| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 28
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Uvajanje podatkovnih standardov v poslovne informacijske rešitve na primeru plačilnega prometa
Maja Gal Ravnjak, 2016, magistrsko delo

Opis: Tematika e-poslovanja in e-računov je dandanes zelo zanimiva. Poraja se vprašanje, zakaj se podjetja takšnega načina e-poslovanja in e-izdajanja ter e-prejemanja računov ne poslužujejo. Čeprav je stroka in državna zakonodaja zagotovila smernice razvoja in s tem vplivala na razvoj varnostnih mehanizmov, razcveta e-poslovanja še nismo doživeli. Le redki se poslužujejo standardiziranih struktur, kot je e-SLOG, in v večji meri poljubnih struktur za elektronsko izmenjavo podatkov. Vsaka implementacija programske rešitve, kot so e-računi, v že obstoječi informacijski sistem, zahteva projektno usmerjenost in načrtovanje, da je izpeljana čim bolj uspešno in da je zagotovljena sledljivost razvoja. Pomembno je, kateri model razvoja programiranja izberemo in hkrati spremljamo različne vidike razvoja programske opreme. Le tako si lahko zagotovimo uspešnost projekta na eni strani in na drugi strani zadovoljstvo uporabnikov.
Ključne besede: E-poslovanje, e-računi, simetrično šifriranje, asimetrično šifriranje, digitalni podpis, časovni žig, infrastruktura javnih ključev, e-arhiviranje, EDIFACT, XML, UBL, e-SLOG, projektno načrtovanje, metodologija in vidiki razvoja programske opreme, implementacija in vzdrževanje.
Objavljeno: 26.05.2016; Ogledov: 742; Prenosov: 78
.pdf Celotno besedilo (1,53 MB)

2.
OBLIKE ELEKTRONSKEGA BANČNIŠTVA, VARNOST IN ZLORABE NA PRIMERU DELAVSKE HRANILNICE D.D.
Maja Blaj, 2015, magistrsko delo

Opis: Tehnološke spremembe in razmah elektronske informacije sta v svetu povzročila številne preobrate in spremembe. Človek je povsod, tudi če še ni bil pripravljen, vpet v načine elektronskega poslovanja in tudi v bankah je tako. Magistrsko delo je usmerjeno k raziskovanju in opisovanju pojmov s področja elektronskega bančništva, varnosti le tega in morebitnih oblik zlorab. Oblike elektronskega poslovanja so tudi predstavljene na primeru Delavske hranilnice d.d., opredeljena pa je uporaba bančnih instrumentov, ki jih uporabljamo v vsakdanjem življenju in so del elektronskega poslovanja. Elektronsko bančništvo predstavlja tudi številne prednosti in slabosti, ki so predstavljene glede na uporabnika in banko, posebno mero zanimanja pa je potrebno posvetiti ravno varnosti in mogočim oblikam zlorab elektronskega bančništva. Razvoj tehnologije je pripomogel tudi storilcem kaznivih dejanj, da lažje dostopajo do naših financ, saj je izvrševanje kaznivih dejanj postalo enostavnejše in bistveno bolj prikrito, predvsem zaradi nerazumevanja uporabnikov, kar pa predstavlja bistven problem. Predstavljene so posamezne oblike zlorab v svetu in Sloveniji. Del pozornosti pa je namenjen tudi Slovenskemu trgu varnosti in oblik zlorab elektronskega bančništva, prav tako pa so izpostavljene bistvene pereče problematike v svetu. Sklepni del naloge je predstavitev naše največje slovenske hranilnice, ki je v času krize povečala svoj delež v Sloveniji, to je Delavska hranilnica d.d. V poglavju so predstavljene oblike elektronske bančništva v hranilnici in varnostni mehanizmi za preprečevanje zlorab. Zlorabe v tem poglavju niso izpostavljene, ker jih v hranilnici skoraj ni.
Ključne besede: elektronsko bančništvo, plačilne kartice, bančni avtomati, telefonsko bančništvo, mobilno bančništvo, internetno bančništvo, elektronski podpis, digitalni podpis, Delavska hranilnica d.d.
Objavljeno: 11.11.2015; Ogledov: 1318; Prenosov: 193
.pdf Celotno besedilo (2,32 MB)

3.
Varovanje/zaščita podatkov pri e-poslovanju
Marko Pukšič, 2012, magistrsko delo

Ključne besede: varovanje, zaščita, digitalni podpis, e-poslovanje
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 998; Prenosov: 35
URL Povezava na celotno besedilo

4.
E – NAROČANJE TELEKOMUNIKACIJSKIH STORITEV ZA ZASEBNE UPORABNIKE
Vili Možina, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu so predstavljene rešitve elektronskega naročanja širokopasovnih storitev, to pa so dostop do interneta, telefonija (VoIP) in TV (IPTV) ter druge storitve, ki se ponujajo na omrežju IP. Rešitve so predstavljene na primeru podjetja Telekom Slovenije, d. d., kjer je avtor tudi zaposlen. V nalogi je predstavljena rešitev za elektronsko sklenitev naročniškega razmerja za novi širokopasovni priključek od preverjanja, ali je na določeni lokaciji izgradnja priključka sploh mogoča in po kateri tehnologiji, do elektronskega naročanja telekomunikacijskih storitev oziroma spremembe teh storitev na obstoječem priključku. Z napredkom tehnologije, novimi metodami e-poslovanja in zadostnim številom strokovno kompetentnih ljudi v podjetju Telekom Slovenije, d. d., bomo omenjeno rešitev poskusili na novo postaviti. Nadgradili bomo obstoječe sisteme, da stranki pri naročanju telekomunikacijskih storitev ne bi bilo treba obiskati telekomunikacijskega centra, naročeno opremo in storitve pa bi lahko začela čim hitreje uporabljati.
Ključne besede: e-poslovanje, digitalni podpis, digitalno potrdilo, e-naročanje
Objavljeno: 27.06.2014; Ogledov: 757; Prenosov: 73
.pdf Celotno besedilo (1013,35 KB)

5.
INTERNETNO BANČNIŠTVO IN NEVARNOSTI
Luka Kovačič, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo spoznali elektronsko bančništvo in storitve v elektronskem bančništvu, med katere spadajo plačilne kartice, bankomati, mobilno bančništvo in storitev, v katero smo se najbolj poglobili, internetno bančništvo. Spoznali smo njegove prednosti in slabosti ter koristi, ki jih imajo banke in komitenti. V sklopu internetnega bančništva smo pregledali tudi varnostne vidike in spoznali nekatere najpogostejše nevarnosti in grožnje, ki pretijo na uporabnike te storitve, in načine, na katere se pred njimi zaščitimo. V nadaljevanju smo spoznali razvoj internetnega bančništva na našem območju in predstavili ponudbo vseh bank na slovenskem. Diplomsko delo smo podprli s primerom in s predstavitvijo Banke Koper d.d., kjer smo podrobno spoznali vse njihove storitve. Banke morajo slediti novim trendom poslovanja, saj na trgu vlada hud boj za stranke, prednost pred konkurenco pa dobiš in obdržiš le, če si vedno korak pred njo. Investicije v nove načine poslovanja in iskanje ustreznih informacijskih rešitev so torej nujne in upravičene.
Ključne besede: elektronsko bančništvo, internetno bančništvo, banka, bankomatii plačilne kartice, mobilno bančništvo, varnost, grožnje, digitalni podpis, Banka Koper d.d.
Objavljeno: 20.11.2013; Ogledov: 1401; Prenosov: 206
.pdf Celotno besedilo (945,54 KB)

6.
E - RAČUNI
Staš Matoh, 2013, diplomsko delo

Opis: V delu diplomskega seminarja z naslovom E-računi (E-Billing) smo želeli spoznati sisteme za elektronsko izdajanje in plačevanje računov. V ta namen smo predstavili elektronsko poslovanje kot osnovo za implementacijo teh sistemov in to povezali z managementom odnosov s strankami. Nato smo si pogledali, kaj elektronski računi so, kaj so njihove prednosti ter ovire, kaj je za njihovo uspešno uporabo potrebno (digitalni podpis, digitalni certifikat, časovni žig, elektronsko arhiviranje, ipd.), slovensko zakonodajo, ki podpira izdajo elektronskih računov ter nekaj primerov podjetij, ki so vključena v proces elektronskih storitev. Omenili smo tudi pobudo in prijeme slovenskih vladnih organov pri vzpodbujanju in širjenju sprejetja ter uporabe elektronskega poslovanja in elektronskih računov pri nas.
Ključne besede: elektronsko poslovanje, elektronski račun, management odnosov s strankami, e-SLOG, digitalni podpis, digitalno potrdilo, časovni žig, elektronsko arhiviranje
Objavljeno: 18.11.2013; Ogledov: 1665; Prenosov: 216
.pdf Celotno besedilo (842,31 KB)

7.
VARNOST INFORMACIJSKIH SISTEMOV IN RAČUNALNIŠKE ZLORABE
Tom Erznožnik, 2012, diplomsko delo

Opis: Informacijske tehnologije v poslovnem svetu omogočajo hitrejše in bolj kvalitetno poslovanje. Praktično informacijske tehnologije srečujemo na vsakem koraku. Vsaka organizacija pa mora za svoje potrebe izbrati prilagojen IS, glede na njeno velikost, panogo v kateri posluje in njihovo naravo dela. Informatika je v organizaciji pomembna predvsem zaradi hrambe in obdelave velike količine podatkov, na podlagi katerih lahko sprejemajo bolj racionalne odločitve. IS v organizaciji je zelo pomemben zaradi hitre prilagodljivosti. Danes prihaja v poslovnem svetu do hitrih sprememb na trgu, zato je zelo pomembno, da lahko IS hitro prilagodimo potrebam. IS lahko prav tako zagotavlja ključne prednosti pred konkurenco. IS lahko tudi integriramo s telekomunikacijami, kar nam omogoča boljšo komunikacijo in nadzor znotraj in zunaj organizacije. Glede na to, da IS upravlja z veliko količino podatkov, je potrebno zagotoviti njihovo varnost. Organizacije se poskušajo zavarovati na različne načine, vendar v večini primerov je dovolj le nekaj nepazljivosti in že lahko pride do izgube podatkov. Izguba podatkov lahko pomeni veliko finančno izgubo, kot tudi izgubo zaupanja strank do organizacije. S hitrim razvojem informacijsko komunikacijskih tehnologij se je množično razmahnil tudi računalniški kriminal. Računalniški kriminal se pojavlja se v mnogih oblikah, zato ga je zelo težko zajeziti oziroma odkriti. Napadalci lahko praktično izvedejo napad od koderkoli, kjer le imajo dostop do interneta, zato niso omejeni le na eno lokacijo. Prav to otežuje odkrivanje napadalcev. Napadalci se velikokrat odločijo tudi za pridobivanje informacij od zaposlenih. Napadalci se izdajajo za nekoga drugega, da od zaposlenih pridobijo informacije, ki jih potrebujejo za vdor v IS. Poznamo več orodij in tehnik, ki nam pomagajo pri izboljšanju varnosti IS. Tako kot se pojavljajo nova orodja in tehnike, tako tudi napadalci iščejo vedno nove načine, da pridejo do želenih podatkov, zato je potrebno nenehno posodabljanje programske in strojne opreme. Človek je še vedno ključen dejavnik pri varnosti IS, saj je najbolj nepredvidljiv. Uporabnik mora torej sam paziti, da napadalcu ne omogoči enostavnejšega vdora v informacijski sistem.
Ključne besede: Informacijski sistem, Varnost podatkov, Kriptografija, Digitalni podpis, Digitalno potrdilo, Računalniški kriminal, Internetni kriminal, Socialni inženiring, Virus, Črv, Trojanski konj, Prekrivanje identitete, Protivirusna zaščita, Zaščita pred vohunskimi progami, Izobraževanje uporabnikov, Požarni zid.
Objavljeno: 17.12.2012; Ogledov: 3213; Prenosov: 376
.pdf Celotno besedilo (782,99 KB)

8.
9.
UVAJANJE ELEKTRONSKEGA IZMENJAVANJA RAČUNOV MED ORGANIZACIJAMA IJS IN MIKRO+POLO d.o.o.
Bernard Rjavec, 2012, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava uvajanje elektronskega izmenjavanja računov med organizacijama Mikro+Polo in Institutom »Jožef Stefan« (IJS). V njem izhajamo iz obstoječega stanja, ki je zaradi trenutnega klasičnega načina poslovanja precej dolgotrajno. Podjetje Mikro+Polo nastopa v vlogi dobavitelja, ki izdaja račune svojemu partnerju, tj. proučevani organizaciji IJS. Le-ta nastopa kot kupec, ki prejema račune in izvršuje plačevanje računov. Glavni cilj organizacij je nemoten in avtomatiziran potek izdajanja in prejemanja elektronskih računov. Za rešitev problema uvedemo testno okolje v sistemu EBA, v katerem si organizaciji izmenjujeta elektronske račune. V začetnem delu naloge opredelimo pomembnejše vidike za varno in zanesljivo izmenjavo elektronskih računov. Ti zajemajo opredelitev elektronskega poslovanja in elektronskega računa, tehnološka izhodišča in standarde za izmenjavo podatkov, področje zagotavljanja varnosti, ki temelji na uporabi digitalnega potrdila, elektronsko arhiviranje in zakonsko ureditev e-računov. V nadaljevanju se lotimo podrobne analize problemskega stanja in analize obstoječih procesov izdajanja in prejemanja računov, navajamo spoznanja za možne rešitve problema ter se v okviru predlagane rešitve lotimo še preoblikovanja procesov in povezav. Rezultat je prototipna rešitev, tj. podroben grafičen prikaz, opis ter analiza procesov izdajanja in prejemanja elektronskih računov, poleg tega pa tudi slikovni prikaz delovanja nekaterih ključnih funkcij in nastavitev v programski aplikaciji EBA.
Ključne besede: elektronsko poslovanje, elektronski račun, digitalni podpis, digitalno potrdilo, ponudnik e-storitev, proces izdajanja e-računov, proces prejemanja e-računov.
Objavljeno: 16.05.2012; Ogledov: 1395; Prenosov: 115
.pdf Celotno besedilo (1,78 MB)

10.
Varovanje/zaščita podatkov pri e-poslovanju
Marko Pukšič, 2012, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi smo želeli predstaviti problematiko varovanja/zaščite podatkov pri e-poslovanju v zasebnih in javnih organizacijah, ter opisati metode in mehanizme za zaščito podatkov, ki jih organizacije pri tem uporabljajo. Zanimala nas je tudi pravna ureditev e-poslovanja v Republiki Sloveniji in ali le-to organizacije izvajajo v praksi. Osnovni namen magistrskega dela je bil dokazati, da organizacije e-poslujejo, ter da za svoje poslovanje z elektronskimi podatki uporabljajo kakršno koli zaščito in varovanje. Osnovni cilj magistrske naloge je bil preko vodenih intervjujev pridobiti podatke, ki dejansko kažejo stanje varovanja/zaščite podatkov pri e-poslovanju v organizacijah. Pri raziskavi smo se omejili na štiri izbrane organizacije, s katerimi smo opravil voden intervju, pridobljene podatke smo nato analizirali. Ugotavljali smo ali organizacije e-poslujejo, kako varujejo podatke ter ali imajo urejen sistem nadzora nad spreminjanjem, brisanjem in posredovanjem podatkov drugim pravnim osebam. Ob tem nas je zanimalo tudi ali organizacije poznajo pravno ureditev v RS glede e-poslovanja in ali uporabljajo načela zakona, ki ureja e-poslovanje v RS.
Ključne besede: varovanje, zaščita, digitalni podpis, e-poslovanje
Objavljeno: 06.05.2012; Ogledov: 2433; Prenosov: 304
.pdf Celotno besedilo (936,42 KB)

Iskanje izvedeno v 0.16 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici