1. INVENCIJSKO-INOVACIJSKI POTENCIAL V INFORMACIJSKO-KOMUNIKACIJSKIH TEHNOLOGIJAH FINANČNIH USTANOVLucija Stiplovšek, 2015, diplomsko delo Opis: V diplomskem seminarju obravnavamo dve večji povezani področji, in sicer invencijsko-inovacijski management in elektronsko poslovanje oz. informacijsko-komunikacijske tehnologije v bančnih sistemih na področju odnosov s strankami. Poleg opredelitve terminologije inovacijskega managementa predstavljamo tako proces od nastanka ideje do razvoja inovacije kot tudi uveljavljanje inovacij in vidik difuzije novosti. Na vprašanje, kako povečati ustvarjalnost in motivirati zaposlene do bolj inovativnega delovanja, odgovarjamo s pomočjo Maslowe hierarhične teorije. Nezadovoljene potrebe in stopnja zadovoljenosti z ozirom na hierarhično lestvico je lahko pri zaposlenih ključnega pomena, ko želimo spodbuditi inoviranje na delovnem mestu. Za inovativno e-poslovanje v finančnih institucijah pa moramo ustvariti tudi ustvarjalno klimo, ki omogoča delovanje celovitih informacijskih sistemov (ERP) in vpeljavo konceptov kot so management odnosov s strankami (CRM). Nenazadnje je innovativnost v finančnih institucijah odvisen od tega, kako dobro zaposleni in management upoštevajo inovacijske dejavnike, kar smo ugotavljali z analizo predhodno opravljenega polstrukturiranega intervjuja s predstavnico srednjega managementa v banki XXX. Ključne besede: invencija, inovacija, ustvarjalnost, Maslow, difuzija novosti, ERP, CRM, e-poslovanje, inovacijski dejavniki Objavljeno v DKUM: 03.12.2015; Ogledov: 1330; Prenosov: 135 Celotno besedilo (498,86 KB) |
2. Inoviranje z uporabo procesa difuzije novosti v manjšega podjetjaNina Leš, 2015, diplomsko delo Opis: Razvoj gospodarstva je posamezne ustanovitelje organizacij sčasoma privedel do uporabe sistemskega razmišljanja, s katerim na ustvarjalen način ter s pravilnimi strategijami pridobivajo nove priložnosti na trgu ter s tem dosegajo konkurenčno prednost. Pri tem je pomembno, da podjetje deluje v inovativnem okolju, v katerem s spremembami posegajo v različna področja poslovanja, pri čemer dosegajo napredek in razvoj. Ključno vlogo pri tem ima proces difuzije novosti, ki se opredeljuje skozi štiri glavne elemente, kot proces s katerim je inovacija v določenem času preko določenih kanalov in s komuniciranjem prenesena med člane družbenega sistema.
Inoviranje, pri katerem gre za dejavnost, ki uporablja specifično lastnost imenovano inovativnost za dosego nastanka invencije, najdemo tudi v proučevanem podjetju. Ker je to manjše podjetje, nas je zanimal pristop širjenja novosti med potencialne kupce; ali podjetje razume pomen posameznih elementov difuzije ter uporabo komunikacijskih kanalov. Ključne besede: ustvarjalnost, inovativnost, difuzija novosti, agenti spreminjanja, mnenjski vodje, cvetličarna Objavljeno v DKUM: 22.10.2015; Ogledov: 1193; Prenosov: 173 Celotno besedilo (1,92 MB) |
3. Izzivi in inovativni postopki pri reciklaži redkozemeljskih magnetov SmCoMarko Budler, 2014, magistrsko delo Opis: V magistrski nalogi obravnavamo področje redkozemeljskih kovin, njihove lastnosti, reciklažo in priložnosti, ki jih ponujajo. Področje ekoloških inovacij, redkih zemelj in reciklaže le-teh preučujemo tako s fizikalno-kemijskega vidika kot tudi s stališča teorije sistemov oz. invencijsko-inovacijskega managementa. V nalogi predstavljamo redke zemlje, njihove lastnosti in posebnosti, zaradi katerih so esencialnega pomena za sodobne tehnične aplikacije. V teoretičnem delu še opredelimo invencije, inovacije in difuzijo novosti ter ustvarjalnost, vključno z razmišljanji Abrahama Maslowa. V aplikativnem delu naloge se osredotočimo na reciklažo redkih zemelj oz. samarija. Težavo pri recikliranju predstavljajo delci samarijevega oksida, ki jih analiziramo s svetlobno mikroskopijo, tako da predvidimo njihovo obnašanje. V sklepnih mislih predstavimo domneve in ugotovitve o vplivu in porazdelitvi samarijevega oksida, prav tako pa analiziramo inovacijske dejavnike in ustvarjalnost po Maslowu z namenom izboljšanja delovne prakse v sodobnih podjetjih. Ključne besede: inovacija, difuzija novosti, ustvarjalnost, Maslow, inovacijski dejavniki, redke zemlje, trajni magneti, samarij, kobalt, reciklaža Objavljeno v DKUM: 03.11.2014; Ogledov: 2274; Prenosov: 205 Celotno besedilo (2,50 MB) |
4. FOTOVOLTAIČNI MATERIALIMarko Budler, 2011, diplomsko delo Opis: Fotovoltaika je veda, ki preučuje pretvorbo sončne energije v električno s pomočjo polprevodnikov, pri katerih pride do fotovoltaičnega efekta. Njen pomen narašča sorazmerno s pomanjkanjem fosilnih goriv in stroški le-teh, zato je vsakršno udejstvovanje na tem področju pomembno. V nalogi smo preučili fotovoltaične materiale, ki se uporabljajo v sončnih celicah, njihove karakteristike pa v primerjalni analizi razvrstili v več sklopov. Ugotovili smo, da se lastnosti fotovoltaičnih materialov razlikujejo. Poleg komparativnih metod smo z anketnim vprašalnikom preverili poznavanje inovacij in tehnologije sončnih celic. Izkazalo se je, da ljudje vedno bolj natančno pojmujejo opredelitve s področja terminologije invencijsko-inovacijskega managementa, prav tako pa so vedno bolj informirani na področju solarne tehnologije. Ključne besede: fotovoltaika, fotovoltaični materiali, polprevodniki, dopiranje, okoljski vplivi, inovacije, agenti spreminjanja, mnenjski vodje, difuzija novosti Objavljeno v DKUM: 14.05.2013; Ogledov: 1813; Prenosov: 200 Celotno besedilo (1,91 MB) |
5. MODEL DIFUZIJE PREDLAGANE NOVOSTI V SVETOVALNEM CENTRUJasmina Mujkić, 2011, magistrsko delo/naloga Opis: Podjetja in vodstva podjetij se zavedajo, da je v današnjem procesu globalizacije, ki je razširil trg in poslovanje na najvišjo raven, potrebno biti dolgoročno konkurenčen in si izboriti konkurenčno prednost pred ostalimi tekmeci na trgu. V podjetjih je potrebno spodbujati ustvarjalnost, inovativnost, vlagati finančna sredstva v raziskave in razvoj novih izdelkov oziroma storitev ter izboljševati kakovost poslovnih procesov in proizvodov, če želijo doseči napredek in razvoj.
Podjetje vodi do inovacije dolga pot. Začne se z idejo, ki se razvije v invencijo, ta v potencialno inovacijo in na koncu v inovacijo, ki za odjemalce pomeni dokazano koristno novost, kar potrdijo z nakupom in uporabo.
Vzporedno z razvojem novosti teče proces difuzije, ki pomeni uveljavljanje novosti, saj mora novost priti do končnih uporabnikov. Uveljavljanje novosti lahko za različne možne odjemalce, ki so v različnih okoljih, traja različno dolgo. Hitrost in uspešnost difuzije je odvisna tudi od uporabljenih komunikacijskih kanalov.
Ko gre posameznik skozi proces odločanja o novosti išče informacije, da bi zmanjšal negotovost glede znanja ki ga ima o prednostih, ki jih ponuja novost. Potencialni odjemalci želijo vedeti kakšne so relativne prednosti novosti v primerjavi s prejšnjo alternativo.
Možnim odjemalcem lahko pomagajo agenti spreminjanja ali kot jim pravimo tudi promotorji novosti. Njihova naloga je prepričati odjemalce k sprejemu novosti, v kar morajo vložiti veliko truda in časa. Zgodi se, da pri tem potrebujejo pomoč, ki jo dobijo od mnenjskih vodij, ki so bolj homofilni z odjemalci, zato prepričevanje o sprejetju poteka lažje.
Prepričevanje o sprejemu novosti bo uspešno le s spremembo in usmeritvijo miselnosti možnih odjemalcev.
Kot že nakazuje naslov raziskovalne naloge sem difuzijo predlagane novosti preučevala v svetovalnem centru. Svetovalni center je javni zavod, ki deluje na področju vzgoje in izobraževanja. Njihova primarna dejavnost je dejavnost svetovanja otrokom in mladostnikom pri učnih in drugi težavah, svetovanje njihovim staršem, kako se spoprijeti z otrokovo problematiko in svetovanje odraslim v stiski.
V zavodu trenutno vodijo vso dokumentacijo svojih strank in arhiv ročno, vse se beleži z roko, veliko je papirologije. Delo se podvaja, več krat pride do situacije, da se dosje izgubi ali založi. Zaposleni veliko svojega časa posvečajo administraciji namesto svoji primarni dejavnosti.
Da bi za zaposlene v svetovalnem centru bilo lažje, preglednejše, vsa dokumentacija na enem mestu in dostopna vsem hkrati ob istem času, sem predlagala uvedbo novosti, to je računalniškega programa. Ta bi deloval kot interna aplikacija, dostopna na računalniku vsakega posameznega zaposlenega. V programu bi se hranili vsi podatki obravnavanih strank, to so osebni podatki, vsebina obravnav in strokovna mnenja, skratka vse, kar se zdaj zapisuje z roko. Poleg tega bi se letna statistika po različnih parametrih lahko izdelala veliko hitreje in natančneje.
Tekom raziskave sem med zaposlenimi izvedla tudi anketo, da bi ugotovila ali bi novost sprejeli, so nanjo sploh pripravljeni, kakšne koristi vidijo iz njene uporabe in kako si predstavljajo oziroma želijo, da bi računalniški program izgledal. Katere specifike in funkcionalnosti bi naj imel?
Ocenjujem, da uvedba novosti prinaša veliko koristi tako za zaposlene, kot za direktorja zavoda in njegovo ustanoviteljico, tj. Mestno občino Maribor.
Delovanje celotnega zavoda bo zaradi spremenjenega sistema dela transparentejše in učinkovitejše. Racionaliziralo se bo poslovanje in stroški. Zaposleni bodo lahko svojim strankam posvečali več časa. Priprave na obravnavo bodo daljše in kakovostnejše, kar bodo občutili tudi klienti.
Pred uvedbo novosti je potrebno zaposlenim in vsem sodelujočim v tem procesu predstaviti prednosti predlagane novosti, konkretne izboljšave in razbremenitve, ki jih čakajo pri njihovem delu. Spremeniti je potrebno njihovo mišljenje o novosti v takšni smeri, da bodo Ključne besede: ustvarjalnost, ideja, inovativnost, inovacije, difuzija/uveljavljanje/širjenje novosti, agenti spreminjanja, mnenjski vodje, proces odločanja, elementi difuzije, svetovalni center, računalniški program, izboljšan sistem delovanja, koristi. Objavljeno v DKUM: 27.10.2011; Ogledov: 1857; Prenosov: 290 Celotno besedilo (920,95 KB) |
6. OBDELAVA ODPADNIH TEHNOLOŠKIH EMULZIJ IN MULJA V PODJETJU GKN DRIVELINE SLOVENIJANejc Satler, 2011, diplomsko delo Opis: Odpadki so predmet presoje, ki jo vsak posameznik, glede na njegovo osveščenost, vrednoti na svoj način. Dejstvo je, da se bomo z njimi vedno in povsod srečevali, zato je naša naloga, da jih odstranjujemo na čim bolj nenevaren način.Vsi ukrepi s tega področja so zagotovo pozitivno vodilo k boljšemu ravnanju z njimi, še posebej to velja za nevarne odpadke. Briketirna naprava, ki jo uporabljajo v podjetju GKN Driveline Slovenija d.o.o. za zmanjšanje količine nevarnih odpadkov, kot sta mulj in olje, je dober dokaz reševanja obremenitve okolja s to vrsto nevarnih odpadkov. S temi težavami se srečujejo v številnih industrijskih dejavnostih, na žalost pa se do tega mnogi obnašajo neodgovorno, kar za podjetje katerega predstavljam ne velja, saj njihova vizija temelji na prijaznem odnosu do okolja. Ključne besede: Nevarni odpadki, odpadki, invencija, inovacija, podjetje, briketiranje, mulj, odpadno olje, difuzija novosti, emulzija. Objavljeno v DKUM: 13.10.2011; Ogledov: 2550; Prenosov: 173 Celotno besedilo (2,98 MB) |
7. INOVATIVNOST IMA POMEMBNO VLOGO V BANČNIŠTVUMaja Rožman, 2011, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga Opis: Vedno znova je pomembna inovativnost na področju bančništva. Odraža se na tržni in konkurenčni priložnosti bank. V današnjem času vse več komitentov izvršuje plačila in dvige izven poslovalnic bank. Vse več komitentov uporablja inovativne storitve, ki nudijo večje udobje in svobodno delovanje, ter hitrejši postopek poslovanja. Velika prednost inovativnosti bančništva na področju elektronskega poslovanja omogoča bankam manj papirnatega dela, hitrejše in učinkovitejše poslovanje in krepitev svojega ugleda doma in v tujini. Ključ do dolgoročnega uspeha v zadovoljstvu in zaupanju strank, pa temelji tudi na poglobljenem znanju in motivaciji vseh zaposlenih. Ključne besede: Inovativnost, invencija, inovacija, difuzija novosti, agenti spreminjanja, metoda USOMID, ustvarjalnost, konkurenca, bančne storitve, zaposleni, komitenti, uporabniki, motivacija, timsko delo Objavljeno v DKUM: 04.08.2011; Ogledov: 3043; Prenosov: 366 (2 glasa) Celotno besedilo (577,91 KB) |
8. INOVIRANJE UPRAVLJANJA AVTORSKIH PRAVIC NA RTV SLOVENIJAVesna Kolar, 2011, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga Opis: Obravnava teme s področja inovacijskih procesov s poudarkom na invencijsko inovacijskem teoretičnem področju in obravnave njegove difuzije, širjenja novosti z namenom prepoznavanja inovacij kot splošno dobro družbe, nam je razširila spekter teoretičnega znanja in nas navezala na ključno področje naše obravnave v nalogi t.j. področje intelektualne lastnine katere del je avtorska in sorodne pravice, ki jih v Sloveniji ureja Zakon o avtorski in sorodnih pravicah (ZASP). Opis teorije se prepleta z ugotovljenimi dejstvi na osnovi praktičnih primerov. Pomanjkljivost oziroma preživetost zakona o avtorski in sorodnih pravicah dokazuje že globalni razcvet medmrežja, ki ga nadgrajujejo novimi digitalnimi tehnologijami ki narekujejo spremembe na področju zaščite avtorskih pravic. Tudi praksa na medijskem področju se pospešeno navaja na novo, digitalno dobo in ji sledi tako na področju obveščanja javnosti z multimedialnim pristopom, kot tudi na področju uvajanja inovacij na področju tehnoloških ukrepov za zaščito avtorskih pravic na medmrežju. Novim pristopom je potrebno prilagoditi tudi zakon o avtorski in sorodnih pravicah in dogajanje v družbi nakazuje to s predlogi sprememb zakona. Globalno gibanje Creative Commons s svojimi licencami predstavlja evolucijo na področju zaščite pravic avtorjev. Njihova doktrina je deležna vse glasnejše globalne podpore saj vzpostavlja bolj dinamičen odnos med ustvarjalci, avtorji del in uporabniki zaščitenih avtorskih del na svetovnem spletu in verjamemo, da bo v prihodnje predstavljala ključno osnovo pri pripravi globalnih sprememb avtorskega prava. V korak s časom in inoviranjem upravljanja avtorskih del pa stopamo tudi v obravnavanem javnem zavodu s prilagajanjem in usklajevanjem delovanja na prehodu iz analogne v digitalno dobo in se na podlagi invencijskih postopkov odločamo za postopno uvajanje koristne inovacije na področju upravljanja z avtorskimi deli. Ključne besede: Ključne besede: invencija, inovacija, difuzija novosti, intelektualna lastnina, avtorska in sorodne pravice, Zakon o avtorski in sorodnih pravicah (ZASP), digitalne tehnologije, digitalna doba, Creative Commons. Objavljeno v DKUM: 06.07.2011; Ogledov: 3130; Prenosov: 189 Celotno besedilo (1,18 MB) |