1. Analiza procesa vodenja proizvodnje v podjetju S-Tekavc d.o.o. : diplomsko deloAnže Serdoner, 2023, diplomsko delo Opis: Problem več majhnih podjetij na Slovenskem trgu je zapostavljanje organizacije proizvodnje in strmenje samo k čim večjemu tehnološkemu napredku, kar pa velikokrat ne privede do željenih rezultatov.
V diplomski nalogi je predstavljen povzetek teorije vseh tem, katere sem v analizi podjetja S-Tekavc d. o. o. spremljal in nanje podal tudi predloge za izboljšave. Sledi kratka predstavitev analiziranega podjetja ter njihovega načina dela. V nadaljevanju sem podrobneje opisal svoje ugotovitve analize skladišč v podjetju, načinu vodenja proizvodnje, uporabi delovnih nalogov in spremnic ter vzdrževanju strojev in naprav. Za vse analizirane teme sem podal praktične predloge za izboljšave, katere bi podjetju pripomogle k boljši organiziranosti proizvodnje, večjemu izkoristku strojnega parka in posledično večjemu letnemu dobičku. Ključne besede: vodenje proizvodnje, delovni nalog, planiranje in optimiziranje proizvodnje, skladišče, načrt vzdrževanja, pretočni čas Objavljeno v DKUM: 09.10.2023; Ogledov: 502; Prenosov: 50
Celotno besedilo (4,26 MB) |
2. Sistem za upravljanje odnosov s strankami s tehnologijo .net : diplomsko deloMitja Gologranc, 2023, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi je predstavljena spletna aplikacija, ki obravnava tematiko upravljanja
odnosov s strankami, v nadaljevanju sistemi CRM (ang. Customer Relationship
Management System). Skozi nalogo bo poudarjena pomembnost in vpliv sistemov CRM
za učinkovito upravljanje poslovnih odnosov s strankami. Predstavljena bodo orodja
uporabljena pri izdelavi spletne aplikacije v tehnologiji .NET ter podrobneje opisani
postopki razvoja. Eden izmed pomembnejših postopkov razvoja je bila povezava spletne
aplikacije s spletnim računovodskim servisom Minimax. Namen diplomske naloge je
predstaviti in analizirati prednosti sistemov CRM ter prikazati praktično uporabo
aplikacije, izdelane za učinkovitejše upravljanje odnosov s strankami. Ključne besede: CRM, .NET, spletna aplikacija, Minimax, delovni nalog Objavljeno v DKUM: 21.09.2023; Ogledov: 481; Prenosov: 36
Celotno besedilo (3,18 MB) |
3. Analiza procesa vodenja proizvodnje v podjetju Rofram d.o.o. : diplomsko deloIva Živković, 2020, diplomsko delo Opis: V današnjem času, ko vsaka sekunda šteje, je za podjetje zelo pomembno in velik izziv kako obstati na trgu. Konkurenca je vedno večja, kupci vse bolj zahtevni, še posebej z zahtevami po znižanju cen izdelkov. Podjetje mora pri tem stalno »ohranjati ravnovesje« oziroma mora biti kolikor se da optimalno.
Namen moje naloge je bil, da na konkretnem primeru in z jasnim ciljem uporabim znanje, ki sem ga pridobila na fakuleti. Diplomska naloga se nanaša na zmanjševanje pretočnih časov naročil, vodenje zalog materiala ter razmeščanja delovnih nalogov za istega kupca pri zasedenih kapacitetah.
Za analizo vodenja zalog sem uporabljala metodo vodenja zalog materiala pri konstantni porabi, pri zmanjševanju pretočnih časov pa sem se usmerila na metodi »skrajšanje pretočnega časa z istočasnim izvajanjem operacij« ter »skrajšanje pretočnega časa s prekrivanjem operacij«. K razmeščanju delovnih nalogov sem pristopila s hervističnimi prednostnimi pravili.
Z izračunom in priloženimi postopki iz teorije ter s pomočjo mentorjev sem skušala podjetju pomagati v procesu izvajanja naročila. Ključne besede: vodenje proizvodnje, zaloge, pretočni časi, delovni nalog, optimizacija, razvrščanje Objavljeno v DKUM: 13.07.2020; Ogledov: 1303; Prenosov: 183
Celotno besedilo (1,73 MB) |
4. Pregled in primerjava tipov nalog v izbranih učbenikih in delovnih zvezkih za slovenski jezikKsenja Petrič, 2019, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu z naslovom Pregled in primerjava tipov nalog v izbranih učbenikih in delovnih zvezkih za slovenski jezik smo želeli predstaviti, pregledati, primerjati ter analizirati učbenika in delovne zvezke založbe Rokus Klett. Za pregled, primerjavo in analizo smo izbrali gradiva, ki jih uporabljajo v osnovni in tudi v srednji šoli ter so v posodobljeni izdaji, saj bomo na podlagi primerjave in analize teh gradiv laže ugotovili razlike in podobnosti pri zastopanosti tipov nalog ter različnih stopenj Bloomove taksonomije. Uporabili smo I. in II. del delovnega zvezka za 9. razred osnovne šole z naslovom Slovenščina za vsak dan 9, izdaja iz leta 2013, ter istoimenski učbenik, izdaja iz leta 2011. Za analizo delovnega zvezka za
3. letnik srednje šole smo uporabili delovni zvezek Na pragu besedila 3, izdaja iz leta 2011, in istoimenski učbenik, ki je bil izdan leta 2010.
V teoretičnem delu smo s pomočjo deskriptivne metode oblikovali teoretična izhodišča, pri katerih smo v veliki meri izhajali iz ugotovitev in spoznanj domačih ter tujih avtorjev strokovne literature.
V empiričnem delu smo s pomočjo komparativne metode med seboj primerjali delovne zvezke in učbenika. Pri analizi in primerjavi smo se še posebej posvetili tipom nalog, ki se pojavljajo v posameznih učbenikih in delovnih zvezkih. Z metodo klasifikacije smo naloge v delovnih zvezkih in učbenikih razvrstili glede na tip ter taksonomsko stopnjo. S pomočjo anketnega vprašalnika, za katerega smo uporabili kavzalno neeksperimentalno metodo, smo pridobili informacije učencev in dijakov o zahtevnosti posameznih tipov nalog ter jasnosti in natančnosti navodil.
S primerjavo in analizo glede na tip naloge in taksonomsko stopnjo smo ugotovili, da naloge v vseh pregledanih gradivih niso enakomerno zastopane, prav tako pa je analiza pokazala, da določeni tipi nalog prevladujejo. Tudi taksonomske stopnje niso enakomerno razporejene, saj glede na rezultate analize prevladujejo nižje taksonomske stopnje, kar je presenetljivo, sploh za analizirana gradiva, namenjena srednji šoli.
S pomočjo anketnega vprašalnika smo ugotovili, da se učencem navodila v delovnih zvezkih in učbenikih zdijo jasna, natančna ter nezavajajoča, saj se ponavljajo in vsebujejo primere reševanja. Tudi mnenja o zahtevnosti posameznih tipov nalog smo dobili s pomočjo anketnega vprašalnika, ki je pokazal, da so učencem in dijakom najtežje tvorbne naloge, pri katerih morajo samostojno sestaviti določen sestavek oziroma besedila, naloge urejanja ter naloge, ki jih rešujejo s pomočjo drugih virov. Učenci in dijaki so glede uporabe delovnih zvezkov ter učbenikov pri pouku slovenskega jezika odgovorili skladno, saj so vsi izbrali odgovor, da delovni zvezek in učbenik uporabljajo kar 2–3-krat na teden. Ključne besede: delovni zvezek, učbenik, tipi nalog, taksonomske stopnje, slovenski jezik, osnovna šola, srednja šola. Objavljeno v DKUM: 23.10.2019; Ogledov: 1481; Prenosov: 213
Celotno besedilo (1,49 MB) |
5. Tipologija nalog v učbeniških gradivih za jezikovni pouk slovenščine v zadnjem triletju osnovnih šolMaja Vran, 2018, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu Tipologija nalog v učbeniških gradivih za jezikovni pouk slovenščine v zadnjem triletju osnovnih šol smo se osredotočili na tipologijo nalog v treh delovnih zvezkih Mladinske knjige in treh delovnih zvezkih založbe Rokus Klett. Obravnavamo izbrane delovne zvezke Slovenščina 7, 8 in 9 ter delovne zvezke Slovenščina za vsak dan 7, 8 in 9.
V teoretičnem delu magistrskega dela smo pregledali teorijo učbeniškega gradiva, kjer smo predstavili klasifikacijo učbeniškega gradiva, učbenik kot učno sredstvo, didaktično oblikovanje učbenikov ter kakovost učbeniškega gradiva, kjer smo se posvetili predvsem strukturi gradiva. V empiričnem delu smo natančno prikazali zgradbo vseh izbranih delovnih zvezkov. Posvetili smo se vizualni podobi, zgradbi poglavij in ilustracijam. Nato smo pregledali in analizirali tipologijo nalog v določenem gradivu. Upoštevali smo tipologijo nalog Leona Zormana v delu Sestava testov znanja in njihova uporaba v šoli. Pri analizi nalog smo preučevali podobnosti in razlike med nalogami, težavnost nalog in število nalog v posameznem gradivu. Preučevali smo tudi operativne cilje učnega načrta za slovenščino in ugotavljali, kateri se pojavljajo v določenih gradivih. Analizirali smo tudi navodila, ki so podana pri vsaki nalogi. Pri analizi se je izkazalo, da se gradiva vizualno razlikujejo, prav tako se razlikuje zgradba posameznega delovnega zvezka. Ugotovili smo, da je tipologija nalog v gradivih podobna - več je nalog, kjer učenec/-ka sam napiše odgovor, in sicer tip kratkih odgovorov in tip dopolnjevanja. Težavnost nalog ni razvrščena od lažje k težji, ampak se naloge med seboj mešajo. V delovnih zvezkih se pojavlja različno število nalog, po navadi več nalog vsebuje izbrano gradivo Mladinske knjige. Navodila za reševanje nalog so ustrezna, vsebujejo dovolj podatkov in ne zavajajo. Naloge so ustrezno razvrščene tudi glede na učni načrt, saj lahko zasledimo operativne cilje, ki jih ta predpisuje pri določeni učni enoti. Ključne besede: učbeniško gradivo, tipologija nalog, delovni zvezek, učni načrt, ustrezna navodila Objavljeno v DKUM: 14.01.2019; Ogledov: 1287; Prenosov: 144
Celotno besedilo (2,67 MB) |
6. Mobilno elektronsko podpisovanje dokumentov: analiza primeraMonika Lep, 2018, diplomsko delo Opis: V poslovnem svetu v zadnjem desetletju prihaja do velikih sprememb. Podjetja se odločajo prehajati iz klasičnega poslovanja v elektronsko. Takšno poslovanje ima številne prednosti - nekatere smo tudi navedli v diplomskem projektu. Osredotočili smo se na elektronski podpis, ki predstavlja del v elektronskem poslovanju, v nekaterih primerih pa je lahko tudi ključen za procese, ki jih ima neko podjetje. V diplomskem projektu smo predstavili podrobnosti elektronskega podpisovanja in ponudnike takšnega podpisovanja. Sprva smo analizirali možnost uporabe mobilnih naprav za elektronsko podpisovanje dokumentov, nato smo z analizo procesov v izbranem podjetju TBS Team 24, poiskali/identificirali ustrezno fazo, kjer bi lahko vključili elektronski podpis. Med analizo izvedljivosti tovrstnega procesa ugotavljamo, da je bistvenega pomena, da se pogodbeniki/partnerji TBS Team 24 vključijo v preoblikovanje poslovnih procesov, saj le-ti predstavljajo pomembno vlogo pri delovanju podjetja TBS 24 Team. Ocenjujemo, da lahko sklicevanje na elektronsko podpisovanje prinese le omejene poslovne prednosti, saj hitrost tovrstnih procesov določajo tudi drugi nepovezani dejavniki. Ključne besede: elektronsko poslovanje, elektronski podpis, elektronski delovni nalog, avtomobilska asistenca Objavljeno v DKUM: 25.10.2018; Ogledov: 1175; Prenosov: 102
Celotno besedilo (1,50 MB) |
7. Pregled, primerjava in analiza delovnih zvezkov za pouk slovenskega jezika v srednjih šolahMaja Hadner, 2017, magistrsko delo Opis: V magistrskem delu Pregled, primerjava in analiza delovnih zvezkov za pouk slovenskega jezika v srednjih šolah smo želeli predstaviti, pregledati, primerjati in analizirati delovne zvezke Na pragu besedila in Besede, ki se v srednjih šolah pri pouku slovenskega jezika pogosto uporabljajo. Iz ugotovitev in rezultatov smo oblikovali predloge za izboljšanje, prenovo ali posodobitev posameznih delovnih zvezkov.
V teoretičnem delu magistrskega dela smo z deskriptivno metodo oblikovali teoretična izhodišča, izhajali smo iz spoznanj domačih in tujih avtorjev strokovne literature.
V empiričnem delu magistrskega dela smo s komparativno metodo primerjali posamezne delovne zvezke med seboj, naloge v posameznih delovnih zvezkih in naloge v delovnih zvezkih z nalogami izbranih maturitetnih izpitnih pol. Naloge v delovnih zvezkih in maturitetnih izpitnih polah smo glede na tip in taksonomsko stopnjo razvrščali z metodo klasifikacije. Preverili smo ujemanje nalog v delovnih zvezkih s pričakovanimi rezultati v učnem načrtu in cilji v katalogih znanj. Kavzalno neeksperimentalno metodo smo uporabili za pridobivanje informacij s pomočjo anketnega vprašalnika. Rezultate anketnih vprašalnikov smo razložili s frekvenčno distribucijo deskriptivne statistike.
S primerjavo delovnih zvezkov in razvrščanjem nalog glede na tip in taksonomsko stopnjo smo ugotovili, da naloge v posameznih delovnih zvezkih niso enakomerno porazdeljene po sklopih, prav tako naloge različnih tipov in taksonomskih stopenj niso enakomerno porazdeljene v delovnih zvezkih. To pomeni, da se nekaterim jezikoslovnim temam posveča ne le več časa, temveč tudi podrobnejša razlaga. S primerjavo nalog v delovnih zvezkih z nalogami izbranih maturitetnih izpitnih pol smo ugotovili, da so si naloge podobne, iz česar zaključujemo, da naloge v delovnih zvezkih predstavljajo ustrezno postopno pripravo na maturo. Potrdimo lahko tudi ujemanje nalog v delovnih zvezkih s pričakovanimi rezultati v učnem načrtu in cilji v katalogih znanj. Rezultati, pridobljeni z anketnimi vprašalniki, so pokazali, da se delovni zvezki pri pouku slovenskega jezika v srednjih šolah pogosto uporabljajo. Spoznali smo, da anketirani dijaki najraje rešujejo izbirni tip naloge, natančneje z enim pravilnim odgovorom, najmanj priljubljene pa so naloge s kratkim odgovorom, ki se v delovnih zvezkih najpogosteje uporabljajo. Ključne besede: Delovni zvezki, tipi nalog, taksonomske stopnje, slovenski jezik, maturitetne izpitne pole, srednja šola. Objavljeno v DKUM: 28.09.2017; Ogledov: 1545; Prenosov: 192
Celotno besedilo (2,18 MB) |
8. Nadgradnja sistema za vodenje proizvodnje v orodjarni podjetja Marovt d.o.o.David Vratuša, 2017, diplomsko delo Opis: V zaključnem delu je predstavljen primer nadgradnje informacijskega sistema za analizo proizvodnih procesov orodjarne v podjetju Marovt, d. o. o. Za uspešno delovanje orodjarne je treba zagotoviti ustrezno upravljanje dokumentacije in podatkov v povezavi z delovnimi operacijami, ki se izvajajo v strojnem parku orodjarne. V začetku diplomskega dela je predstavljeno podjetje. V nadaljevanju je prikazana tehnološka dokumentacija, ki se uporablja v orodjarni, in kako poteka izpis delovnega naloga z lastnim informacijskim sistemom za načrtovanje in vodenje proizvodnje. Za pridobitev vhodnih podatkov je bila izdelana obširna orodna analiza na najpogostejših delovnih akcijah orodjarne. Vse pridobljene informacije bodo uporabljene kot vhodni podatki za nastavitve samodejne orodne omare in nadgradnjo informacijskega sistema. Ključne besede: orodjarna, delovni nalog, obraba orodij, nadgradnja proizvodnih procesov Objavljeno v DKUM: 22.09.2017; Ogledov: 1584; Prenosov: 154
Celotno besedilo (2,18 MB) |
9. Analiza procesa vodenja proizvodnje v podjetju sems d.o.o.Saša Stojko, 2017, diplomsko delo Opis: V gospodarstvu se še vedno občuti kriza, zato je zelo pomembno, da podjetja na trgu ostanejo konkurenčna, ob tem pa dosegajo svoje temeljne proizvodne cilje. Receptov za doseganje teh ciljev je več, eden izmed glavnih pa je prav gotovo uspešno vodenje proizvodnje, ki predstavlja v podjetju temeljno funkcijo, okoli katere se nadalje odvijajo vse ostale aktivnosti. Prav zaradi tega razloga sem se odločila, da opravim analizo procesa vodenja v podjetju, v katerem sem zaposlena. Tako sem v prvem delu diplomske naloge predstavila teoretične osnove vodenja proizvodnje. Najprej je predstavljeno podjetje, nato so opisane še druge teme, kot sta priprava in nadzor proizvodnje. Nato sem se osredotočila na proces vodenja proizvodnje, pri čemer so podane bistvene stvari od prihoda naročila, do načrtovanja proizvodnega programa. Drugi del diplomskega dela zajema trenutno stanje v podjetju Sems d. o. o., kamor je vključen tudi program JobDISPO. Postopek je prikazan od predaje dokumentacije do izdelave končnega izdelka. S to nalogo bi želela podjetju prikazati metode, ki bi jih bilo možno vpeljati v podjetje in bi bile v pomoč pri proizvodnem procesu. Ključne besede: priprava proizvodnje, delovna dokumentacija, nadzor, terminsko planiranje, razvrščanje, delovni nalog, JobDISPO Objavljeno v DKUM: 12.09.2017; Ogledov: 1541; Prenosov: 276
Celotno besedilo (2,64 MB) |
10. Prenova planiranja in vodenja proizvodnje varjenja ogrodij avtomobilskih sedeževMarko Pečnik, 2016, diplomsko delo/naloga Opis: Diplomska naloga se osredotoča na problem planiranja in organizacijo procesa varjenja ogrodij avtomobilskih sedežev. Gre za uveljavitev procesa varjenja znotraj informacijskega sistema v podjetju, ki je baza za nadzor poslovanja celotnega podjejta. V uvodu je predstavljeno obravnavano podjetje in njegova organiziranost. V teoretičnem delu so prikazane osnove planiranja in vodenja proizvodnje. Posnetek obstoječega stanja in kritična analiza, nakažeta probleme planiranja in organiziranja v procesu varjenja ogrodij na področju razpoložljivosti vhodnih komponent in interne logistike z razpoložljivostjo transportnih vozičkov. Predlog prenove nudi rešitev z uvedbo modula planiranja in vodenja proizvodnje v procesu varjenja v informacijskem sistemu MFG/PRO in izboljšanjem odpreme varjenih ogrodij v proces JIT. Ključne besede: proces varjenja, planiranje proizvodnje, informacijski sistem MFG/PRO, delovni nalog, transportna etiketa. Objavljeno v DKUM: 23.11.2016; Ogledov: 1386; Prenosov: 90
Celotno besedilo (1,49 MB) |