| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 21
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Vzpostavitev pametne organizacije s pomočjo rešitev SAP
Petra Sedlašek, 2021, magistrsko delo

Opis: Inovacije vladajo našim življenjem. Prva industrijska revolucija je prinesla strojno proizvodnjo ter razvoj v transportu s parno lokomotivo in železnicami. Pojavile so se prve tovarne in napredek v telekomunikaciji. Z drugo industrijsko revolucijo se razširi serijska proizvodnja, ki jo omogočita izum elektrike in tekočega traku. Mesta so rastla, tovarne so se širile. Tretja industrijska revolucija, imenovana tudi digitalna revolucija, je razširila uporabo računalnikov in interneta. Beležimo tudi pojav prvih celovitih informacijskih rešitev. Omenjene revolucije smo zgolj na kratko opisali, podrobneje pa smo se posvetili raziskovanju četrte industrijske revolucije, ki vodi spremembe v sodobnem svetu. V času drastičnih sprememb organizacije povečujejo naložbe v tehnologijo za izboljšanje uspešnosti poslovanja, reševanje težav, doseganje operativne odličnosti in ustvarjanje vrednosti za delničarje. V magistrski nalogi smo se lotili raziskovanja digitalne transformacije. Kako daleč so organizacije na poti do digitalne transformacije? Mnoga podjetja danes veliko vlagajo v posodobitev poslovanja z inovativnimi tehnologijami, da lahko ostajajo pred trgom in povečujejo vrednost. Čeprav to daje konkurenčno prednost, to ni dovolj. Za izstopanje v današnjem gospodarstvu morajo podjetja vseh velikosti in v vseh panogah biti okretna. Zraven digitalne transformacije smo zato raziskovali tudi pojem pametna organizacija. Podrobneje smo se ustavili pri tehnologiji, kot so umetna inteligenca, internet stvari, velike količine podatkov, računalništvo v oblaku ipd. Z nekaterimi smo se srečali že pri industriji 4.0 in digitalni transformaciji. Omenjeno tehnologijo lahko organizacije v svoje poslovanje vključujejo s pomočjo informacijskih rešitev. V raziskavo smo zato vključili podjetje SAP kot enega izmed gigantov poslovnih informacijskih rešitev. Podrobneje smo raziskali rešitev SAP Leonardo, na koncu pa predstavili še tri primere podjetij, ki so s pomočjo SAP rešitev dosegla naziv pametne organizacije. V magistrskem delu smo tako izpostavili pomembnost uporabe inteligentnih tehnologij v konkurenčnem, hitro spreminjajočem se svetu, ki zahteva vedno hitrejše odgovore na potrebe in želje kupcev.
Ključne besede: digitalna transformacija, industrija 4.0, pametna organizacija, SAP, inteligentna tehnologija
Objavljeno: 22.10.2021; Ogledov: 14; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (3,12 MB)

2.
Uvajanje digitalnih marketinških in prodajnih kanalov: analiza primera
Blaž Kovač, 2021, magistrsko delo

Opis: Eden od glavnih razlogov za globoke transformacijske procese v poslovnem okolju je digitalizacija delovnega in življenjskega okolja. Vseobsegajoča digitalizacija podjetja pri poslovanju z modernimi poslovnimi subjekti zahteva ustrezne spremembe na vseh področjih, zlasti na področju poslovnih informacijskih rešitev. Digitalizacija podjetja zahteva nujno organizacijsko digitalno preobrazbo, kar je ključnega pomena za njegov obstoj in napredek. Nujnost digitalne preobrazbe je potrdila tudi pandemija v letu 2020, ki je ohromila večino procesov v razvitem svetu. Prav globalizacijskim tokovom namreč gre pripisati spoznanje, da se je virus COVID19, ki se je konec leta 2019 pojavil na Kitajskem, v začetku leta 2020 razširil po vsem svetu in ohromil socialno življenje ljudi in poslovanje podjetij. Organizacija se bo morala prilagoditi tem novim razmeram in poiskati odgovore na izzive v obliki digitalizacije poslovnih procesov in organizacijske digitalne preobrazbe. To vključuje radikalne spremembe tradicionalnih poslovnih funkcij kot tudi nadgradnjo digitalnih kompetenc zaposlenih.
Ključne besede: Digitalizacija, digitalna transformacija, spletna stran, digitalni marketing, družabna omrežja, kampanja digitalnega marketinga
Objavljeno: 21.10.2021; Ogledov: 51; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (1,82 MB)

3.
Digitalna transformacija podjetij: analiza vloge celovite informacijske rešitve
Tilen Sašo Kaloh, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo obravnavali digitalno transformacijo organizacij, pri čemer smo se osredotočili na celovito informacijsko rešitev. V teoretičnem delu smo raziskali pojma digitalna transformacija in celovite informacijske rešitve. V prvem sklopu teoretičnega dela smo s pomočjo domače in tuje literature predstavili pojme digitalna transformacija, internet stvari in industrija 4.0, različne modele digitalne zrelosti, strategije digitalne transformacije, primere in posledice, ki jih ima digitalna transformacija za organizacije, ter trende digitalizacije na ravni Republike Slovenije. V drugem sklopu teoretičnega dela pa smo opredelili pojem celovite informacijske rešitve s pomočjo domačih in tujih avtorjev. Spoznali smo zgodovinski razvoj celovitih informacijskih rešitev, uvajanje rešitev ter katere so pozitivne in katere negativne lastnosti uporabe celovitih informacijskih rešitev. V nadaljevanju smo predstavili dva ponudnika rešitev in njune metodologije za uvajanje rešitev in izzive, s katerimi se soočajo organizacije pri uporabi in implementaciji celovitih informacijskih rešitev. V empiričnem delu magistrskega dela smo raziskovali celovito informacijsko rešitev iScala, ki jo podjetje ponuja s pomočjo partnerskega podjetja LANCom. Podjetje LANCom smo kot ponudnika primerjali z izzivi celovitih informacijskih rešitev, ki smo jih našli v literaturi, in spoznali lastnosti celovite informacijske rešitve iScala.
Ključne besede: digitalna transformacija, digitalizacija, celovite informacijske rešitve, uvajanje celovitih informacijskih rešitev, COVID-19.
Objavljeno: 21.10.2021; Ogledov: 45; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (2,36 MB)

4.
Digitalizacija in avtomatizacija procesov in postopkov v podjetju ajm
Oskar Lah, 2021, diplomsko delo

Opis: Glavna tema diplomskega dela je digitalizacija in avtomatizacija procesov in postopkov v podjetju AJM. Osredotočili smo se na proces digitalizacije in jo opredelili z vidika ključnih področjih digitalne transformacije v skladu s smernicami Digitalnega inovacijskega stičišča Slovenija, in sicer: (1) izkušnja kupca, ki se nanaša na celovito upravljanje odnosov z kupci skozi celotni prodajni proces; (2) podatkovna strategija podjetja, ki se nanaša na podatkovne baze, njihov izvor, zbiranje in dostop do podatkov ter analiziranje; (3) procesi in digitalne rešitve za podporo poslovanja; (4) sprememba poslovnega modela ter razvoj novih produktov in storitev. Opredelili smo (4) strategijo razvoja digitalnih kadrov in digitalnih delovnih mest, zaradi katerih je možno razvijati digitalne zmogljivosti podjetja, ter s tem vzpostavitev (5) digitalne kulture, ki je potrebna za izvajanje projektov digitalne preobrazbe. Spremembe smo opisali tudi z vidika (6) kibernetske varnosti in opredelili (7) industrijo 4.0, v skladu s katero je izvedena digitalna transformacija podjetja. Ugotavljamo, da se je družba AJM celovito lotila projekta digitalizacije oz. digitalne transformacije z novimi digitalnimi rešitvami in nadgradnjo obstoječih rešitev kot je opisano v sami nalogi. Družba si je jasno zastavila cilje transformacije ter aktivnosti za izvedbo projekta. V spremembe izvajanja poslovnih procesov, ki so predmet digitalne transformacije so zajete vse temeljne poslovne funkcije v podjetju: vodstvena funkcija, prodajna funkcija (vključujoč terensko delo), razvoj in tehnologija, proizvodna funkcija, skladiščna funkcija in spremljava poslovanja (poslovna analitika). Po zaključku projekta bo poslovni model družbe AJM nadgrajen tako, da se bo bistveno izboljšala izkušnja kupca skozi celotni prodajni proces (od prvega stika s podjetjem, naročila, izvedbe do montaže izdelka), prav tako pa se bo na osnovi uvedenih rešitev povečala inovativnost zaposlenih za razvoj novih proizvodov in nadgradnjo storitev v prodajnem procesu (meritve, montaža).
Ključne besede: digitalna transformacija, izkušnja kupca, poslovni procesi, digitalne rešitve, digitalna delovna mesta, industrija 4.0.
Objavljeno: 13.10.2021; Ogledov: 53; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (2,05 MB)

5.
Poslovanje v oblaku na primeru vodilnih pisarniških rešitev G Suite in Microsoft Office 365
Urška Krajnc, 2020, diplomsko delo

Opis: Računalništvo v oblaku je temelj vseh pomembnih predpisov in nenehnega razvoja informacijskih tehnologij (v nadaljevanju IT) industrije že od samega začetka digitalne transformacije. V zadnjih dveh desetletjih pomaga pri rasti, dobičkonosnosti in rešitvah, rezultat pa so dobri poslovni izdelki in visoko učinkovite storitve, zato bo še naprej ena izmed najbolj iskanih tehnologij v prihodnosti. V današnjem spreminjajočem se poslovnem ozračju in trenutni krizi nam računalništvo v oblaku predstavlja veliko priložnost. Zdaj je čas, da organizacije odkrijejo zmogljivosti in prilagodljivosti, ki jih omogoča računalništvo v oblaku in s tem delajo na odkrivanju novih načinov dela in poslovanja. V diplomskem delu smo se osredotočili na pomen digitalne transformacije in računalništva v oblaku za podjetja. Navedli smo prednosti in priložnosti, ki jih ta razvoj prinaša. Predstavili smo osnovne pojme računalništva v oblaku, ki jih je treba za nadaljnje primerjave razumeti in raziskali različne modele, ki nam povedo, kje se naše informacije nahajajo in kdo upravlja z njimi. V drugem delu predstavimo in primerjamo dve najbolj popularnih rešitvi: G Suite in Microsoft 365, ki sta tudi glavni poudarek tega diplomskega projekta.
Ključne besede: računalništvo v oblaku, digitalna transformacija, pisarniške rešitve v oblaku, G Suite, Microsoft 365
Objavljeno: 02.12.2020; Ogledov: 268; Prenosov: 37
.pdf Celotno besedilo (853,29 KB)

6.
Digitalna transformacija
Dragana Jovanović, 2020, diplomsko delo

Opis: Danes morajo podjetja slediti trendom, če želijo ostati konkurenčna na trgu. Digitalna transformacija je primer takega trenda. V diplomski nalogi predstavljamno, kaj je digitalna transformacija in katere prednosti prinaša, katere digitalne strategije poznamo in kako jih ustvariti, prikazali pa bomo tudi uspešne primere uvedbe oz. implementacije digitalne strategije v podjetje. Cilj diplomske naloge je ugotoviti, kdo je kriv za neuspešno transformacijo in kako digitalna transformacija vpliva na rast in razvoj podjetja. Sklenili smo, da digitalna transformacija podjetju prinaša veliko koristi in da pozitivno vpliva na njegov rast in razvoj. Preoblikuje poslovne procese in s tem vpliva na učinkovitost zaposlenih. Za neuspeh uvedbe oz. implementacije ni kriva ena oseba. Problem je organiziranost; projekt uvedbe mora biti natančno opredeljen, lahko je razdeljen tudi na dele. Sklenemo, da je transformacija podjetja iz tradicionalnega v moderno težek in zapleten proces, ki se ga mora lotiti vsako podjetje.
Ključne besede: digitalna transformacija, digtalna strategija
Objavljeno: 18.11.2020; Ogledov: 411; Prenosov: 127
.pdf Celotno besedilo (982,43 KB)

7.
Digitalizacija it podjetja: analiza primera
Primož Kokot, 2020, magistrsko delo

Opis: Spreminjanje trga, ki se odraža skozi vedno nove zahteve, vse več digitalne tehnologije, drugačnih navad in zahtev kupcev itd. so podjetja pravzaprav prisilila, da začnejo izkoriščati, ali pa vsaj razmišljati o tem, kako izkoristiti digitalno tehnologijo, da ta prispeva h koristim podjetja. Zmotno je misliti, da je dovolj le vpeljava digitalne tehnologije, potrebna je namreč digitalizacija, ki pa v glavnem zahteva transformacijo celotnega poslovanja podjetja. Morda se nekatera slovenska podjetja še ne zavedajo njenega pomena, vendar bodo morala o tem kmalu razmisliti, če bodo želela ostati konkurenčna na našem trgu. Pri tem o tujem trgu pravzaprav niti ne morejo veliko razglabljati, sploh če digitalizacije še ne vidijo kot vir preživetja na trgu oziroma kot nekaj, kar jih sploh lahko postavi ob bok tujemu podjetju, tuji trgi so namreč veliko bolj neizprosni. V magistrskem delu smo preučevali digitalizacijo podjetji ter prenovo poslovnih procesov in vpliv sprememb digitalne transformacije na poslovne procese v podjetju. V empiričnem delu pa smo se posvetili analizi podjetja FlawlessCode, kjer smo preučili možnost uvedbe digitalizacije ter njen vpliv na procese v podjetju, na poslovanje podjetja ter na rezultate in cilje, ki jih podjetje želi doseči. V nalogi je predstavljena uvedba celovitih poslovnih rešitev v ključnih procesih podjetja. Navedene so rešitve v obliki nadgradenj in prenove, ki obravnavajo tudi uvedbo posameznih sistemov digitalne tehnologije. Ugotovili smo, da bi podjetje z uvedbo navedenih rešitev, torej z digitalno transformacijo lahko med drugim začelo tudi svojo pot na področju mednarodnih projektov, v katerih ne bi zgolj sodelovali kot partner, pač pa bi lahko prevzeli vodilno vlogo.
Ključne besede: digitalizacija, digitalna transformacija, prenova poslovnih procesov, management poslovnih procesov, IT podjetje
Objavljeno: 06.11.2020; Ogledov: 485; Prenosov: 208
.pdf Celotno besedilo (1,03 MB)

8.
Vpliv digitalizacije na delovanje in učinkovitost managementa človeških virov v organizaciji
Aljaž Čančala, 2020, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu predstavimo vlogo in delovanje managementa človeških virov ter digitalizacijo z namenom ugotavljanja vpliva digitalizacije na management človeških virov v organizaciji. Predstavimo ključne aktivnosti in naloge managementa človeških virov ter trenutne trende, ki vplivajo na njegove naloge. Posvetimo se raziskovanju izzivov, lastnosti in prednostim digitalizacije z vidika celotne organizacije in z vidika managementa človeških virov. Opredelimo vlogo managementa človeških virov med potekom digitalne transformacije. Po predstavitvi obeh ključnih elementov magistrskega dela, digitalizacije in managementa človeških virov pojasnimo vplive in koristi digitalizacije. Ob tem opomnimo na možnost neuspeha digitalizacije ter razne ovire in pasti na poti do uspešne modernizacije poslovanja. Spomnimo na pomembnost pojava e-HRM in raziščemo sodobne programske rešitve za podporo managementa človeških virov ter kakšne možnosti in funkcije prinašajo v rešitvah. Predstavimo ključne zmogljivosti programske opreme, ki jih mora ta imeti za podporo učinkovitemu delovanju managementa človeških virov. V zaključku pozornost namenimo še koristnim rešitvam, ki podpirajo upravljanje s človeškim kapitalom, upravljanje in pridobivanje talentov ter sisteme za upravljanje uspešnosti zaposlenih.
Ključne besede: digitalizacija, digitalna transformacija, izzivi digitalizacije, management človeških virov, vpliv digitalizacije na management človeških virov.
Objavljeno: 03.11.2020; Ogledov: 332; Prenosov: 150
.pdf Celotno besedilo (2,35 MB)

9.
Digitalna transformacija podjetja s pomočjo rešitve SAP Leonardo
Špela Berglez, 2020, magistrsko delo

Opis: Vstopili smo v digitalno dobo, v kateri nove nastajajoče digitalne tehnologije, kot so internet stvari, masovni podatki, strojno učenje, napredna analitika, veriženje blokov, podatkovno obveščanje, umetna inteligenca itd. spreminjajo svet in vplivajo na vsa področja človeškega delovanja. Predvsem pereče učinke imajo v poslovnem svetu, na katerega smo se v magistrskem delu podrobneje osredotočili. Spreminjajo se pričakovanja strank, izdelki postajajo okrepljeni s podatki, nastajajo nova partnerstva, operacijski modeli pa se preoblikujejo v nove digitalne modele. Vse to prisili podjetja v digitalno transformacijo, ki jo opredeljujemo kot uporabo tehnologij za vplivanje na tri organizacijske razsežnosti. Zunanje, s poudarkom na digitalni izboljšavi uporabniških izkušenj in spreminjanju celotnega življenjskega cikla, notranje, ki vplivajo na poslovanje, odločanje ter organizacijske strukture, in celostno, ki zadeva vse poslovne segmente in funkcije, ki pogosto vodijo do novih poslovnih modelov. S tem podjetja vstopajo v obdobje »pametnih« procesov, kjer podatke in inteligenco postavljajo v jedro svoje prihodnosti, gradijo nove sposobnosti, veščine, tehnologije in razvijajo novo kulturo. Zaradi tega bo naslednje obdobje določeno s tako imenovanimi pametnimi podjetji, ki s pomočjo pametnih poslovnih aplikacij uporabljajo podatke in inteligenco za zajemanje novih poslovnih priložnosti, omogočajo boljše sprejemanje odločitev na vseh organizacijskih ravneh in razbijajo silose med tradicionalnimi tehnologijami. Na trgu obstaja veliko različnih ponudnikov informacijskih rešitev, ki pomagajo podjetju izvesti uspešno digitalno transformacijo. V magistrskem delu smo se osredotočili na najprodornejšega ponudnika na tem področju – na podjetje SAP in podrobno predstavili najnovejšo rešitev SAP Leonardo. Gre za kombinacijo najnovejših tehnologij in storitev, ki pomagajo obvladovati digitalno transformacijo, in sicer internet stvari, strojno učenje, masovni podatki, poslovna analitika, veriženje blokov in podatkovno obveščanje. Integrirani v celovito rešitev SAP Leonardo, s pristopom inovativnega dizajnerskega razmišljanja, pa skupaj predstavljajo zmagovalno kombinacijo na poti uspešne digitalne transformacije in preoblikovanja v pametno podjetje. Za konec smo predstavili še študije primera, s katerimi smo združili teorijo in prakso v zaokroženo celoto in prikazali resnično vrednost rešitve SAP Leonardo v nenehno spreminjajočem in tekmovalnem poslovnem okolju digitalne dobe. Z magistrskim delom smo tako izpostavili vladajočo resnico – digitalna doba nagrajuje spremembe in kaznuje zastoj. Kako uspešno bodo podjetja preoblikovala svoje jedro, bo razlika med zmagovalci in poraženci digitalne dobe.
Ključne besede: digitalna transformacija, pametno podjetje, SAP Leonardo, internet stvari, strojno učenje, masovni podatki, poslovna analitika, veriženje blokov
Objavljeno: 25.08.2020; Ogledov: 514; Prenosov: 177
.pdf Celotno besedilo (3,53 MB)

10.
Zaposleni v digitalni dobi
2019

Opis: Znanstvena monografija razvija znanstveno področje kadrovskega managementa, ki v svojem izhodišču generira zaposlenega, posameznika, ki v pričakovanju novih rešitev, tehnologij in ciljev, prispevajo k realizaciji vsakdana organizacije in njenih strateških ciljev. Tehnologija, ki jo generira razvoj znanosti in stroke, nam je v danih okoliščinah marsikdaj v pomoč, marsikdaj pa tudi spotika na poti do rešitev. Zavedanje, da je razvoj organizacij na področju kadrovskega managementa doseglo skozi leta strateški pomen, kljub temu, da še mnogo organizacij to žal obravnava kot administrativno funkcijo organizacije, je korak bližje k uresničitvi temeljnega poslanstva kadrovskega managementa. Upravljanje ljudi, zaposlenih in poslušanje tistih, ki so glavno vodilo v doseganju postavljenih ciljev organizacije je nuja in neizogibno dejstvo. Na kakšen način organizacije dosegajo in presegajo tovrstne rezultate, je v rokah tistih, ki morajo/so vešči upravljanja z ljudmi. Človek je s svojim človeškim in socialnim kapitalom vedno in vselej gonilo razvoja in napredka organizacij.
Ključne besede: informacijska tehnologija, kadrovski management, proces zaposlovanja, CV-vizitka, digitalna doba, zaposlovanje, narava dela, nestandardne oblike zaposlitve, ekosistem, digitalizacija, komuniciranje, krizni manager, priložnosti za mlade, kriza, izobraževanje, informacijsko-komunikacijska tehnologija, digitalna transformacija, organizacijska kultura, GLOBE, športne organizacije, turistične organizacije, IKT, HRM
Objavljeno: 17.02.2020; Ogledov: 682; Prenosov: 89
URL Povezava na datoteko

Iskanje izvedeno v 0.17 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici