1. Digitalno marketinško komuniciranjeLucijan Kantoci, 2024, diplomsko delo Opis: Ljudje preživljajo vedno več časa za malimi ekrani, bodisi mobilniki, računalniki itd. To so podjetja seveda prepoznala, zato vedno več pozornosti usmerjajo v digitalni marketing.
Ljudje si z brskanjem po spletu, listanjem po Facebooku, Instagramu … krajšajo čas in se preprosto sprostijo ter odklopijo od realnega stresnega življenja. Med tem brskanjem in listanjem pa našo pozornost zmotijo tudi reklame.
V prvem delu diplomskega projekta (teoretični del) bomo spoznali marketing, natančneje digitalni marketing, ter digitalne kanale. Najprej bomo o vseh naštetih povedali nekaj na splošno kasneje pa še predstavili odnos, razlike in primerjave med omenjenima marketingoma.
V drugem delu diplomskega projekta (praktični del) bomo predstavili vprašalnik, ki smo ga ustvarili in uporabili za našo raziskavo. Odkrivali smo, kaj je ljudem pomembno pri oglasih, kaj ne, kaj jih pritegne, kaj ne, kako dolgo se ob oglasu zadržijo, kako pogosto se odločijo za nakup, ali je koronavirus kaj vplival na njihovo nakupovanje preko spleta, kateri marketing (tradicionalni ali digitalni) se jim zdi bolj učinkovit, kaj najpogosteje kupujejo preko spleta ipd.
V zaključku bomo pregledali zadane hipoteze ter jih potrdili ali ovrgli, predstavili problem digitalnega marketinškega komuniciranja in podali izboljšave. Ključne besede: digitalno marketinško komuniciranje, oglasi, vprašalnik, digitalni kanali, marketing, digitalni marketing. Objavljeno v DKUM: 12.06.2024; Ogledov: 205; Prenosov: 91 Celotno besedilo (3,39 MB) |
2. Prepoznavnost blagovnih znamk in vloga marketinškega komuniciranja v organizaciji xJan Ošlak, 2023, magistrsko delo Opis: Blagovne znamke so postale izredno pomemben dejavnik v moderni družbi in jih lahko zaznamo skoraj na vsakem koraku. Zaradi vpliva, ki ga imajo na naše življenje, jih moramo obravnavati s številnih perspektiv. Prav tako so postale izredno pomemben del premoženja organizacije, saj ji omogočajo oziroma prinašajo dodatne koristi (Kapferer, 2019, str. 7). Zaradi velikega števila blagovnih znamk, ki so v današnjem času prisotne na trgu, so izrednega pomena tudi aktivnosti marketinškega komuniciranja, ki jih izvajajo posamezne blagovne znamke. V zadnjih 10 letih smo na tem področju priča zelo velikim spremembam. Govorimo predvsem o pojavu digitalnega marketinškega komuniciranja, ki je močno spremenil številne marketinške strategije organizacij. Januarja 2021 je bilo na svetu kar 4.66 milijard uporabnikov interneta oz. 59.9 % celotnega prebivalstva (Statista, 2021). Številna podjetja so se v zadnjih letih uspešno transformirala in uspešno digitalizirala svoje notranje okolje, kamor sodi tudi področje marketinškega komuniciranja. Digitalni marketing, katerega del je tudi digitalno marketinško komuniciranje, dokazano spreminja vedenje kupcev, to pa tudi neposredno vpliva na prepoznavnost blagovne znamke, za katero velja, da je eden izmed najpomembnejših dejavnikov pri izgradnji dolgoročne konkurenčne prednosti na trgu (Khwaja et al., 2020).
V teoretičnem delu magistrske naloge so podrobneje opisani blagovne znamke in orodja digitalnega marketinškega komuniciranja. Podrobneje smo zajeli orodja, kot so e-poštni marketing, optimizacija SEO, marketing družbenih omrežji in marketing vsebine. Prav tako smo prikazali nekaj primerov uspešnega digitalnega marketinškega komuniciranja.
V empiričnem delu smo preučevali razlike v prepoznavnosti med obravnavanimi blagovnimi znamkami. Prav tako smo s pomočjo globinskega intervjuja, ki smo ga izvedli z zaposlenim iz organizacije, ki ima v lastni obravnavane blagovne znamke, ugotovili, kako se je organizacija odzvala na spremembe s področja marketinškega komuniciranja in kakšna je njena vizija digitalnega marketinškega komuniciranja. Ključne besede: digitalno marketinško komuniciranje, blagovne znamke, družbena omrežja, prepoznavnost blagovne znamke, marketinško komuniciranje Objavljeno v DKUM: 15.01.2024; Ogledov: 353; Prenosov: 76 Celotno besedilo (5,44 MB) |
3. Inovativni pristopi marketinškega komuniciranjaTjaša Švajger, 2023, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo z naslovom »Inovativni pristopi marketinškega komuniciranja« je tematsko usmerjeno v preučevanje in uporabo inovativnih pristopov v marketinškem komuniciranju. Za potrebe raziskave so bili izvedeni intervjuji s tremi podjetji: Goodish Agency, iSoftpull in Hemptouch.
V teoretičnem delu diplomskega dela so predstavljene osnovne definicije marketinškega komuniciranja, orodja marketinškega komuniciranja in poglobljen pregled digitalnega marketinškega komuniciranja. Poseben poudarek je namenjen inovativnim pristopom in tehnološkim inovacijam v tem kontekstu. Opisane so različne metode in strategije, ki se uporabljajo za dosego učinkovitega marketinškega komuniciranja, kot so uporaba analitičnih metod, optimizacija spletnih iskalnikov (SEO), oglaševanje na družbenih omrežjih in druge.
V empiričnem delu diplomskega dela so podrobno predstavljena izbrana podjetja – Goodish Agency, iSoftpull in Hemptouch – in njihovi pristopi k inovativnemu marketinškemu komuniciranju. Skozi intervjuje je bilo ugotovljeno, da vsa tri podjetja uporabljajo digitalno in samo eno od njih klasično marketinško komuniciranje. Uporabljajo inovativne pristope in tehnološke inovacije za doseganje svojih marketinških ciljev.
Ugotovitve kažejo, da uporaba inovativnih pristopov in tehnoloških inovacij v marketinškem komuniciranju lahko prispeva k večji učinkovitosti, dosegu ciljnega občinstva ter gradnji močne blagovne znamke. Sodobno poslovno okolje zahteva stalno prilagajanje in iskanje novih načinov komuniciranja z odjemalci, pri čemer inovativni pristopi omogočajo podjetjem konkurenčno prednost in izstopanje na trgu. Ključne besede: marketing, marketinško komuniciranje, inovativni pristopi, orodja, digitalno komuniciranje Objavljeno v DKUM: 04.10.2023; Ogledov: 429; Prenosov: 75 Celotno besedilo (1,27 MB) |
4. Analiza procesa marketinškega komuniciranja dveh kampanj podjetja Časnik VečerŽan Trontel, 2021, diplomsko delo Opis: Dandanes si poslovanja brez komunikacije med podjetjem in odjemalci ne moremo predstavljati, zato je marketinško komuniciranje bistvenega pomena za obstoj podjetij na trgu. Ker pa je konkurenca velika, je treba v komuniciranju izstopati in z ustvarjalnimi idejami privabiti odjemalce.
V delu je predstavljena teorija marketinškega komuniciranja in opisane njene značilnosti. Predstavljeno je podjetje Časnik Večer d.o.o in njihovo delovanje na področju digitalnega marketinga. V sklopu podjetja sta predstavljeni tudi dve marketinški kampanji, s katerima je podjetje pridobilo nove odjemalce in na trg predstavila novo storitev.
Delo vsebuje vizualne primere prodajnih oglasov in analizo uspešnosti dveh izbranih kampanj.
Izkazalo se je, da podjetje Časnik Večer d.o.o izvaja marketinško komuniciranje zelo učinkovito in načrtovano. V samem procesu komuniciranja in analize pa je napredno in avtomatizirano s pomočjo raznih analitičnih in komunikacijskih orodij. Ključne besede: Marketinško komuniciranje, digitalno marketinško komuniciranje, podjetje Časnik Večer d.o.o, proces marketinškega komuniciranja Objavljeno v DKUM: 26.10.2021; Ogledov: 1002; Prenosov: 61 Celotno besedilo (2,22 MB) |
5. Marketinško komuniciranje podjetja Radenska AdriaticMaja Cerovec Ertl, 2020, magistrsko delo Opis: Podjetja morajo za svoj obstoj na trgu uspešno komunicirati s ciljnim občinstvom, da si zagotovijo svoj prostor. Na kakšen način naj to storijo? Sodobni uporabniki so namreč vedno bolj zahtevni, ker so dnevno izpostavljeni mnogim oglasom. Zato je še posebej pomembno načrtovanje, izvedba in vrednotenje celotnega marketinškega komuniciranja in uporabljenih instrumentov. Prav tako je potrebno instrumente marketinškega komuniciranja upravljati integrirano, da bodo prostorsko in časovno med seboj usklajeni, saj bodo le tako dosegli zastavljene cilje. Marsikatero podjetje se sooča z vprašanjem: »Kateri medij oglaševanja izbrati?« in/ali »Kako jih med seboj kombinirati?« Za oglaševanje lahko podjetje uporabi tradicionalne in digitalne medije. Prav zaradi tega mora dobro poznati bistvene značilnosti in prednosti posameznega medija, da uporabi ravno pravšnje, ki jih med seboj lažje kombinira. Kot pravi Kates (2013) »Staro brez novega ne gre oziroma pasivno oglaševanje spodbudimo k aktivnemu« Pojavljajo se novi načini življenja s spletom, ki mu sledijo tudi uporabniki, in jih je iz dneva v dan več. Na spletu preživljajo svoj prosti čas, se informirajo, nakupujejo ali povezujejo preko spletnih družbenih omrežij. Zato morajo temu trendu slediti tudi podjetja. Splet in spletna družbena omrežja jim omogočajo povezovanje s ciljno skupino, saj so uporabniki tam sproščeni in bolj pripravljeni na interakcijo.
V magistrskem delu bomo predstavili marketinško komuniciranje podjetja Radenska Adriatic, ki je na slovenskem ozemlju prisotno že 150 let. Predstavili bomo njihov način marketinškega komuniciranja s ciljno skupino, z integriranim upravljanjem instrumentov ter oglaševanje s kombinacijo tradicionalnih in digitalnih medijev na primeru projekta Trojčki.
Spletna družbena omrežja so medij, kjer se informacije širijo prav tako hitro kot virusi in nam omogočajo oglaševanje z nižjimi stroški kot tradicionalni mediji. Omogočajo nam tudi sprotno vrednotenje in s tem večji nadzor nad oglaševanjem.
Vendar pa podjetje ne sme ves proračun oglaševanja nameniti samo digitalnim medijem, saj smo v magistrskem delu dokazali pomembnost televizijskih oglasov, katerih doseg ob enkratni frekvenci doseže več uporabnikov kot spletna družbena omrežja. Z oglasom, ki je bil predvajan na Kanalu A 28. 12. 2018, ob 18. uri, avtorice Mance Turk z naslovom »Trojno presenečenj«, smo ugotovili, da je mogoče doseči 352.419 gledalcev.
Z oglaševanjem na spletnih družbenih omrežjih v Sloveniji nismo dosegli toliko uporabnikov kot z enkratnim oglasom na televiziji. Ključne besede: Marketinško komuniciranje, integrirano marketinško upravljanje, oglaševanje, množični mediji oglaševanja, digitalno oglaševanje, spletno oglaševanje, družbena omrežja Objavljeno v DKUM: 25.08.2020; Ogledov: 1370; Prenosov: 305 Celotno besedilo (2,14 MB) |
6. Digitalno marketinško komuniciranje v turizmuTajana Turk, 2019, magistrsko delo Opis: Digitalni marketing je v današnjem svetu skoraj nepogrešljiv v vsakem podjetju. Tako internet kot uporaba družbenih omrežij sta v zadnjih letih med nami močno narasla. Dejstvo je, da se nahajamo v največjem vzponu digitalne dobe in transformacije. Kam nas bo to pripeljalo in kako daleč se bo vse skupaj razvilo, zaenkrat ostaja še skrivnost.
V tem času razcveta digitala pa za podjetja to predstavlja veliko priložnosti. Digitalni marketing uporablja že skoraj vsako podjetje do tiste mere, kot ga poznajo oz. koliko se informirajo o njem. Nekatera podjetja, predvsem manjša, pa gledajo nanj predvsem iz vidika stroškov in mu posvečajo nekoliko manj pozornosti. Večja podjetja, ki se pa poglobijo vanj, spoznajo, da vsebuje veliko več koristnih informacij kot samo stroške, in pridobijo veliko podatkov o uporabnikih in bodočih zvestih kupcih. Nekatera podjetja so veliko pridobila na podlagi digitala, predvsem nove uporabnike, ki se odločajo za nakup in s tem prispevajo k boljšim rezultatom podjetja. Gre predvsem za poznavanje in razumevanje potrošnika in njegovega obnašanja od samega začetka iskanja informacije do končnega nakupa, se pravi spoznamo njegovo celotno nakupno izkušnjo.
V magistrski nalogi bomo predstavili razvoj digitalnega marketinškega komuniciranja ter raziskali, kateri so elementi in aktivnosti na tem področju. Spoznali bomo, preko katerih digitalnih marketinških kanalov podjetja komunicirajo in ali bo v prihodnosti digitalni marketing v celoti nadomestil tradicionalni marketing. Raziskali bomo, kako se eno najuspešnejših turističnih podjetij v Sloveniji sooča s tem oz. kako uspešni so na področju digitalnega marketinškega komuniciranja. Spoznali bomo, katera so tista družbena omrežja, ki podjetju prispevajo največ ter kakšne so napovedi in plani za uspešno digitalno pozicijo na trgu. Ključne besede: marketinško komuniciranje, digitalni marketing, digitalno marketinško komuniciranje, digitalni marketinški kanali, Kompas d.d. Objavljeno v DKUM: 18.07.2019; Ogledov: 1998; Prenosov: 343 Celotno besedilo (2,50 MB) |