| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 135
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Odnos uporabnikov do personalizacije oglasov na družbenih omrežjih v Sloveniji
Andreja Cvernjek, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo proučevali, ali uporabniki družbenih omrežij prepoznavajo personalizirane oglase in kakšen je njihov odnos do personalizacije oglasov. Izvedli smo raziskavo s pomočjo anketnega vprašalnika, katerega odgovore smo analizirali z različnimi testi. Rezultati so pokazali, da sta odnos uporabnikov do personalizacije in njihova zaznana vrednost pozitivno povezana. Personalizirani oglasi, ki se pojavljajo pred ali med zaželeno vsebino, ne kažejo statistično značilne razlike v dojemanju nadležnosti, vendar pa kažejo razliko v dojemanju zabavnosti oglasov.
Ključne besede: digitalno trženje, personalizacija, zaznana vrednost, odnos potrošnikov
Objavljeno v DKUM: 23.12.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (1,16 MB)

2.
Delo otrok v sodobni družbi : magistrsko delo
Nuša Šaloven, 2024, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava tematiko dela otrok, ki navkljub večletnem trudu s strani mednarodnih organizacij, ostaja pereč problem, tovrstno problematiko pa lahko opazimo tudi v Republiki Sloveniji. V okviru predmetnega dela preverimo, na kakšen način je delo otrok urejeno v okviru različnih mednarodnih organizacij, med katerimi s svojim normativnim urejanjem izstopa Mednarodna organizacija dela. Velik vpliv na tem področju imajo tudi Organizacija združenih narodov, Svet Evrope ter Evropska unija, v okviru katerih delujejo različni nadzorni organi, ki skrbijo, da vse države, ki so zavezane k spoštovanjem njihovih aktov, te uresničujejo tudi v praksi. V Sloveniji normativni vidik dela otrok ureja ZDR-1, posamezna področja pa so podrobneje opredeljena v podzakonskih aktih. Veljavna zakonodaja določa, da je sklenitev delovnega razmerja in opravljanje dela prepovedano pred dopolnjenim 15 letom, vendar ta dopušča določene izjeme. Nacionalna zakonodaja, skladno z normativnimi akti mednarodnih organizacij, določa omejitve in stroge pogoje, pod katerimi lahko delo opravljajo otroci. Pri tem razlikuje med položaji, ko otroci opravljajo delo v okviru izjem, ki so določene za opravljanje dela pred dopolnjenim 15 letom in položaji, ko otroci opravljajo delo skladno s pogodbo o zaposlitvi, učno pogodbo, v okviru volonterskega pripravništva ter na podlagi študentske napotnice. Poleg klasičnih oblik dela otrok magistrsko delo obravnava tudi digitalno delo otrok, ki do sedaj v Sloveniji še ni bilo deležno širše pravne razprave, še manj pa posebne normativne obravnave. Tovrstno delo otrok je po svoji naravi drugačno od večine oblik dela otrok, saj se opravlja predvsem v domačem okolju, zaradi česar velikokrat ni jasno razvidno, da tovrstno udejstvovanje otroka negativno vpliva na njegovo zdravje, počutje, razvoj, moralo ali šolanje. Digitalno delo otrok je v Sloveniji že bilo zaznano in tudi sankcionirano s strani Inšpektorata Republike Slovenije za delo, vendar zgolj v primeru vsebin oglaševalske narave. Ugotovimo, da je konkretne primere digitalnega dela otrok, ki so mlajši od 15 let, mogoče podrediti abstraktno oblikovanim določbam ZDR-1, ki urejajo izjeme od prepovedi dela otrok, vendar pa aktualna normativna ureditev vsebinsko ni v celoti prilagojena za posebnosti, ki izhajajo iz narave digitalnega dela. Prav tako ne obstajajo ustrezna določila, ki bi varovala otroke, ki so že dopolnili 15 let. Skladno z navedenim se zavzemamo za ustrezno prilagoditev že obstoječega pravnega okvirja.
Ključne besede: delo otrok, otroško delo, izkoriščanje otrok, vplivnostni marketing, družbena omrežja, otroci vplivneži, digitalno delo
Objavljeno v DKUM: 04.12.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (1,56 MB)

3.
Komunikacijski model književne vzgoje v digitalno podprtih učnih okoljih za prvo vzgojno-izobraževalno obdobje : doktorska disertacija
Polonca Legvart, 2024, doktorska disertacija

Opis: Vpliv učnega okolja na književno vzgojo v začetnih letih šolanja je redkeje obravnavan vidik in še posebej digitalna podpora pri tem postavlja pedagoškemu raziskovanju nova vprašanja. Med njimi je ključno, ali lahko z didaktično uporabo digitalnih učnih pomagal izboljšamo recepcijo književnosti pri učencih. Razlogi za raziskovalno poglobitev v to vprašanje so v razmerah, ko otroci že v polni meri živijo čas digitalne družbe, cilj književne vzgoje pa je, da ta okoliščina ne bi povzročila njihovega odmika od književnosti, pač pa zbližanje z njo, saj jim književnost zagotavlja bistvene kompetence, vire in strategije za soočanje z izzivi kronične krize 21. stoletja. Potrebne so spremembe tradicionalnega pouka književnosti z vidika upoštevanja digitalno podprtega učnega okolja, integriranja tehnologije v pedagoški pristop (TPACK in SAMR), digitalne pismenosti, digitalnega razkoraka in podpiranja »drugega tira« za otroke iz literarno manj spodbudnih okolij. Odločilno oporo nudi uveljavljeni model literarnorecepcijske in didaktične komunikacije pri književni vzgoji, ki ga je mogoče nadgraditi za digitalno podprto učno okolje. Empirična raziskava se je osredotočila na pripravljenost učiteljev kot ključnih dejavnikov didaktičnih sprememb za vključevanje digitalnih tehnologij v izvajanje književne vzgoje. Podan je podrobnejši prikaz priprave, izvedbe in evalvacije primerov didaktičnih enot književne vzgoje v digitalno podprtem učnem okolju prvih treh razredov (1. VIO) s pristopom spojenega (blended) učenja. Glede na kompleksnost obravnavanega pojava književne vzgoje v digitalno podprtem učnem okolju je za preučevanje le-tega izbranih več raziskovalnih metod tako kvantitativnega kot kvalitativnega značaja ter komplementarni način njihovega kombiniranja ter triangulacije. Tako teoretična izhodišča kot praktična pedagoška izkušnja ter kvalitativna in kvantitativna evalvacija le-te potrjujejo, da je komunikacijski model književne vzgoje ob ustreznih prilagoditvah izvedljiv tudi v digitalno podprtem učnem okolju. To se je kljub vsiljeni izvedbi vendarle pokazalo pri izobraževanju na daljavo zaradi epidemije COVID-19, primeri premišljene izvedbe digitalno podprte književne vzgoje v poepidemičnem obdobju pa dokazujejo, da je mogoče na ta način dodatno motivirati učence in poglobiti njihovo recepcijo literarnega dela ter tako uspešno razvijati njihovo recepcijsko zmožnost. Pomen navedenih raziskovalnih dognanj bi lahko vplival na preobrat k pozitivni naravnanosti učiteljev do vključevanja digitalnih tehnologij v pedagoške pristope pri književni vzgoji in nasploh. S tem bi šola prevzela odločilnejšo vlogo pri usmerjanju mladih ljudi glede načinov uporabe novih komunikacijskih tehnologij.
Ključne besede: komunikacijski model književne vzgoje, digitalno podprta učna okolja, digitalna pismenost, prvo vzgojno-izobraževalno obdobje, didaktična enota, spojeno učenje, drugi tir književne vzgoje
Objavljeno v DKUM: 26.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (12,24 MB)

4.
Načrtovanje in verifikacija digitalnega bloka biss vmesnika
Matevž Ves, 2024, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava izdelavo digitalnega BiSS (Angl. Bidirectional Serial Synchronous) bloka, ki ga je mogoče integrirati v podrejeno napravo. BiSS protokol je bil razvit z namenom učinkovite in zanesljive komunikacije na področju industrijske in senzorske komunikacije. Magistrsko delo prav tako predstavlja postopek načrtovanja digitalnega dela integriranih vezij. Ta zajema izdelavo RTL opis, sintezo, izdelavo položajnega načrta (Angl. Floorplan) ter verifikacijo. Končni blok je testiran do frekvence 10MHz vhodnega taktnega signala na MA liniji, med drugim pa zajema adaptivno časovno kontrolo (Angl. Ataptive Timeout), nastavljivo dolžino procesnih podatkov, dostopa do registrov preko kontrolne komunikacije ter delovanje v verižni vezavi (Angl. Daisy Chain).
Ključne besede: integrirano vezje, digitalno vezje, BiSS vmesnik
Objavljeno v DKUM: 22.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (5,65 MB)

5.
Implementacija hitre fouriereve transformacije v digitalnem vezju
Matic Kuhar, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava implementacijo Fouriereve transformacije v digitalnem vezju. Proučuje teoretične osnove Fouriereve transformacije in njeno praktično uporabo pri digitalni obdelavi signalov. Poseben poudarek je na praktičnem delu naloge, ki predstavlja programiranje oziroma kreiranje programa za algoritem FFT z opisnim programskim jezikom Verilog, ki je lahko implementiran v digitalno vezje. Naloga opisuje razvoj in optimizacijo algoritma FFT, vključno z evalvacijo zmogljivosti razvitega sistema v realnih aplikacijah.
Ključne besede: Implementacija FFT, algoritem FFT, digitalno vezje, DFT, Verilog
Objavljeno v DKUM: 22.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (2,14 MB)

6.
Tržne strategije v digitalni dobi in analiza oglaševanja podjetja Duolingo na družbenih omrežjih : diplomsko delo
Sara Škerban, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo opredelili družbena omrežja kot kanal za oglaševanje in trženje s strani različnih blagovnih znamk in podjetij, med njimi tudi Duolingo. V sklopu empirične raziskave smo izvedli spletno anketo, s katero smo analizirali, kako je prisotnost podjetja na družbenih omrežjih vplivala na uporabnikovo mnenje o podjetju Duolingo in kako le-ta pritegne svoje uporabnike preko oglaševanja na družbenih omrežjih. Ugotovili smo, da obstaja močna pozitivna povezanost med oglaševanjem in prvim vtisom, vsebinami ter lastnostmi oblikovanja, ki jih uporabnik na družbenih omrežjih v oglasu opazi, in da je oglaševanje imelo zmeren vpliv na njihove uporabnike.
Ključne besede: digitalno trženje, družbena omrežja, blagovne znamke, oglaševanje v družbenih omrežjih, Duolingo
Objavljeno v DKUM: 08.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (2,27 MB)

7.
Sociološki vidiki deljenja fotografij in videoposnetkov predšolskih otrok na družbenih omrežjih
Patricija Bele, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga obravnava aktualni družbeni problem »sharenting«, ki je povezan z deljenjem fotografij, videoposnetkov in ostalih informacij o otrocih na družbenih omrežjih s strani staršev, sorodnikov ali prijateljev. »Sharenting« prinaša ogromno posledic, tako dobrih kot slabih, ki lahko ogrozijo otrokovo varnost. Tako smo v teoretičnem delu na podlagi strokovne literature opredelili družbena omrežja in njihov vpliv na otroke, pojasnili digitalno starševstvo ter navedli prednosti in slabosti »sharentinga«. Poleg tega smo izpostavili pomen ozaveščanja staršev o potencialnih nevarnostih in posledicah »sharentinga«. V empiričnem delu smo raziskali pogostost deljenja fotografij in videoposnetkov predšolskih otrok na družbenih omrežjih glede na sociodemografske razlike staršev in stopnjo zavedanja s posledicami deljenja fotografij in videoposnetkov predšolskih otrok na družbenih omrežjih. Podatke smo zbrali z anketnim vprašalnikom in jih obdelali s pomočjo programa SPSS. Rezultati so, v nasprotju s pričakovanji, pokazali, da starši redko objavljajo fotografije in videoposnetke svojih otrok na družbenih omrežjih. Ugotovili smo še, da v deljenju fotografij in videoposnetkov obstajajo manjše razlike glede na nekatere sociodemografske značilnosti staršev. Naša raziskava kaže potrebo po večjem raziskovanju in razvoju smernic za varno deljenje informacij o otrocih na spletu.
Ključne besede: sharenting, družbena omrežja, virtualna identiteta, digitalno starševstvo, predšolski otrok
Objavljeno v DKUM: 03.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 21
.pdf Celotno besedilo (971,73 KB)

8.
Vpliv viralnega oglaševanja na uporabo digitalnega izdelka
Jan Paveo, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomski projekt obravnava vpliv viralnega oglaševanja na uporabo digitalnega izdelka, s posebnim poudarkom na primeru aplikacije Spotify v Indoneziji. Viralno oglaševanje izkorišča družbena omrežja za širjenje informacij o izdelku, pri čemer spodbuja uporabnike, da te informacije delijo naprej. V našem primeru se osredotočamo na digitalne izdelke, ki so neopredmetena oziroma nematerialna dobrina, obstoječa v digitalni obliki. V diplomskem projektu je predstavljen celoten razvojni cikel digitalnih izdelkov, ki vključuje faze zasnove, oblikovanja in razvoja, ter rast izdelka na trgu. Razvoj digitalnih izdelkov je ključnega pomena za uspešno uvajanje na trg, pri čemer so ključne lastnosti digitalnih izdelkov njihova neuničljivost, spremenljivost in ponovljivost. Analiza lastnosti in tržnih strategij je omogočila globlji vpogled v kompleksnost digitalnih izdelkov in njihovo uspešnost. Digitalno oglaševanje, še posebej viralno oglaševanje, je izpostavljeno kot pomembno orodje za povečanje prepoznavnosti in pospeševanje uporabe digitalnih izdelkov. Uporabljena študija analizira, kako različne dimenzije viralnega oglaševanja - informiranost, zabava, draženje in verodostojnost vira - vplivajo na namero uporabe digitalnega izdelka. S kvantitativno metodo in analizo podatkov je bilo ugotovljeno, da zabava, draženje in verodostojnost vira pomembno vplivajo na namero uporabe Spotifyja, medtem ko informiranost nima pomembnega vpliva.
Ključne besede: viralno oglaševanje, digitalni izdelki, oglaševanje, digitalno oglaševanje
Objavljeno v DKUM: 27.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (1,78 MB)

9.
Digitalno spremljanje dela zaposlenih in učinkovitost pri delu
Teja Leban, 2024, diplomsko delo

Opis: Digitalno spremljanje dela zaposlenih zajema uporabo tehnologij, kot so GPS sledenje, nadzor aktivnosti na računalnikih ter spremljanje produktivnosti, z namenom spremljanja in analiziranja delovne učinkovitosti zaposlenih. Učinkovitost pri delu se nanaša na uspešnost in produktivnost zaposlenih pri izpolnjevanju nalog in ciljev. Digitalno spremljanje lahko poveča učinkovitost z zagotavljanjem vpogleda v delovne navade, vendar pa lahko tudi povzroči nezadovoljstvo in zmanjšano motivacijo zaradi občutka prekomernega nadzora. Namen diplomskega dela je ugotoviti vpliv digitalnega spremljanja zaposlenih na njihovo učinkovitost pri delu. To je bilo opravljeno s pomočjo spletnega anketnega vprašalnika. Anketiranih je bilo 52 zaposlenih v dveh namensko izbranih podjetjih. Zastavili smo si eno hipotezo, ki smo jo na podlagi rezultatov ovrgli. Ugotovili smo, da ima digitalno spremljanje bolj nevtralen kot pozitiven vpliv na učinkovitost zaposlenih pri delu.
Ključne besede: digitalno spremljanje, učinkovitost, delo, zaposleni
Objavljeno v DKUM: 09.09.2024; Ogledov: 46; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (1,67 MB)

10.
Digitalizacija v računovodstvu
Danijela Urnaut, 2024, diplomsko delo

Opis: Sledi digitalizacije so vidne na vseh področjih našega življenja npr. v izobraževanju, družbenih omrežjih, najbolj pa se le-ta odraža v organizacijah, saj se morajo v skladu s hitrim spreminjanjem tehnologije nenehno prilagajati, če želijo ohraniti stik s konkurenco. V diplomskem delu je predstavljen vpliv digitalizacije na delo v računovodstvu. Gre za pregledno raziskavo, ki temelji na virih drugih avtorjev. Vse bolj napredujoč tehnološki napredek je pomembno vplival na poklic računovodje. Zahvaljujoč digitalizaciji in avtomatizaciji so sodobni računovodje postali učinkovitejši, natančnejši in temeljiti, s čimer se je spremenila tudi njihova vloga v organizaciji, in sicer dopolnila s funkcijo svetovalca in analitika, kar pa od njih terja nenehno učenje ob obvladovanje digitalnih znanj, saj trendi nenehno naraščajo. Diplomsko delo obravnava vpliv digitalizacije na organizacije, zlasti na računovodstvo, zajema pa tri glavne koncepte: digitizacijo, digitalizacijo in digitalno transformacijo ter raziskuje, kako digitalizacija spreminja delo in vlogo računovodij. Digitalizacija v računovodstvu nedvomno prinaša številne prednosti in izzive, ki lahko izboljšajo natančnost, učinkovitost in preglednost poslovanja. Ključno je, da organizacije skrbno načrtujejo prehod na digitalno računovodstvo, se prilagodijo spremembam in upoštevajo vse prednosti in slabosti, kar pa zahteva stalno izobraževanje zaposlenih in uvajanje novih varnostnih ukrepov. Na ta način lahko digitalizacija postane dragocen del prihodnosti računovodstva, ki bo pripomogel k boljši konkurenčnosti in uspešnosti organizacij. V diplomskem delu smo potrdili hipoteze, da digitalizacija pozitivno vpliva na poslovanje organizacij, poenostavlja računovodske postopke in pospešuje njihovo izvajanje. Kljub pomanjkanju literature v slovenskem jeziku in obsežnosti tematike, smo uspeli poudariti pomen digitalizacije za prihodnost računovodskega poklica, ki bo kombinacija tehnologije, avtomatizacije in človeških spretnosti. Digitalizacija v računovodstvu bistveno spreminja način dela, povečuje učinkovitost in zmanjšuje napake, vendar pa človeka v računovodstvu ne bo moč popolnoma nadomestiti, saj človeška presoja, izkušnje prilagodljivost, kreativnost in interakcija s strankami ostajajo ključnega pomena, ki pa jih računalniška tehnologija trenutno ne more nadomestiti. Digitalizacija v računovodstvu ponuja tudi številne perspektivne smeri tudi za prihodnje raziskovanje. Med ključne gotovo sodijo umetna inteligenca, strojno učenje, računovodstvo v oblaku, big data idr., kajti vse te smeri imajo potencial, da se izboljšajo računovodske storitve in prakse tudi v prihodnosti, hkrati pa prispevajo k boljšemu razumevanju in uporabi digitalnih tehnologij v računovodstvu.
Ključne besede: digitalizacija, digitalno računovodstvo, tehnologije v računovodstvu, digitalna zrelost, digitalna transformacija, računovodstvo v prihodnosti.
Objavljeno v DKUM: 05.09.2024; Ogledov: 83; Prenosov: 31
.pdf Celotno besedilo (979,33 KB)

Iskanje izvedeno v 0.31 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici