1. Vpliv umetne inteligence na destinacijski management slovenskih destinacij : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijaKatarina Novak, 2025, diplomsko delo Opis: Umetna inteligenca postaja pomemben dejavnik v turizmu, saj omogoča razvoj novih rešitev, ki izboljšujejo uporabniško izkušnjo in povečujejo konkurenčnost destinacij. V zadnjih letih se je uporaba umetne inteligence v turizmu močno razširila, kar je spodbudilo raziskavo o njenem vplivu na destinacijski management v Sloveniji. Cilji v teoretičnem delu zajemajo pregled strokovne in znanstvene literature o destinacijskem managementu, tehnološkem napredku v turizmu in vlogi umetne inteligence. Posebej je opredeljena oblike umetne inteligence in njene aplikacije, kot so personalizacija ponudbe, digitalni marketing, podatkovna analitika in napovedovanje trendov. V empiričnem delu so z metodo kvalitativnega raziskovanja bili izvedeni polstrukturirani intervju s predstavniki enajstih slovenskih destinacij. Zbrani odgovori so bili analizirani s pomočjo tematskega kodiranja, in sicer je na ta način bila raziskana trenutna praksa, priložnosti in ovire pri uporabi umetne inteligence v destinacijskem managementu. Ugotovljeno je bilo, da destinacije umetno inteligenco prepoznavajo kot ključno za prihodnji razvoj, vendar se pri implementaciji soočajo z izzivi, kot so pomanjkanje finančnih sredstev, znanja in vprašanja varstva podatkov. V zaključku so bila podana priporočila za nadaljnjo digitalno transformacijo slovenskega turizma. Ključne besede: umetna inteligenca, destinacijski management, digitalna transformacija, turizem, prihodnost turizma Objavljeno v DKUM: 29.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 7
Celotno besedilo (821,50 KB) |
2. Destinacijski management : razvoj in oblikovanje turistične destinacije Zasavje : razvoj in oblikovanje turistične destinacije ZasavjeNina Mešiček, 2025, magistrsko delo Opis: Destinacijski management predstavlja osnovo za razvoj in uspeh turistične destinacije. Načrtovanje in upravljanje destinacije predstavljata podlogo za razvoj le-te, pri tem pa je pomembno, da se tega lotimo strateško. Skozi magistrsko delo smo opredelili turistično destinacijo, destinacijski management in organizacije za destinacijski management. Naš fokus je predstavljala možnost vzpostavitve organizacije za destinacijski management v zasavski regiji. Skozi nalogo smo predstavili dobre prakse destinacijskega managementa v Sloveniji, nato pa smo se fokusirali na Zasavje in dosedanje poskuse vzpostavitve krovne organizacije za razvoj turizma ter na potenciale regije. V empirični raziskavi smo izvedli dva sklopa intervjujev. Prvi sklop je bil namenjen predstavnikom destinacij, ki smo jih predstavili kot primere dobrih praks, drugi pa turističnim deležnikom znotraj Zasavja. Kot rezultat našega dela smo na podlagi ugotovitev iz teoretičnega in empiričnega dela predlagali model destinacijskega managementa Zasavja in podali predloge za vzpostavitev destinacijskega managementa znotraj Zasavja. Ključne besede: turistična destinacija, destinacijski management, organizacija za destinacijski management, Zasavje Objavljeno v DKUM: 28.10.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 6
Celotno besedilo (2,50 MB) |
3. Sprejemne turistične agencije : vloga pri butičnosti ponudbeIlona Stermecki, Tanja Lešnik Štuhec, 2023, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji Opis: Poglavje opredeljuje prepoznavnost turističnih destinacij, ki je večinoma odvisna od celovito povezane, enovito kakovostne in predvsem dobro marketinško komunicirane doživljajsko naravnane personalizirane ponudbe – storitvenega portfolia, ki temelji na zaupanju med deležniki. S skupno promocijo, trženjem, prodajo in logistiko dosegajo povezani partnerji po vrednostni verigi prepoznavnost na turističnem zemljevidu ter uresničujejo obljubljeno zgodbo destinacije, ki temelji na naravi in kulturni dediščini, etnoloških posebnostih in značilni kulinariki. Turistične destinacijske organizacije in vhodne/sprejemne ali destinacijske turistične agencije so v nenehnem stiku z organizatorji potovanj in pomembno vplivajo na proces odločanja pri nakupu turističnih produktov. Prav sprejemne oziroma servisne potovalne agencije, na katere se osredotočamo v tem poglavju, so v neposrednem stiku z gosti od trenutka, ko ti prispejo na destinacijo, v vseh fazah njihovega bivanja v destinaciji, pa tudi v času odhoda in po njem. S specializiranimi aktivnostmi vplivajo na dobro počutje, uresničevanje in preseganje pričakovanj obiskovalcev ter s tem spodbujajo prodajo na destinaciji. Slovenija se je usmerila v zeleno zgodbo in butična doživetja, ki jih ponujajo specializirane agencije. Proučitev turističnih agencij je pokazala, da je še veliko prostora za nadgradnjo personaliziranih butičnih zgodb, ki bi pritegnile in zadovoljile pričakovanja gostov, ki so zanje pripravljeni nameniti čas in denar. Ključne besede: turistična destinacija, management destinacije, vhodna/sprejemna turistična agencija, mreženje, destinacijski produkti Objavljeno v DKUM: 05.10.2023; Ogledov: 299; Prenosov: 34
Celotno besedilo (29,07 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
4. Turizem in podnebne spremembe : vloga destinacijskega managementaMaja Turnšek, Barbara Pavlakovič Farrell, Nejc Pozvek, Tomi Špindler, Katja Kokot, 2023, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji Opis: Turizem pomembno prispeva k podnebnim spremembam in je tudi eden od sektorjev, ki jih to močno prizadene. Turizem znatno prispeva k ogljičnemu odtisu, saj turistične aktivnosti temeljijo na energiji, ki se pridobiva iz fosilnih goriv, zato je v prihodnosti nujno izboljšati spremljanje izpustov, opredeliti vloge različnih oblik turizma in identificirati ukrepe za zmanjševanja ogljičnega odtisa turizma na destinaciji. Osrednje pričakovane posledice podnebnih sprememb, ki bodo pomembno vplivale na turizem, so čedalje več ekstremnih vremenskih pojavov, spremembe temperature zraka, drugačen padavinski režim in dvigovanje morske gladine. Poglavje izpostavlja aktivno vlogo in potenciale destinacijskega managementa pri oblikovanju analiz ranljivosti destinacij in tveganj za ponudnike, spodbujanju medsektorskega sodelovanja za dosego boljše podnebne odpornosti destinacij ter ozaveščanju o kolektivni soodgovornosti za učinke podnebnih sprememb in o vlogi turizma pri trajnostnem prehodu. Ključne besede: podnebne spremembe, blaženje podnebnih sprememb, prilagajanje na podnebne spremembe, destinacijski management, turizem Objavljeno v DKUM: 04.10.2023; Ogledov: 766; Prenosov: 87
Celotno besedilo (29,07 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
5. Turistične destinacijske organizacije : gonila povezanega kreativnega zelenega razvoja in trženja2023, zbornik Opis: Monografijo z naslovom ' TURISTIČNE DESTINACIJSKE ORGANIZACIJE: gonila povezanega kreativnega zelenega razvoja in trženja' sestavljajo štirje znanstveni tematski sklopi namenjeni turističnim delavcem v javnem in zasebnem sektorju, študentom turizma in hotelirstva ter predstavnikom civilne družbe. 40 avtorjev se je v diskurzih osredotočilo na: (i) trajnostno upravljanje turističnih destinacij, ponudnikov in doživetij skozi dodajanje lokalne vrednosti, kot tudi na varnost v turizmu in načrtovano upravljanje kriznih situacij; (ii) digitalizacijo v turizmu za potrebe upravljanja in trženja deležnikov povezanih v destinacije; (iii) elemente destinacij skozi: kreativno ponudbo v naravi, kulturno dediščino, arhitekturne posebnosti, gastronomski turizem, nastanitve na turističnih kmetijah, vlogo sprejemnih turističnih agencij in turističnih vodnikov za nepozabna doživetja; ter (iv) nosilne produkte slovenskega turizma: aktivni turizem v naravi; valorizacija kulturne dediščine; velneške in zdravstvene storitve; prireditve in poslovna srečanja; gastronomska doživetja in vinske destinacije. Proučevane vsebine so lahko odlična popotnica za jasno pozicioniranje slovenskih turističnih destinacij na močno konkurenčnem zelenem turističnem zemljevidu Evrope. Ključne besede: destinacija, turistična destinacijska organizacija, destinacijski management in marketing, trajnosten in družbeno odgovoren turizem, turistični sistem, turistična ponudba, turistično povpraševanje, varstvo narave, krajina, interpretacija, kulturna dediščina, arhitektura, krajina, valorizacija, gastronomski turizem, turistične nastanitve, turistična kmetija, sprejemna turistična agencija, turistični vodnik, vodeno doživetje Objavljeno v DKUM: 13.01.2023; Ogledov: 1094; Prenosov: 352
Celotno besedilo (29,07 MB) Gradivo ima več datotek! Več... Gradivo je zbirka in zajema 17 gradiv! |
6. Filmski turizem in turizem popularne kultureMaja Turnšek, 2022 Opis: Monografija kritično reflektira aktualno raziskovanje filmskega turizma. Čez analizo presekov zgodovinskih, disciplinarnih in predvsem paradigmatskih razlikovanj identificira štiri osrednja polja raziskovanja. Poenostavljeno jih lahko razdelimo glede na njihovo osrednje raziskovalno vprašanje, s tem pa tudi teoretsko podstat in raziskovalne metode vsakega izmed pristopov: (a) Kaj mediji počnejo s turisti? (b) Kaj (potencialni) turisti počnejo s filmi? (c) Kaj akterji destinacije počnejo filmom in turistom? Ter končno (d) Kako celostno zaobjeti kompleksno soodvisnost med mediji, turisti in destinacijo? Avtorica čez poglobljeno analizo vsakega izmed pristopov identificira predvsem slepe pege v aktualnem raziskovanju in teoretski imaginaciji filmskega turizma in popularne kulture. Pri tem čez celotno monografijo zagovarja tezo, da lokalne turistične skupnosti niso ne pasivne in ne brez moči vplivanja v današnjem medijatiziranem svetu. Nasprotno: gre za soodvisen odnos ustvarjanja kraja, kjer je v analizo v prvi vrsti treba vključevati družbeno konstrukcijo prostora in s tem vlogo destinacijskega managementa. Ključne besede: filmski turizem, turizem popularne kulture, podoba destinacije, destinacijski management, zgodbarjenje v turizmu Objavljeno v DKUM: 19.01.2022; Ogledov: 1110; Prenosov: 548
Celotno besedilo (7,90 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
7. Zgodbarjenje v turistični promociji na youtubu v času covid-19Kaja Šetinc, 2021, diplomsko delo Opis: Promocijski videoposnetki se kot pomembni ustvarjalci destinacijske podobe uporabljajo za ustvarjanje znanja ter ustvarjanje pozitivne podobe destinacije. Z vizualnostjo uporabniki dobijo takojšen in resničen občutek o destinaciji, ravno zato je YouTube tako priljubljeno spletno mesto za promocijo. Pri tem pa se nam zastavlja vprašanje, v kolikšni meri so evropske destinacije uporabljale YouTube v namen turistične promocije v času Covid-19 pandemije. S kvantitativno metodo smo želeli ugotoviti, kakšne tipe videov in tem DMO-ji uporabljajo v Covid-19 času in kako nagovarjajo obiskovalce glede na omejitve potovanj po celotnem svetu. V videih največkrat prikazujejo naravo in samoto v njej, kar ponazarja današnje čase, torej odmik od mesta in množice ljudi, in pa tudi sam pomen narave v turistični promociji, ki se je ohranil in v tem času še bolj povečal. Največkrat se je pojavilo nagovarjanje po pandemiji, nato pa sledijo videi, v katerih ni bilo možno zaznati, v kateri fazi nakupnega procesa destinacije nagovarjajo ljudi za obisk destinacije. Nato sledijo videi za nagovarjanje v namen takojšnjega obiska (in ne šele po koncu pandemije), kar obrazložimo s tem, da so bili videi posneti v poletnem času 2020, ko so se potovanja nekoliko sprostila. Prav tako smo želeli ugotoviti, če in v kolikšni meri destinacijski management organizacije uporabljajo elemente zgodbarjenja v tem obdobju pandemije. Ugotovili smo, da se v večini videoposnetkov prikazujejo junaki (liki) in največkrat sporočila, ki so bistvo zgodb. V videih so prikazovali različne sekvence (kronologijo dogodkov), s tem so DMO-ji želeli prikazati podobo destinacije. Videi, ki so imeli konflikt (prikazan kot Covid-19), so bili med najbolj ogledanimi, kar nakazuje, da je negativnost postala učinkovita. V nalogi si zastavljamo vprašanje, kakšno vlogo je imelo zgodbarjenje kot pristop k oblikovanju promocijskih vsebin na YouTube kanalu v namen turistične promocije v času Covid-19 pandemije. S kvantitativno metodo analize besedil smo želeli ugotoviti, kakšne teme DMO-ji uporabljajo v Covid-19 času in kako nagovarjajo obiskovalce glede na omejitve potovanj po celotnem svetu. Prešteli smo 1.827 videoposnetkov, objavljenih na izbranih 31 evropskih kanalih, v obdobju med februarjem 2020 in februarjem 2021. Med temi smo z uporabo kvantitativne analize besedil analizirali populacijo 106 videoposnetkov. Rezultati so pokazali, da so v tem obdobju promocijski videoposnetki največkrat prikazovali naravo in samoto v njej, torej odmik od mesta in množice ljudi. Le majhen delež videoposnetkov je posebej izpostavljal pandemijo, večinoma pa so nagovarjali k obisku destinacije po pandemiji oz. na način, da ni bilo možno razbrati, v katerem obdobju naj gostje obiščejo destinacijo. Ključne besede: zgodbarjenje, turistična promocija, COVID-19, destinacijski management organizacije, YouTube Objavljeno v DKUM: 09.12.2021; Ogledov: 1129; Prenosov: 160
Celotno besedilo (3,62 MB) |
8. Podeželski turizem v porabjuTamás Kovács, 2018, diplomsko delo Opis: Turizem je eden od najbolj pomembnih razvojnih kreatorjev gospodarstva v Porabju. V diplomski nalogi z naslovom Podeželski turizem v Porabju predstavljamo splošne značilnosti turizma v Porabju, primernost območja za nadaljnji razvoj turizma, stanje Slovenske vzorčne kmetije ter probleme, s katerimi se soočajo pri opravljanju turistične dejavnosti.
S pomočjo literature in virov smo najprej pojasnili pojme s področja turizma, ki so pomembni in potrebni za uspešen razvoj Porabja kot turistične destinacije Slovenske vzorčne kmetije.
V nadaljevanju smo obravnavali državne trende razvoja turizma na Madžarskem. Predmet obravnave je bila destinacija Porabje, znotraj katere je bila opravljena podrobna analiza turistične ponudbe na Gornjem Seniku.
V empiričnem delu smo predstavili rezultate anketiranja, ki ga je opravil avtor med obiskovalci kmetije.
V zaključku naloge smo podali predloge za izboljšanje trenutnega stanja na turistični kmetiji na Gornjem Seniku. Ključne besede: turizem na podeželju, turistična kmetija, Porabje, destinacijski management Objavljeno v DKUM: 06.08.2018; Ogledov: 1757; Prenosov: 199
Celotno besedilo (1,12 MB) |
9. PREDLOG RAZVOJA MANJŠE PODEŽELSKE TURISTIČNE DESTINACIJESabina Šuman, 2016, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu se ukvarjamo s problematiko upravljanja manjše podeželske destinacije. V okviru teoretičnih izhodišč najprej opredelimo pojme turistična destinacija, destinacijski management in podeželski turizem, nato pa opredeljene pojme dodatno razčlenimo in podrobneje predstavimo njihove razsežnosti.
V praktičnem delu na podlagi teoretičnih izhodišč analiziramo kraj Zavrh, ki se nahaja v tipični podeželski štajerski občini Lenart v Slovenskih goricah. Analizo destinacije se lotimo na več načinov, od klasične analize turistične ponudbe, proučevanja trenutnega stanja in z njim povezano SWOT analizo, preko ankete, izvedene med obiskovalci Zavrha ter primerjave turistične ponudbe občine Lenart v Slovenskih goricah z občinama Goriška Brda in Bad Radkersburg.
V sklepnem delu povzamemo ugotovitve in predloge za nadaljnji turistični razvoj kraja Zavrh. Ugotavljamo, da leži največji potencial za razvoj turistične destinacije v naravnih danostih, povezovanju kraja z ožjim in širšim okoljem ter oblikovanju ponudbe enodnevnih tematskih izletov. Ključne besede: destinacijski management, podeželski turizem, razvoj destinacije, turistična destinacija, izletniški turizem. Objavljeno v DKUM: 06.02.2017; Ogledov: 1834; Prenosov: 258
Celotno besedilo (893,24 KB) |
10. KOLESARSKI TURIZEM KOT DEJAVNIK RAZVOJA TURIZMA V SLOVENIJIMiha Ivankovič, 2016, diplomsko delo Opis: Kolesarski turizem kot dejavnik turizma v destinaciji ima veliko možnosti za razvoj tako na področju infrastrukture, kot tudi na področju turistične ponudbe in nastanitvenih objektov primernih za kolesarje. Takšna oblika turizma še vedno pridobiva vse več privržencev vseh starostnih skupin, ki se odločajo za različne oblike kolesarjenja. Na področju turizma gre predvsem za krajše ali daljše kolesarske izlete po urejenih asfaltiranih poteh ali poteh v naravi, kolesarjenje po urejenih in za to namenjenih parkih, med turistično ponudbo pa lahko štejemo tudi različne prireditive in tekmovanja tako na lokalni, regionalni in državni ravni.
V diplomski nalogi bomo predstavili osnove destinacijskega managementa, definirali pojma kolesarski turizem in turistična destinacija. Prav tako bomo opisali različne vrste kolesarjenja, predstavili kolesarsko infrastrukturo in kolesarske poti.
Namen diplomske naloge je pripraviti predlog tematske krožne kolesarske poti na območju občin Celje, Vojnik, Dobrna, Žalec in Laško, ter izdelati priporočilo kako ta regionalni kolesarski produkt povezati z obstoječo kolesarsko-turistično ponudbo Slovenije.
V empiričnem delu bomo predstavili tematsko krožno kolesarsko pot in kraje skozi katere poteka trasa kolesarske poti. Našteli bomo tudi glavne znamenitosti posameznih krajev ter vključili subjektivno mnenje o stanju kolesarske infrastrukture v občinah. Pri SWOT analizi se bomo dotaknili prednosti in priložnosti kolesarske poti med občinami in hkrati slabosti ter nevarnosti, ki spremljajo razvoj tega proizvoda.
Del empiričnega dela predstavlja analiza ankete, s katero smo želeli pridobiti informacije, ki so pri izbiri kolesarskih poti posameznikom pomembne. Pridobljene informacije in podane predloge bomo upoštevali pri realiziranju krožne tematske kolesarske poti.
Sklepni del bo predstavljal sintezo teoretičnega dela in ugotovitev analize anketnih vprašalnikov. Prav tako bo zajemal predloge za izboljšanje obstoječe kolesarske infrastrukture in možnosti trženja ter promocije krožne tematske kolesarske poti. Ključne besede: destinacijski management, kolesarski turizem, kolesarska infrastruktura, vrste kolesarjenja, krožna tematska kolesarska pot Objavljeno v DKUM: 04.11.2016; Ogledov: 1848; Prenosov: 364
Celotno besedilo (2,09 MB) |