| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 9 / 9
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Primerjava in praktična uporaba ogrodij za izdelavo zalednih sistemov po principu REST
Jan Sušelj, 2020, diplomsko delo

Opis: Vzdrževanje aplikacij, omogočanje njihove podprtosti na različnih napravah in zagotavljanje varnosti je zaradi povečane kompleksnosti aplikacij vedno večji problem. Te probleme lahko rešimo z uporabo večslojne arhitekture. V diplomskem delu se osredinjamo na trislojno arhitekturo in podrobneje predstavimo aplikacijski sloj. Največ pozornosti smo posvetili razvoju zalednih sistemov po arhitekturnem principu REST, s pomočjo katerega smo izdelali štiri zaledne sisteme v izbranih ogrodjih. Za vsako ogrodje smo opredelili prednosti in slabosti ter navedli, za kakšne vrste aplikacij je ogrodje najbolj primerno. Ugotovili smo, da mora izbira ogrodja za razvoj zalednih sistemov temeljiti na podlagi vrste aplikacije, ki jo razvijamo, in na zahtevah, ki jih mora aplikacija zagotoviti.
Ključne besede: deljenje prevozov, REST, spletna ogrodja, trislojna arhitektura, zaledni sistem.
Objavljeno: 03.11.2020; Ogledov: 153; Prenosov: 39
.pdf Celotno besedilo (1,43 MB)

2.
Percepcije o deljenju osebnih podatkov z državnimi in zasebnimi organizacijami
Živa Drobnič Kvartuč, 2020, diplomsko delo

Opis: Digitalizacija, ki sodi med aktualne trende in povzroča čedalje obsežnejše zbiranje podatkov, organizacijam omogoča učinkovitejše upravljanje in poslovanje. Poleg prednosti pa digitalizacija prinaša tudi številne izzive, povezane z ustreznim varovanjem in upravljanjem podatkov. Prav tako je pomembno zagotavljanje pozitivnih javnih percepcij glede deljenja osebnih podatkov, saj to vpliva na lažje pridobivanje podatkov s strani organizacij. Raziskave kažejo, da na pripravljenost ljudi za deljenje osebnih podatkov vplivajo različne okoliščine, med drugim tudi zaznava tveganj in občutljivosti podatkov, zaupanje v organizacije ter namen zbiranja podatkov. Kljub temu primanjkuje raziskav, ki bi se osredotočale na razlike v percepcijah glede zbiranja osebnih podatkov s strani državnih in zasebnih organizacij. Raziskovanje tovrstnih razlik je pomembno zaradi različne narave dela organizacij in različnih namenov zbiranja podatkov. Z namenom ugotoviti, ali obstajajo razlike v percepcijah glede deljenja osebnih podatkov z državnimi in zasebnimi organizacijami, je bila v diplomskem delu izvedena kvantitativna raziskava med uporabniki spleta v Sloveniji. Ugotavljalo se je, ali med respondenti obstajajo razlike v pripravljenosti za deljenje osebnih podatkov glede na vrsto organizacij, namen zbiranja podatkov in zaupanje v organizacije. Rezultati so pokazali, da v pripravljenosti respondentov za deljenje osebnih podatkov z državnimi in zasebnimi organizacijami ne obstajajo statistično značilne razlike, medtem ko je pripravljenost za deljenje osebnih podatkov povezana s pridobitvijo individualne koristi, zaupanje v državne organizacije pa je povezano s pripravljenostjo za deljenje osebnih podatkov z njimi. Respondenti so sicer najmanj pripravljeni deliti osebne podatke z nadzorstvenimi organizacijami. Ugotovitve raziskave pomembno prispevajo k razumevanju okoliščin, povezanih s pripravljenostjo ljudi za deljenje osebnih podatkov, uporabne pa so za organizacije pri spodbujanju sodelovanja ljudi pri zbiranju osebnih podatkov in krepitvi zaupanja javnosti v njihovo delo.
Ključne besede: diplomske naloge, osebni podatki, zbiranje, deljenje, javni sektor, zasebni sektor, javne percepcije
Objavljeno: 22.07.2020; Ogledov: 261; Prenosov: 67
.pdf Celotno besedilo (983,97 KB)

3.
Vodenje skupine starih ljudi za samopomoč
Polonca Černenšek, 2019, magistrsko delo

Opis: Izhodišča, namen: Magistrsko delo je rezultat raziskave iz področja vodenja medgeneracijskih skupin starih ljudi za samopomoč v lokalnem okolju. Namen raziskave je bil ugotoviti, kako so voditelji skupin usposobljeni za prostovoljno delo ter s katerimi problemi se srečujejo. Zanimal nas je tudi vpliv vodenja skupine starih ljudi za samopomoč na voditelja iz vidika medsebojnega sožitja. Raziskovalne metode: Uporabili smo kvantitativno metodo raziskovanja, za instrument raziskave smo razvili anketni vprašalnik, kateri je zajemal 16 vprašanj zaprtega, odprtega in polodprtega tipa. Raziskava je potekala na medgeneracijskem društvu v aprilu in maju 2018. Pridobljene podatke smo analizirali ter jih prikazali s tabelami s pomočjo računalniškega programa Microsoft Word in Microsoft Excel. Rezultate smo obdelali s programom IBM SPSS, uporabili smo kvantitativne statistične metode. Rezultati: Anketirane so bile skoraj v celoti ženske, rezultati so pokazali, da ima 40,3 % anketiranih dolgoletne izkušnje pri vodenju tovrstnih skupin od šest do deset let, preko deset let izkušenj pa ima 29,0 % anketiranih. Skoraj polovica anketiranih (46,8 %) meni, da so zelo dobro usposobljeni in več kot tretjina anketiranih (38,7 %) meni, da so za delo odlično usposobljeni. Glede samega pomena vodenja skupine za samopomoč so voditelji navedli pozitivne vplive na zdravje in medgeneracijsko sodelovanje, povprečna ocena je znašala 4,6, najvišja ocena je bila navedena v 71,0 %. Diskusija in zaključek: Vodenje skupine za samopomoč v okviru medgeneracijskega združenja prinaša vzajemne koristi članom kot voditeljem. Voditelji so za opravljanje prostovoljnega usposobljeni, pomeni jim pripravo na lastno staranje in pozitivno vpliva na njihovo zdravje. Navedena metoda je v Sloveniji edinstvena, uvajajo jo tudi v Avstriji.
Ključne besede: starostniki, kakovostno staranje, medgeneracijsko sodelovanje, deljenje izkušenj, preprečevanje izolacije
Objavljeno: 11.11.2019; Ogledov: 376; Prenosov: 76
.pdf Celotno besedilo (596,50 KB)

4.
Uspešnost šestošolcev pri zapisovanju besedilne naloge na osnovi enačbe deljenja
David Vrbančič, 2018, magistrsko delo

Opis: Ena izmed oblik integracije jezika in matematike so besedilne naloge, ki predstavljajo pomemben del matematičnih vsebin v šoli, saj abstraktno matematiko postavljajo v življenjski kontekst. V večini primerov je učitelj tisti, ki oblikuje besedilno nalogo, učenci pa jo morajo rešiti, tako da jo spremenijo v matematični simbolni zapis. V magistrski nalogi smo vloge zamenjali, tako da so morali učenci zapisati življenjsko besedilno nalogo na osnovi podane enačbe deljenja . S pomočjo preizkusa znanja smo želeli proučiti uspešnost učencev pri tej dejavnosti in pridobiti vpogled v pojmovno razumevanje enačbe z deljenjem. Zanimala nas je ustreznost, kontekstualiziranost in tema zapisane besedilne nalog glede na spol učencev. Raziskava je temeljila na vzorcu 651 učencev 6. razreda slovenskih osnovnih šol. Podatki so bili obdelani s kombinacijo kvalitativnih in kvantitativnih metod pedagoškega raziskovanja. Rezultati kažejo, da se šestošolci v tej obrnjeni metodi ne znajdejo najbolje, saj je le malo več kot polovica ustrezno zapisala besedilno nalogo, pri čemer razlik glede na spol ni bilo. Med neustreznimi nalogami sta prevladovala nesmiselni zapis in uporaba napačne računske operacije odštevanja. Precej boljše rezultate smo dobili pri kriteriju kontekstualiziranosti, saj je več kot 70 % učencev podalo nalogo z življenjskim kontekstom, pri čemer so bile deklice statistično uspešnejše. Rezultati kažejo tudi, da so najpogostejše teme zapisanih besedilnih nalog: sladkarije, sadje in zelenjava, matematični izrazi in ljudje, pri čemer razlik glede na spol ni bilo. Če pogledamo celostno, ugotovimo, da so bile naloge, ki so jih oblikovali učenci, zelo podobne nalogam iz učnih gradiv, ki jih vsakodnevno srečujejo v šoli.
Ključne besede: matematika, deljenje, enačba, matematični problem, besedilne naloge, zapisovanje besedilnih nalog.
Objavljeno: 20.11.2018; Ogledov: 741; Prenosov: 217
.pdf Celotno besedilo (3,73 MB)

5.
Pisno deljenje z dvomestnim deliteljem
Tadej Polutnik, 2017, magistrsko delo

Opis: Pisno deljenje je ena težjih snovi in učencem predstavlja in povzroča precej težav. Še posebej težavno je za učence pisno deljenje na krajši način, saj verjetno učitelji temu načinu deljenja namenijo premalo časa za razlago. Za učence je pravilna ponazoritev pisnega deljenja izjemno pomembna. Tu si mora učitelj vzeti dovolj časa, da učencem na enostaven in njim razumljiv način prikaže postopek deljenja. Brez dobre učiteljeve razlage imajo učenci v nadaljevanju lahko precej večje težave, kot bi jih imeli sicer. V magistrski nalogi sem se zato posvetil podrobni predstavitvi pisnega deljenja na daljši način, in sicer tako z enomestnim kot z dvomestnim deliteljem kot tudi predstavitvi pisnega deljenja na krajši način. Opredelil sem tudi vse pomembne pojme, ki so povezani z deljenjem, predstavil kriterije deljivosti in pregled ciljev po učnem načrtu iz matematike, ki se navezujejo na deljenje. Poleg tega sem opravil tudi raziskavo, s katero sem želel preveriti znanje učencev pri pisnem deljenju z dvomestnim deliteljem. Ugotovil sem, da jim ta snov predstavlja velike težave. Največ napak se je pojavilo pri vmesnem računanju, ker si večina učencev sprotnih računov ni pisala na list, ampak so računali na pamet. Rezultati testa so bili nekako pričakovani, učenci so namreč dobro rešili naloge z manj zahtevnimi primeri, medtem ko so težji primeri bili precej slabše rešeni.
Ključne besede: dvomestni delitelj, pisno deljenje, enomestni delitelji, krajši način pisnega deljenja, daljši način pisnega deljenja, kriteriji deljivosti
Objavljeno: 26.09.2018; Ogledov: 1451; Prenosov: 0

6.
Metode deljenja skrivnosti
Matej Trop, 2017, magistrsko delo

Opis: Metode deljenja skrivnosti so kriptografske metode, ki s posebnimi postopki skrivnost razdelijo na deleže. Iz dovolj velike podmnožice teh deležev lahko nato izračunamo začetno skrivnost, medtem ko premajhna množica deležev ne izda nobene informacije o skrivnosti. V magistrskem delu smo opisali in implementirali tri različne metode deljenja skrivnosti, ki delujejo nad poljubnimi podatki, uporabne pa so tudi za poraz deljeno računanje, avtorizacijo z več udeleženci ipd. Pri testiranju se je ena izkazala za preveč počasno, drugi dve pa brez težav delujeta na manjših količinah podatkov. Na koncu smo napisali še preprosto spletno aplikacijo, ki prikazuje primer varnega izračuna deležev, hranjenja in rekonstrukcije skrivnosti.
Ključne besede: deljenje skrivnosti, kriptografija, varnost, hranjenje podatkov
Objavljeno: 23.01.2018; Ogledov: 715; Prenosov: 88
.pdf Celotno besedilo (2,80 MB)

7.
VPLIV DOPLAČIL ZA ZDRAVILA, KI SO FINANCIRANA S STRANI ZDRAVSTVENE ZAVAROVALNICE, NA ODLOČANJE ZDRAVNIKA, FARMACEVTA IN BOLNIKA KOT SOODLOČEVALCEV V PROCESU IZBIRE ZDRAVILA
Leon Gril, 2015, magistrsko delo

Opis: V nalogi smo raziskovali mehanizme nakupnega procesa zdravil na recept in z njim povezane dejavnike, ki vplivajo na odločitev. Še posebej nas je zanimal vpliv doplačila za zdravila na recept, ki so financirana iz javnih sredstev. V številnih državah v Evropi in širše se uveljavlja princip deljenja stroška za zdravila med javnimi sistemi (država, zavarovalnice) in bolnikom, kot uporabnikom zdravila. Najprej gre za motiv omejevanja izdatkov za zdravila iz javnih blagajn, ki imajo po celem svetu trend naraščanja, hkrati pa želijo upravljavci zdravstvene politike bolnika z delnim sofinanciranjem »iz žepa« za zdravljenje z zdravili pripraviti do bolj racionalnega in odgovornega jemanja terapije. Učinki, ki jih prinaša takšno deljenje stroškov in posledično doplačevanje bolnikov pa so lahko tudi negativni. Iz številnih objav jasno izhaja, da dodatna obremenitev bolnika z doplačilom pomeni manjšo porabo zdravil v državi, kjer se ukrep sprejme. Vprašanje, na katerega še ni jasnega odgovora pa je, ali takšno zmanjšanje v uporabi zdravil pomeni ukinjanje potrebne terapije, ki bo imelo za posledico nove zaplete zdravljenja, ki jih mora financirati ta isti zdravstveni sistem. Torej dilema, ali so ti ukrepi stroškovno učinkoviti in ali vplivajo na zdravje ljudi. Ker je pri zdravilih na recept odločevalec o terapiji praviloma zdravnik kot predpisovalec in delno farmacevt kot svetovalec, nas je v nalogi zanimalo, kako dejstvo, da je zdravilo bolniku potrebno doplačati, vpliva na predpisovanje oziroma svetovanje obeh soodločevalcev v tej shemi nakupnih vlog. Zdravniki in farmacevti upoštevajo dejstvo, da bo bolnik moral zdravilo doplačevati, ko predpisujejo oziroma svetujejo izbor zdravila. Pri tem sta najpomembnejša dejavnika bolnikov socialni položaj in zavzetost bolnika za zdravljenje. Zelo je odvisno od tega, kako dolgo bo trajalo zdravljenje (ali bo akutna ali kronična terapija) in dejstva, ali je bolnik z zdravilom že seznanjen in ga pozna, ker ga je jemal v preteklosti, ali je to zanj nova terapija. Pri Akutni terapiji zdravniki menijo, da doplačilo ni tako pomembni dejavnik in upoštevajo bolj druge dejavnike pri odločanju. Pri kronični terapiji zdravniki upoštevajo dejstvo, da bo bolnik moral terapijo doplačevati vse življenje in pogosteje predlagajo izbor, ki ga ni potrebno doplačati. Farmacevti imajo pri svetovalni vlogi v takšnih scenarijih nekoliko drugačno stališče. Pri akutni terapiji prej predlagajo menjavo terapije na alternativo, ki je ni potrebno doplačevati. Pri kroničnem zdravljenju pa so bolj zadržani in redkeje predlagajo spremembo predpisane terapije. Še posebej to velja za bolnike, ki že imajo ustaljeno terapijo, ki jo poznajo. Bolniki so v Sloveniji po mnenju zdravnikov in farmacevtov, ki jim glede smiselnosti doplačevanja svetujejo vsak dan, pripravljeni doplačati za akutno zdravljenje približno 5 EUR za mesečno terapijo, pri kronični terapiji pa med 1 in 2 EUR za mesečno zdravljenje. Doplačilo je torej pomembni dejavnik v nakupnem procesu zdravila na recept. Ker poleg bolnikove privolitve na odločitev pomembno vplivata pred vsem zdravnik in farmacevt mora cenovna strategija izdelkov v farmacevtskem podjetju zelo upoštevati tudi stališče omenjenih vplivnežev v prodajnem procesu.
Ključne besede: doplačilo, zdravila na recept, proces odločanja, deljenje stroškov
Objavljeno: 25.11.2015; Ogledov: 794; Prenosov: 127
.pdf Celotno besedilo (2,54 MB)

8.
SPLETNI PORTAL ZA POMOČ PRI UČENJU
Rok Orgolič, 2015, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo predstavili izdelavo in delovanje spletnega portala, ki nam omogoča deljenje in shranjevanje poučne vsebine. Namen spletnega portala je uporabnikom omogočiti sodelovanje pri ustvarjanju spletne strani in jim ponuditi vsebino, ki jim bo pomagala pri učenju. Pri izdelavi spletnega portala smo uporabili različne tehnologije in programska orodja, katera so na kratko tudi opisana. Prikazana in opisana je zasnova podatkovne baze, poleg tega je predstavljen tudi opis delovanja in funkcij samega portala, kot so registracija novih uporabnikov, prijavljanje na spletni portal ter sistem nalaganja datotek in člankov.
Ključne besede: PHP, Javascript, spletni portal, deljenje datotek
Objavljeno: 22.05.2015; Ogledov: 753; Prenosov: 76
.pdf Celotno besedilo (1,69 MB)

9.
Iskanje izvedeno v 0.26 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici