| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 14
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
DIDAKTIČNI PRIPOMOČKI PRI POUKU MATEMATIKE NA RAZREDNI STOPNJI
Alenka Fujs, 2011, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Didaktični pripomočki pri pouku matematike na razredni stopnji teoretično in empirično predstavi uporabo in odnos učiteljev do didaktičnih pripomočkov pri pouku matematike. Namen diplomskega dela je bil preveriti vpliv diferenciacije, delovne dobe poučevanja, razreda poučevanja in velikosti šole na uporabo, argumente za pojasnjevanje obstoječe pogostosti uporabe didaktičnih pripomočkov in prepoznavanje različnih matematičnih didaktičnih pripomočkov. Uporabljena je bila deskriptivna in kavzalna-neeksperimentalna metoda empiričnega pedagoškega raziskovanja. Podatki, pridobljeni z anketnim vprašalnikom, so temeljili na namenskem, konkretnem raziskovalnem vzorcu populacije učiteljev razrednega pouka v Sloveniji. Na njihove elektronske naslove je bil poslan spletni anketni vprašalnik, sestavljen iz vprašanj odprtega in zaprtega tipa. Pridobljeni in v obliki tabel in grafov predstavljeni podatki so pokazali, kakšne so razlike v poznavanju didaktičnih pripomočkov po imenu in na sliki, kako pomembno vlogo ima pri uporabi diferenciacija, ter kako velik je vpliv delovne dobe na prepoznavanje didaktičnih pripomočkov. Zanimivi so tudi podatki o argumentih za pojasnjevanje obstoječe pogostosti uporabe, saj predstavljajo dejansko razmišljanje učiteljev razrednega pouka.
Ključne besede: didaktični pripomočki, matematika, razredni pouk, konkretna ponazorila, didaktični material.
Objavljeno: 12.05.2011; Ogledov: 4973; Prenosov: 907
.pdf Celotno besedilo (3,33 MB)

2.
DIDAKTIČNE ZNAČILNOSTI POUKA V IZOBRAŽEVANJU ODRASLIH NA LJUDSKI UNIVERZI
Klara Anžič, 2011, diplomsko delo

Opis: Izobraževanje odraslih postaja dandanes izjemno pomemben del življenja vsakega posameznika. Ljudje se učimo vse življenje in prav zato je izobraževanje odraslih področje, ki mu velja nameniti več pozornosti. Pričujoče diplomsko delo obravnava didaktične značilnosti izobraževanja odraslih na Ljudski univerzi. V teoretičnem delu obravnavamo pomen in širše andragoško-didaktične vidike izobraževanja odraslih, značilnosti in metode izobraževanja odraslih ter izobraževanje odraslih v Sloveniji. Empirični del zajema obravnavo dveh delnih problemov – razlogov in motivacije odraslih za vključevanje v izobraževanje ter didaktičnih značilnosti izobraževanja odraslih na Ljudski univerzi. V sklepnem delu obravnavamo ugotovitve raziskave in navajamo predloge za morebitne nadaljnje raziskave in izboljšave na področju izobraževanja odraslih.
Ključne besede: izobraževanje odraslih, vseživljenjsko učenje, didaktika, didaktični pripomočki, didaktični vidiki izobraževanja odraslih, metode izobraževanja odraslih
Objavljeno: 19.03.2012; Ogledov: 2032; Prenosov: 224
.pdf Celotno besedilo (572,17 KB)

3.
OPREMLJENOST ŠOL Z DIDAKTIČNIMI PRIPOMOČKI ZA PODROČJE ARITMETIKE IN ALGEBRE V PRVEM TRILETJU IN NJIHOVA RACIONALNA UPORABA
Petra Sraka, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu so predstavljeni didaktični pripomočki na splošno, sledi pregled terminov, ki so se zanje uporabljali skozi zgodovino vse do danes, klasifikacija ter lastnosti temeljnih didaktičnih pripomočkov. Podane so osnovne smernice kritične izbire ter racionalne uporabe pripomočkov pri pouku matematike. Bolj podrobno so predstavljeni didaktični pripomočki pri pouku matematike v sklopu aritmetike in algebre v prvem triletju osnovne šole oziroma tisti pripomočki, ki jih predpisuje učni načrt. Skozi rezultate anketnega vprašalnika, ki so jih reševali učitelji prvega triletja slovenskih osnovnih šol, so predstavljena stališča uporabe didaktičnih pripomočkov pri matematiki. Ugotovljeno je bilo, da učitelji dobro poznajo in pogosto uporabljajo didaktične pripomočke pri matematiki, poudarjajo pomen in pozitivne učinke didaktičnih pripomočkov na učenje matematike in stremijo k še bolj kvalitetni in racionalni uporabi le-teh pri pouku. Prav tako so predstavljene nekatere težave in ovire, s katerimi se soočajo učitelji pri pridobitvi, uporabi in shranjevanju didaktičnih pripomočkov.
Ključne besede: matematika, didaktični pripomočki, aritmetika in algebra, prvo triletje
Objavljeno: 29.11.2011; Ogledov: 1585; Prenosov: 329
.pdf Celotno besedilo (1,40 MB)

4.
AKTIVNOSTI S PLOŠČICAMI ZA VZORČKE
Monika Bukovec, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu so predstavljene aktivnosti s področja geometrije, pri katerih so uporabljene ploščice za vzorčke. Ploščice za vzorčke so v tujini pogosto uporabljen didaktični pripomoček, v Sloveniji pa je ta didaktični pripomoček slabo poznan. Namen diplomske naloge je zato predstaviti ploščice za vzorčke ter njihovo uporabnost. V diplomskem delu so navedene in opisane aktivnosti s ploščicami za vzorčke, ki jih lahko učitelji razrednega pouka uporabijo pri poučevanju matematike v prvem triletju osnovne šole. Aktivnosti s ploščicami za vzorčke so v diplomski nalogi predstavljene v posameznih poglavjih. Vsako poglavje je sestavljeno iz uvoda, ki na kratko opiše, za kakšno aktivnost gre in kaj bodo učenci počeli pri tej aktivnosti, nato so navedeni pripomočki, ki jih za posamezno aktivnost potrebujemo, za tem pa sledi podroben opis aktivnosti. Ob koncu vsakega poglavja so navedena še navodila za učitelje, ki podajajo dodatne napotke za uspešno izvedbo aktivnostih s ploščicami za vzorčke. Priloge diplomske naloge vsebujejo izdelane ploščice za vzorčke, ki jih potrebujemo za izvedbo aktivnosti, delovne liste in pa barvne mreže likov, ki jih je mogoče izrezati za kasnejšo uporabo.
Ključne besede: pouk matematike, geometrija, didaktični pripomočki, aktivnosti, prvo triletje
Objavljeno: 17.04.2013; Ogledov: 2087; Prenosov: 335
.pdf Celotno besedilo (1,19 MB)

5.
OPREMLJENOST VRTCEV ZA POTREBE GIBALNIH DEJAVNOSTI
Simona Jamnikar Pukl, 2012, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Opremljenost vrtcev za potrebe gibalnih dejavnosti je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili telesni in gibalni razvoj otrok, prostore za izvajanje gibalnih dejavnosti, športne, improvizirane in didaktične pripomočke in igrala ter primere gibalnih dejavnosti za predšolske otroke s cilji in športnimi pripomočki. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati, ki smo jih pridobili z anonimno anketo. Anketne vprašalnike smo razdelili med 231 vzgojiteljev. Od tega je bilo 131 vzgojiteljev iz mesta in 100 vzgojiteljev s podeželja. Ti vzgojitelji pa so prihajali iz 22 različnih vrtcev. Ugotovili smo, da imajo vrtci na razpolago telovadnice in otroška igrišča z naravno senco, da športne igralnice in osrednji prostori v večini vrtcev ne ustrezajo Pravilniku o normativih in minimalnih tehničnih pogojih za prostor in opremo vrtca, da večina vrtcev prostora za izvajanje gibalnih dejavnosti nima na razpolago vsak dan in da so v vrtcih kot športni pripomočki najbolj prisotne žoge, obroči, blazine, kolebnice, tobogani, stožci, skiroji, klopi, snežne lopate, tricikli, poganjavčki, hodulje, A-letveniki in mini koši. Redkeje so prisotne gredi, skrinje, kotalke ali rolerji, voziček za športne pripomočke, mini goli, prožne ponjave, plezalne vrvi, drogovi in mreže. Zelo redko pa so prisotne drsalke, bazeni za plavanje, miza za namizni tenis ter oprema za alpsko smučanje in tek na smučeh.
Ključne besede: telesni in gibalni razvoj otrok, otroško igrišče, športna igralnica, osrednji prostor, športni pripomočki in igrala, improvizirani pripomočki, didaktični pripomočki.
Objavljeno: 12.07.2012; Ogledov: 1691; Prenosov: 375
.pdf Celotno besedilo (881,35 KB)

6.
ANALIZA IN IZBOLJŠAVA 20-URNE METODIKE UČENJA PLAVANJA
Anže Pretnar, 2013, diplomsko delo

Opis: Učni načrt za športno vzgojo za osnovno šolo opredeljuje 20-urni plavalni tečaj v drugem ali tretjem razredu kot del rednega šolskega pouka športne vzgoje, zato ga morajo izpeljati vse šole, tečaj pa je za učence obvezen. Problem raziskave je bila analiza 20-urne metodike učenja plavanja z vsebinskega in organizacijskega vidika. S podatki, ki sem jih dobil na vzorcu, sem lahko izluščil posamezne dejavnike, ki bi jih bilo treba izboljšati. V diplomski nalogi so predstavljeni pomen znanja plavanja, zgodovina plavalnega opismenjevanja v Sloveniji in svetu, 20-urna metodika učenja plavanja z organizacijskega in vsebinskega vidika. Predstavljena pa je tudi metodika učenja plavanja s pomočjo pripomočkov, ki so pri tej starosti zelo pomembni. Raziskava je bila izvedena z uporabo deskriptivne metode. Podatke sem pridobil s kvantitativnim pristopom. Z objavo rezultatov bom skušal vplivati na izboljšanje prakse učenja plavanja.
Ključne besede: učenje plavanja, osnovna šola, didaktični pripomočki, 20-urna metodika plavanja.
Objavljeno: 26.04.2013; Ogledov: 1141; Prenosov: 227
.pdf Celotno besedilo (2,00 MB)

7.
RAZVOJ IN EVALVACIJA NOVEGA DIDAKTIČNEGA PRIPOMOČKA ZA POUČEVANJE SMUČANJA PREDŠOLSKIH OTROK
Meta Hostnik, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi sta predstavljena razvoj in evalvacija novega didaktičnega pripomočka za poučevanje smučanja predšolskih otrok. Ob dokončnem razvoju smo didaktični pripomoček ski stop tudi izdelali in ga preizkusili v praksi. Ugotoviti smo želeli razliko v usvajanju zaustavitve v plužnem položaju ter motivaciji za smučanje med otroki, ki so vadili z novim pripomočkom, ter tistimi, ki so vadili z uporabo klasičnih pripomočkov. Ideja za pripomoček je izšla iz problemov, s katerimi smo se soočili med poučevanjem alpskega smučanja. Pri rešitvi raziskovalnega problema smo uporabili metodi invencije in inovacije. Velik poudarek je na opisu samega pripomočka, kjer so predstavljeni sestavni deli in njegove značilnosti. Skozi raziskavo smo prišli do številnih ugotovitev. Otrokom eksperimentalne skupine je vadba z novim pripomočkom prinesla hitrejši, ne pa tudi večji napredek pri zaustavljanju v plužnem položaju glede na kontrolno skupino. Pravilno zaustavitev v plužnem položaju so v času tečaja usvojili skoraj vsi otroci, posledično tudi zaradi visoke motiviranosti, ki so jo pokazali s pozitivnimi čustvi in vztrajnostjo. Razveselilo nas je tudi dejstvo, da vadba z novim pripomočkom res omogoča večjo pretočnost in nadzor nad vadečimi, kot je bilo tudi predvideno.
Ključne besede: ski stop, alpsko smučanje, didaktični pripomočki, poučevanje smučanja, motivacija.
Objavljeno: 24.09.2013; Ogledov: 1064; Prenosov: 114
.pdf Celotno besedilo (1,64 MB)

8.
UPORABA DIDAKTIČNIH PRIPOMOČKOV PRI POUKU KNJIŽEVNOSTI NA IZBRANIH OSNOVNIH ŠOLAH (V 7. IN 8. RAZREDU)
Jasna Jelušič, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je bila obravnavana uporaba didaktičnih pripomočkov pri pouku književnosti v 7. in 8. razredu na dveh izbranih osnovnih šolah. Obravnavana tema temelji na teoretičnih spoznanjih, podkrepljenih z izvedbo dveh raziskav ter njuno analizo in primerjavo. Dandanes si pouka oz. procesa izobraževanja ne moremo predstavljati brez uporabe številnih didaktičnih pripomočkov, ki nam močno olajšajo proces pridobivanja znanja. Profesorji slovenščine opažajo, da je v zadnjih letih prišlo do upada zanimanja za književnost in za branje književnih del na splošno. Kljub porastu različnih didaktičnih pripomočkov za pouk književnosti, je književnost pri učencih nepriljubljena. Strokovnjaki ugotavljajo, da so vzroki za nepriljubljenost: nemotiviranost za branje, nerazumevanje besedil, prevelika količina besedil in velik porast uporabe svetovnega spleta, kjer lahko učenci najdejo marsikaj. V času opravljanja pedagoške prakse smo ugotovili, da se mnogi učenci pri pouku uporabljajo didaktične pripomočke, ki jim olajšajo učenje književne snovi. V sklopu diplomskega dela želimo ugotoviti, katere didaktične pripomočke učenci uporabljajo, kdaj jih uporabljajo in katere pripomočke največkrat uporabijo v vseh fazah pouka književnosti (razen motivacije). Isto želimo izvedeti tudi za učiteljice slovenščine. V sklopu tega pa nas zanima tudi, če prihaja do razlik med mestom in podeželjem.
Ključne besede: didaktika, književnost, didaktični pripomočki, osnovna šola, 7. in 8. razred.
Objavljeno: 05.12.2013; Ogledov: 2113; Prenosov: 218
.pdf Celotno besedilo (2,86 MB)

9.
Didaktični pripomočki in oprema za vzgojno-izobraževalni proces otrok s posebnimi potrebami
Majda Pšunder, Suzana Bračič, 2010, pregledni znanstveni članek

Opis: Otroci s posebnimi potrebami pri vzgojno-izobraževalnem procesu zaradi razvojnih značilnosti potrebujejo drugačen, individualiziran pristop, njim prilagojene metode in učne tehnologije. Predstavili bomo novosti in možnosti uporabe didaktičnih pripomočkov in opreme za otroke s posebnimi potrebami. Izredno pomembno je, upoštevati želje, zahteve in potrebe otrok s posebnimi potrebami, k temu pa dodati še prilagoditev učnih procesov, učnih gradiv, dodatno usposabljanje pedagoškega kadra in uporabo ustrezne didaktične opreme s specialnimi pripomočki, ki so prilagojeni uporabnikom s posebnimi potrebami. Sodobni didaktični pripomočki in razvoj informacijsko-komunikacijskih tehnologij omogočajo otrokom s posebnimi potrebami, da se na vseh ravneh izobraževanja dodatno izpopolnjujejo in razvijajo.
Ključne besede: vzgoja in izobraževanje, otroci s posebnimi potrebami, didaktični pripomočki, didaktična oprema, pouk, razvoj
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 1707; Prenosov: 359
.pdf Celotno besedilo (330,17 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

10.
UPORABA DIDAKTIČNIH PRIPOMOČKOV PRI UČENJU SMUČANJA
Aleksandra Kovačič, 2016, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge je bil ugotoviti, ali učitelji smučanja poznajo didaktične pripomočke, ki se uporabljajo pri učenju smučanja. Zanimalo nas je, ali so učiteljem didaktični pripomočki na voljo in ali jih uporabljajo pri svojem delu. V teoretičnem delu smo poleg didaktičnih pripomočkov obravnavali tudi gibalni razvoj otrok, didaktične osnove učenja smučanja, igro, vlogo učitelja in zakonodajo. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati raziskave, ki smo jih pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika. Vzorec je obsegal 59 učiteljev smučanja, ki smučanje učijo na različnih slovenskih smučiščih. Pri raziskovalnem delu smo uporabili kombinacijo deskriptivne in kavzalno-neeksperimentalne metode pedagoškega raziskovanja. Z raziskavo smo ugotovili, da so učiteljem smučanja didaktični pripomočki na voljo, njihova uporaba se jim zdi smiselna in jih uporabljajo pri učenju smučanja. Učitelji smučanja sicer ne dobijo dovolj teoretičnih in praktičnih znanj o uporabi didaktičnih pripomočkov na kadrovskih tečajih, njihove uporabe se naučijo med aktivnim poučevanjem smučanja. Didaktične pripomočke učitelji smučanja uporabljajo tudi za postavljanje poligonov. Zakonodajo, ki ureja področje postavljanja poligonov in uporabe didaktičnih pripomočkov, pozna le dobra polovica anketiranih učiteljev smučanja. Zakonske omejitve o uporabi didaktičnih pripomočkov in postavljanju poligonov pa učiteljev ne ovirajo in omejujejo pri njihovem delu.
Ključne besede: otrok, učenje smučanja, igra, didaktični pripomočki, smučarski poligon
Objavljeno: 12.08.2016; Ogledov: 915; Prenosov: 108
.pdf Celotno besedilo (3,00 MB)

Iskanje izvedeno v 0.17 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici