| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 41
Na začetekNa prejšnjo stran12345Na naslednjo stranNa konec
1.
VZGOJA ZA TRAJNOSTNI RAZVOJ V VRTCU TEZNO MARIBOR
Mateja Kovačec, 2009, diplomsko delo

Opis: Vzgoja za trajnostni razvoj se v današnjem modernem svetu pojavlja na vseh področjih življenja. Če želimo ohraniti naš planet tudi za prihodnje generacije, bomo morali korenito spremeniti način svojega življenja. Gospodarstvo mora postati okolju in človeku bolj prijazno, zavedati sem moramo pomena okolja in skrbeti za njegovo ohranjanje, skrbeti moramo tudi za medsebojne odnose. Začeti moramo živeti bolj premišljeno in v majhnih danosti, ki nam jih ponuja narava, znova najti svoj srečo. In prav predšolski otroci so tisti, ki jih bomo najlažje naučili novega, trajnostnega načina življenja, saj so po svoji naravni danosti najbolj dojemljivi za spremembe. Oni so tudi tisti, ki bodo v prihodnosti skrbeli za naš planet. Zato je potrebno vključiti vzgojo za trajnostni razvoj v vsakodnevno življenje v vrtcih in tudi v nadaljnje šolanje in izobraževanje. V teoretičnem delu diplomske naloge so predstavljena teoretična izhodišča o vzgoji za trajnostni razvoj na splošno ter o pomenu njenega vključevanja v predšolske institucije. Predstavljena sta tudi dva programa, v katera je vključen Vrtec Tezno, ki zadovoljujeta cilje vzgoje za trajnostni razvoj. Podrobneje pa so opisane tudi nekatere aktivnosti strokovnih delavk Vrtca Tezno, ki so jih izvedle skupaj z otroki v svojih oddelkih in vključujejo vzgojo za trajnostni razvoj. V empiričnem delu pa so predstavljeni rezultati raziskave, ki je bila izvedena med strokovnimi delavkami Vrtca Tezno, o njihovem razumevanju in vključevanju vzgoje za trajnostni razvoj v vzgojno delo v vrtcu.
Ključne besede: vzgoja za trajnostni razvoj, predšolski otrok, vzgojitelj, projektno delo, Vrtec Tezno
Objavljeno: 06.05.2009; Ogledov: 2959; Prenosov: 465
.pdf Celotno besedilo (5,41 MB)

2.
DELO OTROK, MLAJŠIH OD 15 LET, VAJENCEV, DIJAKOV IN ŠTUDENTOV
Igor Weindorfer, 2009, diplomsko delo

Opis: Ker ni veliko predpisov, ki bi tematiko neposredno urejali, v praksi pa se pogosto pojavlja, sem se odločil, da bom v svojem diplomskem delu čim bolje predstavil, kako je delo otrok, mlajših od 15 let, vajencev, dijakov in študentov urejeno, s kakšnimi težavami se srečujejo in kakšna naj bi bila ureditev v prihodnje. Cilj diplomske naloge je predvsem ta, da ugotovim, kako »učinkovita« je zakonodaja pri varstvu dela otrok, mlajših od 15 let in ali se v Sloveniji takšna oblika dela nezakonito pojavlja.
Ključne besede: delo otrok, delo mladih, delo vajencev, delo dijakov, začasno ali občasno delo dijakov in študentov, diplomska naloga, diplomsko delo, delovno pravo
Objavljeno: 14.12.2009; Ogledov: 2532; Prenosov: 244
.pdf Celotno besedilo (396,42 KB)

3.
ZDRAVSTVENOVZGOJNO DELO MEDICINSKE SESTRE PRI OTROCIH S PRIMARNO NOČNO ENUREZO
Irena Vinter, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo opisuje primarno nočno enurezo pri otrocih starejših od pet let in pomen zdravstvenovzgojnega dela medicinske sestre z njimi in njihovimi starši. Zdravstvenovzgojno delo je pomemben del poklicne dejavnosti medicinske sestre in je ključnega pomena pri izvajanju vseh aktivnosti pri otrocih s primarno nočno enurezo, hkrati pa je tudi podpora njihovim staršem. Čeprav s starostjo otrok težava izzveneva, je potrebno takojšnje ukrepanje, saj je za otroka moteča in duševno obremenjujoča. Metodologija raziskovanja: Raziskava je temeljila na deskriptivni metodi dela z uporabo anketnega vprašalnika. V raziskavi je sodelovalo štirideset staršev otrok s primarno nočno enurezo. Od tega je bilo 22 dečkov (55 %) in 18 deklic (45 %). Raziskava je potekala v nefrološki ambulanti Otroškega oddelka Splošne bolnišnice Celje. Z raziskavo smo ugotavljali, ali izobrazba staršev vpliva na iskanje pomoči za svojega otroka, ali starši od medicinske sestre dobijo jasne in razumljive informacije in kje starši poiščejo pomoč za svojega otroka. Rezultati: Ugotovili smo, da izobrazba staršev ne vpliva na zgodnje iskanje pomoči za svojega otroka, z informacijami, ki jih dobijo od medicinske sestre so zadovoljni in 22 staršev (55 %) je iskalo informacije pri pediatru. Sklep: Zavest o primarni nočni enurezi se dviga, saj v večini primerov pripeljejo starši svoje otroke na prvi pregled do sedmega leta otrokove starosti. Starši so zadovoljni z delom medicinskih sester v ambulanti, ter njihovimi navodili, ki so razumljiva.
Ključne besede: otrok, primarna nočna enureza, medicinska sestra, zdravstvenovzgojno delo.
Objavljeno: 06.08.2010; Ogledov: 1909; Prenosov: 259
.pdf Celotno besedilo (1,15 MB)

4.
OTROCI, VKLJUČENI V PROGRAM ˝POMOČ DRUŽINI PRI VZGOJI OTROK NA DOMU˝
Tanja Šprogar, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava otroke in družine, ki so vključeni v preventivni program "Pomoč družini pri vzgoji otrok na domu", ki ga izvaja Center za socialno delo Slovenska Bistrica. Ob besedni zvezi "Pomoč družini pri vzgoji otrok na domu" najprej pomislimo na socialne delavce, ki pomagajo družinam pri vzgoji otrok, ki imajo kakršnekoli težave ali učne, delovne ali socialne. Pomislimo na otroke, ki od svoje družine ne morejo pričakovati zdrav osebnostni razvoj, ki imajo težko otroštvo in težave v vsakdanjem življenju. V teoretičnem delu diplomske naloge je opredeljen pojem preventivni program "Pomoč družini pri vzgoji otrok na domu", vsebinski namen programa "Pomoč družini pri vzgoji otrok na domu" ter razlogi vključitve otrok oziroma družine v program "Pomoč družini pri vzgoji otrok na domu", izbira in naloge javnih delavcev in socialnega delavca ter predstavitev in vloga Centra za socialno delo Slovenska Bistrica in Zavoda za zaposlovanje Slovenska Bistrica. Empirični del se nanaša na rezultate, pridobljene z anketnim vprašalnikom otrok, ki so vključeni v program "Pomoč družini pri vzgoji otrok na domu", ki ga izvaja Center za socialno delo Slovenska Bistrica v občinah Slovenska Bistrica, Oplotnica, Makole in Poljčane. Raziskava je pokazala, da so anketirani otroci s programom zadovoljni, program ne temelji samo na učenju, temveč tudi na kreativnem preživljanju prostega časa, otroci vzpostavijo pozitiven odnos do javnega delavca in v njem vidijo ne samo odraslo osebo temveč tudi prijatelja ter si želijo, da se program "Pomoč družini pri vzgoji otrok na domu"po 15-ih letih še vedno nadaljuje.
Ključne besede: preventivni program ˝Pomoč družini pri vzgoji otrok na domu˝, otroci, vključeni v program ˝Pomoč družini pri vzgoji otrok na domu˝, socialni delavec, Center za socialno delo Slovenska Bistrica.
Objavljeno: 24.11.2010; Ogledov: 1996; Prenosov: 138
.pdf Celotno besedilo (748,66 KB)

5.
IGRAJMO SE LUTKOVNO GLEDALIŠČE - PRIPRAVA LUTKOVNE PREDSTAVE S PLOSKIMI LUTKAMI V VRTCU
Melita Levak, 2010, diplomsko delo

Opis: Teoreticni del diplomskega dela zajema na podlagi strokovne literature opisano lutkovno gledališce s svojimi znacilnimi lastnostmi. Navedene so komponente, ki so potrebne, da lutkovna predstava nastane. Ker so lutke pomembne pri delu z otroki v vrtcu na vec podrocjih, je v nadaljevanju predstavljen pedagoški pomen lutk ter nacini njihove uporabe v vrtcu pri doseganju kurikularnih ciljev. Otroci se z lutkami radi igrajo, zato je teoreticnemu delu dodano tudi poglavje o otroški igri in njenem pomenu za razvoj otrok. Pri igri z lutkami pa si otroci razvijajo tudi svojo ustvarjalnost. V prakticnem delu je opisana izvedba lutkovnega projekta. Projektno delo v vrtcu pa ima svoje znacilnosti in zakonitosti, ki so prav tako opredeljene v teoreticnem delu. Namen lutkovnega projekta je bila priprava lutkovne predstave z otroki v vrtcu. Predstavljen je celoten potek dela, cilji, ki smo jih z dejavnostmi dosegali, in vrednotenje po koncanem delu. Dodane so tudi priprave za vse potrebne segmente projekta in fotografije, ki so nastale pri izvajanju lutkovnih dejavnosti v vrtcu.
Ključne besede: lutkovno gledališce, lutka, otrok, igra, ustvarjalnost, projektno delo, lutkovna predstava.
Objavljeno: 11.10.2010; Ogledov: 5440; Prenosov: 912
.pdf Celotno besedilo (577,04 KB)

6.
DELOVANJE CENTRA ZA SOCIALNO DELO, KADAR JE OTROK ŽRTEV NASILJA V DRUŽINI
Jovita Kovač, 2011, diplomsko delo

Opis: Marca l. 2008 je začel veljati Zakon o preprečevanju nasilja v družini, ki definira družinsko nasilje in vlogo ter naloge državnih organov, nosilcev javnih pooblastil in javnih služb ter nevladnih organizacij, ki imajo zakonsko dolžnost prijaviti nasilje in kasneje sodelovati pri obravnavi žrtev nasilja. Zakonodaja določa posebno varstvo otrok, ki so žrtve nasilja tudi, kadar niso neposredno napadeni. V letih 2009 in 2010 sprejeti pravilniki, določajo pravila postopanja ob zaznavi družinskega nasilja za organe in organizacije, ki se najpogosteje srečajo s tovrstnim nasiljem in jim nalagajo dolžnost medsebojnega obveščanja in sodelovanja. Večinoma je reševanje te problematike le eno izmed delovnih področij pristojnih institucij, zato jim zakon predpisuje dolžnost prednostne obravnave nasilja v družini. Področje nasilja v družini ureja več zakonov in podzakonskih aktov, žrtev mora sprožati različne postopke pred različnimi institucijami za izstop iz nasilnega odnosa. Otroci večinoma nimajo procesne sposobnosti. V primerih, ko iz objektivnih razlogov otroka ne more zastopati starš, zakonodaja predvideva različne vrste zastopanja. Glavna vloga centra za socialno delo je koordinacija med vsemi institucijami pri pomoči in reševanju socialnih in materialnih stisk žrtve ter organizacija multidisciplinarnih timov. Center za socialno delo pomaga tako žrtvi, kot povzročitelju nasilja, preko socialnovarstvenih storitev. Kadar je žrtev družinskega nasilja otrok, center lahko ukrepa po družinski zakonodaji. Nov Družinski zakonik bo centrom odvzel pristojnost za odločanje o odvzemu otrok staršem, prinesel pa bo nekatere nove ukrepe za pomoč ogroženim otrokom.
Ključne besede: družinsko pravo, nasilje v družini, otrok, otrokove pravice, center za socialno delo, socialnovarstvene storitve, ukrepi po družinski zakonodaji, multidisciplinarno sodelovanje
Objavljeno: 20.01.2011; Ogledov: 2869; Prenosov: 407
.pdf Celotno besedilo (431,43 KB)

7.
VLOGA VZGOJITELJA PRI OPISNEM OCENJEVANJU V 1. RAZREDU DEVETLETNE OSNOVNE ŠOLE
Katja Košnik, 2011, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Vloga vzgojitelja pri opisnem ocenjevanju v 1. razredu devetletne osnovne šole v teoretičnem delu obravnava preverjanje in opisno ocenjevanje znanja. V sklopu ocenjevanja znanja je namenjenih tudi nekaj besed o portfoliu. V nadaljevanju so predstavljene komunikacija med učiteljem in vzgojiteljem pri ocenjevanju ter vrste komunikacije. Na koncu je poudarjena pomembnost timskega dela med učiteljem in vzgojiteljem, vloga le-teh v timu, ter prednosti in slabosti pri timskem načrtovanju.
Ključne besede: vzgojitelj predšolskih otrok, opisno ocenjevanje, portfolio, komunikacija, timsko delo.
Objavljeno: 11.03.2011; Ogledov: 2470; Prenosov: 225
.pdf Celotno besedilo (1,40 MB)

8.
OSNOVE ODTISKOVANJA KOT LIKOVNO PODROČJE V PRVI STAROSTNI SKUPINI VRTCA. ODTISKOVANJE - TISK, KOT ENA IZMED MOĆNOSTI LIKOVNEGA USTVARJANJA OTROK
Mojca Sedminek Vuherer, 2011, diplomsko delo

Opis: Moja diplomska naloga je projektno delo, sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili likovno vzgojo v vrtcu in njen pomen za razvijanje likovne sposobnosti in ustvarjalnosti predšolskih otrok. Predstavili smo tudi cilje in načela pri likovni umetnosti, razvojnopsihološke značilnosti v prvem starostnem obdobju, teorijo in značilnosti projektnega dela. Podrobnejše smo predstavili grafiko, njen razvoj, tehnike in otrokove prve izkušnje z grafičnim ustvarjanjem. V empiričnem delu smo predstavili projekt, v katerem so se otroci prvič seznanili z nekaterimi grafičnimi tehnikami – z odtiskovanjem in s tiskom. V projekt so bili vključeni otroci prvega starostnega obdobja (1–3 let), ki so na različne materiale in podlage odtiskovali svoje prste, dlani, stopala, obuvala, pečatnike … Rezultati dela – izdelki so pokazali, da je novo likovno področje – grafika zelo pritegnilo otroško pozornost, jih motiviralo in spodbudilo k ustvarjanju, otroci pa so ob tem doživljali občutek ugodja in veselja. Preko dejavnosti so otroci spoznavali nekaj novega, z dobro motivacijo in lastno dejavnostjo so bogatili svoje sposobnosti, domišljijo in pridobivali bogate izkušnje.
Ključne besede: • predšolski otrok • projektno delo • likovna vzgoja • grafika • odtiskovanje
Objavljeno: 13.04.2011; Ogledov: 5319; Prenosov: 1123
.pdf Celotno besedilo (7,35 MB)

9.
TIMSKO DELO VZGOJITELJEV IN DRUGIH STROKOVNJAKOV PRI DELU Z OTROKI S POSEBNIMI POTREBAMI
Milena Korenak, 2011, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Timsko delo vzgojiteljev in drugih strokovnjakov pri delu z otroki s posebnimi potrebami obravnava timsko delo, ki je vezano na izdelavo individualiziranega programa. Sestavljeno je iz dveh delov - iz teoretičnega in empiričnega dela. Teoretični del natančneje opredeljuje timsko delo, vrste timov, oblikovanje in razvoj tima, cilje in prednosti timskega dela, opisuje timsko delo v vrtcu ter opredeljuje vloge v timu. Natančneje so opisane tudi skupine otrok s posebnimi potrebami, zakon o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami, individualiziran program, integracija in inkluzija otrok s posebnimi potrebami ter delo vzgojitelja in stres pri delu z otroki z motnjami. Podrobno pa so opisani tudi dejavniki uspešnosti timskega dela. Empirični del prikazuje raziskavo, s katero smo želeli ugotoviti zastopanost posameznih dejavnikov pri timskem delu. Dejavnike smo nato primerjali še glede na delovno mesto in delovne izkušnje z otroki s posebnimi potrebami. Uporabili smo deskriptivno metodo pedagoškega raziskovanja – anketni vprašalnik, ki smo ga razdelili med strokovne delavce v celjski regiji, ki imajo v skupino vključenega otroka s posebnimi potrebami. Rezultati so pokazali, da so v timu najbolj zastopani dejavniki predanosti, uresničevanja in sprejetosti, najmanj pa je zastopan dejavnik zaupanja. Prav tako lahko iz rezultatov razberemo, da anketiranci dejavnike uspešnosti timskega dela ocenjujejo zelo visoko, razen pri dejavniku zaupanja, kjer se največje odstopanje oziroma nizka stopnja timskega dela pokaže pri kritičnosti do slabosti tima in pri dvomu o sprejemanju rešitev. Bistvene razlike glede na delovno mesto in glede na delovne izkušnje pa se ne pojavljajo.
Ključne besede: predšolska vzgoja, specialna pedagogika, timsko delo, otroci s posebnimi potrebami, integracija, inkluzija, individualiziran program, usmerjanje otrok s posebnimi potrebami, dejavniki uspešnosti timskega dela
Objavljeno: 18.07.2011; Ogledov: 3457; Prenosov: 740
.pdf Celotno besedilo (1,96 MB)

10.
RAZISKOVANJE SNOVI V PREDŠOLSKEM OBDOBJU (PROJEKT:SOL, KAJ JE TO?)
Petra Sakovič, 2011, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomske naloge je predstavljen model izkustvenega učenja, na katerem temelji projektno delo, ki omogoča otrokom raziskovanje snovi z lastno aktivnostjo, reševanje problemov in razvijanje sposobnosti pridobivanja in izmenjave informacij v okviru manjših skupin. Podrobneje je predstavljena tudi snov, ki jo otroci pri projektnem delu raziskujejo – to je sol. Empirični del predstavlja projekt o soli, ki je bil izveden v skupini otrok, starih od štiri do šest let. Ciljna zasnova projekta je bilo pridobivanje konkretnih izkušenj za neposredno učenje na temelju reševanja problemov. Pred vsakim eksperimentom so otroci v razgovoru v manjših skupinah predstavili svojo hipotezo in možnosti rešitve eksperimentalnega problema. Po izvedbi poskusa so to hipotezo ovrgli ali jo potrdili. Otroci so skozi projekt uspešno razvijali sposobnost reševanja problemov, pridobivanja informacij in učenja iz lastnih izkušenj. Razvijali so sposobnost opazovanja, interpretacije in opisovanja. Delo v manjših skupinah pa je vsakemu dalo možnost, da svojo zamisel izrazi in tako so prihajali v ospredje tudi otroci, ki se drugače, pri drugih dejavnostih, neradi izpostavljajo oz. sodelujejo pri izvedbi in razgovorih.
Ključne besede: izkustveno učenje, projektno delo, reševanje problemov, sol, predšolski otrok, raziskovanje.
Objavljeno: 05.09.2011; Ogledov: 2265; Prenosov: 292
.pdf Celotno besedilo (23,14 MB)

Iskanje izvedeno v 0.23 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici