| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 25
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza procesa vodenja proizvodnje v podjetju Rofram d.o.o.
Iva Živković, 2020, diplomsko delo

Opis: V današnjem času, ko vsaka sekunda šteje, je za podjetje zelo pomembno in velik izziv kako obstati na trgu. Konkurenca je vedno večja, kupci vse bolj zahtevni, še posebej z zahtevami po znižanju cen izdelkov. Podjetje mora pri tem stalno »ohranjati ravnovesje« oziroma mora biti kolikor se da optimalno. Namen moje naloge je bil, da na konkretnem primeru in z jasnim ciljem uporabim znanje, ki sem ga pridobila na fakuleti. Diplomska naloga se nanaša na zmanjševanje pretočnih časov naročil, vodenje zalog materiala ter razmeščanja delovnih nalogov za istega kupca pri zasedenih kapacitetah. Za analizo vodenja zalog sem uporabljala metodo vodenja zalog materiala pri konstantni porabi, pri zmanjševanju pretočnih časov pa sem se usmerila na metodi »skrajšanje pretočnega časa z istočasnim izvajanjem operacij« ter »skrajšanje pretočnega časa s prekrivanjem operacij«. K razmeščanju delovnih nalogov sem pristopila s hervističnimi prednostnimi pravili. Z izračunom in priloženimi postopki iz teorije ter s pomočjo mentorjev sem skušala podjetju pomagati v procesu izvajanja naročila.
Ključne besede: vodenje proizvodnje, zaloge, pretočni časi, delovni nalog, optimizacija, razvrščanje
Objavljeno: 13.07.2020; Ogledov: 292; Prenosov: 100
.pdf Celotno besedilo (1,73 MB)

2.
Pregled in primerjava tipov nalog v izbranih učbenikih in delovnih zvezkih za slovenski jezik
Ksenja Petrič, 2019, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu z naslovom Pregled in primerjava tipov nalog v izbranih učbenikih in delovnih zvezkih za slovenski jezik smo želeli predstaviti, pregledati, primerjati ter analizirati učbenika in delovne zvezke založbe Rokus Klett. Za pregled, primerjavo in analizo smo izbrali gradiva, ki jih uporabljajo v osnovni in tudi v srednji šoli ter so v posodobljeni izdaji, saj bomo na podlagi primerjave in analize teh gradiv laže ugotovili razlike in podobnosti pri zastopanosti tipov nalog ter različnih stopenj Bloomove taksonomije. Uporabili smo I. in II. del delovnega zvezka za 9. razred osnovne šole z naslovom Slovenščina za vsak dan 9, izdaja iz leta 2013, ter istoimenski učbenik, izdaja iz leta 2011. Za analizo delovnega zvezka za 3. letnik srednje šole smo uporabili delovni zvezek Na pragu besedila 3, izdaja iz leta 2011, in istoimenski učbenik, ki je bil izdan leta 2010. V teoretičnem delu smo s pomočjo deskriptivne metode oblikovali teoretična izhodišča, pri katerih smo v veliki meri izhajali iz ugotovitev in spoznanj domačih ter tujih avtorjev strokovne literature. V empiričnem delu smo s pomočjo komparativne metode med seboj primerjali delovne zvezke in učbenika. Pri analizi in primerjavi smo se še posebej posvetili tipom nalog, ki se pojavljajo v posameznih učbenikih in delovnih zvezkih. Z metodo klasifikacije smo naloge v delovnih zvezkih in učbenikih razvrstili glede na tip ter taksonomsko stopnjo. S pomočjo anketnega vprašalnika, za katerega smo uporabili kavzalno neeksperimentalno metodo, smo pridobili informacije učencev in dijakov o zahtevnosti posameznih tipov nalog ter jasnosti in natančnosti navodil. S primerjavo in analizo glede na tip naloge in taksonomsko stopnjo smo ugotovili, da naloge v vseh pregledanih gradivih niso enakomerno zastopane, prav tako pa je analiza pokazala, da določeni tipi nalog prevladujejo. Tudi taksonomske stopnje niso enakomerno razporejene, saj glede na rezultate analize prevladujejo nižje taksonomske stopnje, kar je presenetljivo, sploh za analizirana gradiva, namenjena srednji šoli. S pomočjo anketnega vprašalnika smo ugotovili, da se učencem navodila v delovnih zvezkih in učbenikih zdijo jasna, natančna ter nezavajajoča, saj se ponavljajo in vsebujejo primere reševanja. Tudi mnenja o zahtevnosti posameznih tipov nalog smo dobili s pomočjo anketnega vprašalnika, ki je pokazal, da so učencem in dijakom najtežje tvorbne naloge, pri katerih morajo samostojno sestaviti določen sestavek oziroma besedila, naloge urejanja ter naloge, ki jih rešujejo s pomočjo drugih virov. Učenci in dijaki so glede uporabe delovnih zvezkov ter učbenikov pri pouku slovenskega jezika odgovorili skladno, saj so vsi izbrali odgovor, da delovni zvezek in učbenik uporabljajo kar 2–3-krat na teden.
Ključne besede: delovni zvezek, učbenik, tipi nalog, taksonomske stopnje, slovenski jezik, osnovna šola, srednja šola.
Objavljeno: 23.10.2019; Ogledov: 442; Prenosov: 91
.pdf Celotno besedilo (1,49 MB)

3.
Tipologija nalog v učbeniških gradivih za jezikovni pouk slovenščine v zadnjem triletju osnovnih šol
Maja Vran, 2018, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu Tipologija nalog v učbeniških gradivih za jezikovni pouk slovenščine v zadnjem triletju osnovnih šol smo se osredotočili na tipologijo nalog v treh delovnih zvezkih Mladinske knjige in treh delovnih zvezkih založbe Rokus Klett. Obravnavamo izbrane delovne zvezke Slovenščina 7, 8 in 9 ter delovne zvezke Slovenščina za vsak dan 7, 8 in 9. V teoretičnem delu magistrskega dela smo pregledali teorijo učbeniškega gradiva, kjer smo predstavili klasifikacijo učbeniškega gradiva, učbenik kot učno sredstvo, didaktično oblikovanje učbenikov ter kakovost učbeniškega gradiva, kjer smo se posvetili predvsem strukturi gradiva. V empiričnem delu smo natančno prikazali zgradbo vseh izbranih delovnih zvezkov. Posvetili smo se vizualni podobi, zgradbi poglavij in ilustracijam. Nato smo pregledali in analizirali tipologijo nalog v določenem gradivu. Upoštevali smo tipologijo nalog Leona Zormana v delu Sestava testov znanja in njihova uporaba v šoli. Pri analizi nalog smo preučevali podobnosti in razlike med nalogami, težavnost nalog in število nalog v posameznem gradivu. Preučevali smo tudi operativne cilje učnega načrta za slovenščino in ugotavljali, kateri se pojavljajo v določenih gradivih. Analizirali smo tudi navodila, ki so podana pri vsaki nalogi. Pri analizi se je izkazalo, da se gradiva vizualno razlikujejo, prav tako se razlikuje zgradba posameznega delovnega zvezka. Ugotovili smo, da je tipologija nalog v gradivih podobna - več je nalog, kjer učenec/-ka sam napiše odgovor, in sicer tip kratkih odgovorov in tip dopolnjevanja. Težavnost nalog ni razvrščena od lažje k težji, ampak se naloge med seboj mešajo. V delovnih zvezkih se pojavlja različno število nalog, po navadi več nalog vsebuje izbrano gradivo Mladinske knjige. Navodila za reševanje nalog so ustrezna, vsebujejo dovolj podatkov in ne zavajajo. Naloge so ustrezno razvrščene tudi glede na učni načrt, saj lahko zasledimo operativne cilje, ki jih ta predpisuje pri določeni učni enoti.
Ključne besede: učbeniško gradivo, tipologija nalog, delovni zvezek, učni načrt, ustrezna navodila
Objavljeno: 14.01.2019; Ogledov: 474; Prenosov: 71
.pdf Celotno besedilo (2,67 MB)

4.
Mobilno elektronsko podpisovanje dokumentov: analiza primera
Monika Lep, 2018, diplomsko delo

Opis: V poslovnem svetu v zadnjem desetletju prihaja do velikih sprememb. Podjetja se odločajo prehajati iz klasičnega poslovanja v elektronsko. Takšno poslovanje ima številne prednosti - nekatere smo tudi navedli v diplomskem projektu. Osredotočili smo se na elektronski podpis, ki predstavlja del v elektronskem poslovanju, v nekaterih primerih pa je lahko tudi ključen za procese, ki jih ima neko podjetje. V diplomskem projektu smo predstavili podrobnosti elektronskega podpisovanja in ponudnike takšnega podpisovanja. Sprva smo analizirali možnost uporabe mobilnih naprav za elektronsko podpisovanje dokumentov, nato smo z analizo procesov v izbranem podjetju TBS Team 24, poiskali/identificirali ustrezno fazo, kjer bi lahko vključili elektronski podpis. Med analizo izvedljivosti tovrstnega procesa ugotavljamo, da je bistvenega pomena, da se pogodbeniki/partnerji TBS Team 24 vključijo v preoblikovanje poslovnih procesov, saj le-ti predstavljajo pomembno vlogo pri delovanju podjetja TBS 24 Team. Ocenjujemo, da lahko sklicevanje na elektronsko podpisovanje prinese le omejene poslovne prednosti, saj hitrost tovrstnih procesov določajo tudi drugi nepovezani dejavniki.
Ključne besede: elektronsko poslovanje, elektronski podpis, elektronski delovni nalog, avtomobilska asistenca
Objavljeno: 25.10.2018; Ogledov: 402; Prenosov: 65
.pdf Celotno besedilo (1,50 MB)

5.
Pregled, primerjava in analiza delovnih zvezkov za pouk slovenskega jezika v srednjih šolah
Maja Hadner, 2017, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu Pregled, primerjava in analiza delovnih zvezkov za pouk slovenskega jezika v srednjih šolah smo želeli predstaviti, pregledati, primerjati in analizirati delovne zvezke Na pragu besedila in Besede, ki se v srednjih šolah pri pouku slovenskega jezika pogosto uporabljajo. Iz ugotovitev in rezultatov smo oblikovali predloge za izboljšanje, prenovo ali posodobitev posameznih delovnih zvezkov. V teoretičnem delu magistrskega dela smo z deskriptivno metodo oblikovali teoretična izhodišča, izhajali smo iz spoznanj domačih in tujih avtorjev strokovne literature. V empiričnem delu magistrskega dela smo s komparativno metodo primerjali posamezne delovne zvezke med seboj, naloge v posameznih delovnih zvezkih in naloge v delovnih zvezkih z nalogami izbranih maturitetnih izpitnih pol. Naloge v delovnih zvezkih in maturitetnih izpitnih polah smo glede na tip in taksonomsko stopnjo razvrščali z metodo klasifikacije. Preverili smo ujemanje nalog v delovnih zvezkih s pričakovanimi rezultati v učnem načrtu in cilji v katalogih znanj. Kavzalno neeksperimentalno metodo smo uporabili za pridobivanje informacij s pomočjo anketnega vprašalnika. Rezultate anketnih vprašalnikov smo razložili s frekvenčno distribucijo deskriptivne statistike. S primerjavo delovnih zvezkov in razvrščanjem nalog glede na tip in taksonomsko stopnjo smo ugotovili, da naloge v posameznih delovnih zvezkih niso enakomerno porazdeljene po sklopih, prav tako naloge različnih tipov in taksonomskih stopenj niso enakomerno porazdeljene v delovnih zvezkih. To pomeni, da se nekaterim jezikoslovnim temam posveča ne le več časa, temveč tudi podrobnejša razlaga. S primerjavo nalog v delovnih zvezkih z nalogami izbranih maturitetnih izpitnih pol smo ugotovili, da so si naloge podobne, iz česar zaključujemo, da naloge v delovnih zvezkih predstavljajo ustrezno postopno pripravo na maturo. Potrdimo lahko tudi ujemanje nalog v delovnih zvezkih s pričakovanimi rezultati v učnem načrtu in cilji v katalogih znanj. Rezultati, pridobljeni z anketnimi vprašalniki, so pokazali, da se delovni zvezki pri pouku slovenskega jezika v srednjih šolah pogosto uporabljajo. Spoznali smo, da anketirani dijaki najraje rešujejo izbirni tip naloge, natančneje z enim pravilnim odgovorom, najmanj priljubljene pa so naloge s kratkim odgovorom, ki se v delovnih zvezkih najpogosteje uporabljajo.
Ključne besede: Delovni zvezki, tipi nalog, taksonomske stopnje, slovenski jezik, maturitetne izpitne pole, srednja šola.
Objavljeno: 28.09.2017; Ogledov: 852; Prenosov: 143
.pdf Celotno besedilo (2,18 MB)

6.
Nadgradnja sistema za vodenje proizvodnje v orodjarni podjetja Marovt d.o.o.
David Vratuša, 2017, diplomsko delo

Opis: V zaključnem delu je predstavljen primer nadgradnje informacijskega sistema za analizo proizvodnih procesov orodjarne v podjetju Marovt, d. o. o. Za uspešno delovanje orodjarne je treba zagotoviti ustrezno upravljanje dokumentacije in podatkov v povezavi z delovnimi operacijami, ki se izvajajo v strojnem parku orodjarne. V začetku diplomskega dela je predstavljeno podjetje. V nadaljevanju je prikazana tehnološka dokumentacija, ki se uporablja v orodjarni, in kako poteka izpis delovnega naloga z lastnim informacijskim sistemom za načrtovanje in vodenje proizvodnje. Za pridobitev vhodnih podatkov je bila izdelana obširna orodna analiza na najpogostejših delovnih akcijah orodjarne. Vse pridobljene informacije bodo uporabljene kot vhodni podatki za nastavitve samodejne orodne omare in nadgradnjo informacijskega sistema.
Ključne besede: orodjarna, delovni nalog, obraba orodij, nadgradnja proizvodnih procesov
Objavljeno: 22.09.2017; Ogledov: 667; Prenosov: 99
.pdf Celotno besedilo (2,18 MB)

7.
Analiza procesa vodenja proizvodnje v podjetju sems d.o.o.
Saša Stojko, 2017, diplomsko delo

Opis: V gospodarstvu se še vedno občuti kriza, zato je zelo pomembno, da podjetja na trgu ostanejo konkurenčna, ob tem pa dosegajo svoje temeljne proizvodne cilje. Receptov za doseganje teh ciljev je več, eden izmed glavnih pa je prav gotovo uspešno vodenje proizvodnje, ki predstavlja v podjetju temeljno funkcijo, okoli katere se nadalje odvijajo vse ostale aktivnosti. Prav zaradi tega razloga sem se odločila, da opravim analizo procesa vodenja v podjetju, v katerem sem zaposlena. Tako sem v prvem delu diplomske naloge predstavila teoretične osnove vodenja proizvodnje. Najprej je predstavljeno podjetje, nato so opisane še druge teme, kot sta priprava in nadzor proizvodnje. Nato sem se osredotočila na proces vodenja proizvodnje, pri čemer so podane bistvene stvari od prihoda naročila, do načrtovanja proizvodnega programa. Drugi del diplomskega dela zajema trenutno stanje v podjetju Sems d. o. o., kamor je vključen tudi program JobDISPO. Postopek je prikazan od predaje dokumentacije do izdelave končnega izdelka. S to nalogo bi želela podjetju prikazati metode, ki bi jih bilo možno vpeljati v podjetje in bi bile v pomoč pri proizvodnem procesu.
Ključne besede: priprava proizvodnje, delovna dokumentacija, nadzor, terminsko planiranje, razvrščanje, delovni nalog, JobDISPO
Objavljeno: 12.09.2017; Ogledov: 717; Prenosov: 113
.pdf Celotno besedilo (2,64 MB)

8.
Prenova planiranja in vodenja proizvodnje varjenja ogrodij avtomobilskih sedežev
Marko Pečnik, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Diplomska naloga se osredotoča na problem planiranja in organizacijo procesa varjenja ogrodij avtomobilskih sedežev. Gre za uveljavitev procesa varjenja znotraj informacijskega sistema v podjetju, ki je baza za nadzor poslovanja celotnega podjejta. V uvodu je predstavljeno obravnavano podjetje in njegova organiziranost. V teoretičnem delu so prikazane osnove planiranja in vodenja proizvodnje. Posnetek obstoječega stanja in kritična analiza, nakažeta probleme planiranja in organiziranja v procesu varjenja ogrodij na področju razpoložljivosti vhodnih komponent in interne logistike z razpoložljivostjo transportnih vozičkov. Predlog prenove nudi rešitev z uvedbo modula planiranja in vodenja proizvodnje v procesu varjenja v informacijskem sistemu MFG/PRO in izboljšanjem odpreme varjenih ogrodij v proces JIT.
Ključne besede: proces varjenja, planiranje proizvodnje, informacijski sistem MFG/PRO, delovni nalog, transportna etiketa.
Objavljeno: 23.11.2016; Ogledov: 668; Prenosov: 40
.pdf Celotno besedilo (1,49 MB)

9.
Prototipna rešitev za informatizacijo vzdrževanja v podjetju Odeja d.o.o.
Dejan Bradeško, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Diplomska naloga opisuje reševanje problema informatizacije vzdrževanja z razvojem prototipne aplikacije v programskem okolju Microsoft Access 2016. V uvodnem delu avtor predstavi okolje izhodiščnega problema, ki se nahaja v podjetju v katerem je zaposlen. Teoretična osnova v prvem delu opisuje organiziranost funkcije vzdrževanja, v katerem so predstavljeni predmeti in načini vzdrževanja. Drugi del pa predstavlja proces izbire, modeliranje in implementacije, podporo obvladovanju virov in stroškov ter integracije informacijskih sistemov za vzdrževanje. V praktičnem delu naloge avtor najprej oriše trenutno stanje informatizacije vzdrževanja in analizo problemskega stanja, v nadaljevanju pa razvoj in delovanje prototipne aplikacije Vzdrževalko. V zaključku so predstavljeni pogoji za uvedbo in možnosti nadaljnjega razvoja informacijskega sistema za vzdrževanje.
Ključne besede: informatizacija, vzdrževanje, Access, delovni nalog
Objavljeno: 05.10.2016; Ogledov: 589; Prenosov: 49
.pdf Celotno besedilo (2,00 MB)

10.
UVEDBA INFORMACIJSKE PODPORE PROCESU VZDRŽEVANJA V PEKARNI SPAR, SPAR SLOVENIJA D.O.O.
Danijel Logar, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: V današnjem globalnem svetu je boj za tržni delež in končno zadovoljstvo kupca zelo zaostren. Za podjetja je ključno, da stalno izboljšujejo vse svoje poslovne procese, da lahko preživijo v tem dinamičnem in tekmovalnem poslovnem okolju, ki ne dopušča napak. Namen diplomskega dela je prenoviti, optimizirati in izboljšati procese vzdrževanja ter jih podpreti z uvedbo ustrezne računalniško informacijske rešitve. V skladu s tem diplomsko delo obravnava implementacijo programskega modula Vzdrževanje strojev in naprav. Ta modul je sestavni del CSB Systema, ki se že uporablja v podjetju Spar Slovenija, d.o.o. Diplomsko delo vključuje študijo primera, ki je bila izvedena v zgoraj omenjenem podjetju. Teoretični del diplomskega dela vključuje pregled literature, s pomočjo katere bomo lažje razumeli problematiko. V praktičnem delu diplomskega dela pa so prikazane ugotovitve in možnosti računalniško podprtega upravljanja in vodenja procesov vzdrževanja. Tekom uvajanja računalniške podpore upravljanja in vodenja procesov vzdrževanja smo uredili vso potrebno dokumentacijo, povezano z različnimi pristopi k vzdrževanju, hkrati pa tudi dokumentacijo, ki je ključna za določanje intervalov vzdrževanja. Nato smo analizirali in zabeležili trenutno stanje strojev in naprav ter vse podatke vnesli v informacijski sistem za vzdrževanje. Učinkovito zastavljena informacijska podpora mora nuditi vse potrebne informacije, ki jih potrebujejo vzdrževalci pri svojem delu. Informacijska podpora nam prav tako optimizira in zmanjša stroške. Na podlagi rezultatov te študije je mogoče dobiti številna priporočila o tem, kako začeti pot proti računalniškim sistemom za upravljanje vzdrževanja.
Ključne besede: vzdrževanje strojev in naprav, informacijsko komunikacijska podpora vzdrževanja, implementacija, delovni nalog, evidenca okvar, CMMS/EAM
Objavljeno: 30.05.2016; Ogledov: 735; Prenosov: 113
.pdf Celotno besedilo (2,74 MB)

Iskanje izvedeno v 0.29 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici