| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 6 / 6
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Predlogi za uporabo pametnega telefona kot merilne naprave pri pouku naravoslovnih predmetov v osnovni šoli : magistrsko delo
Sara Gorenjak, 2022, magistrsko delo

Opis: Čeprav si dandanes le težko predstavljamo življenje brez pametnih mobilnih telefonov (PMT), njihov pomen in vloga pri pouku nista dorečena. Njihovo vključevanje v pouk je mnogokrat nezaželeno in celo prepovedano, čeprav sodobni PMT združujejo v eni napravi funkcije številnih naprav, ki so sicer neproblematični sestavni del poučevanja. Eden od možnih vzrokov za nevključevanje PMT v pouk naravoslovnih predmetov je pomanjkanje ustreznih didaktičnih zgledov. Zato smo pripravili preverjene zglede za laboratorijske vaje, kjer bi bilo mogoče pametni telefon vključiti v laboratorijsko in terensko delo naravoslovnih predmetov v vlogi merilne naprave. Za ta namen smo priredili obstoječe računalniško podprte laboratorijske vaje za izvedbo s PMT ob uporabi v telefonih vgrajenih merilnikov. Za delo smo uporabljali dva modela pametnih telefonov, in sicer LG G8S ThinkQ in Sony Xperia X Compact, ter aplikaciji Phyphox in ColorMeter, s katerimi smo izvedli več različnih vaj, ki bi jih bilo mogoče vključiti v pouk ali bi jih učenci lahko izvedli kot samostojno delo doma. V magistrskem delu smo podrobneje predstavili naslednjih pet vaj: zgradba celice, lastnosti živega, vpliv alkohola na celično membrano, delovanje katalizatorjev in terensko delo. Ugotavljamo, da bi lahko s takšno izvedbo vaj izboljšali pouk naravoslovnih predmetov v osnovni šoli in ga zaradi vseprisotnosti opreme približali učencem. S tem bi lahko spodbujali vseživljenjsko povezovanje naučenega v šoli s sposobnostjo reševanja problemov. S PMT je namreč omogočeno avtomatizirano zajemanje merskih podatkov, rezultati se sproti izpisujejo in izrisujejo na zaslonu, kar omogoča spremljanje hitrih in zelo počasnih sprememb. S stališča učitelja bi lahko na ta način dosegli aktivacijo učencev in hkrati doseganje višjih ciljev v izobraževanju, s stališča učencev pa večjo trajnost in kakovost znanja. Ob ekonomičnosti in racionalizaciji potrebne opreme lahko učitelji še dodatno ojačajo medpredmetne povezave med naravoslovnimi predmeti in sposobnost razreševanja kompleksnih problemov.
Ključne besede: didaktično gradivo, laboratorijsko delo, merilna naprava, naravoslovje, pametni telefon
Objavljeno v DKUM: 27.07.2022; Ogledov: 794; Prenosov: 80
.pdf Celotno besedilo (2,15 MB)

2.
NEVARNI DEMONSTRACIJSKI EKSPERIMENTI PRI POUKU KEMIJE V OSNOVNI ŠOLI
Mateja Rus, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomski seminarski nalogi je v problemu opredeljen pomen izvajanja nevarnih demonstracijskih eksperimentov pri pouku kemije v osnovni šoli in predvsem to, da morajo učitelji — demonstratorji biti kompetentni za izvajanje tovrstnih eksperimentov. Poleg teoretičnega razglabljanja o pomenu eksperimentalnega dela in varnega ravnanja z nevarnimi snovmi, so opredeljene tudi kompetence, ki jih mora imeti učitelj — demonstrator za izvajanje nevarnih eksperimentov in kompetence, ki jih ob eksperimentalnih opažanjih pridobi učenec. Prav tako sem na podlagi aktualne literature izbrala trinajst nevarnih eksperimentov, ki bi jih učitelji lahko vključili v pouk naravoslovja in kemije v osnovni šoli. Izbrana eksperimentalna gesla sem analizirala na podlagi spoznavnega, motivacijskega, zmožnostnega in nevarnostnega vidika. Po izvedbeni analizi izbranih eksperimentalnih gesel sem oblikovala tudi demonstracijske liste za učitelje - demonstratorje in opazovalne liste za učence — opazovalce.
Ključne besede: nevarni demonstracijski eksperiment, metodologija načrtovanja, strategija izvajanja, kompetence, didaktično gradivo
Objavljeno v DKUM: 03.02.2021; Ogledov: 1322; Prenosov: 56
.pdf Celotno besedilo (1,12 MB)

3.
Oblikovanje didaktičnega gradiva pri pouku diatonične harmonike v glasbeni šoli
Viktor Malec, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo, ki je pred vami, raziskuje razširjenost in poučevanje diatonične harmonike v Sloveniji. Tema je bila izbrana zaradi lastnih izkušenj poučevanja tega inštrumenta ter zaradi izzivov in težav pri oblikovanju didaktičnega gradiva za pouk, ki se porajajo ptekom večletnega dela. To področje v Sloveniji še ni bilo temeljito raziskano, zato je pričujoče diplomsko delo pomemben prispevek na strokovnem področju poučevanja diatonične harmonike. V teoretičnem delu najprej predstavljamo diatonično harmoniko in njene posebnosti, posebej z vidika uporabnosti tega glasbila za izvajanje ljudske glasbe. Na kratko smo analizirali zgodovinski razvoj poučevanja diatonične harmonike in predstavili referenčne vodje v Sloveniji. Predstavili smo glasbene šole, kjer se ta inštrument poučuje, tekmovanja v igranju na diatonično harmoniko in prireditve v Sloveniji. V raziskovalnem delu smo analizirali priljubljenost harmonike med mladimi. To nas zanima, saj menimo, da moramo v proces oblikovanja učnega gradiva vključiti tudi želje učencev. Praktični del vsebuje glasbene primere, ki bodo učiteljem olajšali izbor skladb pri pouku. Dotaknili smo se navodil za oblikovanje gradiva, ki jih predvideva predpisani učni načrt za predmet diatonična harmonika. Ob tem smo ponudili svoje predloge za morebitne izboljšave. Na podlagi analize sekundarnih virov, empirične raziskave in lastnih izkušenj, nastalih med pedagoškim procesom, smo opozorili na slabosti in pasti trenutnega načina oblikovanja gradiva pri pouku diatonične harmonike ter ponudili nasvete za izboljšave.
Ključne besede: diatonična harmonika, didaktično gradivo, glasbene šole, ljudska glasba, Slovenija.
Objavljeno v DKUM: 17.08.2016; Ogledov: 1956; Prenosov: 174
.pdf Celotno besedilo (2,05 MB)

4.
INFORMACIJSKO KOMUNIKACIJSKA TEHNOLOGIJA PRI POUKU GLASBE V OSNOVNI ŠOLI
Lidija Lubej, 2012, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga je razdeljena na dva dela in sicer na teoretičnega in empiričnega. V teoretičnem delu je predstavljena informacijsko-komunikacijska tehnologija, njeno uvajanje v šole, njena uporabnost in funkcija ter opremljenost šol. Prav tako je predstavljena na področju glasbene vzgoje, pri katerem pogledamo prednosti in slabosti njene uporabe pri pouku glasbe, kako jo didaktično gradivo za pouk glasbe vključuje v pouk in kako jo učni načrti glasbene vzgoje vključujejo v vzgojno-izobraževalni proces na vseh področjih glasbenega izobraževanja. Predstavljenih je tudi nekaj brezplačnih spletnih strani, ki so nam lahko v pomoč pri poučevanju glasbe. Empirični del naloge pa vsebuje raziskavo o opremljenosti in uporabi informacijsko-komunikacijske tehnologije pri pouku glasbe na celjskih osnovnih šolah.
Ključne besede: Informacijsko-komunikacijska tehnologija, Glasbena vzgoja, Učni načrti, Didaktično gradivo, Spletne strani za pouk glasbe, Celjske osnovne šole
Objavljeno v DKUM: 03.07.2012; Ogledov: 2939; Prenosov: 226
.pdf Celotno besedilo (510,59 KB)

5.
RAČUNALNIŠKO PODPRTA LABORATORIJSKA DELA PREDMETOV BIOLOGIJE IN KEMIJE S PODROČJA EKOLOGIJE
Gregor Sluga, 2010, diplomsko delo

Opis: POVZETEK V diplomski nalogi smo predstavili 17 računalniško podprtih laboratorijskih del predmetov biologije in kemije s področja ekologije. Uvedli smo nekaj šolskih eksperimentov iz ekologije tal in izdelali didaktično gradivo namenjeno učiteljem in dijakom/ učencem za namene poučevanja in učenja. Izdelali smo spletno stran z namenom lažje dostopnosti širšemu krogu šolske javnosti do didaktičnega gradiva. Podrobneje smo predstavili naslednje računalniško podprte eksperimente: 1. Koliko Sončne energije ostane na Zemlji; 2. Mrazišče in vegetacijski obrat; 3. Primarna in sekundarna produkcija; 4. Aktivnost talne favne v humusu v odvisnosti od pH vrednosti medija; 5. Aktivnost talne favne v humusu v odvisnosti od temperature; 6. Aktivnost talne favne v humusu v odvisnosti od vlage v tleh; 7. Zrak v tleh; 8. Koncentracija ogljikovega dioksida v tleh; 9. Vpliv vode na zračnost tal; 10. Veter in sonce: kateri hitreje izsuši tla; 11. Vpliv vlažnosti zraka na izhlapevanje vode iz tal; 12. Letno kroženje vode v jezeru; 13. Karbonati v tleh; 14. Kako mineralna gnojila vplivajo na pH zemlje; 15. Nitrati v zemlji; 16. Tla in kisli dež; 17. Zemlja in njen pH.
Ključne besede: Ključne besede: računalniško podprti eksperimenti, didaktično gradivo za učitelje, delovni listi, kompetence.
Objavljeno v DKUM: 06.09.2010; Ogledov: 3087; Prenosov: 267
.pdf Celotno besedilo (1,67 MB)

6.
RAZVOJ OSNOV PISANJA IN GRAFOMOTORIČNE VAJE Z UPORABO DIDAKTIČNEGA GRADIVA
Katrca Vezjak, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu obravnavamo razvoj osnov pisanja in grafomotoročne vaje z uporabo didaktičnega gradiva. V prvem delu diplomskega dela je širše opredeljeno področje motorike in grafomotorike. Predstavljena so didaktična gradiva. Izpostavljeni so cilji začetnega opismenjevanja, kot jih predvideva učni načrt. Razvoj sposobnosti za pisanje posameznih črt smo spremljali tudi v raziskavi. V empiričnem delu smo iskali odgovore na raziskovalna vprašanja, ki smo si jih zastavili. Zanimalo nas je, ali učenci napredujejo v razvoju sposobnosti za pisanje posameznih črt, ki so osnova za kasnejše pisanje črk in številk. Učenčevo napredovanje naj bi bilo opazno zaradi doslednega in temeljitega izvajanja vaj s pomočjo didaktičnega gradiva. Izvedli smo spremljavo dela v obdobju šolskega leta in delo učencev vrednotili glede na pritisk pisal, smer pisanja in kvaliteto zapisane črte. Izidi spremljave so pokazali, da so opazna izboljšanja pri zapisu navpične, vodoravne in poševne črte ter polkroga. Izboljšanje je bilo opazno tudi na področju orientacije, upoštevanju pravilne smeri pisanja in pravilnem pritisku pisala. Napredovanje je bilo doseženo tudi s pomočjo didaktičnega gradiva za učence.
Ključne besede: Ključne besede: osnove pisanja, grafomotorika, orientacija, didaktično gradivo, razvoj sposobnosti, črta.
Objavljeno v DKUM: 08.07.2009; Ogledov: 10857; Prenosov: 1797
.pdf Celotno besedilo (2,29 MB)

Iskanje izvedeno v 0.2 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici