1. Digitalizacija primerov uporabeJaka Založnik, 2023, diplomsko delo Opis: V prvem delu diplomskega dela smo opisali uporabljena orodja in tehnologije, ki so bila
že vnaprej določena, saj gre za nadgradnjo informacijskega sistema. Najbolj ključno
razvojno okolje je bilo Visual Studio in pa programski jezik C#, v katerem je napisana
celotna programska koda. V drugem delu diplomskega dela smo opisali aplikacijo, ki je
nadgradila sistem. Informacijski sistemi se v podjetjih zmeraj bolj uporabljajo, saj
uporabnikom zelo pohitrijo in pa predvsem olajšajo delo. Ključne besede: Informacijski sistem, digitalizacija, ASP.NET Objavljeno v DKUM: 21.09.2023; Ogledov: 8; Prenosov: 4
Celotno besedilo (2,47 MB) |
2. Razvoj digitalnega dvojčka za planiranje proizvodnje v podjetju Marovt d.o.o.Žan Štern, 2023, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu je predstavljen razvoj digitalnega dvojčka za planiranje proizvodnje v podjetju Marovt d.o.o. Podjetje Marovt velja za najnaprednejšo proizvodnjo kovanja v Sloveniji in eno izmed najnaprednejših v Evropi. Zaradi ohranitve svojega poslovnega uspeha podjetje neprestano išče načine, kako izboljšati svoj proizvodni proces in posledično položaj na trgu. To je predstavljalo glavno vodilo za zagon projekta digitalni dvojček. Cilj projekta je bila izdelava in vzpostavitev digitalnega dvojčka s pomočjo lastnega znanja podjetja, kar bi v prihodnosti omogočilo nadgradnjo sistema in razširitev modela na celotno podjetje. Digitalni dvojček je bil razvit s pomočjo programske opreme Simio. Dostop do vseh potrebnih informacij je bil omogočen preko programa ccLEAP, ki ga podjetje uporablja za svoje poslovanje in vodenje. Z integracijo sistema ccLEAP v program Simio je bilo omogočeno tudi simuliranje s časovno realnimi podatki. V okviru projekta smo tako uspešno razvili in implementirali rešitev, ki zagotavlja izvedljiv in enostaven terminski plan. Trenutno stanje omogoča, da samodejno ustvarimo terminski plan delovnih nalogov in ga pošljemo končnim uporabnikom. S tem projektom smo tako naredili pomemben korak na poti digitalizacije podjetja. Ključne besede: digitalizacija, podjetje Marovt, planiranje proizvodnje, digitalni dvojček, programska oprema Simio, sistem ccLEAP Objavljeno v DKUM: 20.09.2023; Ogledov: 19; Prenosov: 3
Celotno besedilo (3,36 MB) |
3. Digitalizacija kot protagonist naprednih tehnologij v Centru za upravljanje z dovolilnicami : magistrsko deloMarija Bregar, 2023, magistrsko delo Opis: Koprsko pristanišče je edino slovensko mednarodno tovorno pristanišče, ki ga upravlja delniška družba Luka Koper, d. d. Je eno najmodernejših v tem delu sveta in z zaledjem povezano s cesto in železnico. Digitalizacija predstavlja v sedanjem času pomemben trend, ki prinaša številne spremembe na različnih področjih. Med ta področja spadajo tudi logistika in pristaniški sistemi. Digitalizacija se opredeljuje kot proces pretvorbe analognih podatkov v digitalno obliko. Omogoča učinkovitejše poslovanje, izboljšanje storitev in povečanje konkurenčnosti. S pomočjo digitalnih tehnologij je mogoče avtomatizirati procese, zmanjšati stroške ter hitreje in natančneje sprejemati odločitve. Digitalizacija omogoča tudi boljša povezanost in sodelovanje med podjetji ter olajša komunikacijo in izmenjavo podatkov. V pristaniščih se digitalizacija nanaša na uporabo digitalnih tehnologij za izboljšanje učinkovitosti in produktivnosti delovanja pristanišč. Lahko pripomore k izboljšanju operativne učinkovitosti in zmanjšanju časa pretovora tovora. Osrčje zaključnega dela predstavlja digitalizacija procesa izdaje dovolilnic v koprskem pristanišču. Skladno s tem je proces izdaje dovolilnic v zaključnem delu protagonist naprednih tehnologij v Centru za upravljanje z dovolilnicami. Predstavljen je tudi pereč del procesa izdaje dovolilnic – t. i. varnostno preverjanje pred izdajo dovolilnic, ki poteka na podlagi predložitve potrdil o nekaznovanosti. Glede na pomembnost koprskega pristanišča kot takega in zagotavljanja njegove varnosti in s tem tudi nacionalne varnosti, je predlog morebitne integracije podatkov o imetnikih dovolilnic z državnimi organi in implementaciji digitalizacije procesa izdaje dovolilnic obravnavan z različnimi strokovnjaki s področja varnosti in pomorstva kot tudi s številnimi predstavniki državnih organov, prav tako pa tudi z znanstvenoraziskovalnimi akademskimi predstavniki. Obravnavani so tudi primeri dobrih praks pristanišč v tujini, po katerih bi se lahko slovensko pristanišče zgledovalo. S pomočjo rezultatov raziskave in analize intervjujev je prikazana usmeritev, na kaj se je treba v prihodnosti osredotočiti, če bo koprsko pristanišče v prihodnosti nadaljevalo pot digitalizacije in uporabe naprednih tehnologij tako na področju izdaje dovolilnic kot tudi širše. Ključne besede: pristanišča, digitalizacija, napredne tehnologije, Center za upravljanje z dovolilnicami, magistrska dela Objavljeno v DKUM: 08.09.2023; Ogledov: 44; Prenosov: 0
Celotno besedilo (1,41 MB) |
4. Ali so fizične poslovalnice bank še pomembne?Sabina Žunec, 2023, diplomsko delo Opis: Opazna je selitev bančnih poslov na nove distribucijske kanale, banke pa utrpijo določene posledice, kot so prilagajanje svojih storitev na povsem drugačen način, kot je to bilo na dosedanjih poslovnih modelih. Največjo konkurenco fizičnim poslovalnicam bank predstavljajo fintech podjetja, ki ji zaradi svojih prednosti jemljejo stranke. Svet je postal povsem digitalen, mobilni telefon pa je postal naš vsakdanji spremljevalec in glavni vir infomacij. Prihaja do uvedb tehnoloških poslovnih rešitev, ki bodo posamezniku olajšale vsakdanje življenje, kot so vsevedne banke. Kombinacija tradicionalnih osebnih stikov in digitalnega komuniciranja je ključ za uspešnost banke. Prisotna je vedno večja konsolidacija bank in poslovalnic v razvitih in manj razvitih državah, razlogi za to pa so različni. Največji krivci so prehod uporabnikov na digitalne kanale, prevzemi in združevanje bank. Obstoj poslovalnic je vprašljiv, vendar še v veliki meri pomemben za določene segmente strank. Ključne besede: Fizične poslovalnice bank, distribucijske poti, digitalizacija, konsolidacija bank. Objavljeno v DKUM: 06.09.2023; Ogledov: 47; Prenosov: 13
Celotno besedilo (2,02 MB) |
5. Digitalizacija logističnih procesov v proizvodnji : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programaKlaudija Novak, 2023, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo opazovali predvsem proizvodne procese v srednje velikem podjetju iz Posavja, ki se ukvarja z razvojem in izdelavo specializiranih vozil za letališča. S posnetkom stanja, predvsem s prikazano glavno procesno karto in vzročno-posledičnim diagramom, smo uspeli najti vzroke, zaradi katerih v procesu nastaja nekoristen čas, ki ga kupec ni pripravljen plačati, in jih opredelili. Nekoristen čas predstavlja nepotreben strošek za vsako organizacijo. Poiskali smo primerno rešitev, ki je uvedba izboljšanega procesnega pristopa, in jo raziskali ter zapisali na način, ki vključuje informacije, potrebne za predstavitev vodstvu podjetja. Ključne besede: proizvodni procesi, izboljšava logističnih procesov, procesni pristop, digitalizacija Objavljeno v DKUM: 01.09.2023; Ogledov: 82; Prenosov: 24
Celotno besedilo (3,06 MB) |
6. Digitalizacija dokumentov naročil prevozov v izbranem podjetju : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programaTjaša Gradišek, 2023, diplomsko delo Opis: Digitalizacija delovnih procesov je v sodobnem poslovnem svetu ključ do uspešnega poslovanja podjetij. Vedno več podjetij se danes pri svojem poslovanju srečuje z digitalno preobrazbo poslovanja, saj jim ta omogoča agilnost, prilagodljivost in pospešitev delovnih procesov, posledično pa tudi konkurenčnost. Digitalizacija omogoča tudi e-hrambo dokumentov in je temelj prehoda na brezpapirno poslovanje. Tovrstno poslovanje mora potekati v skladu z zakonodajo. Predmet raziskave diplomskega dela je uvedba digitalizacije dokumentov naročil prevozov v izbranem podjetju, ki je vodilni ponudnik logističnih storitev v Savinjski regiji. Dokumenti naročil prevozov, ki niso digitalizirani, predstavljajo podjetju izzive pri njihovem odlaganju, iskanju in hrambi, posledično pa predstavljajo tudi veliko porabo papirja. V diplomskem delu bomo izdelali posnetek stanja, s pomočjo katerega bomo pridobili obstoječi procesni pristop oddelka za mednarodni transport in na njegovi podlagi izdelali kritično analizo. S tem bomo predstavili glavne vzroke, zakaj se digitalizacije dokumentov naročil prevozov ne izvede. Na podlagi vseh ugotovitev bomo podali predlog rešitve problema, ki predstavlja nadgradnjo že obstoječega dokumentnega sistema. Ključne besede: digitalizacija, digitalna preobrazba, e-hramba, brezpapirno poslovanje, elektronski sistem za upravljanje z dokumenti Objavljeno v DKUM: 01.09.2023; Ogledov: 85; Prenosov: 25
Celotno besedilo (1,76 MB) |
7. Umetna inteligenca in management človeških virovRobert Šket, 2023, diplomsko delo Opis: Organizacije vse pogosteje uporabljajo napredne tehnološke rešitve za izboljšanje poslovanja. Umetna inteligenca nedvomno prinaša številne prednosti in poenostavitve za poslovanje organizacij. Prav tako se v organizacijah povečuje pomen managementa človeških virov, saj se organizacije zavedajo pomembnosti učenja, motiviranja, dobrega počutja in zadovoljstva zaposlenih. V pisnem delu smo preučili področja umetne inteligence, njene uporabe, managementa človeških virov in njegovih značilnosti, ter človeka, njegove osebnosti, zmožnosti in sposobnosti. V nadaljevanju smo podrobno preučili možnost in smiselnost integracije umetne inteligence na področje managementa človeških virov. Osredotočili smo se na preučitev možnosti integracije na področje managementa človeških virov kot celote in na podpodročja planiranja in kadrovanja, usposabljanja in razvoja, motiviranja, vključevanja in zavzetosti zaposlenih, nadziranja zaposlenih, ocenjevanja in upravljanja uspešnosti zaposlenih. Poleg tega smo preučili in opredelili dejavnike, ki vplivajo na uspešnost integracije umetne inteligence v organizacije. Posebej smo se osredotočili na integracijo na področje managementa človeških virov. Opredelili smo tudi pomen sodelovanja in vključevanja strokovnjakov iz različnih področij za optimalno izvedbo integracije umetne inteligence v organizacijo, pri čemer smo posebej poudarili ključne strokovnjake ob integraciji na področje managementa človeških virov. Ključne besede: umetna inteligenca, management človeških virov, napredne tehnologije, digitalizacija, kadrovska služba prihodnosti Objavljeno v DKUM: 30.08.2023; Ogledov: 134; Prenosov: 50
Celotno besedilo (1,84 MB) |
8. Stališča odjemalcev do digitalizacije hotelskih storitevKlemen Škamlec, 2023, magistrsko delo Opis: Živimo v svetu, ki zahteva hiter napredek in prilagajanje na nove trende. Eden od zadnjih trendov je digitalizacija. Uporaba digitalnih naprav je del vsakdana vsakega človeka, brez digitalnih naprav si več ne znamo predstavljati življenja. Digitalizacija predstavlja velik izziv za managerje v storitveni dejavnosti, saj gre za dejavnost, kjer je uspešnost poslovanja bistveno odvisna od zadovoljstva uporabnikov. Managerji morajo v storitveni proces vključiti pravo mero digitalne tehnologije, v kombinaciji z ustrezno izobraženimi zaposlenimi, da lahko čim bolje zadovoljijo potrebe odjemalcev.
Storitvena dejavnost, ki je zelo zanimiva z vidika digitalizacije, je turizem. Trendi v turizmu so v zadnjem času povezani predvsem z varovanjem planeta, torej je cilj čim manjši vpliv turistov na okolje, ki ga obiščejo. Vključevanje digitalizacije v turizem je eden izmed ključnih dejavnikov tudi pri varovanju okolja. Znotraj turistične panoge se digitalizirajo predvsem hoteli. Rezervacija preko spleta je hotelska storitev, ki je digitalizirana že kar nekaj časa. Nove izzive pa predstavljajo robotski portirji, robotski čistilci, robotski natakarji, check inn/out brez receptorja, digitalno odklepanje vrat in podobno.
V magistrskem delu so predstavljeni trendi digitalizacije hotelskih storitev in njihove prednosti ter slabosti. V raziskovalnem delu magistrske naloge je izvedena raziskava o stališčih odjemalcev do digitalizacije hotelskih storitev, s poudarkom na pričakovanjih, enostavnosti uporabe in zaznani kakovosti glede digitalnih hotelskih storitev. Ključne besede: Digitalizacija, Storitve, Hotel, Odjemalci Objavljeno v DKUM: 21.08.2023; Ogledov: 101; Prenosov: 25
Celotno besedilo (2,36 MB) |
9. Determining learning outcomes relevant for logistics higher education on sustainability and Industry 4.0Tina Cvahte Ojsteršek, Simona Šinko, Brigita Gajšek, 2023, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci Opis: The ambitious goals of the European Union require companies to transform themselves into sustainable and smart. To do so, for example, in the logistics field, employees who will know how to implement green transport and logistics and how to establish smart systems based on a higher level of digital maturity are needed. This article lists 51 essential topics from Sustainability, Industry 4.0, Logistics 4.0, and Digitalisation areas, further supported by 127 unique learning outcomes gathered through a multi-stage international Delphi study including practitioners and academics. Experts from 6 countries participating in the study first identified the most important topics from the field and the connected learning outcomes in the following rounds, and consequently achieved consensus on the most important learning outcomes that the future workforce in the logistics sector should have. Supporting the logistics sector with a workforce educated based on this framework should help it reach the European Union’s strategic goals. Ključne besede: digitalizacija, visokošolsko izobraževanje, industrija 4.0, učni izidi, logistika, trajnost Objavljeno v DKUM: 18.08.2023; Ogledov: 56; Prenosov: 8
Celotno besedilo (837,49 KB) Gradivo ima več datotek! Več... |
10. Digitalna preobrazba poslovanja podjetjaNejc Slomšek, 2023, magistrsko delo Opis: Tehnološki razvoj je močno spremenil načine dela v podjetjih, sodobna informacijska tehnologija je prinesla številne novosti, izboljšanja in posodobitve. Trendu razvoja in potrebam se morajo prilagajati tudi podjetja, le to jim omogoča konkurenčni položaj na trgu in obstanek. Prenova poslovanja in digitalizacija je za podjetja, ki se soočajo s težavami, nujna, kar je bil tudi problem izbranega podjetja.
V magistrskem delu je podrobno teoretično predstavljena prenova in digitalizacija podjetja. V nadaljevanju je predstavljeno izbrano podjetje, ki ima vrhunske izdelke in proizvodnjo, vendar se zaradi pomanjkanja ustrezne programske opreme in nepovezanosti sistemov sooča s težavami predvsem pri naročilih in prodaji. Zaradi nepovezljivosti sistemov zaposleni ročno prenašajo naročila v informacijski sistem.
Za podjetje smo poiskali ustrezne rešitve za izboljšanje prodaje. Te zajemajo posodobitev obstoječe spletne strani v celoti, tj. softversko, promocijsko z razširitvijo na svetovni splet in socialna omrežja ter vizualno. Za izboljšanje smo za podjetje poiskali tudi programske rešitve, ki smo jih podrobno predstavili z vidika uporabnosti in cene. Z optimizacijo bo podjetje povečalo svoj tržni delež, se razširilo na tuje svetovne trge in predvsem s programskimi rešitvami razbremenilo delo zaposlenih. Ključne besede: Digitalizacija, prenova poslovanja, prodaja, programske rešitve. Objavljeno v DKUM: 18.08.2023; Ogledov: 64; Prenosov: 8
Celotno besedilo (2,81 MB) |