SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 8 / 8
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
POSKUSI Z VODO V PRVEM RAZREDU OSNOVNE ŠOLE
Manuela Tot, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi so predstavljeni poskusi z vodo, ki sem jih pripravila za otroke v prvem razredu osnovne šole. V teoretičnem delu so na kratko opisane naravoslovne vede, učni načrt za prvi razred osnovne šole ter lastnosti vode. V empiričnem delu diplomske naloge je predstavljenih deset enostavnih poskusov, ki so primerni tako za predšolske otroke kot tudi za otroke prve triade devetletke. V zadnjem delu diplomske naloge je opisana priprava in izvedba poskusov ter skladnost vsebin z učnim načrtom. Dodani so tudi rezultati opravljenih anket, ki so bile izvedene neposredno pred poskusom in po njem. Predpostavljali smo, da se otroci v šoli premalo učijo ob poskusih in igri. Premalo je igranja z vodo in učenja preko igre pri fiziki ali širšem naravoslovju. To teorijo, da je v šoli preveč učenja in premalo igre, smo po poskusih z otroki v šoli le še okrepili. Poskusi zahtevajo mnogo več časa in potrpežljivosti kot branje knjige ali ogled filma. Verjetno je ravno čas tisti, ki ne dopušča, da bi se otroci učili skozi poskuse in si tako pridobili novo znanje. Vsekakor smo pri otrocih želeli vzpodbuditi zanimanje za naravoslovje skozi igro z vodo. Če bomo otrokom znali na primeren način približati naravoslovne vede, bodo le-ti pridobljeno znanje znali uporabiti v enakih ali podobnih situacijah.
Ključne besede: poskus, voda, naravoslovje, biologija, kemija, fizika, osnovna šola, prvi razred, otrok, učenje, demonstracije, prikaz, učni načrt, kurikulum, lastnosti vode, priprava in izvedba poskusov
Objavljeno: 07.05.2009; Ogledov: 9773; Prenosov: 2896
.pdf Celotno besedilo (4,16 MB)

2.
Demonstracije in policijska pooblastila : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Varnost in policijsko delo
Matjaž Caserman, 2012, diplomsko delo

Opis: Pravica do zbiranja in do javnih zborovanj je temeljna človekova pravica, ki se je začela razvijati hkrati z zahtevami po demokratičnih svoboščinah, ter precej sočasno z gospodarskimi spremembami ob pojavu liberalizma. Namen zaključne naloge je predstaviti javne shode skozi veljavno zakonodajo. Poudarek bo predvsem temeljil na vlogi in odgovornosti organizatorja protestnega shoda s službami, ki jih organizator zagotavlja v času javnega shoda. Zaradi razumevanja izvajanja nalog in odgovornosti vseh udeleženih v javnem shodu bo opisana tudi področje psihologije množice. Tako bo na začetku obdelan pojem množice in opazovalcev ter dejavnike, ki vplivajo na vedenje posameznika v množici. Opisane bodo najpogostejše oblike množic in pa načine vplivanj na samo množico. V nadaljevanju bo predstavljena vloga in dolžnosti organizatorja, ko se odloči, da bo organiziral javni shod. Nadalje je predstavljena vloga policije in njenih pooblastil, ki jih ima na voljo v času od prijave oziroma zaznave javnega shoda do zaključka. V nalogi bodo tako predstavljena pooblastila organizatorja javnega shoda, njegovih služb in tudi pooblastila in prisilna sredstva, ki jih policija sme uporabiti, ko pride do izgredov med samim javnim shodom. V zaključku naloge je opisan primer protestov v Ljubljani, ki so bili organizirani 19.5.2010 in preko analize dogodka bodo predstavljene ugotovitve oziroma pomanjkljivosti pri zagotavljanju varnosti udeležencev in ostalih ljudi ter premoženja. Naloga se zaključi z navedbo pomanjkljivosti pri organiziranju in izvedbi javnih shodov in s predlogi oziroma smernicami za kvalitetnejše nadaljnjo delo.
Ključne besede: policija, policijsko delo, policijska pooblastila, javni shodi, demonstracije, primeri, analize, diplomske naloge
Objavljeno: 10.07.2012; Ogledov: 1732; Prenosov: 408
.pdf Celotno besedilo (404,91 KB)

3.
Slovenski odmevi na islamsko revolucijo v Iranu
Ana Rupar, 2012, diplomsko delo

Opis: Pod vodstvom šaha Mohameda Reze Pahlavija je bil Iran eden izmed stebrov ameriškega obvladovanja Bližnjega vzhoda. Tako ni naključje, da so šaha imenovali »ameriški šah«, saj se je vedno bolj spogledoval z načeli in vrednotami zahodnega sveta. V 60-tih letih 20. stoletja je začel s serijo reform, t.i. belo revolucijo, s katero je moderniziral gospodarstvo in iransko družbo. Odnesla ga je šele islamska revolucija z Ruholo Musavijem Homeinijem na čelu, tako da je januarja 1979 odpotoval iz države. Potem ko so leta 1978 v Teheranu, Kumu, Tabrizu in Esfahanu sledile množične demonstracije pod vodstvom verskih voditeljev, ki jih je iz Pariza vodil Homeini, je namreč ta leta 1979 prevzel funkcijo verskega in državnega voditelja ter se uveljavil kot ustanovitelj islamske republike Iran. Konservativna muslimanska duhovščina je po njegovem vzponu sprejela islamsko ustavo in osnovala teokratsko vladavino, pri čemer je bila moč sprejemanja najpomembnejših odločitev dana majhni skupini verskih strokovnjakov. ZDA, Velika Britanija in Izrael so iransko islamsko revolucijo leta 1979 dojeli kot pomemben politično-ekonomsko-strateški udarec oziroma izgubo lastnega hegemonskega stebra, zato v bistvu nikoli niso sprejeli nove iranske države in proti njej konstantno udejanjajo take ali drugačne sankcije.
Ključne besede: šah Pahlavi, Homeini, demonstracije, islamska republika, Zahod
Objavljeno: 10.12.2012; Ogledov: 910; Prenosov: 96
.pdf Celotno besedilo (740,00 KB)

4.
Zaupanje v policijo po demonstracijah v Sloveniji : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Varnost in policijsko delo
Katja Simončič, 2013, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo je razdeljeno na dva dela. V prvem delu so predstavljene teoretične osnove s področja množic. Opredeljene so lastnosti in oblike množic ter glavni dejavniki, ki vplivajo na vedenje posameznika. Opisani so tudi načini, s katerimi se lahko vpliva na vedenje množic. Drugi del teoretičnega dela temelji na demonstracijah oziroma javnem shodu. Podrobneje smo opredelili dolžnosti organizatorja javnega shoda, ki jih mora izpolniti, da se javni shod lahko izvede. Pomembna je tudi vloga policije na demonstracijah, zato so v diplomskem delu opisana pooblastila policije na demonstracijah ter ukrepi ob morebitnih kršitvah. V zadnjem delu pa so na kratko opredeljena tudi prisilna sredstva, ki jih policisti smejo uporabiti ob kršitvah na demonstracijah. Empirični del diplomskega dela temelji na spletni raziskavi, s katero smo želeli ugotoviti, kakšno je zaupanje v slovensko policijo po nedavnih demonstracijah v Sloveniji. Predstavljene so ugotovitve, ki so pomembne z vidika zaupanja v policijo po demonstracijah.
Ključne besede: demonstracije, javni shodi, kršitve, policija, policijska pooblastila, ukrepi, prisilna sredstva, javno mnenje, zaupanje, vprašalniki, diplomske naloge
Objavljeno: 25.11.2013; Ogledov: 971; Prenosov: 140
.pdf Celotno besedilo (432,11 KB)

5.
LIKOVNO PEDAGOŠKO DELO Z VIDIKA RABE UČNIH METOD, PRIKAZOVANJA IN DEMONSTRACIJE PRI LIKOVNI UMETNOSTI
Petra Rola, Maja Slatinek, 2014, diplomsko delo

Opis: Poznavanje lastnosti didaktičnih metod predstavlja temelj za kakovostno likovno pedagoško delo vsakega likovnega pedagogika. Ker je pouk likovne umetnosti tako raznolik po vsebini in metodah je potrebno, da se učitelj likovne umetnosti pri poučevanju poslužuje najbolj kakovostnega izbora didaktične metode glede na cilj in namen poučevanja. Zato smo želeli v diplomski nalogi raziskati poznavanje didaktičnih metod pri učiteljih razrednega pouka. Osredotočili smo se na didaktični metodi prikazovanja in demonstracije pri poučevanju likovne umetnosti. V teoretičnem delu smo opisali aktivnosti, ki potekajo pri pouku. Opredelili in opisali smo pojem pouka ter njegove poglavitne značilnosti. Predstavili smo učne metode, še posebej smo se osredotočili na učne metode pri pouku likovne umetnosti. V empiričnem delu smo s pomočjo anketnega vprašalnika pridobili podatke o poznavanju značilnosti didaktične metode prikazovanja in demonstracije – kot temeljni metodi pri pouku likovne umetnosti. Dobljene rezultate smo statistično obdelali in ugotovili, da je poznavanje omenjenih didaktičnih metod pri učiteljih razrednega pouka skromno. Rezultati raziskave so pokazali, da učitelji pomanjkljivo poznajo značilnosti učnih metod, da v večini ne uporabljajo ustreznih metod ob pravem delu učne ure, da ne uporabljajo reprodukcij pri likovni umetnosti, s čimer je povezana tudi raba metode prikazovanja. Izkazalo se je, da mlajši učitelji večkrat posegajo po reprodukcijah umetniških del.
Ključne besede: didaktične metode, metoda prikazovanja, metoda demonstracije, pouk likovne umetnosti
Objavljeno: 16.05.2014; Ogledov: 782; Prenosov: 103
.pdf Celotno besedilo (580,14 KB)

6.
Varovanje človekovih pravic in uporaba policijske sile - primer demonstracij : magistrsko delo
Dominik Kerec, 2014, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi je predstavljena problematika organiziranja in varovanja demonstracij. V uvodnem delu je predstavljena policija kot organizacija, sledi predstavitev in opis njenih temeljnih nalog, med katerimi je tudi pomembna naloga vzdrževanje javnega reda, ki jo v svojem 4. členu določa Zakon o nalogah in pooblastilih policije. V uvodnem delu je opisano delovanje Posebne policijske enote, saj je prav slednja tista, ki na demonstracijah zagotavlja javni red. Uvodni del je zaključen z opisom nalog, ki jih morajo policisti upoštevati pri zagotavljanju javnega reda. Osrednji del magistrske naloge se osredotoča na naloge in pooblastila organizatorja ter policije na demonstracijah, kjer so podrobno opisana pooblastila policije. Sledi kratka predstavitev področja prisilnih sredstev, ki jih lahko policija v skladu z zakonom pri svojih nalogah uporablja. Policija mora pri uporabi prisilnih sredstev spoštovati tudi temeljna načela, ki so opisana v nadaljevanju naloge. Osrednji del naloge je zaključen s pregledom zgodovine demonstracij na Slovenskem ter s podrobno analizo dogajanja na demonstracijah v letu 2012 po vseh večjih slovenskih mestih. V zadnjem delu magistrske naloge je opisana problematika spoštovanja človekovih pravic v policijskih postopkih, kar je v nadaljevanju še podrobneje razloženo s predstavitvijo mednarodnih in domačih pravnih virov. Poglavje je zaključeno z objavo celotnega intervjuja, ki je bil opravljen z vodjo Sektorja splošne policije, g. Alojzom Senčarjem. Vsebina intervjuja predstavlja popolni vpogled v pripravo policije na varovanje demonstracij, hkrati pa intervju predstavlja težave, s katerimi se policisti srečujejo v času demonstracij. V zaključku magistrske naloge so strnjene misli glede varovanja človekovih pravic in temeljnih svoboščin v policijskih postopkih. Slovenska policija je svoje delo ob varovanju množičnih demonstracij v letu 2012 opravila strokovno in profesionalno, kar je ugotovila tudi posebna delovna skupina, ki jo je imenoval generalni direktor policije.
Ključne besede: javni red in mir, kršitve, demonstracije, policija, policijsko delo, policijska pooblastila, prisilna sredstva, človekove pravice, magistrska dela
Objavljeno: 28.05.2014; Ogledov: 1095; Prenosov: 198
.pdf Celotno besedilo (766,68 KB)

7.
Mariborske vstaje - dva procesa
Vesna Lovrec, 2015, diplomsko delo

Opis: Leta 2012 se je v Mariboru zgodilo več protestnih shodov, od katerih sta se dva končala z resnejšimi nemiri v mestu in množičnimi aretacijami. Tako imenovani »mariborski vstaji« je sledilo burno javno odzivanje, kakor tudi intenzivni uradni in sodni postopki, nekateri nerešeni še skoraj tri leta kasneje. Predmet diplomske naloge je natančen kronološki pregled dogajanj na samih protestih, v postopkih pridržanj in priporov, v (pred)kazenskem postopku in sodnem procesu, ki nam očitno izpostavi številne anomalije v teh procesih. Ravnanje policije, tožilstva in sodstva je bilo v več primerih v teh procesih močno nenavadno in nenormalno. Ob tem pa se nam zastavlja tudi vprašanje, zakaj je prišlo do teh anomalij v procesih oziroma vprašanje, ali je prišlo do teh anomalij zato, ker je bil politično-ideološki vpliv na potek procesa tako močan, da je izkrivil formalni potek procesov in s tem razkril, da se je poleg procesa na sodišču prava pravzaprav odvijal tudi sočasni proces na sodišču politično-ideološkega prizorišča. Zato v nalogi obravnavamo tezo v dveh fazah, prvič, preverjamo veljavnost teze, da je bil celoten proces obravnave »mariborske vstaje« in »udeležencev protestov« močno nenavaden in nenormalen, in drugič, preverjamo verjetnost insinuacije, da je bil ta proces nenavaden in nenormalen zato, ker je bil politično-ideološko konotiran. Skozi obravnavo tematike pridemo do širšega spoznanja, da proces proti udeležencem mariborskih vstaj ni bil navadan proces, temveč proces z velikim P, Proces, ki je imel močno politično-ideološko in državotvorno vlogo, ter da so bile “mariborske vstaje” prva resna demokratična (pre)izkušnja naše mlade države, ki se je v zadevi izkazala za neveščo in neuko prakticiranja demokracije.
Ključne besede: demonstracije, protestni shodi, politični protesti, mariborske vstaje, sodni procesi, diplomske naloge
Objavljeno: 19.10.2015; Ogledov: 1181; Prenosov: 312
.pdf Celotno besedilo (561,60 KB)

8.
VLOGA METODIČNEGA RAVNANJA PRI MOTIVIRANJU UČENCEV ZA POUK ZGODOVINE V OSNOVNI ŠOLI
Alenka Lenna Bertoncelj, 2016, diplomsko delo

Opis: POVZETEK Diplomska naloga z naslovom Vloga metodičnega ravnanja pri motiviranju učencev za pouk zgodovine obravnava sodobne metodične pristope, ravnanja učitelja, s katerimi spodbuja interes oziroma motivacijo učencev za pouk zgodovine. Z ustreznimi sodobnimi strategijami oziroma metodičnim ravnanjem, z ustrezno didaktično komunikacijo, sodobnimi učnimi metodami pri učencih vzbudimo interes, povečamo motivacijo in jim približamo pouk zgodovine. S tem jih spodbudimo k sodelovanju in zanimanju za zgodovino ter poskušamo pri učencih utrditi spoznanja in znanja o zgodovini, ki bi se jih spominjali še leta po končanem šolanju. V diplomski nalogi so predstavljene sodobne učne metode, ki jih učitelj uporabi v svojem metodičnem ravnanju za motiviranje učencev za pouk zgodovine. Predstavljene so sodobne metode prikazovanja slikovnega in pisnega gradiva, metoda igranja vlog, metoda dela z internetom, videom, interaktivno tablo, metoda dela z računalniškimi programi in zgoščenkami kot tudi metoda dela na terenu (obisk arhiva, muzeja in ekskurzije). V nalogi so prikazani konkretni prikazi primerov uporabe metode dela s slikovnim in pisnim gradivom, metoda igranja vlog, uporaba računalnika in metoda dela v muzeju.
Ključne besede: metodično ravnanje, motivacija, medosebna komunikacija, medosebni odnosi, učne metode, metode prikazovanja in demonstracije, slikovno gradivo, pisno gradivo, internet, igra vlog, delo na terenu, muzej, arhiv, ekskurzije.
Objavljeno: 19.07.2016; Ogledov: 415; Prenosov: 59
.pdf Celotno besedilo (3,60 MB)

Iskanje izvedeno v 0.23 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici