| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
INTEGRIRANI PRETVORNIK ZA NAPAJANJE POGONA IN BATERIJ ELEKTRIČNEGA VOZILA V REŽIMU POLNJENJA BATERIJ
Ivan Kelemina, 2014, magistrsko delo

Opis: Električna energija se danes vse bolj uporablja tudi za pogon vozil, med katerimi prednjačijo električni avtomobili. Električna vozila imajo številne prednosti pred vozili, ki za pogon uporabljajo motor z notranjim izgorevanjem, saj je električna energija poceni, motor ne povzroča hrupa in vozilo je med vožnjo okolju prijazno. Problem el. vozil je previsoka cena, zato je v magistrskem delu opisan pretvornik, s katerim lahko med drugim vplivamo tudi na ekonomičnost el. vozila. Opisan je pretvornik, ki ga je možno uporabljati za dva režima delovanja. V prvem režimu delovanja je sistem, ki ga je mogoče uporabiti za polnjenje baterije, in v drugem režimu je elektromotorni pogon, ki se uporablja za vodenje asinhronskega motorja. S tem, ko uporabimo iste elemente za dva različna režima delovanja, prihranimo denar in prostor v vozilu. V magistrskem delu smo podrobneje obravnavali polnilnik akumulatorskih baterij, zasnovan na strukturi dveh pretvornikov navzdol in pretvornika navzgor. Vezje odpravlja vpliv višjih harmonikov, kar omogoča brezizguben prenos moči od izvora proti bremenu z zelo velikim izkoristkom. S tokovno regulacijo je možno izvajanje korekcije faktorja moči (PFC). Delovanje smo preizkusili na realnem modelu v laboratoriju, kjer smo imeli na razpolago močnostni pretvornik in asinhronski motor. Celotni algoritem vodenja smo izvedli digitalno. Implementirali smo algoritem, ki je izvajal regulacijo toka skozi statorska navitja na asinhronskem motorju. Z regulacijo smo izboljšali vhodni tok pretvornika. Dosegli smo zvezni vhodni tok, nizko vrednost THD-ja in faktor za korekcijo moči, ki je po zahtevah IEC-standarda. Polnilnik, ki izvaja korekcijo faktorja moči, se lahko približa večji vrednosti polnilnega toka in tako skrajša čas polnjenja baterije.
Ključne besede: električno vozilo, integrirani pretvornik, polnilnik akumulatorskih baterij, korekcija faktorja moči, digitalni signalni mikrokrmilnik
Objavljeno v DKUM: 11.03.2014; Ogledov: 2071; Prenosov: 170
.pdf Celotno besedilo (2,96 MB)

2.
VGRAJENI SISTEMI DSP/FPGA V SISTEMIH VODENJA
Milan Čurkovič, 2010, magistrsko delo

Opis: Naloga predstavlja delo na sistemu digitalnega regulatorja, zgrajenega na digitalnem signalnem procesorju TMS320C32. Digitalni signalni procesor omogoča hitro računanje tudi v formatu s plavajočo vejico, kar je posebej primerno pri razvoju novih algoritmov in pri delu s študenti. Signalnemu procesorju je dodano še programabilno logično vezje -FPGA s 40 tisoč logičnimi vrati za izvedbo tudi nekonvencionalnih perifernih vmesnikov (meritev položaja in hitrosti z inkrementalnim dajalnikom, različni trifazni pulzno širinski modulatorji, različne komunikacije (RS232, RS485, CAN) in sočasne meritve napetosti in faznih tokov). DSP-2 kartica je opremljena s terminalskim programom za prenose uporabniških programov in spremljanje izvajanja programa v tekstovni in gra.čni obliki, kot tudi sprotni prenos uporabniških podatkov na osebni računalnik za kasnejšo obdelavo. Osnovni kartici je bil dodan še vmesnik za vodenje do štiriosnega robotskega mehanizma in vmesnik za dodatno FPGA kartico Nexys ali Nexys2. Ta nam pri kapaciteti FPGA vezja do 1,2 milijona logičnih vrat omogoča tudi izvedbo algoritmov vodenja v samem FPGA vezju in ne samo perifernih vmesnikov. V okviru Inštituta je bila razvita tudi programska oprema za avtomatsko generiranje aplikacij iz MATLAB/Simulink okolja. Kartica se v vseh predstavljenih oblikah v veliki meri uporablja na našem inštitutu in tudi nekaterih drugih pri pedagoškem in raziskovalnem delu. Eden izmed zadnjih projektov je tudi laboratorij za oddaljeno izvajanje preizkusov na različnih DSP-2 sistemih, ki je dostopen preko spletnih strani Inštituta za Robotiko.
Ključne besede: DSP-digitalni signalni procesor, FPGA, mikrokrmilnik, inkrementalni dajalnik, meritev hitrosti, trifazni mostič, pulzno širinska modulacija, vektorska regulacija, vgrajeni sistemi
Objavljeno v DKUM: 06.01.2011; Ogledov: 3361; Prenosov: 347
.pdf Celotno besedilo (6,73 MB)

Iskanje izvedeno v 0.06 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici