| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 4 / 4
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Osveščenost devetošolcev o Aids-u
Tadeja Podstenšek, 2010, diplomsko delo

Opis: Vsebina predstavlja aids in virus HIV. V okviru poglavja aids je predstavljena zgodovina aidsa, potek in simptomi bolezni, svetovanje, testiranje, preprečevanje in okužba z virusom HIV. Predstavljeni so tudi statistični podatki o okuženih z virusom HIV za leto 2008 in pomen zdravstveno—vzgojnega delovanja medicinske sestre pri preprečevanju okužb s HIV. V empiričnem delu so predstavljeni izsledki raziskave, s katero smo želeli ugotoviti osveščenost devetošolcev na Koroškem, o prenosu in zaščiti pred okužbo z virusom HIV in primerjati rezultate, pridobljene z raziskavo v letu 2005. Raziskava je bila opravljena na treh osnovnih šolah na Koroškem, in sicer na osnovni šoli Slovenj Gradec, Dravograd in Muta. Anketiranje je bilo izvedeno ob koncu meseca januarja 2010. Rezultati raziskave so pokazali, da devetošolci vedo, kako se zaščititi pred samo okužbo z virusom HIV in da vedo, da se virus HIV prenaša preko spolnih odnosov, pozabljajo pa prenos virusa HIV preko krvi in preko posojanja igel. Glede na primerjave rezultatov iz leta 2010 in 2005 pa lahko rečemo, da so osnovnošolci leta 2010 v nekaterih vprašanjih napredovali, npr. v osveščenosti, v nekaterih pa ne.
Ključne besede: devetošolci, aids, virus HIV, zaščita, testiranje, zdravstvena vzgoja.
Objavljeno: 06.10.2010; Ogledov: 1881; Prenosov: 293
.pdf Celotno besedilo (3,26 MB)

2.
Učbeniki za pouk slovenščine z vidika učencev in dijakov
Anže Pečnik, 2016, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi smo preučevali in primerjali odnos devetošolcev in maturantov do učbenikov za slovenščino, ki so jih uporabljali v šolskem letu 2015/2016. Na slovenskem trgu je na voljo mnogo različnih učbenikov in učbeniških paketov. Naloga učiteljev in profesorjev je, da znajo na podlagi svojega profesionalnega znanja in izkušenj ustrezno presoditi, kateri učbeniki so najbolj kakovostni in primerni za uporabo. Empirični del naloge temelji na iskanju razlik v uporabi učbenikov za slovenščino med devetošolci in maturanti, v priljubljenosti slovenščine kot šolskega predmeta in oceni učbenikov za slovenščino med devetošolci in maturanti. Želeli smo ugotoviti, kaj bi devetošolci in maturanti pri svojih učbenikih za slovenščino želeli spremenili. Pri uporabi in priljubljenosti smo preverjali obstoj razlik glede na učni uspeh in stopnjo šolanja, pri željah po spremembah pa zgolj obstoj razlik glede na stopnjo šolanja. Za pridobivanje odgovorov smo uporabili anketni vprašalnik, s pomočjo katerega smo anonimno ter skupinsko vodeno anketiranje opravili na neimenovanih koroških osnovnih šolah A in B ter neimenovani koroški gimnaziji C decembra 2014. Zajeti vzorec predstavlja na nivoju rabe inferenčne statistike (rabe statističnih preizkusov) enostavni slučajnostni vzorec iz hipotetične populacije. Ugotovili smo, da se statistično značilne razlike pojavljajo zlasti tam, kjer preverjamo obstoj razlik glede na stopnjo šolanja. Pri preverjanju razlik glede na učni uspeh se sicer kakšna statistično značilna razlika pojavi, ponekod gre za obstoj tendence, vendar pa so takšni primeri zelo redki. Devetošolci v primerjavi z maturanti več uporabljajo učbenike pri delu v šoli, za to pa dobivajo tudi več spodbud s strani učiteljev kot maturanti s strani profesorjev. Pri domačem učenju devetošolci in maturanti učbenike uporabljajo približno enako pogosto. Priljubljenost slovenščine kot učnega predmeta ni pogojena s stopnjo šolanja ali učnim uspehom. Devetošolci v primerjavi z maturanti bolje ocenjujejo svoje učbenike in njihovo ustreznost, bolj pa tudi razumejo besedila, ki jih učbeniki ponujajo. Devetošolcih bi v svojem učbeniku želeli predvsem večjo uporabo barv, slik, grafov, tabel in miselnih vzorcev, maturanti pa bi želeli predvsem razumljivejše in konkretnejše razlage.
Ključne besede: devetošolci, maturanti, pouk slovenščine, učbenik, kakovost učbenika, učbenik in učitelj, učbenik in učenec
Objavljeno: 18.05.2016; Ogledov: 820; Prenosov: 196
.pdf Celotno besedilo (948,68 KB)

3.
KULTNE KNJIGE V MLADINSKI KNJIŽEVNOSTI
Polonca Colnar, 2016, diplomsko delo

Opis: Naslov Kultne knjige v mladinski književnosti razkriva, s čim smo se ukvarjali v našem diplomskem delu. Najprej smo raziskali pomen pojma kultna knjiga in spoznali, da je to knjiga, za katero je značilno, da ima na bralca velik vpliv, ki povzroči v/na njem določene spremembe, ki se lahko odražajo na različne načine. Bralec kultne knjige lahko obožuje protagonista iz knjige in sprejme njegov življenjski nazor oziroma ga prične posnemati v njegovem vedenju, načinu oblačenja, zunanjem videzu. Nekaterim bralcem da takšna knjiga odgovore na vprašanja z določenega življenjskega področja, drugim je v navdih in jih lahko tudi spodbudi k neki dejavnosti, ali jih od česa odvrne … V teoretičnem delu diplomskega dela je predstavljenih pet primerov knjig, ki jih lahko mladi bralci doživijo kot kultne in smo jih pridobili s pomočjo sistema COBISS.SI, in sicer so to naslednja dela: Matilda Roalda Dahla, Maček Muri Kajetana Koviča, Pekarna Mišmaš Svetlane Makarovič, Drejček in trije Marsovčki Vida Pečjaka ter Muca Copatarica Ele Peroci. Prav tako so predstavljene knjige, ki so se v raziskavi, katere izsledki so prikazani v empiričnem delu, pokazale kot kultne pri več kot enem devetošolcu, in sicer so to bila naslednja dela: Mi, otroci s postaje Zoo Christiane Felscherinow, Krive so zvezde Johna Greena ter Princeska z napako Janje Vidmar. V empiričnem delu diplomskega dela so predstavljeni izsledki ankete, v katero so bili vključeni devetošolke in devetošolci iz šestih osnovnih šol z območja Mestne občine Maribor. Raziskava je pokazala, da večina anketiranih učenk in učencev ne pozna pomenov besede kulten in besedne zveze kultna knjiga, prav tako so predstavljeni njihovi odgovori na druga vprašanja, s katerimi smo izvedeli, kakšni so njihovi bralni interesi in kakšne so njihove bralne navade. Najbolj pa nas je zanimalo, ali je katera knjiga, ki so jo doslej prebrali, imela nanje velik vpliv in 33,6 % vseh anketiranih učencev je na to vprašanje podalo pritrdilen odgovor. Večina izmed njih je zapisala naslove knjig, katerih velik vpliv so občutili, s tem pa so razkrili, katera dela so doživeli kot kultna. Med naslovi kultnih knjig, so se pojavili tudi naslovi treh zgoraj omenjenih del, ki so vplivala na več kot enega učenca oziroma učenko.
Ključne besede: kultne knjige, mladinska književnost, devetošolci
Objavljeno: 16.09.2016; Ogledov: 596; Prenosov: 86
.pdf Celotno besedilo (974,05 KB)

4.
Poznavanje živali iz ljudskega slovstva po končani osnovni šoli
Janja Meško, 2016, magistrsko delo

Opis: Živali so na tem planetu živele mnogo let prej kot ljudje, vendar smo kljub temu ljudje tisti, ki smo mentalno bolj napredni in imamo to možnost, da lahko živali opazujemo, preučujemo, udomačimo in o njih pišemo zgodbe ter pesmi. Nekoč so imele živali v življenju ljudi veliko vlogo, brez njih si ljudje niso znali predstavljati življenja, danes pa je vloga živali spremenjena. Otroci se z njimi premalokrat srečujejo in jih posledično v naravi velikokrat ne prepoznajo. Pomembno vlogo imajo živali v literaturi, kjer velikokrat nastopajo kot glavni književni liki, zato smo se v magistrskem delu osredotočili na analizo izbranih ljudskih pesmi in pravljic, v katerih najdemo živalske like ter na ugotavljanje poznavanja živali pri devetošolcih in dijakih prvih letnikov srednjih šol. Podatke o poznavanju živali smo zbrali s pomočjo anketnega vprašalnika, ki smo ga ustvarili na spletu. Spletni anketni vprašalnik je v celoti izpolnilo 374 anketirancev. Magistrsko delo je sestavljeno in teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili termin ljudsko slovstvo, ter termina ljudska pesem in ljudska pravljica. V nadaljevanju smo se osredotočili na iskanje značilnosti tistih ljudskih pesmi in pravljic, ki imajo temo ali lik živali. Prvi del empiričnega raziskovanja predstavljajo analize izbranih živalskih ljudskih pesmi in pravljic s kratkimi povzetki vsebine ter analizami notranje zgradbe. V drugem delu empiričnega raziskovanja je statistična analiza anketnega vprašalnika, kjer je predstavljeno poznavanje ljudskega slovstva ter živali pri anketirancih. V magistrskem delu ugotavljamo, da anketiranci (devetošolci in dijaki prvih letnikov) slabo poznajo ljudsko slovstvo in s tem tudi ljudske pesmi in pravljice. Nekatere živali, ki nastopajo v izbranih ljudskih pesmih in pravljicah dobro poznajo, druge malo manj.
Ključne besede: Poznavanje živali, ljudsko slovstvo, ljudska pesem, ljudska pravljica, devetošolci, dijaki, živali v ljudskem slovstvu.
Objavljeno: 10.11.2016; Ogledov: 559; Prenosov: 77
.pdf Celotno besedilo (1,77 MB)

Iskanje izvedeno v 0.1 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici