| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 7 / 7
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Poučevanje likovne umetnosti v tujem jeziku na razredni stopnji
Blaž Kavčič, 2020, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo raziskali in preizkusili pristop CLIL s konkretnim instrumentarijem pri pouku likovne umetnosti. V teoretičnem delu magistrskega dela smo se osredotočili na pristop CLIL, njegov pomen za poučevanje ter pregledali dosedanje raziskave na tem področju. Pozornost smo namenili tudi pouku likovne umetnosti in poiskali stičišče, kjer se lahko pristop CLIL in pouk likovne umetnosti srečata. V praktičnem delu smo razvili instrumentarij za uporabo pristopa CLIL, ki bo v pomoč tako učiteljem razrednega pouka, ki bodo poučevali tuji jezik pri pouku likovne umetnosti, kot učiteljem tujega jezika, ki bodo vključevali tuji jezik pri pouku likovne umetnosti na razredni stopnji osnovne šole. Instrumentarij smo oblikovali po treh glavnih kriterijih. Predstavili smo tipične cilje, konkretne dejavnosti pri pouku likovne umetnosti in pripomočke, ki bi jih učitelji razrednega pouka ali tujega jezika lahko uporabljali pri pristopu CLIL. V tretjem razredu osnovne šole smo izvedli 5 učnih enot pouka likovne umetnosti v tujem jeziku. Učenci so po izvedbi instrumentarija izrazili pozitivna stališča do pristopa CLIL. Iz refleksij izvajalca je razvidno, da so učenci čez izvedbo dosegli večino zastavljenih učnih ciljev tujega jezika. Po mnenju učiteljice razrednega pouka in analize likovnih del otrok so učenci v večini dosegli tudi cilje likovne umetnosti. Tako izvajalec kot učiteljica menita, da je pristop zanimiv, ker je podkrepljen z različnimi vizualnimi pripomočki in demonstracijami, tako da lahko učenci sledijo učni enoti pouka likovne umetnosti v tujem jeziku.
Ključne besede: CLIL, poučevanje tujega jezika, likovna umetnost, didaktični pripomoček
Objavljeno: 09.06.2020; Ogledov: 533; Prenosov: 171
.pdf Celotno besedilo (3,49 MB)

2.
Čustva - tipna slikanica in didaktični pripomoček za slepe in slabovidne otroke
Marija Mitrović, 2019, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo z naslovom Čustva – tipna slikanica in didaktični pripomoček za slepe in slabovidne otroke, je sestavljeno tako iz teoretičnega kot praktičnega dela. V teoretičnem delu smo najprej opredelili slepoto in slabovidnost, nato smo opisali čute slepih in slabovidnih, dotaknili smo se tudi čustev, iger in branja slepih in slabovidnih. Prav tako pa smo opisali tipne slikanice in predstavili tehnike za njihovo izdelavo. V praktičnem delu smo izdelali tipno slikanico z avtorsko zgodbo na temo čustev. V pomoč tej temi pa smo izdelali še didaktični pripomoček, ki branje tipne slikanice obogati. Namen izdelave magistrskega dela je bil pridobitev pripomočka, ki pomaga otroku pri opismenjevanju v brajici, saj je le-teh na tržišču zelo malo. Prav tako je bil namen pripomočka pomoč pri razvijanju in treningu tipa in vida otrok z ostankom vida in slabovidnih otrok ter spoznavanje čustev.
Ključne besede: slepi in slabovidni otroci, tipna slikanica, didaktični pripomoček, čustva, osnovna šola
Objavljeno: 13.11.2019; Ogledov: 766; Prenosov: 147
.pdf Celotno besedilo (4,09 MB)

3.
Nekateri konteksti in aktivnosti za 10 okvir v predšolskem obdobju
Teja Kojc, 2017, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga z naslovom Nekateri konteksti in aktivnosti za 10 okvir v predšolskem obdobju je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili nekatere didaktične pripomočke, ki jih lahko uporabljamo v predšolskem obdobju za razvoj mejnikov pri številih. Posebej smo se osredotočili na 5 in 10 okvir. V ta namen smo predstavili članek Janice Novakowski, z naslovom Developing »Five-neess« in Kindergarten, kjer je avtorica s predšolskimi otroki naredila raziskavo razumevanja števila 5 in v članku predstavila dejavnosti s številom 5 ter podala ugotovitve. Mejnik pet predstavlja pomembno ločnico v razvoju pojma število. Naslednja ločnica je mejnik deset, ki jo razvijamo z uporabo 10 okvirja. V ta namen smo v nalogi predstavili pripomoček 10 okvir, njegovo izdelavo ter nekatere dejavnosti z 10 okvirjem. V empiričnem delu diplomske naloge smo predstavili raziskavo, ki smo jo izvedli s skupino 29 otrok, starih med 4 in 5 leti. Z njimi smo izvedli inicialni test ter preverili njihovo predznanje, nato smo z vsakim otrokom izvajali štiri dejavnosti z 10 okvirjem ter ponovili prvi test, ki je tokrat igral vlogo finalnega testa. Rezultate smo zbirali z opazovalnim listom ter jih predstavili v tabelah in grafih. S tem smo želeli preveriti učinkovitost matematično didaktičnega pripomočka 10 okvir in njegov vpliv na otrokovo matematično mišljenje.
Ključne besede: predšolski otrok, matematika, matematično didaktični pripomoček, 10-okvir, mejnik 5, mejnik 10
Objavljeno: 04.04.2017; Ogledov: 1138; Prenosov: 166
.pdf Celotno besedilo (3,28 MB)

4.
VIDEOIGRE KOT DIDAKTIČNI PRIPOMOČEK PRI POUKU SLOVENSKEGA JEZIKA IN KNJIŽEVNOSTI
Aleš Čeh, 2016, magistrsko delo

Opis: Videoigre so trenutno najpomembnejši medij v zabavni industriji 21. stoletja. Njihova pot je bila tlakovana s številni težavami in neprilikami, zlasti v splošni družbeni recepciji, saj jih je strokovna in splošna javnost dolgo časa (in jih ponekod še) obravnavala kot nekoristne, občasno celo škodljive. Slednje seveda ni absolutno res, ni pa tudi popolnoma ovrgljivo. Videoigre so prav tako kot drugi mediji izjemno širok pojem, med njimi najdemo tako estetsko izjemno dovršene umetniške naslove, najdemo pa tudi take, ki so moralno dejansko na meji spornosti, saj prinašajo nesmiselno nasilje in ponižujoče oblike spolnosti ter seksizma. V 21. stoletju smo pričeli prevzemati tudi nove načine učenja, ki jih prinašajo spremembe vzgojno-izobraževalnega sistema in novosti, ki jih s sabo nosi sodobna didaktika kot znanstvena disciplina. Tradicionalni frontalni pouk se zdi zapostavljen, večkrat celo negativno obravnavan, v osredje pa se vedno bolj postavlja eksperimentalne učne metode, med njimi tudi učenje z videoigrami, ki je v tujini ponekod že ustaljena praksa. V magistrskem delu se ukvarjamo z videoigrami kot didaktičnim pripomočkom pri pouku slovenskega jezika in književnosti. Ker so ponekod še zmerom izrazito negativno obravnavane, smo pridodali teoretičen del, ki se ukvarja zlasti s teorijo videoiger (slednje so v tekstu sinonimno imenovane kot igre), njihovo javno podobo in koristnostjo pri motiviranju ter poučevanju. Preučili smo izbrane posamezne adaptacije priznanih del v videoigre (Božanska komedija, Bartolov Alamut, določene pravljice) in tematsko ter motivno sorodna dela, ki jih lahko uporabimo za razširjanje klasično podane snovi (kakor zaznavamo v primeru romana To noč sem jo videl in videoigre Valiant Hearts). Ukvarjamo se tudi z didaktičnimi igrami, namenjenimi učenju jezika in njihovi prihodnosti v slovenskih aplikacijah/igrah, ki bi lahko služila za promoviranje slovanskih jezikov in spodbujanje učenja slovenščine kot tujega jezika, zato bi bilo smiselno načrte za takšno aplikacijo/igro umestiti tudi v Resolucijo o nacionalnem programu za jezikovno politiko po letu 2018. Zavedamo se vseh omejitev, ki bi jih tovrstno eksperimentalno poučevanje prineslo, zlasti problemov s finančnega vidika, vseeno pa poučevanje s pomočjo videoiger vidimo kot izjemno sofisticirano in spodbudno obliko pouka v prihodnosti slovenskega vzgojno-izobraževalnega procesa.
Ključne besede: videoigre, teorija iger, didaktični pripomoček, didaktika slovenskega jezika, didaktika književnosti
Objavljeno: 18.11.2016; Ogledov: 1101; Prenosov: 151
.pdf Celotno besedilo (1,01 MB)

5.
UVAJANJE TABLIČNIH RAČUNALNIKOV V PROCESU POUKA
Nina Kos, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga predstavlja empirično delo o uvajanju tabličnega računalnika v proces pouka. Osnovni namen naloge je preučiti, kako uporaba tabličnega računalnika vpliva na značilnosti pouka. Za osvetlitev tega problema smo se osredotočili na učence in učitelje iz dveh srednjih šol, ki so sodelovali v pilotnem projektu Inovativna pedagogika 1:1 v luči kompetenc 21. stoletja, kjer so uvajali tablični računalnik v proces pouka. Z deskriptivno kavzalo-neeksperimentalno metodo smo s pomočjo ankete in lestvico stališč želeli ugotoviti, kako uporaba tabličnega računalnika vpliva na pripravo in izvajanje pouka, kako vpliva na medosebne in delovne odnose, na motivacijo, na uspeh in aktivnost učencev ter skušali ugotoviti, kaj predstavlja uporaba tabličnega računalnika učiteljem. Cilj naloge je bil, ugotoviti subjektivne predstave učinkov uvedbe tabličnega računalnika pri pouku. Analiza rezultatov je pokazala, da prihaja do sprememb v izobraževalnem procesu, kar se tiče metodičnih postopkov, vendar pa ne vpliva na ostale značilnosti pouka. Tako ni prišlo do sprememb pri motivaciji učencev, ni se povečala učenčeva aktivnost pri pouku ter se ni izboljšal uspeh učencev zaradi uporabe tabličnega računalnika pri pouku. S preverjanjem hipotez smo ugotovili, da izkušnje učiteljev, ki so jih pridobili z uporabo tabličnega računalnika pri pouku niso odvisne od tega, ali so učitelji predhodno že uporabljali tablični računalnik; pridobljene izkušnje učiteljev, ki so jih pridobili z uporabo tabličnega računalnika pri pouku se ne razlikujejo glede na splošno naklonjenost učiteljev k digitalizaciji pouka; med učitelji, ki so izboljšali svoje digitalne kompetence in tistimi, ki jih niso, ne obstajajo razlike v uporabi tabličnega računalnika pri pouku. Rezultati so tudi pokazali, da se mnenja med učitelji in učenci glede aktivnosti učencev pri pouku razlikujejo ter da uporaba tabličnega računalnika pri pouku ne vpliva na uspeh učencev.
Ključne besede: Inovativna pedagogika, IKT, didaktični pripomoček, uvajanje tabličnega računalnika, spremembe značilnosti pouka
Objavljeno: 16.08.2016; Ogledov: 976; Prenosov: 131
.pdf Celotno besedilo (1,11 MB)

6.
PRILAGODITEV ABECEDE SPECIFIČNIM POTREBAM SLOVENSKE MANJŠINE V ITALIJI
Angelica Podoš, 2011, diplomsko delo

Opis: Cilj diplomskega dela je prodreti v razmerje med besedo in podobo ter izvirajoč iz osnovnega namena prikazati, kako pomembno vzgojno sredstvo so kakovostno oblikovani učbeniki in z njimi povezani didaktični pripomočki. Teoretični del diplomskega dela primerjalno obravnava učbenike za šoloobvezne otroke, ki so izšli v Sloveniji in tiste, ki so izšli v Italiji, od povojnih let naprej (1946—1985), s posebnim poudarkom na kvaliteti njihovih ilustracij. Diplomsko delo v drugem delu predstavlja raziskovanje in ugotavljane likovne kvalitete ilustracij, učbenikov, ki jih je ilustriral Klavdij Palčič in Abecedo, kot didaktični pripomoček vezano na berilo Čebelica. Praktični del zajema lastno produkcijo ilustracij — Novo abecedo za otroke prvih razredov, abecedo kot didaktični pripomoček, ki temelji na raziskovalnem delu, upoštevajoč nov način opismenjevanja. Čeprav tako v slovenskem kot v širšem mednarodnem prostoru v zadnjih letih namenjamo veliko pozornosti ilustraciji, jo največkrat vrednotimo kot samostojno ustvarjalno delo in jo ocenjujemo z estetskega vidika, le poredkoma se je lotevamo celovito z ozirom na povezavo med podobo in besedo.
Ključne besede:  knjižna ilustracija,  učbeniki,  didaktični pripomoček,  Nova abeceda,  opismenjevanje,  Klavdij Palčič.
Objavljeno: 17.02.2011; Ogledov: 1844; Prenosov: 82
.pdf Celotno besedilo (2,91 MB)

7.
CUISENAIROVE PALIČICE V VRTCU
Romana Šepul, 2009, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Cuisenairove paličice v vrtcu je namenjeno vsem tistim, ki imajo pri vsakodnevnem delu stik z otrokom v predšolskem obdobju in jih zanima razvoj matematičnih sposobnosti predšolskega otroka. Z uporabo didaktičnih pripomočkov in igrač pri predšolskem otroku razvijamo matematično znanje, ki temelji na razumevanju. Cuisenairove paličice so didaktični pripomoček, ki omogočajo otroku samostojno raziskovanje in ga prepričajo, da matematika v vsakdanjem življenju res deluje. V svetu se že več desetletij uporabljajo za poučevanje na področju matematike, pa tudi na drugih področjih. Pri nas se uporabljajo zelo redko, vendar ne za namene poučevanja, ampak zgolj kot konstrukcijski material pri prosti igri otrok. Namen diplomske naloge je prikazati poznavanje in uporabo Cuisenairovih paličic kot didaktičnega pripomočka za področje matematike v vrtcu. Kot je bilo pričakovano vzgojiteljice Cuisenairovih paličic niso poznale po imenu, nekatere pa so jih le vizualno prepoznale. Ker ni gradiv za njihovo uporabo, so v praktičnem delu podane aktivnosti za uporabo Cuisenairovih paličic s ciljem, da bi jih vzgojiteljice uporabile in preizkusile pri usmerjenih aktivnostih iz področja matematike v vrtcu. Aktivnosti omogočajo, da otroka vpeljemo v svet matematike na način, ki bo prilagojen njegovim kognitivnim zmožnostim.
Ključne besede: Cuisenairove paličice, matematika, vrtec, didaktični pripomoček, aritmetika.
Objavljeno: 31.03.2009; Ogledov: 6283; Prenosov: 1278
.pdf Celotno besedilo (7,18 MB)

Iskanje izvedeno v 0.22 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici