| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 9 / 9
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Ustvarjalnost in motivacija za učenje mlajših deklic na področju košarke
Lejla Pamić, 2023, diplomsko delo

Opis: Cilj diplomskega dela je raziskati vpliv ustvarjalnih in standardnih vaj na mlajše selekcije deklic in najti razlike med njimi. Cilj je ugotoviti, ali bi bilo potrebno spremeniti način učenja mlajših selekcij deklic pri košarki, kar se lahko prenese tudi na učenje za šolo, s tem pa bi lahko poiskali nove načine učenja v šolah. V Sloveniji veliko deklic trenira košarko in velikokrat pride do situacije, da se vaje ponavljajo in jim košarka postane monotona, zato niso dovolj pozorne na to, kaj morajo narediti. Skozi delo smo raziskovali, katera vrsta učenja bolje vpliva na mlajše selekcije deklic pri košarki in kako bi lahko to vplivalo na treninge ali učenje v prihodnosti. Ugotovili smo, da je pomembna mešanica vaj, tako standardnih kot ustvarjalnih. Pri standardnih vajah smo ugotovili, da imajo deklice večjo koncentracijo, a manjšo motivacijo, pri ustvarjalnih vajah pa velja obratno, kar pomeni večjo motivacijo in manjšo koncentracijo. Zato je pomembno, da pri vajah za največjo učinkovitost uporabljamo tako standardne kot ustvarjalne načine.
Ključne besede: košarka, učenje, motivacija, ustvarjalnost, deklice
Objavljeno v DKUM: 24.11.2023; Ogledov: 349; Prenosov: 31
.pdf Celotno besedilo (759,65 KB)

2.
Ekspertni model priprave in uspešnosti tekmovalk v kategoriji mlajših deklic v ženski športni gimnastiki : diplomsko delo
Neli Štruc, 2023, diplomsko delo

Opis: Športna gimnastika spada med najelegantnejše ter najatraktivnejše športe in je prisotna po celem svetu. Je polistrukturna konvencionalna športna panoga in jo uvrščamo med športe, ki imajo značilen vpliv na transformacijo psihosomatskega statusa športnika. Poleg samega procesa treninga, ki pomembno vplivajo na športnika, pa so izjemno pomembna tudi sama tekmovanja, saj so prav ta povezana z uspešnostjo športnika. Namen diplomskega dela je na osnovi dosedanjih znanj in raziskav opredeliti ter predstaviti ekspertni model priprave in uspešnosti, natančneje v kategoriji mlajših deklic v ženski športni gimnastiki, ki bo lahko koristil tako trenerjem kot tudi posameznim tekmovalkam in ostalim članom tima za boljši razvoj v njihovi nadaljnji karieri. S pomočjo meritev, ki smo jih izvedli, smo ugotovili, kakšna je trenutna potencialna uspešnost v kategoriji mlajših deklic ženske športne gimnastike v Sloveniji. S tem bomo lahko hkrati omogočili hitrejši napredek pri razvoju tekmovalnih rezultatov vsake posameznice kot tudi celotne kategorije mlajših deklic. Trenerjem bomo lahko omogočili vpogled, kakšna je uspešnost njihovih tekmovalk, da bodo lahko prilagajali njihove potrebe po boljših rezultatih ali pa le nadaljevali s strategijo treninga, kot so doslej. Vse rezultate smo obdelali s pomočjo programa Excel in jih razvrstili v tabele, tako da si bralci lahko rezultate lažje predstavljajo.
Ključne besede: športna gimnastika, model, ekspertno modeliranje, potencialna uspešnost, mlajše deklice
Objavljeno v DKUM: 06.09.2023; Ogledov: 430; Prenosov: 78
.pdf Celotno besedilo (1,33 MB)

3.
Izbruhi togote pri predšolskih otrocih : diplomsko delo
Katarina Dacinger, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga z naslovom Izbruhi togote pri predšolskih otrocih je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo povzeli dosedanje ugotovitve iz ustrezne strokovne literature. Dotaknili smo se pojma togota, spoznali zgodnje izbruhe togote in izbruhe togote pri starejših otrocih, razloge in sprožilce togote, načine vedenja, kadar smo jezni, tehnike, taktike ter smernice za obvladovanje izbruhov. V empiričnem delu pa smo izvedli raziskavo, katere namen oziroma cilj je bil ugotoviti, pri katerem spolu so izbruhi togote pogostejši, kako se kažejo, kateri so razlogi po mnenju vzgojiteljev predšolskih otrok za izbruh togote glede na spol in kako jih ublažimo. Podatke smo zbrali s pomočjo spletnega anketnega vprašalnika in jih obdelali s statističnim programom SPSS ter rezultate interpretirali. Na vprašanja so odgovarjali vzgojitelji predšolskih otrok. Ugotovili smo, da so izbruhi togote enako pogosti pri obeh spolih, se pa pojavijo razlike med spoloma pri razlogih in pri načinu pomiritve izbruha togote.
Ključne besede: togota, izbruhi, deklice, dečki, predšolski otroci
Objavljeno v DKUM: 08.06.2023; Ogledov: 499; Prenosov: 70
.pdf Celotno besedilo (1,42 MB)

4.
Vpliv telesnih razsežnosti na gibalne sposobnosti učencev in učenk
Andreja Perko, 2020, magistrsko delo

Opis: Namen magistrskega dela je bil raziskati vpliv telesnih razsežnosti na gibalno učinkovitost pri učenkah in učencih. Raziskovalni vzorec je zajemal 504 učence v starosti 9−11 let, 285 dečkov in 219 deklet. Telesne razsežnosti učenk in učencev smo izmerili s pomočjo standardiziranega antropometričnega instrumentarija, gibalne sposobnosti pa s pomočjo Eurofit testne baterije: dviganje trupa v 30 sekundah, taping 25 ciklov, predklon sede, šprint 10 x 5 m, Beep test, Flamingo ravnotežje in skok v daljino iz mesta ter dodatnimi testi: sonožni preskoki kolebnice 20 sekund, vodenje žoge med stožci in poligon nazaj. Za ugotavljanje povezanosti in vpliva telesnih razsežnosti na gibalno učinkovitost smo uporabili regresijsko analizo. Statistično značilnost smo ugotavljali na ravni tveganja 0,05 (p < 0,05). Rezultati regresijske analize so pokazali, da telesne razsežnosti statistično značilno pojasnjujejo razlike v gibalni učinkovitosti pri 9, 10 in 11 let starih dečkih ter pri 10 in 11 let starih deklicah. Ugotoviti je mogoče, da so v obdobju poznega otroštva in začetku adolescence telesne razsežnosti in sestava telesa pomemben generator razlik gibalne učinkovitosti.
Ključne besede: gibalna učinkovitost, puberteta, telesne izmere, dečki, deklice
Objavljeno v DKUM: 22.01.2021; Ogledov: 1102; Prenosov: 152
.pdf Celotno besedilo (1,39 MB)

5.
Povezanost sestave telesa in športne aktivnosti v 4., 5. in 6. razredu osnovne šole pri dekletih
Anja Žitek, 2020, magistrsko delo

Opis: Namen magistrskega dela je primerjava telesne sestave in telesnih razsežnosti med nizko, srednje in visoko športno aktivnimi dekleti, starimi med devet in enajst let, glede na njihovo telesno sestavo. V raziskavo je bilo vključenih 163 deklet drugega vzgojno-izobraževalnega obdobja. Raziskava je bila opravljena na osmih mestnih, primestnih in vaških osnovnih šolah Severovzhodne Slovenije. Telesno težo, telesno višino, podkožno maščevje in kožno gubo tricepsa smo izmerili s standardnim antropometrijskim inštrumentarijem. Z analizatorjem sestave telesa smo pridobili podatke o telesni sestavi merjenk – o deležu vode, proteinov in mineralov v njihovem telesu. Podatke o športni aktivnosti merjenk smo pridobili z vprašalnikom ugotavljanja športne aktivnosti otrok. Za ugotavljanje statistično značilnih razlik v telesnih značilnostih in telesni sestavi merjenk smo uporabili enosmerno analizo variance (ANOVA) ter Scheefejev post-hoc test. Rezultati so pokazali, da obstajajo statistično značilne razlike med nizko, srednje in visoko športno aktivnimi petošolkami v vsebnosti mineralov v telesu. Dekleta, ki so srednje aktivna, imajo več mineralov v telesu kot tista, ki so nizko ali visoko aktivna. Petošolke, ki so srednje športno aktivne, imajo prav tako več podkožnega maščevja kot tiste, ki so nizko ali visoko športno aktivne. Ugotovitve kažejo, da pri petošolkah obstajajo statistično značilne razlike v telesni teži in kožni gubi tricepsa.
Ključne besede: morfološke značilnosti, merjenje telesnih razsežnosti, gibalna dejavnost, deklice.
Objavljeno v DKUM: 09.06.2020; Ogledov: 1076; Prenosov: 115
.pdf Celotno besedilo (910,94 KB)

6.
Zdravstvena nega otroka s Turnerjevim sindromom
Maja Kolar, 2019, diplomsko delo

Opis: Turnerjev sindrom (TS) je kromosomopatija, pri čemer en kromosom X delno ali v celoti manjka, zato je vseh kromosomov samo 45 namesto običajnih 46. Jajčniki deklic brez drugega kromosoma X ne delujejo normalno, zato ne proizvajajo hormonov, ki so potrebni za normalno rast in spolni razvoj. Namen zaključnega dela je predstaviti življenje 14 letne deklice s TS. Uporabili smo kvalitativno metodo raziskovanja. Podatke smo zbrali s pomočjo vprašalnika, namenjenega staršem deklice s TS in je sestavljen iz odprtega tipa vprašanj. S pomočjo študije primera smo prišli do ugotovitve, da ima TS velik vpliv tako na vsakdanja opravila obolele deklice, kot tudi na celotno družino. Menimo, da največji oviri pri TS predstavljata nizka rast in neplodnost, vendar se lahko oboje uspešno regulira tako z uporabo rastnega hormona, ki pripomore k višji rasti, kot tudi nove tehnike umetne oploditve z darovanjem jajčnih celic, ki povečujejo možnost spočetja pri osebah z mozaicizmom.
Ključne besede: Deklice, kromosomopatija, rastni hormon, študija primera, vpliv TS na družino.
Objavljeno v DKUM: 29.01.2020; Ogledov: 1795; Prenosov: 229
.pdf Celotno besedilo (826,25 KB)

7.
Problematika šolske svetovalne službe na različnih ravneh izobraževanja
Tamara Orlović, 2018, magistrsko delo

Opis: Svetovalno delo kot posebna oblika organizacijske pomoči učencem na šoli ima na naših tleh približno petdesetletno tradicijo. Šolski svetovalni delavci s svojim delom pomagajo in sodelujejo pri uresničevanju temeljnih, splošnih ter posebnih vzgojno-izobraževalnih ciljih. Najpomembnejši uporabnik storitev svetovalne službe je otrok, učenec, dijak. Svetovalni delavci se pri svojem delu srečujejo z različnimi problematikami. V magistrski nalogi smo raziskovali, zaradi katerih težav učenci in dijaki obiščejo svetovalno službo. Zanimalo nas je tudi, katere težave so najpogostejše pri svetovalem delu z dečki in deklicami. V teoretičnem delu smo se podrobneje seznanili z nalogami in dejavnostmi šolske svetovalne službe, aktualnimi problemi svetovalne službe ter posebnostmi svetovanja na različnih ravneh izobraževanja. V empiričnem delu magistrske naloge smo prikazali rezultate raziskave, v kateri je sodelovalo 134 šolskih svetovalnih delavcev. Rezultati kažejo, da dečki v osnovni šoli najpogosteje obiščejo svetovalno službo zaradi disciplinskih težav ter težav, povezanih z učnim delom. Pri dijakih, ki obiskujejo nižje in srednje poklicne šole ter strokovne šole, so najpogostejše težave nesoglasja s sošolci, težave v družini ter disciplinske težave. Pri dijakih, ki obiskujejo gimnazije, so zelo pogoste težave z uporabo psihoaktivnih snovi. Tudi pri deklicah, ki hodijo v osnovno šolo, so najpogostejše disciplinske težave, nesoglasja s sošolci, težave z uporabo psihoaktivnih snovi ter težave povezane z učnim delom. Pri dijakinjah, ki hodijo v nižje in srednje poklicne šole ter strokovne šole, pa so najpogostejše disciplinske težave, težave v družini, šolsko in poklicno svetovanje ter težave povezane z učnim delom.
Ključne besede: Svetovalno delo, svetovalni delavci, svetovanje, težave, deklice, dečki.
Objavljeno v DKUM: 07.10.2019; Ogledov: 1274; Prenosov: 169
.pdf Celotno besedilo (1,25 MB)

8.
Dunajska predmestna deklica pri Ivanu Cankarju in Arthurju Schnitzlerju
Jožica Čeh Steger, 2004, izvirni znanstveni članek

Opis: Ivan Cankar in Arthur Schnitzler sta na prelomu iz 19. v 20. stoletje tematizirala dunajsko predmestje in tam živečo deklico, najpogosteje šiviljo iz proletarskega ali malomeščanskega okolja. Cankarjeva predmestna deklica ne pozna erotične lahkoživosti in otožne očarljivosti Schnitzlerjeve "süsses Madel", je še napol otrok, vendar že postarana, zmeraj zamišljena, obremenjena s skrbjo za preživetje, pogosto priča ali žrtev spolnega nasilja; iz grdega telesa in vsakdanjega življenja v predmestju, ki ga občuti kot ječo, pobega v hrepenenjski svet čiste lepote, a to jo pogosto vodi tudi v smrt. V upodabljanju predmestne deklice obstajajo med slovenskim in avstrijskim pisateljem velike razlike, pogosta tematizacija smrti v povezavi z umetnostjo, kriza identitete, estetizacija življenja pa so teme, ki ju tudi povezujejo
Ključne besede: slovenska književnost, avstrijska književnost, metafore, literarni liki, lik deklice, primerjalne študije
Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 1702; Prenosov: 65
URL Povezava na celotno besedilo

9.
Rastoča knjiga
Janja Jerovšek, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je celostno predstavljen izvirni slovenski projekt Rastoča knjiga, ki je nastal ob prelomu v novo tisočletje. Opisano je njegovo desetletno delovanje, ki poteka v okviru Društva za izgradnjo pomnika slovenstvu. Simbol Rastoča knjiga ponazarja vso našo zgodovino in bivanje. Glavni cilj je poudariti pomen knjige, znanja in odličnosti slovenskega naroda ter spodbuditi ljudi k osebni rasti, kulturi in umetnosti. Predstavljene so tudi pomembne osebnosti, ki so pustile globoko sled v slovenski zgodovini. Projekt je prerasel v mednarodni projekt Združene Rastoče knjige sveta, ki temelji na medsebojnem sodelovanju na področju kulture, znanosti in umetnosti. V diplomskem delu sta uporabljeni dve raziskovalni metodi: deskriptivna in zgodovinska.
Ključne besede: Rastoča knjiga, kip deklice z Rastočo knjigo, Združene Rastoče knjige sveta, kulturna dediščina, znanje, povezovanje
Objavljeno v DKUM: 26.10.2011; Ogledov: 3668; Prenosov: 267
.pdf Celotno besedilo (6,86 MB)

Iskanje izvedeno v 0.1 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici