| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 5 / 5
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Stiskanje črno- belih slik z algoritmi delitve prostora : diplomsko delo
Satja Lipuš, 2019, diplomsko delo

Opis: Stiskanje je proces zmanjševanja podatkov v pomnilniškem prostoru. V diplomskem delu predstavimo metodo stiskanja črno-belih slik z uporabo algoritmov, ki delijo prostor. Omejili smo se na sledeče tri metode deljenja prostora: enakomerna mreža, štiriško drevo in Kd drevo. Enakomerna mreža temelji na matematičnem modelu enakomerne kartezične mreže. Medtem, ko štiriško drevo rekurzivno deli prostor v štiri podprostore v obliki štiriškega podatkovnega drevesa, katerega vozlišča prestavljajo nadaljnjo delitev v globino. Kd drevo deli prostor v binarno drevo glede na mediano vrednosti, pri čemer vsako nadaljno rekuzijo izmenjuje dimenzijo delitve. Imenovani algoritmi predstavljajo obliko izgubnega stiskanja z različno učinkovitostjo. V diplomskem delu smo primerjali izgubo podatkov pri stiskanju poljubnih slik s predstavljenimi algoritmi in le to kvantitativno ocenili z uporabo metode povrečne kvadratne napake in strukturne podobnosti. Pri rezultatih smo ugotovili, da je pri delitvi prostora optimalna izbira štiriško drevo.
Ključne besede: stiskanje, razširjanje, črno-bele slike, delitev prostora, podatkovna drevesa.
Objavljeno v DKUM: 14.01.2020; Ogledov: 1244; Prenosov: 156
.pdf Celotno besedilo (697,79 KB)

2.
ISKANJE NAJBLIŽJE TOČKE V 3D PROSTORU
David Balažic, 2016, diplomsko delo

Opis: Iskanje najbližje točke je temeljni problem v računalniški geometriji. Diplomsko delo obravnava Bentleyev algoritem z delitvijo prostora na celice v različici za 3D prostor ter razširitev z rekurzivno delitvijo celic na podcelice. Algoritem je preizkušen na različnih množicah točk, tako sintetičnih kot praktičnih. Za primerjavo so testirani tudi naivna metoda iskanja ter metoda z osmiškim drevesom. Ugotovljeno je, da je Bentleyev algoritem učinkovit na različnih vhodnih podatkih in ima v večini primerov linearno časovno zahtevnost tako pri predobdelavi podatkov kot pri iskanju vseh najbližjih sosedov. Metoda z rekurzivno delitvijo celic izboljša hitrost iskanja na množicah z močno neenakomerno porazdelitvijo točk v prostoru, kjer prejšnja dosega slabše rezultate.
Ključne besede: algoritmi, računalniška geometrija, najbližja točka, delitev prostora
Objavljeno v DKUM: 18.03.2016; Ogledov: 1452; Prenosov: 96
.pdf Celotno besedilo (1,97 MB)

3.
VSEBNOSTNI TEST V PROSTORU Z ALGORITMOM POLTRAKA
Denis Horvat, 2011, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu rešujemo problem vsebnosti v prostoru s pomočjo poltraka. Problem rešujemo brez predhodne priprave podatkov in s pripravo podatkov. Osredotočimo se predvsem na metodo s pripravo podatkov, ki za delitev prostora uporablja drevesa kd. Opišemo tudi problem geometrijske robustnosti in zanj podamo možne rešitve. Vse metode testiramo na različnih modelih in jih med seboj primerjamo.
Ključne besede: 3D vsebnostni test, računalniška geometrija, drevesa kd, delitev prostora, algoritem
Objavljeno v DKUM: 06.09.2011; Ogledov: 2629; Prenosov: 235
.pdf Celotno besedilo (3,32 MB)

4.
ZAZNAVA IN PRIKAZ VIDNIH PLOSKEV NA GPU
Danijel Žlaus, 2010, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu opišemo algoritem, namenjen zaznavanju vidnih ploskev. Algoritem določi, katere ploskve v sceni so vidne iz izbranega gledišča, pri tem pa učinkovito izrablja grafično procesno enoto (GPE). Za dodatno pospešitev smo uporabili tudi druge, znane, pohitritvene metode, kot sta odstranjevanje objektov, ki ležijo izven vidnega prostora ter hierarhična delitev prostora. S kombiniranjem teh metod smo dobili učinkovito rešitev, ki določi množico vidnih ploskev v realnem času tudi v primeru relativno kompleksne scene.
Ključne besede: računalniška geometrija, zaznavanje vidnosti, GPE, delitev prostora, osmiško drevo
Objavljeno v DKUM: 20.12.2010; Ogledov: 2560; Prenosov: 166
.pdf Celotno besedilo (1,99 MB)

5.
INTERAKTIVNO ORODJE ZA OBDELAVO PODATKOV LiDAR
Sašo Pečnik, 2009, diplomsko delo

Opis: V tem diplomskem delu predstavljamo interaktivno orodje, ki omogoča učinkovito obdelavo in analizo podatkov, zbranih s pomočjo tehnologije LiDAR. Tehnologija LiDAR omogoča hiter zajem geometrijskih podatkov na velikem geografskem območju z visoko natančnostjo in ločljivostjo. Obseg tako zajetega nabora podatkov hitro preraste zmožnosti sodobnih računalniških sistemov in zahteva vpeljavo optimizacijskih algoritmov skozi celoten postopek njihove vizualizacije, obdelave in analize. V ta namen predstavljamo postopke izločanja točk iz scene, ki temeljijo na hierarhični delitvi prostora s pomočjo štiriškega drevesa. Točke izločamo glede na njihovo vidljivost in oddaljenost od gledišč, ter tako zagotovimo realno-časovno vizualizacijo tudi na računalniških sistemih z nižjo grafično močjo. Takšna vizualizacija nam zagotavlja visoko odzivnost sistema ter predstavlja ogrodje, ki omogoča obdelavo podatkov LiDAR.
Ključne besede: LiDAR, točkovna vizualizacija, hierarhična delitev prostora, stopnje podrobnosti, določanje vidnosti, označevanje točk
Objavljeno v DKUM: 05.01.2010; Ogledov: 3271; Prenosov: 303
.pdf Celotno besedilo (3,98 MB)

Iskanje izvedeno v 0.05 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici