| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 126
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Podjetniška demografija in značilnosti digitalizacije malih in srednje velikih podjetij : Slovenski podjetniški observatorij 2021
Barbara Bradač Hojnik, Ivona Huđek, Dijana Močnik, 2022

Opis: V prvem delu monografije smo proučevali temeljno poslovno demografijo slovenskih podjetij in jo primerjali z evropsko. Namen tega dela je, da dobimo temeljno sliko o slovenskih podjetjih in razumemo, kako je slovensko podjetništvo umeščeno v evropsko. Analizirali smo ključne značilnosti slovenskih gospodarskih družb in samostojnih podjetnikov, ki so se leta 2020 ukvarjali s podjetniškimi aktivnostmi in so bili razvrščeni v vse dejavnosti SKD. V drugem delu raziskave smo proučevali značilnosti digitalizacije z vidika gospodarstva. Osredotočili smo se predvsem na vidik malih in srednje velikih podjetij, saj le-ta potrebujejo največ podpore in spodbud za uspešno izvedbo digitalizacije. Najprej smo podali pregled značilnosti procesa digitalizacije, njegov vpliv na podjetja ter značilnosti digitalnih strategij in strateške podpore digitalizaciji na ravni Evropske unije in Slovenije ter pregled uvrstitve Slovenije na različnih lestvicah, ki merijo digitalizacijo. Nato smo analizirali rezultate primarne raziskave, ki smo jo izvedli med slovenskimi podjetji in podpornim okoljem za podjetništvo.
Ključne besede: gospodarske družbe, samostojni podjetniki, kazalniki finančne uspešnosti, digitalizacija, strategije in politike, mala in srednje velika podjetja, empirična analiza
Objavljeno v DKUM: 25.04.2022; Ogledov: 64; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (7,96 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Vpliv globalizacije in digitalizacije na management človeških virov
Mihaela Kiselak, 2022, magistrsko delo

Opis: Za uspešnim podjetjem stoji sistem upravljanja s človeškimi viri, ki jim omogoča razvoj, izobraževanje in to v smislu inovativnosti, ustvarjalnosti, motiviranosti. Priznavanje človeških virov kot najpomembnejše premoženje organizacije pomeni ustrezno ravnanje z njimi. To je navsezadnje ključ do uspeha. Tudi ko gre za konkurenčne prednosti podjetja, mnogi avtorji priznavajo, da imajo pri tem ključno vlogo kakovostni človeški viri. Treba je razumeti, da veliko novosti, novih situacij, ki motijo našo stabilnost, ne bodo minile. Prihajale bodo vedno nove, drugačne. Izzivi bodo težji. Druga polovica 20. stoletja je na gospodarskem in drugih področjih prinesla popolnoma neslutene spremembe in izzive, ki so močno spremenile ustroj in delovanje celotnega sveta. Priča smo bili razvoju na številnih področjih, pri katerih še posebej izstopa informacijsko komunikacijska tehnologija in seveda razvoj interneta. Zaradi vseh teh sprememb lahko danes upravičeno rečemo, da imamo svet na dlani. Ob boku globalnega razvoja pa predvsem v zadnjem desetletju intenzivno poteka še en izjemno pomemben proces, ki močno vpliva na naše bivanje in delovanje – digitalizacija. Digitalizacija je omogočila, da so informacije začele potovati s svetlobno hitrostjo. S tem je začela ustvarjati hitre in nenehne družbene premike, ki se jim moramo ustrezno prilagoditi, če želimo, da bo naše podjetje v prihodnosti še obstalo na trgu. To prinaša številne izzive predvsem že uveljavljenim tradicionalnim srednjim in večjim podjetjem. A na drugi strani digitalizacija in globalizacija odpirata tudi ogromno priložnosti. Zdaj so se vse hitreje začele razvijati tudi digitalne tehnologije, ki močno vplivajo na celotno svetovno gospodarstvo in družbo. Digitalna revolucija spreminja ustroj tega sveta in pred tem si ne smemo več zatiskati oči. V tem trenutku lahko zagotovo rečemo, da je zdaj digitalizacija tista, ki poganja globalizirani svet. Z njo pa se moramo intenzivno in sistematično ukvarjati, saj lahko le na tak način tako pomemben proces obrnejo podjetja sebi v prid. Misel usmeritve razmišljanja dane naloge je v tem, da v vsej tehnologiji, razvoju, internacionalizaciji navkljub, ne smemo pozabiti na najpomembnejše – človek je vrednota in ne potrošni material.
Ključne besede: človeški viri, globalizacija, digitalizacija, ekonomska globalizacija, tehnološka revolucija.
Objavljeno v DKUM: 11.04.2022; Ogledov: 153; Prenosov: 30
.pdf Celotno besedilo (1,44 MB)

3.
Razvoj aplikacije za spremljanje otrokovega razvoja : diplomsko delo
Tjaša Ornik, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo načrtovali in razvili namizno aplikacijo, s pomočjo katere lahko zdravstveni delavci spremljajo otrokovo rast in razvoj. Aplikacija je implementirana v programskem jeziku C# in zasnovana s pomočjo Windows Forms. Funkcionalnosti aplikacije vključujejo spremljanje višine, teže in obsega glavice pri otrocih, starih do treh let. S temi podatki lahko uporabniki preverjajo, ali otrok dosega določene standarde v rasti glede na uveljavljene percentilne tabele mejnikov za rast in razvoj otrok, zbrane in teoretično opisane v diplomski nalogi. Prav tako aplikacija beleži nekatere druge otrokove podatke in njihovo zdravstveno stanje. Aplikacija je zdravstvenim delavcem lahko v veliko pomoč, saj jim pomaga in olajša marsikatero odločitev pri vsakodnevnem delu.
Ključne besede: namizna aplikacija, otrok, rast in razvoj, percentilne tabele, digitalizacija
Objavljeno v DKUM: 25.03.2022; Ogledov: 397; Prenosov: 77
.pdf Celotno besedilo (2,86 MB)

4.
E-Hramba in prehod iz tradicionalnega poslovanja na e- poslovanje v podjetju Herz d.o.o.
Gregor Pevec, 2021, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu bo na kratko predstavljeno obstoječe poslovanje in hramba gradiva v podjetju Herz d.o.o. Izpostavili bomo problematiko, s katero se mora podjetje soočiti za ohranjanje svoje konkurenčnosti na trgu, in sicer s prehodom iz tradicionalnega na elektronsko poslovanje ter vzpostavitvijo e-hrambe. V začetku bomo opredelili metode, s katerimi bomo raziskovali ter določili cilj, ki ga moramo doseči. Definirali bomo, kaj je elektronsko poslovanje, ter se omejili predvsem na prejem, izdajo ter pošiljanje e-računov. Prav tako bomo definirali tudi e-hrambo gradiva in predstavili zakone, povezane z dolgoročno hrambo. Poslovanje in hrambo podjetja bomo nato podrobno preučili in tako ugotovili, kakšne so težave, s katerimi se podjetje srečuje ob vpeljavi novega načina poslovanja in hranjenja gradiva. Nadaljevali bomo s podanimi rešitvami, s katerimi bomo prispevali k zmanjšanju pojava obstoječih in potencialno novih težav. Poleg že podanih rešitev za elektronsko poslovanje si bomo v nadaljevanju pogledali tudi, kaj mora podjetje storiti pred vzpostavitvijo e-hrambe v svoje poslovno okolje. Na koncu bomo ocenili vpliv sprememb na podjetje – osredotočili se bomo na možne prednosti in slabosti, ki jih bo podjetje z uvedbo novih rešitev deležno.
Ključne besede: elektronsko poslovanje, e-račun, e-hramba, dolgoročna hramba, digitalizacija
Objavljeno v DKUM: 03.03.2022; Ogledov: 149; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (1,02 MB)

5.
Izboljšave skladiščnega poslovanja v izbranem podjetju
Gregor Ferlež, 2022, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je opisana kratka zgodovina obravnavanega podjetja, njegovo poslovanje, struktura in oddelki v podjetju, trgi poslovanja ter izdelki in storitve, ki jih v podjetju ponujajo. Določeno in opisano je trenutno stanje skladiščnega poslovanja v podjetju, navedene in opisane pa so tudi potencialne izboljšave. Vse predlagane izboljšave so stroškovno opredeljene. Na podlagi stroškovnih ocen predlaganih rešitev in izboljšav je narejena ekonomska analiza in povzetek smiselnosti njihove uvedbe. Iz primerjave analize investicij in vlaganja ter prihrankov in prihodkov, je razvidno, da so predlagane rešitev dobre in smiselne, saj se investicije in vlaganja povrnejo prej kot v treh letih.
Ključne besede: skladiščno poslovanje, skladiščenje, zahtevnica, industrijsko hlajenje, digitalizacija, ekonomska analiza
Objavljeno v DKUM: 01.03.2022; Ogledov: 141; Prenosov: 0

6.
Slikarska avtoportretna podoba in proces njene digitalizacije : magistrsko delo
Katja Škorjanc, 2020, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo najprej opredeli pojma portret in avtoportret v slikarstvu, ki pa vodita do vprašanja, zakaj ljudje že od samega začetka stvarjenja čutimo potrebo po reprezentiranju in analizi samega sebe. V latinščini pojem »portretirati« govori o »risanju vnaprej« ali »reprezentaciji« svojega jaza. Možni temeljni povod za nastanek omenjenega je želja, da izrazimo sami sebe drugim, zunanji okolici in družbi ter tako tudi kreiramo objektivno reprezentacijo subjektivnega jaza. Poleg tega se današnji likovni ustvarjalec sooča z uporabo novih likovnih in slikarskih tehnik, ki seveda aktivno sooblikujejo vsebino izraza. Sprejemanje novih tehnik podira meje tradicionalnih medijev in ustvarja sporočilo, ki odraža nove ideje socialnega in političnega vidika 21. stoletja. Nove tehnologije se tako prilagajajo, olajšujejo in hkrati nadgrajujejo avtorske izkušnje na različnih umetniških področjih kot so video, fotografija, instalacija, grafika, risanje in digitalno slikanje. Slednje, torej digitalno slikarstvo, je nastajajoča in hkrati naraščajoča umetniška oblika, v kateri se z digitalnimi orodji s pomočjo računalnika, digitalizacijske/grafične tablice in pisala ter programske opreme v prazno datoteko/digitalni »prazen papir« nanašajo tradicionalne tehnike slikanja, kot so akvarel, olje, impasto itd. Digitalno oljno slikarstvo tako predstavlja zlato nit magistrskega dela, saj so v njegovem sklopu nastala štiri umetniška dela oz. avtoportreti, ki so bili ključni za nastanek zaključnega dela. Slikarski slog avtoportretov se deloma naslanja na opuse starih slikarskih mojstrov, kot so Albrecht Dürer, Francis Bacon, Michelangelo Merisi da Caravaggio, Lucian Freud in Nicola Samori. Na podlagi njihovih navajanj se dotaknem pomena eklektičnega delovanja v smislu rasti lastnega umetniškega sloga, ki nezavedno izhaja iz predhodnih umetnikov in njihovih del, naj bodo to ali velikani umetnosti ali pa povsem neopazna posamezna dela, ki se nam po spletu naključij zasidrajo v spomin. Po opredelitvi in analizi svojega umetniškega sloga se magistrsko delo nadaljuje v opisu praktične izvedbe, kjer opisuje korake procesa, v katerem so nastala dela in krajši opis dveh programov (Procreate in Paint Tool SAI), v katerih so bila dela izvedena. Temu sledi evalvacija nastalih likovnih izdelkov, možne nevšečnosti, ki so se pojavile v samem procesu ustvarjanja in tiskane materializacije del, ter končni sklep, ki obravnava naravo, prednosti in slabosti digitalnega slikanja ter končno idejo o dialogu med digitalnim in tradicionalnim oljnim slikarstvom.
Ključne besede: Portret, avtoportret, slikarstvo, digitalno slikarstvo, digitalizacija
Objavljeno v DKUM: 18.01.2022; Ogledov: 158; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (2,19 MB)

7.
Projekt Gradovi Posavja : prihodnost je v digitalizaciji kulturne dediščine
Vita Petek, 2021

Opis: Slovenija je bogata z raznoliko kulturno dediščino, ki je pomemben del turistične ponudbe naše države. Zavedati se je potrebno varstva kulturne dediščine in njenega ohranjanja za naslednje generacije. To lahko uspešno storimo tudi z njeno digitalizacijo, ki omogoči ohranjanje le te ter, da postane dostopna tudi izven meja Slovenije. Študenti Fakultete za turizem, Univerze v Mariboru, so v okviru predmeta Slovenska kulturna dediščina pripravili znanstveno monografijo. Na podlagi projekta Gradovi Posavja so snovali inovativne turistične produkte teh gradov s pomočjo digitalizacije. Študentje so po analizi dobrih praks nadgradili trenutno turistično ponudbo obravnavanih gradov.
Ključne besede: gradovi, Posvaje, kulturna dediščina, digitalizacija, turizem
Objavljeno v DKUM: 22.11.2021; Ogledov: 182; Prenosov: 42
.pdf Celotno besedilo (7,96 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

8.
RECEPTOR V TURIZMU 4.0: ANALIZA PRIMERA IZBRANE ORGANIZACIJE
Nina Andrejč, 2021, diplomsko delo

Opis: Zaradi razvoja hotelsko informacijskega sistema 4.0 potrebujejo receptorji v dobi digitalizacije za uspešno opravljanje delovne funkcije določene lastnosti, znanja in veščine. V teoretičnem delu zaključnega dela temelji poudarek na podrobnejši opredelitvi kompetenc posameznika, kompetencah posameznika po ravneh in opredelitvi kompetenc receptorja po poklicnem standardu receptor/ receptorka. V empiričnem delu smo uporabili raziskovalno metodo študije primera, kjer smo vključili analizo hotelsko informacijskega sistema in dveh intervjujev v vodjema recepcij turističnega kompleksa. Ugotovili smo, da se v digitaliziranem okolju od receptorja pričakujejo ustvarjalnost, inovativnost, kreativnost, sodelovanje, izmenjava znanja, zapleteno reševanje problemov, fleksibilnost in prilagodljivost. Digitalna transformacija lahko predstavlja obremenitev za starejše generacije zaposlenih, kar lahko privede do občutka nekompetentnosti, medtem ko so mlajše generacije zaposlenih nekoliko bolje prilagodljive hitre tehnološke spremembe v okolju. Ne glede na neizogibnost tehnologije v okolju pa niso ključne samo digitalne kompetence zaposlenih v organizaciji, ampak je poudarek na kreativnosti in čustvenih kompetencah vsakega posameznika.
Ključne besede: Kompetence posameznika, Turizem 4.0, digitalizacija, receptor.
Objavljeno v DKUM: 18.11.2021; Ogledov: 205; Prenosov: 28
.pdf Celotno besedilo (1,18 MB)

9.
Uporaba informacijsko komunikacijske tehnologije za podporo gradnje objektov
Franci Razpet, 2021, diplomsko delo

Opis: Digitalizacija je tako kot pred tem že v številnih drugih gospodarskih panogah neizbežna tudi v gradbeništvu. Podjetja se vse pogosteje odločajo za digitalizacijo delovnih procesov. Razlog za to je globalen trend digitalizacije AEC industrije (Angl. Architecture, Engineering, Construction), ki prinaša izdatno povečanje učinkovitosti, preglednosti in konkurenčnosti podjetij. Skladno s Priročnikom za uvedbo informacijskega modeliranja gradenj v evropskem javnem sektorju (EU BIM Task Group, 2019) sledijo trendu digitalizacije javni naročniki, prav tako pa pozitivni učinki digitalizacije zanimajo tudi zasebne investitorje. Proces digitalizacije gradbenega sektorja v grobem sestavljata dve medsebojno tesno povezani področji: razvoj informacijsko komunikacijske tehnologije (v nadaljevanju IKT) in sodobna metodologija dela. Namenska programska oprema in metodologije dela, kot je BIM (Angl. Building Information Modeling), za (so)delovanje potrebujejo strojno infrastrukturo, ki je sposobna učinkovito izvajati kompleksne procese. Naš cilj je oblikovati in predlagati primerno IKT infrastrukturo gradbenim sistemom različnih velikosti in strok. Udeležencem želimo olajšati odločitev in izbrati primeren načina vstopa v digitalizacijo procesov projektiranja, priprave, naročanja, izvajanja in upravljanja gradbenih projektov. Izbrano tehnologijo bodo lahko povezali z ostalimi udeleženci v učinkovito lokalno ali globalno projektno okolje.
Ključne besede: Gradbeništvo, Digitalizacija, IKT, BIM
Objavljeno v DKUM: 17.11.2021; Ogledov: 157; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (3,93 MB)

10.
Digitalna transformacija izbranega družinskega transportnega podjetja
Marko Maučec, 2021, diplomsko delo

Opis: Če hočejo podjetja dandanes preživeti, morajo slediti novim trendom, ki jih prinaša sodobna digitalna tehnologija. V diplomskem delu smo proučevali naše družinsko transportno podjetje in digitalno transformacijo. Raziskovali smo, kaj je digitalna transformacija, kakšne prednosti in učinke prinaša podjetjem, kakšno je obstoječe poslovanje v izbranem družinskem transportnem podjetju, zakaj bi bila digitalna transformacija pomembna in nujna za nadaljnje poslovanje izbranega družinskega transportnega podjetja ter kot povzetek proučevanja predlagali osnutek procesa oblikovanja strategije digitalne transformacije za izbrano družinsko transportno podjetje. Ugotovili smo, da je digitalna transformacija izbranega družinskega transportnega podjetja nujna za rast podjetja, povečanje njegove produktivnosti in konkurenčnosti v sodobnem svetu ter da je realna, konkretna, izvedljiva opcija, ki jo je mogoče razumljivo predstaviti nosilcem družinskega transportnega podjetja.
Ključne besede: digitalizacija, digitalna transformacija, transportno podjetje
Objavljeno v DKUM: 10.11.2021; Ogledov: 264; Prenosov: 51
.pdf Celotno besedilo (1,68 MB)

Iskanje izvedeno v 0.16 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici