1. Analiza digitalnega trženjskega komuniciranja podjetja nikeJelena Petrović, 2024, diplomsko delo Opis: Z napredkom tehnologije je podjetje Nike prilagodilo svoje trženjske strategije, pri čemer je vse večjo pozornost posvetilo uporabi digitalnih komunikacijskih kanalov. V teoretičnem delu diplomske naloge smo pregledali ključne koncepte in teorije komunikacije v mednarodnem trženju, s posebnim poudarkom na digitalnih komunikacijskih kanalih, kot so družbena omrežja in e-pošta. Analizirali smo njihove značilnosti, prednosti ter izzive, ter raziskali vpliv digitalnih komunikacijskih strategij na prepoznavnost blagovne znamke in prodajo v mednarodnem okolju. Prav tako smo primerjali učinkovitost digitalnih strategij s tradicionalnimi pristopi komuniciranja.
V empiričnem delu smo se osredotočili na podjetje Nike, kjer smo pridobili podatke o uporabi različnih digitalnih komunikacijskih kanalov za komuniciranje s ciljnimi trgi. Analizirali smo zbrane podatke ter identificirali ključne dejavnike, ki vplivajo na uspešnost digitalnega komuniciranja podjetja Nike v mednarodnem trženju. Ugotovili smo, da Nike uspešno uporablja digitalne kanale, vendar obstajajo še dodatne priložnosti za izboljšanje učinkovitosti in prilagoditev strategij različnim kulturnim okoljem. Ključne besede: digitalni kanali komuniciranja, spletna prisotnost, e – poštni marketing, kulturne razlike, Nike Objavljeno v DKUM: 16.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 7 Celotno besedilo (1,13 MB) |
2. Analiza družbenih omrežij kot orodje za promocijo blagovne znamkeAljaž Šteger, 2024, diplomsko delo Opis: Družbena omrežja so v današnjem poslovnem svetu postala ključna platforma za vzpostavljanje neposrednih stikov s strankami, gradnjo prepoznavnosti blagovnih znamk ter spodbujanje poslovne rasti.
Diplomska naloga opredeljuje in definira pojme blagovna znamka, družbena omrežja in marketing preko družbenih omrežij. Proučuje zgodovinski razvoj družbenih omrežij, različne vrste platform ter izpostavlja najpriljubljenejše med njimi. Predstavlja različne oblike marketinga na družbenih omrežjih. Naloga vključuje tudi primere uspešnih marketinških kampanj ter ponuja vpogled v prihodnost marketinga na družbenih omrežjih.
Teoretični del sem podprl z anketnim vprašalnikom. Z njim sem pridobili vpogled v najbolj priljubljena družbena omrežja, koliko časa posamezniki povprečno preživijo na teh omrežjih ter kako pogosto se srečujejo s promocijskimi objavami blagovnih znamk. Anketa je razkrila tudi, kako se uporabniki odzivajo na te objave, kateri dejavniki so jim pri promociji najbolj pomembni ter kakšen vpliv imajo družbena omrežja na njihove nakupne odločitve. Na podlagi pridobljenih podatkov smo prav tako lahko ocenili njihovo splošno zadovoljstvo z nakupi, opravljenimi na podlagi promocij na družbenih omrežjih, in zbrali mnenja o učinkovitosti teh omrežij kot orodja za promocijo blagovnih znamk. Ključne besede: Blagovna znamka, družbena omrežja, digitalni marketing, promocija. Objavljeno v DKUM: 11.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 13 Celotno besedilo (2,10 MB) |
3. Etični vidiki uporabe umetne inteligence v digitalnem marketinguMaša Škorjanc, 2024, magistrsko delo Opis: Magistrska naloga obravnava etične vidike uporabe umetne inteligence v digitalnem marketingu, ki dandanes postaja nepogrešljivo orodje za avtomatizacijo marketinških procesov, personalizacijo vsebin in učinkovito ciljanje potrošnikov. Čeprav umetna inteligenca omogoča številne koristi, kot so optimizacija marketinških kampanj in izboljšanje uporabniške izkušnje, prinaša tudi številna etična vprašanja povezana s transparentnostjo algoritmov, varovanjem osebnih podatkov in pristranskostjo v obravnavi potrošnikov.
V teoretičnem delu naloge so obravnavani koncepti digitalnega marketinga in umetne inteligence, njene ključne tehnologije in njihova uporaba v digitalnem marketingu. Empirična raziskava je pokazala, da je med potrošniki prisotna zmerna stopnja ozaveščenosti o uporabi umetne inteligence v digitalnem marketingu, hkrati jih velika večina pripisuje velik pomen etičnemu delovanju podjetij in varovanju osebnih podatkov. Prav tako je za večino potrošnikov pomembno, da vedo, kadar umetna inteligenca vpliva na vsebine, ki jih prejemajo. Rezultati kažejo na potrebo po odgovorni uporabi umetne inteligence in večji transparentnosti podjetij, saj je zaupanje potrošnikov ključno za dolgoročni uspeh podjetij. Ključne besede: Umetna inteligenca, digitalni marketing, etični vidiki, avtomatizacija marketinga. Objavljeno v DKUM: 08.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 11 Celotno besedilo (2,82 MB) |
4. Učinkovita uporaba družbenih omrežij pri gradnji in promociji nove blagovne znamkeAmadea Peršuh, 2024, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava pomen uporabe družbenih omrežij v kontekstu gradnje in promocije blagovne znamke, zlasti za nova podjetja v dinamičnem poslovnem okolju. Osredotoča se na MissTote, novo znamko, ki proizvaja inovativne bombažne torbice z žepi, z namenom reševanja organizacijskih izzivov vsakdanjega življenja.
Glavni poudarek raziskave je razumevanje, kako učinkovito izbrati in uporabiti družbena omrežja (Facebook, Instagram, TikTok) za promocijo blagovne znamke. Raziskava preučuje vlogo vsebine na družbenih omrežjih pri privabljanju in zadrževanju pozornosti ciljne publike ter analizira, kateri formati objav (slike, video) so privlačnejši in interaktivni. Metode raziskave vključujejo analizo obstoječe literature, poglobljeno študijo primerov znamke MissTote in analizo objav na družbenih omrežjih (doseg, interakcija). S tem bosta zagotovljena teoretični in praktični vpogled v uporabo družbenih omrežij v digitalnem marketingu ter njihov vpliv na gradnjo blagovne znamke.
Cilja diplomskega dela sta razumevanje in identifikacija smernic za učinkovito uporabo družbenih omrežij pri gradnji trajne in prepoznavne blagovne znamke, kar prispeva k praktičnim vpogledom in teoretičnemu razumevanju tega marketinškega pristopa. Ključne besede: gradnja blagovne znamke, družbena omrežja, promocija, MissTote, digitalni marketing Objavljeno v DKUM: 09.09.2024; Ogledov: 125; Prenosov: 45 Celotno besedilo (1,96 MB) |
5. Digitalno marketinško komuniciranjeLucijan Kantoci, 2024, diplomsko delo Opis: Ljudje preživljajo vedno več časa za malimi ekrani, bodisi mobilniki, računalniki itd. To so podjetja seveda prepoznala, zato vedno več pozornosti usmerjajo v digitalni marketing.
Ljudje si z brskanjem po spletu, listanjem po Facebooku, Instagramu … krajšajo čas in se preprosto sprostijo ter odklopijo od realnega stresnega življenja. Med tem brskanjem in listanjem pa našo pozornost zmotijo tudi reklame.
V prvem delu diplomskega projekta (teoretični del) bomo spoznali marketing, natančneje digitalni marketing, ter digitalne kanale. Najprej bomo o vseh naštetih povedali nekaj na splošno kasneje pa še predstavili odnos, razlike in primerjave med omenjenima marketingoma.
V drugem delu diplomskega projekta (praktični del) bomo predstavili vprašalnik, ki smo ga ustvarili in uporabili za našo raziskavo. Odkrivali smo, kaj je ljudem pomembno pri oglasih, kaj ne, kaj jih pritegne, kaj ne, kako dolgo se ob oglasu zadržijo, kako pogosto se odločijo za nakup, ali je koronavirus kaj vplival na njihovo nakupovanje preko spleta, kateri marketing (tradicionalni ali digitalni) se jim zdi bolj učinkovit, kaj najpogosteje kupujejo preko spleta ipd.
V zaključku bomo pregledali zadane hipoteze ter jih potrdili ali ovrgli, predstavili problem digitalnega marketinškega komuniciranja in podali izboljšave. Ključne besede: digitalno marketinško komuniciranje, oglasi, vprašalnik, digitalni kanali, marketing, digitalni marketing. Objavljeno v DKUM: 12.06.2024; Ogledov: 205; Prenosov: 91 Celotno besedilo (3,39 MB) |
6. Humor v spletnem oglaševanjuKarmen Šprah, 2024, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo raziskuje raznolikost humorja v spletnem oglaševanju, pri čemer najprej obravnava zgodovinski razvoj, pomen in različne vrste humorja in oglaševanja, ki se uporabljajo v digitalnem (spletnem) okolju. Namen magistrske naloge je razčleniti, kako se je humor skozi čas preoblikoval v oglaševalskih praksah, njegov vpliv na znamke in potrošnike ter učinkovitost različnih vrst humorja pri različnih izdelkih in ciljnih skupinah (kot je prikazano v empiričnem delu v nadaljevanju).
Teoretično ozadje magistrske naloge obravnava različne pristope k oglaševanju, vrste oglaševanja, in vlogo humorja v njem ter zagotavlja celovit pregled literature o oglaševalskih strategijah in aplikacijah ter učinkovitosti humorja. Raziskovalni del magistrske naloge vključuje poglobljeno vsebinsko analizo spletnih oglasov z uporabo humorja, pri čemer so podatki pridobljeni z razbiranjem, kako humor prispeva k uspešnim oglaševalskim kampanjam.
Raziskovalni pristop ponuja analizo spletnih oglasov in opredelitev najbolj razširjenih vrst humorja. Poleg tega uporablja induktivno-deduktivno sklepanje za oblikovanje smernic za učinkovito uporabo humorja v spletnem oglaševanju, s čimer želi izboljšati razumevanje in pomagati podjetjem pri optimizaciji njihovih oglaševalskih strategij.
Magistrsko delo tako prispeva k zbirki znanja o spletnem oglaševanju s predstavitvijo praktičnih smernic, ki temeljijo na empiričnih ugotovitvah. Poudarja pomen izbire ustreznih vrst humorja in upoštevanja ciljnega občinstva za dosego želenih oglaševalskih ciljev in okrepitev prodaje izdelkov ali ciljev blagovne znamke. Naloga v diskusiji tudi predlaga, kako lahko humor v strateškem in celovitem spletnem oglaševanju ustvari pozitivno povezavo med blagovnimi znamkami in potrošniki, kar vodi k večji prepoznavnosti blagovne znamke in prodaji. Ključne besede: humor, spletno oglaševanje, digitalni marketing, vsebinska analiza. Objavljeno v DKUM: 14.05.2024; Ogledov: 282; Prenosov: 64 Celotno besedilo (1,42 MB) |
7. Avtomobilska fotografija v kontekstu vsebinskega marketinga : diplomsko deloMarko Matjašič, 2024, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo se ukvarja s tematiko avtomobilske fotografije v kontekstu vsebinskega marketinga, kako ustvariti dobro avtomobilsko fotografijo ter kako fotografijo kot vsebinski marketing avtomobilskih podjetij implementirati v marketinški načrt. Poleg teoretičnega pregleda konceptov avtomobilske fotografije diplomsko delo vključuje tudi praktični del. Ta del obsega analizo avtomobilskih fotografij, ustvarjenih s strani dveh profesionalnih avtomobilskih fotografov. Namen analize je bil oceniti kakovost, kompozicijo, osvetlitev in druge pomembne vidike fotografij ter izluščiti ključne elemente, ki prispevajo k uspehu avtomobilskih posnetkov. Na podlagi te analize je bila izdelana tudi galerija avtomobilskih fotografij, ki je fotografski portfelj podjetja Tushek, saj predstavlja njihove avtomobilske izdelke in izkušnje. V okviru praktičnega dela tega diplomskega dela je podrobno predstavljen tudi postopek izdelave fotografij te galerije. Ključne besede: digitalni marketing, vsebinski marketing, fotografija, avtomobilska fotografija. Objavljeno v DKUM: 26.04.2024; Ogledov: 386; Prenosov: 43 Celotno besedilo (4,79 MB) |
8. Marketing v nogometnem klubu velesovoLuka Sanković, 2024, diplomsko delo Opis: Nogometni klub Velesovo je športna organizacija, ki skrbi za razvoj mladih nogometašev ter tekmovanja vseh selekcij v slovenskih nogometnih ligah. Poleg tega, da izvaja program nogometne šole, je klub neposredno vpet v segment marketinga.
V prvem delu bomo predstavili teoretične temelje marketinga, športnega marketinga ter natančneje opisali področje sponzorstva. V nadaljevanju bomo izpostavili probleme, s katerimi se klub sooča v zadnjih obdobjih.
V drugem delu smo na podlagi rezultatov anketnega vprašalnika ter usmerjenih intervjujev oblikovali predlogo, ki bi lahko pripomogla k boljšemu delovanju marketinške službe NK Velesovo.
Za ključni cilj zaključnega dela smo si zadali pripraviti rešitve na področju digitalnega marketinga s poudarkom na večji prepoznavnosti kluba ter učinkovitejšem izvajanju sponzorskih aktivnosti s pomočjo spletnih platform ter povečanju vpisa mlajših otrok v nogometno šolo.
Menimo, da smo dosegli vse zastavljene cilje zaključnega dela. Ključne besede: Marketing v športu, sponzorstvo, digitalni marketing Objavljeno v DKUM: 20.03.2024; Ogledov: 293; Prenosov: 57 Celotno besedilo (3,03 MB) |
9. Osebni digitalni marketing na primeru mikro podjetja za prodajo avtomobilovTamara Zebec, 2018, diplomsko delo Opis: Diplomski projekt prikazuje osebni pristop v družbenih medijih v prodajnem procesu. V teoretičnem delu se osredotočamo na digitalni marketing ter na to, kako ga uspešno uvesti in izvajati. V okviru tega predstavim strategije digitalnega marketinga, kako jih zastaviti in kako formulirati. Družbeni mediji kot del digitalnega marketinga so predstavljeni v nadaljevanju.
V praktičnem delu analiziram digitalne in družbene medije na primeru mikro podjetja Avto Profi d. o. o., in sicer marketinški proces in prisotnost družbenih medijev. Družbeni mediji imajo pomembno vlogo v digitalnem marketingu, medtem ko ostaja poudarek na razlikovanju med poslovnimi in privatnimi družbenimi omrežji zaposlenih. Ugotovitve raziskave lahko vplivajo na razvoj procesa digitalnega marketinga v mikro podjetjih in na pomen zasebnosti zaposlenih. Ključne besede: družbeni mediji, digitalni marketing, Avto Profi d. o. o. Objavljeno v DKUM: 15.01.2024; Ogledov: 510; Prenosov: 80 Celotno besedilo (952,80 KB) |
10. Organizacijski vidiki uspešnega trženja vina na družbenih omrežjihAna Protner, 2023, magistrsko delo Opis: V hitro rastočem digitalnem svetu morajo podjetja za učinkovitejše trženje svoje potrošnike dosegati tudi preko družbenih omrežij. Tudi vinarska podjetja so večinoma uspešnejša z vpeljevanjem digitalnega marketinga v svojo strategijo. Pri tem je ključna organizacija te komponente trženje, kot je npr. postavitev ciljev in vpeljevanje raznih strategij. Družbena omrežja so nepogrešljiva pri pridobivanju neposredne povratne informacije potrošnikov in posledično pri prilagajanju marketinške strategije in samega delovanja vinarskih podjetij. Omogočajo tudi natančnejše targetiranje ciljne skupine in analiziranje le-te. Z anketnim vprašalnikom smo ugotovili, da imajo prodajalci vina vse večjo težnjo po usmerjanju kupcev v tržno komunikacijo preko spleta, da imajo različne starostne skupine potrošnikov različno zaznavo do trženja vina preko družbenih omrežij, da ima znanje potrošnikov o vinu vpliv na priljubljenost dejanja trženja vina na družbenih omrežjih, da večino informacij o trženju vina potrošniki prejemajo preko družbenih medijev, največ preko Instagrama in Facebooka. Ključne besede: družbena omrežja, trženje vina, vinarji, organizacija, digitalni marketing Objavljeno v DKUM: 15.01.2024; Ogledov: 349; Prenosov: 62 Celotno besedilo (2,79 MB) |