| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 4 / 4
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
VLOGA DIGITALNIH POTRDIL PRI ELEKTRONSKEM POSLOVANJU
Tjaša Zorman, 2009, diplomsko delo

Opis: Uporaba elektronskega poslovanja je danes v svetu in pri nas zelo razširjena. Število uporabnikov elektronskega bančništva kot elementa elektronskega poslovanja se je od leta 2000 do leta 2008 povečalo skoraj za 30-krat. Vedno večje število uporabnikov kaže na pomembnost in uporabnost elektronskega bančništva pri nas. Del uspešnosti elektronskega bančništva lahko pripišemo njegovi varnosti, ki s svojimi elementi sodi v sam vrh kakovosti. Uporabniki elektronskega bančništva se zavedajo, da njegova uporaba prinaša ogromno prednosti: prihranek časa, denarja, hitro in pregledno poslovanje ter možnost uporabe elektronske banke 24 ur na dan. Vse to je pripomoglo k vedno večjemu število uporabnikov elektronskih bank pri nas. Pa vendar obstajajo tudi slabosti, ki glede na rezultate statistike, ne pretehtajo prednosti, ki jih ponuja elektronsko bančništvo. Med slabostmi bi lahko v prvo vrsto postavili varnost. Vendar pa se moramo zavedati, da tudi ta slabost po časi izginja oziroma se bo počasi prelevila v prednost. Tehnologija dela namreč na tem, da vedno več pozornosti preusmerja v ta segment elektronskega bančništva, kar je z vidika uporabnika zelo pomembno, saj je v večini element varnosti zelo pomembna točka, kadar uporabnik tehta med prednostmi in slabostmi uporabe elektronskega bančništva. Primer zelo varne uporabe elektronskega bančništva je nedvomno uporaba digitalnega certifikata SIGEN-CE, saj uporablja najbolj napredne identifikacijske in varnostne tehnologije. Prav tako se lahko k temu pridružita tudi AC-NLB in POŠTA®CA. Vsi trije overitelji digitalnih certifikatov pri nas upoštevajo in uporabljajo najnovejše standarde in mehanizme za zagotavljanje varnosti. Tehnologija njihove uporabe je na visokem nivoju in ne dopušča napak.
Ključne besede: Elektronsko poslovanje, elektronsko bančništvo, kvalificirani digitalni certifikat, overitelj digitalnih potrdil, varnost, šifriranje, digitalni podpis, AC-NLB, SIGEN-CA, POŠTA®CA.
Objavljeno: 16.07.2010; Ogledov: 1580; Prenosov: 124
.pdf Celotno besedilo (1,88 MB)

2.
ZAUPANJE IN ZADOVOLJSTVO BANČNIH STRANK V INTERNETNO BANČNIŠTVO
Nika Mihič, 2010, diplomsko delo

Opis: V današnjem času nam računalniki lajšajo delo, so neskončen shranjevalec in vir informacij, uporabljajo se kot komunikacijsko sredstvo in konec koncev skrbijo tudi za zabavo. Tako poteka preko računalnika in ostalih elektronskih medijev vse več poslovnih dogodkov. Tak način življenja je tudi spremenil navade potrošnikov. Sedaj so potrošniki tisti, ki določajo kakšnih storitev si želijo. Podjetja pa morajo svojo ponudbo kar se da hitro prilagajati potrošnikovemu povpraševanju. To velja tudi za internetno bančništvo. Pojav interneta je povzročil, da se postopoma brišejo meje tudi na bančnih trgih. Vse večja konkurenca med bankami pa povzroča, da banke znižujejo stroške procesiranja finančnih operacij. Prav internetno bančništvo je tisto, ki močno zniža stroške finančnih operacij. Zaradi tega se vse več bank močno nagiba k internetnem bančništvu, ki naj bi sčasoma prevzelo izvajanje transakcij. Na ta način je internetno bančništvo postalo najhitreje rastoči in razvijajoči se segment v bančništvu. Opravljanje storitev preko spleta je za komitente bistveno lažje in bolj udobno, kot opravljanje storitev na tradicionalen način, bankam pa omogoča bolj ekonomično in kvalitetnejše poslovanje. Banke morajo zato posvetiti veliko pozornost učinkovitemu izkoriščanju svojih virov, med katere sodi tudi informacijska tehnologija. Internetno bančništvo poraja med bodočimi uporabniki določene pomisleke, predvsem glede varnosti podatkov, vendar je treba poudariti, da večjega kriminala na področju spletnega bančništva še ni bilo. Kljub temu je pomembno stalno dopolnjevanje varnostnih sistemov v sami banki. Kar se nezaupanja v internetno bančništvo tiče to bo prisotno vse dokler bo tehnologija hitela s takšno hitrostjo. Dobra stran je da internetno bančništvo uporablja mlajša generacija. Tako da mislimo da bo internetno bančništvo v prihodnosti bolj uporabljeno.
Ključne besede: Banke, internetno bančništvo, internet, bančne storitve, bančne stranke, varnost bank, varnost uporabnika bančnih storitev, digitalni certifikat, enkratna in statična gesla, identifikacija, avtentikacija, računalniški kriminal, računalniška forenzika, zaupanje, zadovoljstvo
Objavljeno: 03.08.2010; Ogledov: 2181; Prenosov: 312
.pdf Celotno besedilo (1,45 MB)

3.
ELEKTRONSKO PODPISOVANJE PLAČNIH DOKUMENTOV
Helena Ravnik, 2011, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga je integracija dveh programov. Prvi je spletna aplikacija za vnos in obdelavo podatkov o opravljenem delu, katerega produkt so tudi dokumenti kot so odreditev nadur, nalog za nadurno delo, nalog za službeno potovanje in ostali povezani s plačo delavca, zato jih interno imenujemo plačni dokumenti. Drugi program je elektronsko dokumentno središče, ki vložene dokumente med drugim opremlja tudi z internimi certifikati. Nezadovoljivo stanje je tiskanje dokumentov iz prvega programa in ročno podpisovanje plačnih dokumentov, saj se pojavlja več problemov oziroma možnosti za izboljšavo. Največji problem nastane zaradi zamudnosti obstoječega poteka dela, saj je potrebno dokumente fizično prenašati od enega do drugega podpisnika. Posledično je prihajalo do ustih dogovorov z naknadnim podpisovanjem dokumentov, kar je pravno nepodprto. Poleg tega je prihajalo tudi do neujemanja elektronskih podatkov s podatki na natisnjenih dokumentih. Z integracijo omenjenih dveh programov omogočimo hitro podpisovanje in hrambo vedno ažurne verzije dokumenta v obliki, ki bo vedno dostopna vsem kompetentnim osebam. Dodatne prednosti, ki jih pridobimo z integracijo so še zmanjšanje potrebe po tiskanju dokumentov in njihovi hrambi, vpogled dokumenta s katere koli lokacije, ki omogoča uporabo dokumentnega središča in dodatna kontrola pri pravilnosti vnesenih podatkov za obračun plač. Vse to vodi v znižanje neposrednih in posrednih stroškov nastalih v celotnem procesu od evidentiranja do obdelave podatkov, ki sestavljajo te dokumente.
Ključne besede: integracija, elektronski dokumenti sistem, digitalni certifikat oz. elektronski podpis, parafiranje, plačni dokumenti
Objavljeno: 21.12.2011; Ogledov: 1478; Prenosov: 93
.pdf Celotno besedilo (2,06 MB)

4.
PRIMERJALNA ANALIZA VARNOSTNIH MEHANIZMOV SPLETNEGA BANČNIŠTVA NLB D.D. IN NOVE KBM D.D.
Damir Kontrec, 2011, diplomsko delo

Opis: S hitrim razvojem interneta se je marsikatera storitev prenesla tudi v virtualni svet. Leto 1997 je bilo prelomno za spletno bančništvo na slovenskem trgu, saj je to storitev začela ponujati banka SKB. Danes pa živimo v času, kjer praktično vse banke ponujajo storitev spletnega bančništva. Kljub dobri ponudbi bank, pa ta storitev pri nas ni tako zelo uveljavljena. Raziskave kažejo, da smo v primerjavi z evropskimi državami na repu razpredelnice. Videti je, da bodo banke morale poiskati nove, bolj zanimive pristope s katerimi bodo pritegnile svoje komitente k uporabi te storitve. Dejstvo je, da z uporabo spletnega bančništva pridobi tako banka, kot komitent. Živimo v času, ko je čas dragocena dobrina, tako lahko z uporabo tovrstne spletne storitve veliko prihranimo, saj ni čakalnih vrst, storitev pa je na voljo 24 ur na dan. Eden izmed glavnih razlogov, zakaj se ne poslužujemo storitve v večji meri, je vprašanje varnosti. Na spletnih straneh bank, lahko najdemo vsa potrebna navodila za varnejše opravljanje spletnih storitev. Mehanizmi, s katerimi se banke poslužujejo, da bi zagotovile največjo varnost, se med sabo razlikujejo. Vredno je izpostaviti možnost osebnega sporočila ter možnost obveščanja preko SMS sporočila pri vstopu v NLB Klik ali ob opravljeni transakciji pri Bank@Netu. Z omejitvijo dnevnega ali mesečnega limita pa uporabnik omeji porabo sredstev na računu. Pri Novi KBM so se odločili za zanesljivo obliko overjanja z enkratnimi gesli, ki jih generira identifikacijska kartica SecureID. Z uporabo enkratnih gesel, se uporabnik dodatno zaščiti pred krajo gesla, ki je v tem primeru brezpredmetna, saj se za ponoven vstop generira novo, unikatno geslo. Dvomi glede varnosti se manjšajo, a ne bodo nikoli izginili. Absolutne varnosti na spletu nam ne more nihče zagotoviti, tako je tudi pri spletnem bančništvu. Tako morajo banke znova in znova posodabljati in odpravljati napake pri aplikacijah, ki se ugotovijo med uporabo. Za našo varnost na spletu pa lahko naredimo največ mi sami. Na internetu je dosti virov, kjer lahko najdemo navodila za varnejšo uporabo spleta, na nas samih pa je, če bomo naredili korak v pravo smer in se ustrezno izobrazili na tem področju.
Ključne besede: Spletno bančništvo, razvoj, ZEPEP, Varnostni mehanizmi, varnost, šifriranje, digitalni certifikat, protokol za varen prenos podatkov, požarni zid, NLB, Nova KBM, NLB Klik, Bank@Net
Objavljeno: 19.01.2012; Ogledov: 2288; Prenosov: 159
.pdf Celotno besedilo (1,38 MB)

Iskanje izvedeno v 0.13 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici