| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 16
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Digitalna transformacija v logistiki in managementu oskrbovalnih verig
2025

Opis: Visokošolski učbenik "Digitalna transformacija v logistiki in managementu oskrbovalnih verig" je celovit vodnik, namenjen podpiranju digitalizacije in digitalnih pristopov v logistiki. Poudarek je na digitalizaciji procesov, uporabi orodij za za digitalno obdelavo podatkov in simulacije ter na avtonomnih vozilih ter strojnem učenju v logističnih procesih in kibernetski varnosti. Interdisciplinarni pristop združuje znanja iz več področij - računalništva, informatike, mehatronike, strojnega učenja in simulacijskih postopkov ter poslovnega odločanja, kar omogoča celovito razumevanje izzivov digitalne logistike in aplikacijo uporabnih znanj tudi na področja izven logistike in oskrbovalnih verig. Bralci so opremljeni s praktičnimi znanji in veščinami za izboljšanje učinkovitosti, preglednosti posameznih procesov. Učbenik pokriva teme, kot so: 1) Digitalizacija procesov - načrtovanje; 2) Digitalizacija procesov - izvedba; 3) Poslovno-informacijski sistemi; 4) Simulacije in digitalni dvojčki; 5) Avtonomna vozila v logistiki in 6) Informacijska varnost. Celotna vsebina je usmerjena v krepitev digitalnih kompetenc, ki so ključne za uspešno upravljanje sodobnih logističnih podjetij in odpornih oskrbovalnih verig.
Ključne besede: avtonomna vozila, digitalizacija procesov, interdisciplinarna znanja, digitalna logistika, zeleni in digitalni prehod, informacijska varnost
Objavljeno v DKUM: 09.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (6,59 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Analiza ustreznosti programske opreme za operativno upravljanje v gradbenem podjetju
Bojana Urbanc, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava uporabo programske opreme za operativno upravljanje v gradbenem podjetju X. Teoretični del zajema pomen ustrezne programske opreme v gradbeništvu, vlogo vodje sektorja operative in mehanizacije ter pregled obstoječih rešitev za upravljanje projektov, dokumentne sisteme, resurse in mehanizacijo ter nadzor stroškov. Aplikativni del se osredotoča na analizo obstoječega stanja v podjetju in uporabo programske opreme z vidika njenega vpliva na operativne procese, produktivnost in optimizacijo. Ugotovitve kažejo, da trenutna programska oprema ustreza potrebam sektorja, učinkovito podpira operativne procese in prispeva k skladnosti z zakonodajo ter večji produktivnosti. Kljub temu podjetje prepoznava priložnosti za nadaljnjo digitalizacijo in uvedbo naprednih funkcionalnosti za še boljšo podporo strateškim ciljem.
Ključne besede: Programska oprema, operativno upravljanje, gradbeno podjetje, optimizacija procesov, produktivnost, digitalizacija.
Objavljeno v DKUM: 24.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (1,67 MB)

3.
Industrija 4.0 in digitalizacija bančnega sektorja
Tjaša Rojko, 2024, diplomsko delo

Opis: Industrija 4.0 je revolucionarni koncept, ki vključuje integracijo digitalnih tehnologij v proizvodno industrijo, prav tako pa digitalizira poslovanje bank in finančnih institucij. Napredne tehnologije so omogočile razvoj inovacij, kot so spletno bančništvo, računalniško trgovanje in plačila s karticami. Nove tehnologije, kot so umetna inteligenca, tehnologija veriženja blokov, internet stvari in robotska avtomatizacija procesov, omogočajo bankam, da izboljšajo svoje storitve, povečajo učinkovitost ter povečujejo prilagodljivost in agilnost. Na trgu se pojavljajo tudi nove konkurenčne grožnje, kot so finančno-tehnološka podjetja, ki ponujajo inovativne rešitve in storitve, kar lahko ogrozi položaj bank na trgu ter jih prisili inoviranju njihove ponudbe in poslovanje na hitro rastočem finančnem trgu. V diplomskem delu smo si zastavili šest hipotez. V teoretičnemu delu preverjali vpliv industrije 4.0 na spremembe poslovnih modelov bank, poostreno regulacijo bank ob uporabi tehnologij industrije 4.0. V empiričnem delu smo izvedli anketni vprašalnik, kjer smo analizirali odgovore anketirancev o poznanju industrije 4.0 , tehnološko-finančnih podjetjih ter njihovo mnenje o prehodu k tehnološko-finančnem. Preučili smo težave s katerimi se pri spletnih bančnih storitvah soočajo ter skrbi, ki bi jih imeli ob uporabi bančnih storitev, ki temeljijo na naprednih tehnologijah. Tako smo v diplomskem delu preučili tehnologije, ki so odgovorne za intenzivno digitalno transformacijo bančnega sektorja ter njihove implikacije in uporabo v tradicionalnem bančništvu. Poglobili smo se v analizo možnih tveganj in disrupcij, ki so lahko neizogibna posledica transformacije bančnih storitev ter opredelili dosedanje regulativne okvire, ki obsegajo implementacijo tehnologij 4.0 v Evropski uniji.
Ključne besede: industrija 4.0, digitalizacija bančnega sektorja, tehnologija veriženja blokov, umetna inteligenca, robotska avtomatizacija procesov, internet stvari, tveganja industrije 4.0, digitalni poslovni modeli bank.
Objavljeno v DKUM: 05.09.2024; Ogledov: 83; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (1,95 MB)

4.
Analiza značilnosti kratkih oskrbnih verig lokalno pridelane hrane v Sloveniji
Darko Marić, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava analizo značilnosti kratkih oskrbnih verig lokalno pridelane hrane v Sloveniji. Analiza se osredotoča predvsem na alternativne prehranske mreže (APM), ki nastopajo kot ključni akterji v kratkih oskrbnih verigah. Naloga preučuje značilnosti, izzive in priložnosti kratkih oskrbnih verig ter predlaga izboljšave za povečanje njihove učinkovitosti, trajnosti in konkurenčnosti. Glavni izziv, s katerimi se soočajo kratke oskrbne verige v Sloveniji, vključujejo logistiko oziroma transport in prevoz ter skladiščenje. Diplomsko delo poudarja, da so za izboljšanje delovanja kratkih oskrbnih verig potrebni celoviti ukrepi in inovacije, ki vključujejo digitalne rešitve, sodobne skladiščne sisteme in napredne logistične tehnologije. S temi ukrepi lahko slovenske alternativne prehranske mreže postanejo bolj konkurenčna, učinkovita in trajnostna, kar bo prispevalo k razvoju lokalnih skupnosti in gospodarstva ter povečalo samooskrbo s hrano v Sloveniji. Celovita strategija, ki temelji na predlaganih izboljšavah, bi lahko Slovenijo postavila med vodilne države na področju kratkih oskrbnih verig in trajnostne prehranske oskrbe, kar bi okrepilo tako lokalno ekonomijo kot okoljsko trajnost.
Ključne besede: kratke oskrbne verige, lokalno pridelana hrana, alternativne prehranske mreže, logistični izzivi, digitalizacija procesov
Objavljeno v DKUM: 18.07.2024; Ogledov: 222; Prenosov: 52
.pdf Celotno besedilo (1,29 MB)

5.
Menjava standarda sporočil plačilnih nalogov v gorenjski banki
Bernarda Kejžar, 2024, diplomsko delo

Opis: Zaključno delo se osredotoča na implementacijo novih standardov plačilnega sistema v Gorenjski banki, ki so bili določeni s strani Evropske centralne banke in so začeli veljati nenadoma. Vključuje podroben pregled novih XML sporočil, zlasti ključnih obveznih podatkov, v skladu s standardom ISO 20022 v plačilnem sistemu TARGET2. Obstoječa sporočila za čezmejna plačila so bila zasnovana v povsem drugačnem formatu, zato smo morali v banki procedure zasnovati, na novo prilagoditi zapisom ter jih dodatno digitalizirati. Standardi za tuje naloge ostajajo nespremenjeni do leta 2025, zato smo vzpostavili dva vzporedna procesa, ki morata delovati nemoteno in sinhrono . Glavni cilj naloge je analizirati in implementirati procese za uporabo novega standarda. Vse ugotovitve bomo upoštevali v bodoče pri implementaciji XML sporočil tujega plačilnega sistema. V nalogi so podrobno opisani načrti procesov, cilji dela, predvideni rezultati ter uporabljene metode, tehnike in orodja. Rezultati naloge bodo služili za pomoč pri realizaciji tujih plačilnih nalogov, katere moramo preusmeriti v nove standarde do novembra 2025. Predstavljeni procesi so podrobno obravnavani v bančnem okolju in so prilagojeni za nemoteno delovanje v njem.
Ključne besede: bančne storitve, digitalizacija procesov, plačilni sistem, plačilni sistem SWIFT, storitve TARGET
Objavljeno v DKUM: 03.06.2024; Ogledov: 152; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (1,36 MB)

6.
Model kadrovskih procesov v dobi digitalizacije in staranja zaposlenih
Nena Hribar, 2023, doktorska disertacija

Opis: Raziskava obravnava področje kadrovskega managementa, ki je v današnjem času še kako pomemben sopotnik strateškega razvoja organizacij. Na izbranih kadrovskih procesih se je v povezavi z demografskimi in tehnološkimi spremembami družbe z ustrezno teoretično podlago in raziskovalnim procesom pristopilo k pripravi modela kadrovskih procesov, ki je v prvi vrsti izvirni znanstveni doprinos na področju organizacijskih ved, ožje kadrovskega managementa. Staranje prebivalstva je značilnost praktično vseh držav po svetu in ključno sooblikuje pogoje delovanja organizacij. Značilnosti, ki jih povezuje management organizacij in se dotikajo strateškega delovanja kadrovskega managementa, so vzete v ozir tudi z vidika starostne komponente zaposlenih. Na eni strani imamo tako opravka z izkušnjami zaposlenimi, ki tvorno prispevajo k učinkovitemu in uspešnemu delovanju organizacij, na drugi strani pa pogoje dela, ki jih delegira tehnološki trend razvoja družbe in organizacij, ki pogosto prehiteva trend soočanja s spremembami z vidika zaposlenih, ki se uvrščajo med starejše zaposlene. Na kakšen način pristopati z vidika kadrovskega managementa, ki po vseh teoretičnih zasnovah in aplikativnih izkušnjah predstavlja strateško funkcijo organizacij, je vprašanje, ki je v prvi vrsti povezano z izvajanjem kadrovskih procesov, na drugi strani pa se veže na zaposlene. Ob tem se v skupen mozaik uvršča tudi dimenzija tehnologije, ki je že pred časom prehitela administrativno vodenje zaposlenih in ravno tako prehiteva tudi marsikateri del delovanja v organizacijah. Model kadrovskih procesov predstavlja noviteto na področju znanstvenega raziskovanja v okvirih organizacijskih ved. Pomeni pa tudi doprinos kot strateško orodje organizacijam, ki kadrovski management smelo vključujejo v glavno strukturo managementa organizacij.
Ključne besede: kadrovski management, kadrovski procesi, digitalizacija, staranje, model kadrovskih procesov
Objavljeno v DKUM: 26.03.2024; Ogledov: 276; Prenosov: 117
.pdf Celotno besedilo (2,04 MB)

7.
Vpeljava digitalnih delovnih nalogov v Vulkanizerstvo Furlan d.o.o. : diplomsko delo
Matic Furlan, 2022, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo govori o procesni problematiki v storitvenem podjetju in ugotavlja kakšni so potenciali ter možne variantne rešitve za izboljšavo. Središče naloge je vpeljava digitalnih delovnih nalogov, kateri so ključni za učinkovito delovanje celotnega procesa. S pomočjo znanstveno-raziskovalnih metod, je bila izbrana najboljša rešitev za podjetje. Na podlagi tržnih in vrednostnih analiz, pa izbran najboljši produkt, kateri je predlagan za implementacijo. Obravnavana je tudi problematika prerazporeditve delovnih mest in zaposlenih.
Ključne besede: poslovni procesi, tržna analiza, vrednostna analiza, digitalizacija, prenova poslovnih procesov, delovni nalogi, COMBINEX metoda, 635 metoda, amortizacija
Objavljeno v DKUM: 05.03.2024; Ogledov: 320; Prenosov: 0

8.
Digitalizacija logističnih procesov v proizvodnji : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Klaudija Novak, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo opazovali predvsem proizvodne procese v srednje velikem podjetju iz Posavja, ki se ukvarja z razvojem in izdelavo specializiranih vozil za letališča. S posnetkom stanja, predvsem s prikazano glavno procesno karto in vzročno-posledičnim diagramom, smo uspeli najti vzroke, zaradi katerih v procesu nastaja nekoristen čas, ki ga kupec ni pripravljen plačati, in jih opredelili. Nekoristen čas predstavlja nepotreben strošek za vsako organizacijo. Poiskali smo primerno rešitev, ki je uvedba izboljšanega procesnega pristopa, in jo raziskali ter zapisali na način, ki vključuje informacije, potrebne za predstavitev vodstvu podjetja.
Ključne besede: proizvodni procesi, izboljšava logističnih procesov, procesni pristop, digitalizacija
Objavljeno v DKUM: 01.09.2023; Ogledov: 559; Prenosov: 77
.pdf Celotno besedilo (3,06 MB)

9.
Analiza vključenosti koncepta popolne izkušnje v proces digitalizacije : diplomsko delo
Tjaša Malok, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo s pregledom literature raziskali koncept popolne izkušnje. Predstavili smo strategije, ki jih vključuje, kot so: uporabniška izkušnja, celostna izkušnja strank, izkušnja zaposlenih in multi izkušnja. Z anketo smo analizirali vključenost popolne izkušnje v proces digitalizacije. Izkazalo se je, da slovenski razvijalci s konceptom popolne izkušnje niso dobro seznanjeni in jih ne vključujejo v svoj razvoj, vendar pa nekateri vseeno upoštevajo posamezne strategije. Anketa je prav tako pokazala, da so slovenska podjetja dobro izkoristila priložnosti digitalizacije med epidemijo COVID-19.
Ključne besede: popolna izkušnja, digitalizacija, upravljanje procesov
Objavljeno v DKUM: 27.06.2023; Ogledov: 731; Prenosov: 94
.pdf Celotno besedilo (1,98 MB)

10.
Digitalizacija poslovnega procesa za naročilo in nakup prevoza : diplomsko delo
Tim Mori, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo v teoretičnem delu poudarili, kaj je pomen in namen digitalizacije poslovnih procesov, predstavili korake digitalizacije poslovnega procesa ter opisali grafično notacijo BPMN (Business Process Model And Notation) za modeliranje poslovnih procesov. Pri izdelavi naloge smo si zastavili cilj, da bi z digitalizacijo poslovnega procesa naročilo in nakup prevoza podjetju Avtoprevozništvo Topler omogočili, da bi postalo konkurenčno ostalim sorodnim podjetjem na trgu. Na osnovi analize poslovnega procesa in izdelanih modelih poslovnega procesa (AS – IS in TO – BE) s pomočjo notacije BPMN v orodju Signavio smo razvili spletno rešitev za uporabnike, ki želijo naročiti prevoz. Rešitev ponuja različne možnosti uporabe neregistriranim uporabnikom – gostom in registriranim uporabnikom, kateri lahko na enem mestu opravijo vse korake, od povpraševanja za prevoz do nakupa prevoza. Hkrati pa spletna rešitev podjetju ponuja lažji način za pregled rezervacije prevozov. Po izdelavi končne rešitve smo s končnimi uporabniki preverili še uporabnost rešitve.
Ključne besede: Grafična notacija BPMN, Signavio, digitalizacija, spletni portal, prenova poslovnih procesov
Objavljeno v DKUM: 14.12.2022; Ogledov: 878; Prenosov: 237
.pdf Celotno besedilo (1,76 MB)

Iskanje izvedeno v 0.21 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici