| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 6 / 6
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
RAZVOJNI POUK IN ULOMKI
Natalija Krajnc, 2009, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo se osredotočili na dele celote, kasneje ulomke, glede na posodobitveni učni načrt. Izsledki tuje literature kot model poučevanja predlagajo na učenca osredotočen razvojni pouk. Prav zato smo ugotavljali, kakšno je trenutno znanje učencev četrtega razreda na področju ulomkov in ali je razvojni pouk učinkovit. V eksperimentalni skupini smo ugotovili, da je znanje učencev na področju ulomkov po dveh urah izvajanja različnih konkretnih in slikovnih aktivnosti razdeljevanja uspešnejše, kot je bilo prej. V empiričnem delu so prikazani rezultati tega pedagoškega eksperimenta. V praktičnem delu diplomske naloge smo pripravili gradiva za področje ulomkov, za katera upamo, da bodo v pomoč tako sestavljavcem novih učbeniških kompletov kot tudi učiteljem in učencem. V nadaljevanju so tabelarično predstavljene analize učbeniških kompletov, osredotočili smo se na pokrivanje ciljev posodobitvenega učnega načrta.
Ključne besede: matematika, pouk, deli celote, ulomki, četrti razred, učbenik, pedagoški eksperiment
Objavljeno: 04.06.2009; Ogledov: 2772; Prenosov: 462
.pdf Celotno besedilo (1,53 MB)

2.
ODSTOTKI V 5. RAZREDU
Inga Rajtman, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga z naslovom Odstotki v 5. razredu predstavlja v teoretičnem delu vertikalno pot poučevanja izražanja deležev in razmerij od delov celote do odstotkov, kakršno zahteva učni načrt za matematiko. V nadaljevanju so prikazani izsledki raziskav, na katerih temelji pouk v tujih državah. Opisan je model poučevanja, po katerem se učenci seznanijo z odstotki že v 5. razredu devetletne osnovne šole. Model temelji na intuitivnem znanju, izhajajočem iz življenjskih izkušenj učencev. Namen in cilj diplomske naloge je ugotoviti, kakšno je tovrstno znanje odstotkov med slovenskimi petošolci. Zanimalo nas je, ali so le-ti res sposobni smiselno usvojiti koncept odstotkov, ne da bi se jih že prej formalno naučili pri uri matematike. V ta namen je bila izvedena raziskava, v katero je bilo vključenih 107 petošolcev iz treh različnih osnovnih šol. Rezultati te raziskave so prikazani v empiričnem delu, kjer so obdelani glede na stratum osnovne šole, subjektivno oceno znanja matematike, oceno zadnje kontrolne naloge pri matematiki in glede na izkušnje učiteljev 4. razredov. Iz pridobljenih podatkov lahko strnemo glavne ugotovitve, ki pa so: učenci dokaj dobro razumejo kvalitativni pomen odstotkov, znajo zapisati grafično predstavljene dele celote z odstotki, odstotke razložijo s polovicami, odstotke predstavijo z različnimi modeli, pri čemer je uporaba merljivega modela tista, ki najverjetneje vodi v pravilno predstavitev, uporaba diskretnega pa v napačno.
Ključne besede: deli celote, ulomki, decimalna števila, odstotki, peti razred.
Objavljeno: 22.04.2010; Ogledov: 1977; Prenosov: 185
.pdf Celotno besedilo (2,03 MB)

3.
ULOMKI V VRTCU
Alenka Vaupotič, 2011, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Ulomki v vrtcu teoretično in empirično predstavlja področje začetnih konceptov razumevanja racionalnih števil v vrtcu oz. vpeljevanje delov celot v vrtec. Namen diplomske naloge je bil raziskati poznavanje delov celot in razvijanje pojmov del in celota pri predšolskih otrocih ter pripraviti gradiva za razvijanje teh pojmov v vrtcu. V teoretičnem delu je bila uporabljena metoda študija pisnih virov. Empiričen del je bil zasnovan na uporabi kavzalno-eksperimentalne metode, in sicer metode pedagoškega eksperimenta. V raziskavo smo vključili predšolske otroke, stare 5 let, pri čemer nas je zanimalo, kakšne so razlike pri reševanju nalog, o delih celote med otroki, ki so imeli predhodne izkušnje z deli celot in otroki, ki so se prvič srečali z vsebino na dan retencijskega testa, ki je potekal čez mesec dni. Podatki, ki smo jih zbrali s pomočjo opazovalnega lista, so pokazali, da so otroci, ki so vsebino že poznali, naloge na dan preverjanja reševali brez večjih težav. Otroci iz eksperimentalne skupine so bili po uspešnosti na končnem preverjanju v prednosti pred otroki iz kontrolne skupine. Rezultati kažejo, da so bili otroci pri nalogah o delih celot iz dneva v dan vedno bolj uspešni, kazali pa so tudi veliko stopnjo sproščenosti, vedoželjnosti in raziskovanja različnih možnosti rešitev. Področje se je tako izkazalo kot zanimiva in primerna aktivnost za predšolske otroke, čeprav gre za na prvi pogled zahtevno matematično vsebino, ki pa ob konkretizaciji in primernem metodičnem postopku uspešno zaživi tudi v vrtcu.
Ključne besede: matematika, deli celote, ulomki, vrtec, predšolska vzgoja, pedagoški eksperiment.
Objavljeno: 08.07.2011; Ogledov: 3677; Prenosov: 700
.pdf Celotno besedilo (1,43 MB)

4.
UČINEK POPULARNE GLASBE PRI POUČEVANJU UČNE VSEBINE DELI CELOTE V 5. RAZREDU
Anže Zavrl, 2015, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo se posvetili predvsem vplivu popularne glasbe na učenje in pomnjenje učne vsebine pri matematičnih učnih procesih. Medijsko opremljene učilnice nam dajejo možnost izkoriščanja različne IKT-tehnologije in prav to možnost smo izkoristili za predvajanje popularne glasbe med učnim procesom. Osvetlili smo pojem učinek glasbe med učnim procesom in predstavili učno vsebino Deli celote, pri čemer smo prikazali, kako je ta vsebina zajeta v učnem načrtu. V empiričnem delu smo predstavili raziskavo, ki je potekala kot pedagoški eksperiment. V raziskavi smo izvajali učni proces v dveh petih razredih. Raziskava je vključevala eksperimentalni razred, v katerem smo uporabljali predvajanje popularne glasbe, in kontrolni razred. Pedagoški eksperiment je trajal dva tedna, pri čemer je pouk v eksperimentalni skupini potekal z glasbenim ozadjem med uvodno motivacijo in utrjevanjem, v kontrolni skupini pa je pouk potekal brez glasbenega ozadja, a ob uporabi enakega učbenika kot v eksperimentalni skupini. Preverjali smo znanje učencev obeh razredov po izvajanem eksperimentu in ga primerjali s predznanjem učencev. Rezultati so pokazali, da je znanje eksperimentalne skupine boljše od znanja učencev kontrolne skupine, vendar razlike niso statistično značilne. Večji del udeležencev eksperimentalne skupine se je strinjal s pozitivnim učinkom glasbe med izvajanimi učnimi urami.
Ključne besede: glasba med poukom, deli celote, pedagoški eksperiment
Objavljeno: 01.12.2015; Ogledov: 587; Prenosov: 84
.pdf Celotno besedilo (62,28 MB)

5.
Uporaba ploščic za vzorčke na področju aritmetike in delov celot
Sabina Kmetec, 2017, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Uporaba ploščic za vzorčke na področju aritmetike in delov celot so predstavljene nekatere aktivnosti z uporabo teh ploščic iz seta za vzorčke. Sledili smo aktivnostim, ki so navedene v članku Hungry for Early spatial and Algebraic Reasoning. Otrokom smo najprej predstavili uporabo in pomen ploščic za vzorčke. Za večjo motivacijo in čim bolj zanimivo in razumevajočo razlago za otroke smo uporabili tudi lutko gosenico Berto, ki je otroke še bolj motivirala k sodelovanju. Otroci so se skozi aktivnosti srečali s področjem aritmetike in delov celote.
Ključne besede: matematika, aritmetika, števila, štetje, liki, deli celote, ulomki, vzorci, aktivnosti, predšolska vzgoja, ploščice za vzorčke
Objavljeno: 25.05.2017; Ogledov: 526; Prenosov: 100
.pdf Celotno besedilo (1,57 MB)

6.
Modeli ulomkov v predšolskem obdobju
Sergeja Hren, 2018, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Modeli ulomkov v predšolskem obdobju predstavlja v teoretičnem delu zgodnji koncept vključevanja ulomkov v predšolsko obdobje s pomočjo treh modelov ulomkov: geometrijski model, merljivi model in aritmetični model. Opisana je tudi vloga vzgojitelja in nekaj primerov dejavnosti z modeli delov celote. Namen diplomskega dela je bil ugotoviti, kako otroci v predšolskem obdobju poznajo dele celote, kako uspešni so pri aktivnostih, kjer je uporabljen posamezen model, in kateri model delov celote jim je najbolj blizu. V ta namen je bila izvedena raziskava, v kateri je sodelovalo 33 otrok, starih od 4 do 6 let. Preko različnih dejavnosti smo preverjali razumevanje polovice, tretjine in četrtine, pri tem pa smo uporabili že omenjene modele ulomkov. Podatki, ki smo jih zbrali s pomočjo opazovalnega lista, so pokazali, da jim polovice niso povzročale težav pri nobenem modelu, medtem ko so jim največ problemov povzročale tretjine, in sicer pri geometrijskem in merljivem modelu. Dejavnost z modeli ulomkov se je izkazala za zelo primerno dejavnost za predšolske otroke, saj so ob tem pokazali veliko zanimanje, čeprav gre za precej zahtevno matematično vsebino.
Ključne besede: matematika za otroke, deli celote, ulomki, modeli ulomkov, predšolska vzgoja
Objavljeno: 24.09.2018; Ogledov: 126; Prenosov: 39
.pdf Celotno besedilo (1,56 MB)

Iskanje izvedeno v 0.13 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici