SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 8 / 8
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
ZAPOSLOVANJE TUJCEV V REPUBLIKI SLOVENIJI IN REPUBLIKI HRVAŠKI
Emanuela Borse, 2009, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je primerjava med slovenskim in hrvaškim pravnim sistemom, kar se tiče zaposlovanja tujcev. Slovenija je članica EU in zanjo velja načelo prostega gibanja oseb. V Sloveniji poznamo dva načina zaposlovanja tujcev in sicer za delavce, ki prihajajo iz držav članic EU ter za delavce, ki so državljani tretjih držav. Republika Hrvaška pa še ni članica EU, zato ima enoten način zaposlovanja, ki velja za vse tujce ne glede iz katere države prihajajo. Ta institut sem izbrala zato, ker je zelo pomemben tako za delavca, kot tudi za delodajalca in pa tudi zato, ker imajo migracije dandanes zelo velik pomen. Delavci so v današnjem času pripravljeni menjati ekonomski prostor zaradi stroškov življenja in pričakovanih dohodkov. Večinoma se selijo iz manj razvitih v razvitejše predele sveta. Delodajalci pa imajo možnost za pridobivanje novih delavcev zlasti v deficitarnih poklicih.
Ključne besede: zaposlovanje tujcev, delovna dovoljenja, prost pretok delavcev
Objavljeno: 15.12.2009; Ogledov: 2205; Prenosov: 294
.pdf Celotno besedilo (428,83 KB)

3.
ZAPOSLOVANJE TUJCEV V REPUBLIKI SLOVENIJI V DEJAVNOSTI GOSTINSTVA
Natalija Madronič, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava problematiko zaposlovanja kadrov v dejavnosti gostinstva. Za obdobje od leta 2000 do 2008 smo predstavili ključne kazalce. Ugotovili smo pomemben porast v dejavnosti gostinstva, a hkrati številne probleme.
Ključne besede: Dejavnost gostinstvo, deficit gostinskega kadra, zaposlovanje tujcev, delovna dovoljenja, aktivno prebivalstvo, brezposelnost.
Objavljeno: 13.09.2010; Ogledov: 1242; Prenosov: 104
.pdf Celotno besedilo (480,38 KB)

4.
ZAPOSLOVANJE TUJE DELOVNE SILE V SLOVENIJI
Valerija Tratnjek, 2010, diplomsko delo

Opis: Zaposlovanje tujcev v Sloveniji poteka s pridobljenim delovnim dovoljenjem, ki se izda za točno določen čas in pri točno določenem delodajalcu. Delovno dovoljenje se lahko samo izjemoma nadomesti z drugim dokumentom. Za zaposlitev v Evropski uniji praviloma ne potrebujemo delovnih dovoljenj, saj je temeljna svoboščina, ki jo omogoča Evropska unija prosti pretok ljudi. Obvezna je le prijava delavca, ki pa jo opravi delodajalec. Drugače velja v tistih državah, ki izrecno zahtevajo izdajo delovnih dovoljenj. Poznamo tri vrste delovnih dovoljenj, in sicer: dovoljenje za zaposlitev, dovoljenje za delo in osebno delovno dovoljenje. Dovoljenje za zaposlitev in dovoljenje za delo se izdata na vlogo delodajalca, medtem ko se osebno delovno dovoljenje praviloma izda na vlogo tujca. Veliko vlogo pri izdaji delovnega dovoljenja pa ima trenutno stanje na trgu delovne sile. Z oblikovanjem kvotnega sistema, v novem ZZDT je država omejila izdajo števila delovnih dovoljenj in s tem omejila množično prevzemanje dela, ki je primarno namenjeno domačemu prebivalstvu. Šele, ko za razpisano delovno mesto ni primernega domačega kadra, zaprosi za zaposlitev tujca. Na slovenskem trgu dela, se največ zaposlujejo moški tujci iz Bosne in Hercegovine, stari med 30 in 40 let in s I. oziroma s IV. stopnjo izobrazbe. Največ tujcev je zaposlenih v gradbeništvu v okolici Ljubljane.
Ključne besede: zaposlovanje tujcev, delovna dovoljenja, zakoni in določila, kvote, imigracijska politika, tujci iz tretjih držav, tujci iz držav Evropske unije
Objavljeno: 02.09.2010; Ogledov: 1659; Prenosov: 260
.pdf Celotno besedilo (709,98 KB)

5.
ZAPOSLOVANJE TUJCEV V PODJETJU VALDIVIA, D.O.O.
Katja Vrbančič, 2010, diplomsko delo

Opis: Zaposleni so ključni dejavnik vsakega uspešnega podjetja. Dokler podjetje lahko zaposluje nove kadre se ne pojavljajo večje težave. Te se pojavijo, ko podjetje želi zaposliti, pa za to na domačem trgu delovne sile, ne najde ustreznih kadrov. Tukaj se pojavi vprašanje ali zaposliti tujca ali ne. Tako bodoči zaposleni, kot podjetje, ki išče bodoče kandidate za zasedo delovnega mesta imajo različna pričakovanja in želje, ki jih je potrebno pred pričetkom zaposlitve uskladiti. Kajti načrtovanje in izbira ustreznega kandidata je za podjetje zelo pomembna. Najprej potekajo dejavnosti za iskanje kandidatov v notranjem in zunanjem okolja podjetja. Šele, ko sta ti dve možnosti izčrpani se odločimo za zaposlitev tujca. Zakon ne dopušča vsakemu podjetju, da bi zaposlilo tujca. Omejitve in pogoji so točno določeni in se jim ni mogoče izogniti. Zakonodaja se v času gospodarske krize še zaostruje. Vendar v Sloveniji še vedno obstajajo poklici, ki predstavljajo deficitaren kader in Zavod za zaposlovanje dopušča, da se ta delovna mesta zapolnijo s tujci. Eden od ukrepov za zmanjšanje pritoka tuje delovne sile je tudi centralizacija izdaje delovnih dovoljenj, ki poteka samo v centralni službi Zavoda za zaposlovanje. Dovoljenja na podlagi katerih lahko tujec dela pri nas se razlikujejo glede na dolžino trajanja dela. Najpogosteje se izdaja dovoljenje za namen zaposlitve, ki je v lasti delodajalca in se po preteku dveh let nadgradi v osebno delovno dovoljenje, ki preide v last delavca tujca. Za dejansko delo v Sloveniji pa morajo biti izpolnjeni tudi drugi pogoji kot so: dovoljenje za prebivanje, prijava v invalidsko in socialno zavarovanje, sklenjena pogodba o zaposlitvi.
Ključne besede: Zaposlovanje, kadrovanje, pridobivanje delavcev, izbiranje, zakonodaja, tuji delavci, delovna dovoljenja, pomanjkanje kadra.
Objavljeno: 22.09.2010; Ogledov: 1864; Prenosov: 141
.pdf Celotno besedilo (370,76 KB)

6.
Spremembe in novosti pri zaposlovanju in delu tujcev v Republiki Sloveniji : diplomsko delo
Blanka Gotlib Kerin, 2010, diplomsko delo

Opis: Imigracije v Evropsko unijo in s tem v Slovenijo že desetletja predstavljajo velik politični problem, kajti potrebe po tuji delovni sili, ki iz leta v leto rastejo, spremlja močno družbeno nasprotovanje temu pojavu. Gospodarske razlike med razvitimi državami in državami v razvoju ter demografske spremembe namreč povzročajo naraščanje migracij. V sodobnem svetu problem reguliranja migracij postaja vedno bolj pereč, predvsem pa globalen, zato je naloga razvitejših držav oblikovanje učinkovitih migracijskih politik. Republika Slovenija s sprejetjem ustreznih zakonov ter Resolucije o migracijski politiki pravno regulira zaposlovanje in delo tujcev. V Sloveniji poznamo dva načina zaposlovanja tujcev, in sicer za delavce, ki prihajajo iz držav članic Evropske unije, ter za delavce, ki so državljani »tretjih« držav. Zaradi obsežnosti tematike in omejenega obsega diplomskega dela se omejujem predvsem na novosti in spremembe zaposlovanja delavcev »tretjih« držav.
Ključne besede: migranti, migracijska politika, Zakon o zaposlovanju in delu tujcev, delovna dovoljenja, delovna dovoljenja, vizum
Objavljeno: 03.09.2010; Ogledov: 1802; Prenosov: 198
.pdf Celotno besedilo (3,58 MB)

7.
ZAPOSLOVANJE TUJCEV V PODJETJU REGIUS D.O.O.
Andreja Ferčec, 2011, diplomsko delo

Opis: Temeljni problem v današnjem času je povpraševanje po določenih kadrih, med katerimi bi še posebej izpostavila poklic varilca in ključavničarja. Ugotavljamo, da se vse manj otrok odloča za ta dva poklica in zato moramo iskati kader v drugih državah, kar je prioriteta podjetja Regius d.o.o., za katerega je značilno, da delavcem iz tujine priskrbimo vso potrebno dokumentacijo, nato jih zaposlimo. Kot naslednja možnost, ki se je poslužuje podjetje, je posredovanje teh delavcev drugim podjetjem. Težava, ki se pojavlja pri tem procesu iskanja in zaposlovanja delavcev je v tem, da so postopki za pridobitev delovnega dovoljenja dolgotrajni in zahtevajo preveč dokumentacije. Ugotavljamo, da bi z uvedbo elektronskega povezovanja podatkov skrajšali čas za pridobitev delovnih dovoljenj, zmanjšali pa bi se tudi ostali stroški, ki pri tem nastanejo.
Ključne besede: zaposlovanje tujcev, delovna dovoljenja, dovoljenje za prebivanje, Regius d.o.o.
Objavljeno: 06.09.2011; Ogledov: 2744; Prenosov: 101
.pdf Celotno besedilo (775,45 KB)

8.
PRAVNA UREDITEV ZAPOSLOVANJA TUJCEV V REPUBLIKI SLOVENIJI
Igor Kruder, 2011, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo sem razdelil na sedem poglavij, če odštejem uvod in zaključek, vsako od njih pa je razdeljeno na podpoglavja. Prvo poglavje tako zajema pravne institute, s katerimi je urejeno zaposlovanje in delo tujcev v Republiki Sloveniji, v podpoglavjih pa so predstavljene Ustavne določbe tega področja, enako pa tudi določbe ZZDT in Zakona o tujcih. Drugo poglavje zajema mednarodne institute, ki urejajo zaposlovanje in delo tujcev. Najpomembnejši zame so bili MOD, nekatere njene konvencije, OZN ter Svet Evrope. Tretje, četrto in peto poglavje predstavlja bistvo te diplomske naloge; v tretjem opisujem vsa tri delovna dovoljenja, vključen je tabelni prikaz, ki prikazuje bistvene značilnosti in razlike med delovnimi dovoljenji. Četrto poglavje zajema celoten postopek pridobivanja posameznega delovnega dovoljenja. V petem poglavju sem predstavil kvote oziroma kvotni sistem v Republiki Sloveniji. Šesto poglavje sem posvetil kršitvam delovne zakonodaje na področju zaposlovanja in dela tujcev v Republiki Sloveniji. V zadnje poglavje zajema primerjavo s Republiko Hrvaško, Republiko Avstrijo in Zvezno Republiko Nemčijo.
Ključne besede: zaposlovanje tujcev, delovno pravo, delovna dovoljenja, socialna varnost, MOD
Objavljeno: 27.07.2011; Ogledov: 2029; Prenosov: 209
.pdf Celotno besedilo (348,80 KB)

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici