1. Digitalna medijska pismenost gluhih in naglušnih oseb v SlovenijiLaura Horvat, 2024, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo se osredotoča na preučevanje digitalne medijske pismenosti pri gluhih in naglušnih osebah v Sloveniji. Cilj raziskave je bil ugotoviti vpliv sociodemografskih značilnosti na uporabo digitalnih medijev in digitalno medijsko pismenost. Zanimal nas je tudi vpliv digitalne medijske pismenosti na uporabo digitalnih medijev. Rezultati raziskave omogočajo pomemben vpogled predvsem strokovnjakom in raziskovalcem, ki se ukvarjajo z vključevanjem gluhih in naglušnih oseb v digitalno okolje oziroma družbo. Rezultate smo pridobili s pomočjo metode zbiranja podatkov skozi skupinskih intervjujev, ki so pokazali, da gluhe in naglušne osebe najpogosteje uporabljajo Facebook, vendar so razlogi in načini uporabe različni, podobno kot pri drugih digitalnih medijih. Na podlagi rezultatov ugotavljamo, da nobena izmed sociodemografskih značilnosti ne definira uporabe digitalnih medijev in raven digitalne medijske pismenosti. Obstaja pa povezava med digitalno medijsko pismenostjo in uporabo digitalnih medijev. Ključne besede: digitalna medijska pismenost, digitalni mediji, gluhi in naglušni Objavljeno v DKUM: 22.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 9 Celotno besedilo (960,82 KB) |
2. Digitalna pismenost kot motivacija v boju proti zavajajočim informacijam : diplomsko deloKatarina Šuster, 2024, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi obravnavamo pojav in pomembno vlogo digitalne pismenosti v razvijajočem okolju digitalnih medijev. Osredotočamo se na digitalno pismenost kot veščino posameznika za navigiranje družbenih medijev in njeno vlogo pri zaznavanju zavajajočih informacij in boju proti njihovemu širjenju. V prvem delu skozi teorijo opredelimo glavne koncepte, kot so digitalni mediji, digitalna pismenost in zaznavanje zavajajočih informacij. V drugem delu pa izvedemo raziskavo vpliva socialno-demografskih in socialno-ekonomskih dejavnikov na stopnjo digitalne pismenosti posameznika, ter nadalje, kako le-te vplivajo na zaznavanje zavajajočih informacij na družbenih medijih. Ključne besede: digitalna pismenost, digitalni mediji, zavajajoče informacije, družbeni mediji, TikTok Objavljeno v DKUM: 03.06.2024; Ogledov: 127; Prenosov: 36 Celotno besedilo (3,23 MB) |
3. Osebni digitalni marketing na primeru mikro podjetja za prodajo avtomobilovTamara Zebec, 2018, diplomsko delo Opis: Diplomski projekt prikazuje osebni pristop v družbenih medijih v prodajnem procesu. V teoretičnem delu se osredotočamo na digitalni marketing ter na to, kako ga uspešno uvesti in izvajati. V okviru tega predstavim strategije digitalnega marketinga, kako jih zastaviti in kako formulirati. Družbeni mediji kot del digitalnega marketinga so predstavljeni v nadaljevanju.
V praktičnem delu analiziram digitalne in družbene medije na primeru mikro podjetja Avto Profi d. o. o., in sicer marketinški proces in prisotnost družbenih medijev. Družbeni mediji imajo pomembno vlogo v digitalnem marketingu, medtem ko ostaja poudarek na razlikovanju med poslovnimi in privatnimi družbenimi omrežji zaposlenih. Ugotovitve raziskave lahko vplivajo na razvoj procesa digitalnega marketinga v mikro podjetjih in na pomen zasebnosti zaposlenih. Ključne besede: družbeni mediji, digitalni marketing, Avto Profi d. o. o. Objavljeno v DKUM: 15.01.2024; Ogledov: 510; Prenosov: 80 Celotno besedilo (952,80 KB) |
4. Vloga digitalne pismenosti pri dojemanju spletnega orodja ChatGPT kot podpore pri študiju : diplomsko deloErika Blekač, 2023, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu se osredotočamo na vseprisotnost digitalnih medijev v izobraževalnem okolju in razvoj digitalne pismenosti kot ključne veščine za uspešno delovanje v tem okolju. V prvem delu naloge skozi teoretični pregled opredelimo ključne pojme, kot so digitalni mediji, digitalna pismenost in umetna inteligenca. V empiričnem delu proučujemo, kako socialno-demografski in socialno-ekonomski dejavniki vplivajo na stopnjo digitalne pismenosti med študenti Univerze v Mariboru, ter kako ta pismenost vpliva na dojemanje spletnega orodja ChatGPT kot podpore pri študiju. Rezultati statistične analize so pokazali, da spol in stopnja izobrazbe, uporaba osebnega računalnika in pametnega telefona ter uporaba digitalnih orodij za samostojno učenje, hobije in iskanje informacij ter reševanje težav preko spleta statistično značilno pozitivno vplivajo na digitalno pismenost, digitalna pismenost pa ne vpliva statistično značilno na dojemanje spletnega orodja ChatGPT kot podpore pri študiju. Rezultati te študije lahko prispevajo k nadaljnjim raziskavam o digitalni pismenosti ter dojemanju orodij z umetno inteligenco v izobraževanju. Ključne besede: digitalni mediji, digitalna pismenost, algoritmi, umetna inteligenca, spletna orodja Objavljeno v DKUM: 05.10.2023; Ogledov: 469; Prenosov: 109 Celotno besedilo (2,54 MB) |
5. Vpliv povečane uporabe digitalnih medijev na duševno zdravje mladostnikov v času pandemije covid-19Lana Čeh, 2023, diplomsko delo Opis: Uvod: Digitalna tehnologija je v zadnjih letih prevzela ves svet. Nenadno je naš svet v letu 2020 zajela tudi pandemija covida-19 in postala velik problem na različnih področjih. V življenja ljudi je prinesla različne omejitve (izolacija, distanciranje) in zato se je povečala uporaba digitalnih medijev.
Metode: Literaturo smo sistematično pregledali in izvedli pregled literature. Uporabili smo opisno metodo dela, metodo kompilacije, analize in sinteze. Za iskanje znanstvene literature smo uporabili enotni iskalni niz. Literaturo smo iskali v mednarodnih elektronskih bazah: PubMed, CINHAL in Medline. Število zadetkov smo prikazali s pomočjo diagrama PRISMA. V sintezni tabeli smo prikazali identificirane raziskave. Izvedli smo tematsko analizo.
Rezultati: Izmed 748 identificiranih zadetkov smo jih v našo raziskavo vključili 10. Rezultati so pokazali tako pozitivne kot negativne učinke uporabe digitalnih medijev na duševno zdravje mladostnikov. 80 % uporabljenih raziskav navaja negativne posledice za duševno zdravje mladostnikov.
Razprava in zaključek: V narejeni raziskavi o vplivu povečane uporabe digitalnih medijev na duševno zdravje mladostnikov v času pandemije covida-19 smo odkrili negativne vplive digitalnih medijev. Digitalni mediji so porušili pozitivno duševno zdravje mladostnikov v času pandemije covida-19. Tako so se pri mladostnikih pojavili simptomi depresije, tesnobe, strahu, stresa in motenj spanja. Ključne besede: digitalni mediji, duševno zdravje, mladostniki, pandemija COVID-19 Objavljeno v DKUM: 23.08.2023; Ogledov: 875; Prenosov: 175 Celotno besedilo (685,55 KB) |
6. Marketinško komuniciranjeSara Habjanič, diplomsko delo Opis: Uspešna marketinška komunikacija je pomembna za uspešno delovanje vsakega podjetja. Prinaša prepoznavnost izdelkov, vodi k večji prodaji in večjemu dobičku. V podjetjih je vse večji poudarek na marketinški komunikaciji s podporo digitalnih medijev. Družbena omrežja so postala del našega vsakdana. V podjetju MeWoodYou se zavedajo, da z uporabo družbenih omrežij in dobro načrtovano marketinško komunikacijo lahko lažje dosežejo zastavljene cilje. Glavno omrežje, ki ga podjetje uporablja je Instagram, kjer redno ohranjajo stike s svojimi odjemalci. Pri uporabi marketinških orodij se osredotočajo predvsem na oglaševanje in pospeševanje prodaje. Vodja podjetja je njegov ustanovitelj Nino Novak, ki je znamko zasnoval in razvil s pomočjo Instagrama. Ključne besede: marketinško komuniciranje, digitalni mediji, družbena omrežja, Instagram, MeWoodYou Objavljeno v DKUM: 28.09.2022; Ogledov: 632; Prenosov: 148 Celotno besedilo (3,07 MB) |
7. Raba in pomen razglednic v dobi digitalnih medijevPatricija Zorič, 2021, diplomsko delo Opis: Razglednice so že več kot 100 let pomemben medij komuniciranja v turizmu. Nekoč je bila njihova glavna vloga predvsem komunikacijska, v dobi digitalnih medijev pa se krepi vloga kulturnega rituala oz. vzdrževanja odnosov. V našem zaključnem delu smo v teoretičnem delu raziskali zgodovino in razvoj razglednic, vlogo, ki jo ima v odnosu med pošiljateljem in prejemnikom ter kulturni ritual, ki ga pošiljanje razglednic predstavlja. Predstavili smo razglednico kot medij in njihovo rabo v dobi digitalnih medijev ter pomen razglednic za turizem, predvsem podobo turistične destinacije. Namen naše raziskave je bil pojasniti, kakšen imamo odnos do razglednic v slovenskem kulturnem okolju in njihovo rabo v sodobnem času digitalnih medijev. V ta namen smo v prvem delu izvedli eksplorativno kvalitativno raziskavo s pomočjo fokusnih skupin, v drugem delu pa smo predpostavljene hipoteze preverjali z anketo, v kateri je sodelovalo 381 oseb. Ugotovili smo, da med respondenti raba razglednic v dobi digitalnih medijev sicer res upada, da sta se pa zato njihov simbolni pomen in vrednost precej zvišala. Več razglednic prejmejo in pošiljajo starejše generacije, medtem ko so med mlajšimi za deljenje turistične izkušnje bolj priljubljeni digitalni mediji, predvsem družbena omrežja. Pošiljanje razglednic pomeni v današnjem času pomemben kulturni ritual, ki ga je potrebno ceniti in ohranjati. Ključne besede: razglednica, digitalni mediji, kulturni ritual, komunikacija, deljenje turistične izkušnje Objavljeno v DKUM: 09.12.2021; Ogledov: 935; Prenosov: 121 Celotno besedilo (1,47 MB) |
8. Vpliv zaslonskih digitalnih medijev na bralno motivacijo učencev 4. razreda - generacije alfa : magistrsko deloKlara Kos, 2021, magistrsko delo Opis: Magistrska naloga z naslovom Vpliv zaslonskih digitalnih medijev na bralno motivacijo učencev četrtega razreda – generacije alfa, je sestavljena iz dveh delov, in sicer iz teoretičnega ter empiričnega dela.
V teoretičnem delu magistrske naloge smo se tako osredotočili na spoznanja o branju. Kar nekaj pozornosti smo namenili motivaciji za branje in branju ter usvajanju branja v digitalni dobi. Podrobneje smo predstavili tudi novo generacijo otrok, ki jo nekateri imenujejo Homo zappiens. Predstavljeni sta tudi deklaracija iz Stavangerja in Nacionalna strategija za razvoj bralne pismenosti.
V empiričnem delu magistrske naloge podamo rezultate raziskave, v kateri smo predstavili, kako digitalizacija in hiter razvoj tehnologije vplivata na bralno motivacijo učencev 4. razreda. Rezultate smo pridobili s pomočjo Vprašalnika bralne motivacije za mlajše učence. Pridobljene rezultate smo nato primerjali z rezultati, pridobljenimi s pomočjo istega vprašalnika leta 2006.
Na podlagi dobljenih rezultatov smo prišli do ugotovitev, da digitalizacija negativno vpliva na bralno motivacijo učencev, saj so rezultati v vseh treh sklopih (interes za branje, zaznavanje branja kot težke aktivnosti, kompetentnost za glasno branje) nižji, kot so bili pri učencih iz leta 2006. Ključne besede: pismenost, motivacija za branje, zaslonski digitalni mediji, generacija alfa Objavljeno v DKUM: 26.11.2021; Ogledov: 854; Prenosov: 139 Celotno besedilo (1,74 MB) |
9. Vpliv digitalnih medijev na predšolske otroke - tveganje in priložnosti v času digitalizacije : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko deloTina Krampl, 2021, diplomsko delo Opis: Diplomska naloga predstavlja uporabo digitalnih »novih« medijev pri predšolskih otrocih in kakšni so vplivi na otroke. Prav tako je opredeljena tema, koliko se starši sami spoznajo na tematiko vpliva digitalnih medijev na njihove otroke in kako sami omogočajo, vplivajo in udejanjajo metode povezane z uporabo digitalnih medijev. Prikazali smo, kakšnim tveganjem in nevarnostim so otroci izpostavljeni in kakšni so ukrepi za odgovorno uporabo digitalnih medijev v sedanji dobi.
V prvem delu smo s pomočjo spletnih virov ter literature predstavili osnovne pojme, ki se pojavljajo ob tej tematiki. Podrobneje smo opisali katere nevarnosti se najpogosteje pojavljajo ter kako jih prepoznamo. S pomočjo anketnega vprašalnika smo ugotavljali kolikšna je dejanska raba novih digitalnih medijev pri otrocih, v kolikšni meri so jim izpostavljeni in kakšna je osveščenost staršev o nevernostih in tveganjih.
Na podlagi raziskave in študija virov navajamo ukrepe za varnejšo uporabo, odgovorno rabo in nadzor uporabe pri otrocih, ki so namenjeni staršem, saj starši skoraj v celotni meri omogočajo otrokom rabo novih digitalnih medijev in tako tudi nosijo odgovornost. Ključne besede: diplomske naloge, predšolski otroci, digitalni mediji, medijska vzgoja, medijska pismenost, vplivi uporabe digitalnih medijev, medijska etika Objavljeno v DKUM: 28.10.2021; Ogledov: 1425; Prenosov: 262 Celotno besedilo (1,44 MB) |
10. Marketinško komuniciranje s podporo digitalnih medijev na primeru znamke Čas za kavoAnita Tomić, 2020, diplomsko delo Opis: Marketinško komuniciranje je izjemno pomembna marketinška aktivnost, saj s pomočjo nje vzpostavljamo stik z odjemalci in ostalimi podjetji. Vse bolj pa je razširjena komunikacija s pomočjo digitalnih medijev in uporabo raznih digitalnih kanalov, česar se poslužuje praktično že vsako podjetje. Uporaba družbenih omrežji je postala neizbežna in nujno potrebna za odjemalce. Obravnavana znamka Čas za kavo je digitalnega marketinškega komuniciranja vešča in večinoma uporablja za komunikacijo družbena omrežja. Glavno omrežje, ki ga uporabljajo, je Instagram, ki je kot omrežje pri uporabi med odjemalci v porastu. Znamka redno vzdržuje kontakt s svojimi odjemalci in se od marketinških orodij najbolj poslužuje oglaševanja in pospeševanja prodaje. Izdelke in samo prodajo prilagajajo glede na željo odjemalcev in jih vključujejo v gradnjo znamke od samega začetka. Glavni obraz znamke in mnenjski vodja je ustanoviteljica Nina Štefe, ki je znamko bazirala in ustvarila na bazi Instagram profila. Ključne besede: Marketinško komuniciranje, digitalni mediji, družbena omrežja, Instagram, Čas za kavo. Objavljeno v DKUM: 01.12.2020; Ogledov: 1478; Prenosov: 167 Celotno besedilo (968,26 KB) |