družbenih omrežjih, za katero je treba imeti dosti znanja in dobro pripravljeno strategijo.
Magistrsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. Teoretični del zajema komuniciranje v marketingu, strategijo digitalnega marketinga, izdelavo spletne strani, zgodovino in opis interneta ter družbenih omrežij, digitalno oglaševanje ter na koncu še izdelavo Facebook in Instagram oglasa.
Empirični del raziskuje vprašanja, povezana z oglaševanjem preko Facebook upravitelja oglasov, primerjavo z Google oglaševanjem in ugotavljanje ključnih kazalcev uspešnosti za slovenska podjetja. Pridobljeni podatki nam dajejo odgovore na vprašanja, kam se stekajo sredstva slovenskih digitalnih oglaševalcev, katere cilje Facebook kampanj uporabljajo slovenska podjetja, ali uporabljajo Facebook Pixel ter ali slovenska podjetja uporabljajo ponovno ciljanje občinstva s pomočjo občinstva po meri in s pomočjo kataloške prodaje. Analiza rezultatov je razporejena glede na pojasnjevanje posameznih hipotez in vizualno predstavlja podatke s pomočjo grafov in tabel. Ključne besede: Facebook, Instagram, družbena omrežja, digitalno oglaševanje, spletna trgovina. Objavljeno v DKUM: 13.04.2021; Ogledov: 1123; Prenosov: 170
Celotno besedilo (1,17 MB) |
7. Digitalno oglaševanje na primeru glasbene skupine : diplomsko deloTomaž Rihtar, 2020, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo predstavili, na kakšen način uporabiti družbena omrežja, da pridemo do čim večjega učinka s čim manj stroški (čas, denar). Izhajali smo iz digitalnega marketinga in nato prešli na digitalno oglaševanje, kjer smo se specifično posvetili družbenim omrežjem. Diplomska naloga je potekala na primeru glasbene skupine, Ansambel Vžig. Za primer analize smo uporabili profile na družbenih omrežjih Facebook-a, Instagram-a, YouTube-a in TikTok-a. Kljub nekajletni prisotnosti zgoraj omenjene glasbene skupine na družbenih omrežjih, nikoli ni bilo načrtovanih objav. Ključne besede: Družbena omrežja, digitalno oglaševanje, Facebook, objave, marketing. Objavljeno v DKUM: 12.03.2021; Ogledov: 1365; Prenosov: 377
Celotno besedilo (1,08 MB) |
8. Marketinško komuniciranje podjetja Radenska AdriaticMaja Cerovec Ertl, 2020, magistrsko delo Opis: Podjetja morajo za svoj obstoj na trgu uspešno komunicirati s ciljnim občinstvom, da si zagotovijo svoj prostor. Na kakšen način naj to storijo? Sodobni uporabniki so namreč vedno bolj zahtevni, ker so dnevno izpostavljeni mnogim oglasom. Zato je še posebej pomembno načrtovanje, izvedba in vrednotenje celotnega marketinškega komuniciranja in uporabljenih instrumentov. Prav tako je potrebno instrumente marketinškega komuniciranja upravljati integrirano, da bodo prostorsko in časovno med seboj usklajeni, saj bodo le tako dosegli zastavljene cilje. Marsikatero podjetje se sooča z vprašanjem: »Kateri medij oglaševanja izbrati?« in/ali »Kako jih med seboj kombinirati?« Za oglaševanje lahko podjetje uporabi tradicionalne in digitalne medije. Prav zaradi tega mora dobro poznati bistvene značilnosti in prednosti posameznega medija, da uporabi ravno pravšnje, ki jih med seboj lažje kombinira. Kot pravi Kates (2013) »Staro brez novega ne gre oziroma pasivno oglaševanje spodbudimo k aktivnemu« Pojavljajo se novi načini življenja s spletom, ki mu sledijo tudi uporabniki, in jih je iz dneva v dan več. Na spletu preživljajo svoj prosti čas, se informirajo, nakupujejo ali povezujejo preko spletnih družbenih omrežij. Zato morajo temu trendu slediti tudi podjetja. Splet in spletna družbena omrežja jim omogočajo povezovanje s ciljno skupino, saj so uporabniki tam sproščeni in bolj pripravljeni na interakcijo.
V magistrskem delu bomo predstavili marketinško komuniciranje podjetja Radenska Adriatic, ki je na slovenskem ozemlju prisotno že 150 let. Predstavili bomo njihov način marketinškega komuniciranja s ciljno skupino, z integriranim upravljanjem instrumentov ter oglaševanje s kombinacijo tradicionalnih in digitalnih medijev na primeru projekta Trojčki.
Spletna družbena omrežja so medij, kjer se informacije širijo prav tako hitro kot virusi in nam omogočajo oglaševanje z nižjimi stroški kot tradicionalni mediji. Omogočajo nam tudi sprotno vrednotenje in s tem večji nadzor nad oglaševanjem.
Vendar pa podjetje ne sme ves proračun oglaševanja nameniti samo digitalnim medijem, saj smo v magistrskem delu dokazali pomembnost televizijskih oglasov, katerih doseg ob enkratni frekvenci doseže več uporabnikov kot spletna družbena omrežja. Z oglasom, ki je bil predvajan na Kanalu A 28. 12. 2018, ob 18. uri, avtorice Mance Turk z naslovom »Trojno presenečenj«, smo ugotovili, da je mogoče doseči 352.419 gledalcev.
Z oglaševanjem na spletnih družbenih omrežjih v Sloveniji nismo dosegli toliko uporabnikov kot z enkratnim oglasom na televiziji. Ključne besede: Marketinško komuniciranje, integrirano marketinško upravljanje, oglaševanje, množični mediji oglaševanja, digitalno oglaševanje, spletno oglaševanje, družbena omrežja Objavljeno v DKUM: 25.08.2020; Ogledov: 1370; Prenosov: 321
Celotno besedilo (2,14 MB) |
9. Digitalno oglaševanje oblačilnih modnih izdelkovKatarina Mir, 2019, diplomsko delo Opis: Delo diplomskega projekta z naslovom Digitalno oglaševanje oblačilnih modnih izdelkov je celostno zasnovano na podlagi teoretičnih izhodišč in primera dobre prakse. V svetu oglaševalcev oblačilnih modnih izdelkov postajajo digitalni mediji vse pomembnejši, saj ponujajo drugačno okolje za oglaševanje kot pa tradicionalni mediji. V okviru diplomskega dela smo raziskovali, kaj sploh je digitalno oglaševanje, kako modne hiše uporabljajo digitalne medije za oglaševanje, kakšna je prihodnost za digitalne medije in kakšne trende lahko pričakujemo v prihodnosti. V zadnjem poglavju smo navedli primer dobre prakse na podlagi podjetja NET-A-PORTER. Ključne besede: digitalno oglaševanje, oblačilni modni izdelki, družbena omrežja Objavljeno v DKUM: 10.12.2019; Ogledov: 1460; Prenosov: 185
Celotno besedilo (6,49 MB) |
10. Konceptualni model merjenja uspešnosti digitalnega marketinga na izbranih digitalnih oglaševalskih kanalihEva Roškar, 2019, magistrsko delo Opis: Digitalni oglasi so vse privlačnejša orodja tržnega komuniciranja, ki na različne načine in na različnih lokacijah v digitalnem svetu dosegajo ciljno usmerjenost. Digitalno oglaševanje pa ne vključuje le iskanja ali prikazovanja oglasov, temveč tudi vse vrste tržnih komunikacij, ki se izvajajo z uporabo spleta ter mobilne tehnologije. Z uporabo digitalnega oglaševanja, ki med drugim omogoča hitro in enostavno distribucijo ter uporabo multimedijskih in dinamičnih vsebin ter njihov nadzor, lahko oglaševalci s potrošniki komunicirajo na povsem drugačen način. Ključne besede: digitalni marketing, digitalno oglaševanje, oglaševalski kanali, Facebook, Google Display Objavljeno v DKUM: 18.07.2019; Ogledov: 1387; Prenosov: 38
Celotno besedilo (2,06 MB) |