SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 9 / 9
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
VLOGA IN POMEN DRAMATIZACIJE V VRTCU
Špela Kovač, 2010, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomske naloge so s pomočjo izbrane literature prikazani: teorija govornega razvoja, opis razvoja govora v predšolskem obdobju ter možni načini spodbujanja govornega razvoja v vrtcu. V nadaljevanju so posebej predstavljeni dejavniki razvoja otrokovega govora ter katere dejavnosti uporablja vzgojitelj za spodbujanje razvoja otrokovega govora. V diplomski nalogi sem dodala tudi poglavje Študije primera, kjer sem natančno opisala potek priprave otrok na gledališko igro. V empiričnem delu diplomske naloge pa so predstavljeni odgovori, ki sem jih dobila s pomočjo anketnega vprašalnika 40 vzgojiteljic iz vrtca Mavrica Vojnik, vrtca Danijelov levček Celje in iz JVIZ Mozirje. Namen anketnega vprašalnika je bil ugotoviti, s katerimi dejavnostmi vzgojiteljice v celjski regiji spodbujajo otrokov govor v vrtcu in katere vrste jezikovnih dejavnosti največ uporabljajo za spodbujanje razvoja otrokovega govora ter zakaj. Prav tako pa sem želela ugotoviti tudi, ali obstajajo razlike v načrtovanju dejavnosti med vzgojiteljicami, ki delajo v oddelkih prvega starostnega obdobja, in tistimi, ki delajo v oddelku drugega starostnega obdobja. Ugotovila sem, da vzgojiteljice največ načrtujejo druge jezikovne dejavnosti, medtem ko je gledališka/dramska igra zelo redko načrtovana. V diplomski nalogi je tudi kot priloga dodan anketni vprašalnik.
Ključne besede: razvoj govora, dejavniki razvoja govora, dejavnosti vzgojitelja, spodbujanje govornega razvoja v vrtcu, dramatika in gledališka vzgoja.
Objavljeno: 06.09.2010; Ogledov: 3741; Prenosov: 514
.pdf Celotno besedilo (735,00 KB)

2.
ANALIZA KOMPETENC VZGOJITELJEV PRI NAČRTOVANJU GIBALNIH DEJAVNOSTI V VRTCIH
Špela Kračun, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Analiza kompetenc vzgojiteljev pri načrtovanju gibalnih dejavnosti v vrtcih je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. Teoretični uvod predstavlja razvoj otroka v predšolskem obdobju, kompetence vzgojitelja, vzgojiteljevo vlogo pri razvijanju gibalnih kompetenc in usposobljenost vzgojiteljev za načrtovanje gibalnih dejavnosti v vrtcu. Empirični del zajema ugotovitve raziskave, opravljene z anketnim vprašalnikom na vzorcu 16 vzgojiteljic vrtca Slovenske Konjice. Namen raziskave je bil ugotoviti, kolikšen pomen vzgojitelji pripisujejo posameznim kompetencam in usposobljenosti za načrtovanje ter izvajanje gibalnih/športnih dejavnosti. Ugotovili smo, da so glede na izobrazbo za poznavanje telesnega in gibalnega razvoja otrok najbolj usposobljeni vzgojitelji z dokončano srednjo in višjo šolo, šele nato sledijo vzgojitelji z dokončano visokošolsko izobrazbo ali univerzo; da so vzgojitelji z daljšo delovno dobo bolj usposobljeni za pedagoško vodenje skupine pri izvajanju gibalnih/športnih vsebin, kot vzgojitelji s krajšo delovno dobo, da so vzgojitelji z nižjim nazivom ravno tako usposobljeni za izdelavo analize stanja in učinkovitega načrtovanja gibalnih/športnih vsebin; da so vzgojitelji s krajšo delovno dobo ravno tako usposobljeni za jasno definiranje ciljev in dosežkov glede na področje Gibanje v kurikulumu za vrtce; da vzgojitelji s srednješolsko izobrazbo bolje poznajo didaktične korake pri poučevanju posameznih gibalnih/športnih vsebin, ki so v kurikulumu za vrtce; da so vzgojitelji, ne glede na stopnjo izobrazbe, vsi usposobljeni za prikaz (demonstracijo) posameznih gibalnih/športnih prvin, ki niso jasno določene v kurikulumu za vrtce.
Ključne besede: specifične kompetence vzgojitelja, splošne kompetence vzgojitelja, ključne kompetence vzgojitelja, gibalne kompetence otrok, načrtovanje gibalnih dejavnosti
Objavljeno: 24.12.2010; Ogledov: 2836; Prenosov: 777
.pdf Celotno besedilo (793,70 KB)

3.
ANALIZA KOMPETENC VZGOJITELJA PRI IZVAJANJU GIBALNIH DEJAVNOSTI V SLOVENSKIH IN NEMŠKIH VRTCIH
Karmen Meško, 2011, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem diplomskem delu z naslovom Analiza kompetenc vzgojitelja pri izvajanju gibalnih dejavnosti v slovenskih in nemških vrtcih smo želeli ugotoviti kompetence vzgojitelja in usposobljenost vzgojiteljev pri izvajanje gibalnih dejavnosti ter na osnovi teh dveh parametrov poiskati morebitne razlike med slovenskim kurikulumom za vrtce in High/Scopovim predšolskim kurikulumom, ki ga uporabljajo v Nemčiji. Ugotavljali smo, kako pomembne so ključne, splošne in specialne kompetence vzgojitelja ter na kakšen način jih vzgojitelji razvijajo. Zanimalo nas je, kakšne kompetence dosegajo v obeh kurikulumih vzgojiteljice na področju gibanja/športa in kako le-te vplivajo na otroke. Posebno poglavje smo namenili razvoju otroških gibalnih kompetenc z vidika dela vzgojitelja. Ugotavljamo, da so vzgojitelji, ne glede na izobrazbo, v obeh kurikulumih usposobljeni za demonstracijo in izvajanje gibanja. V obeh kurikulumih dajejo gibanju enak pomen, le da v High/Scopovem kurikulumu temeljijo dejavnosti na skupnem načrtovanju med vzgojiteljem in otrokom. Poudarek dajejo aktivnemu učenju.
Ključne besede: gibalne kompetence otrok, ključne kompetence vzgojitelja, splošne kompetence vzgojitelja, specialne kompetence vzgojitelja, gibalne dejavnosti v slovenskih vrtcih, gibalne dejavnosti v nemških vrtcih.
Objavljeno: 04.07.2011; Ogledov: 1866; Prenosov: 193
.pdf Celotno besedilo (826,20 KB)

4.
VPLIV NAČRTOVANIH IN VODENIH GIBALNIH AKTIVNOSTI NA RAZVOJ KOORDINACIJE PRI TRI DO ŠTIRI LETA STARIH OTROCIH
Kristina Medvedec, 2011, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Vpliv načrtovanih in vodenih gibalnih aktivnosti na razvoj koordinacije pri 3 do 4 leta starih otrocih je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili telesne razsežnosti tri do štiri leta starih otrok, gibalne sposobnosti in gibalna znanja otrok, kjer smo se osredotočili na starost. Podrobneje smo predstavili koordinacijo gibanja, njen razvoj, vplivanja na koordinacijo in njen pomen. Predstavili smo tudi načrtovanje gibalnih dejavnosti v vrtcu, gibalno izkušenjsko bogato okolje in kompetence vzgojitelja na področju gibanja. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati pedagoškega eksperimenta, kjer so bili otroci eksperimentalne skupine deležni dodatnih gibalno/športnih dejavnosti za razvijanje koordinacije gibanja, in otrok kontrolne skupine, ki pri teh dejavnostih niso sodelovali. Rezultati kažejo, da so tri do štiri leta stari otroci, ki so imeli v času pedagoškega eksperimenta dodatno, načrtovano in vodeno gibalno/športno dejavnost s poudarkom na koordinaciji gibanja, pri finalnem testiranju motoričnih sposobnosti dosegli boljše rezultate kot otroci, ki v tem času niso imeli dodatnih gibalno/športnih dejavnosti za razvoj motoričnih sposobnosti.
Ključne besede: telesne razsežnosti otrok, gibalne sposobnosti, gibalna znanja, koordinacija gibanja, gibalne/športne dejavnosti, kompetence vzgojitelja
Objavljeno: 06.09.2011; Ogledov: 2718; Prenosov: 728
.pdf Celotno besedilo (961,31 KB)

5.
VPLIV VODENE GIBALNE DEJAVNOSTI NA MOTORIČNI RAZVOJ OTROK
Sabina Gabrovec, 2012, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga z naslovom Vpliv vodene gibalne dejavnosti na motorični razvoj otrok je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo najprej predstavili motorične sposobnosti otrok, podrobneje opisali motorične sposobnosti 5 - 6 let starih otrok, opisali gibalne dejavnosti v vrtcu ter oblike, načrtovanje, izvajanje in pomen evalvacije le teh. Predstavljene so tudi kompetence vzgojitelja za področje gibanja. V empiričnem delu smo predstavili rezultate, pridobljene s pomočjo pedagoškega eksperimenta, pri katerem so sodelovali otroci iz dveh enot Vrtca Ptuj. Otroci eksperimentalne skupine so bili prisotni pri izvajanju dodatnih vodenih gibalnih dejavnosti s poudarkom na razvijanju gibalnih sposobnosti, otroci kontrolne skupine pa pri teh dejavnostih niso sodelovali. Za merski instrument smo uporabili motorične teste. Rezultati motoričnih testov kažejo, da so otroci, ki so bili deležni redne, načrtovane in vodene gibalne dejavnosti, dosegli boljše rezultate pri finalnem testiranju od otrok, ki teh dejavnosti niso bili deležni. Med spoloma so se pojavile razlike med inicialnim in finalnim merjenjem. Na osnovi t-testa smo ugotovili, da redne vodene gibalne dejavnosti pozitivno vplivajo na motorični razvoj v pedagoškem eksperimentu opazovanih otrok.
Ključne besede: motorične sposobnosti otrok, gibalne dejavnosti v vrtcu, kompetence vzgojitelja za področje gibanje, pedagoški eksperiment
Objavljeno: 12.06.2012; Ogledov: 2560; Prenosov: 528
.pdf Celotno besedilo (420,77 KB)

6.
VPLIV VZGOJITELJEV NA IZVAJANJE GIBALNIH/ŠPORTNIH DEJAVNOSTI V VRTCU SLOVENSKE KONJICE
Metka Lipovšek, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Vpliv vzgojiteljev na izvajanje gibalnih/športnih dejavnosti v Vrtcu Slovenske Konjice smo želeli ugotoviti, ali drži, da vzgojitelji, ki so v prostem času športno aktivni, tudi v vrtcu pogosteje izvajajo gibalne/športne aktivnosti, ali stopnja izobrazbe vpliva na pogostost izvajanja gibalnih/športnih dejavnosti v vrtcu, ali starost vzgojiteljev in pomočnikov vpliva na pogostost vključevanja v gibalne/športne aktivnosti skupaj z otroki, ali vzgojiteljevo športno aktivnost onemogočajo zdravstvene težave in ali doba zaposlenosti vpliva na načrtovanje gibalnih/športnih aktivnosti skozi vse leto. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili vpliv redne gibalne dejavnosti, gibalni in telesni razvoj otroka, sodobne negativne pojave v telesnem in gibalnem razvoju otrok, usposobljenost vzgojiteljev za izvajanje gibalnih dejavnosti v vrtcu, gibalne dejavnosti v Vrtcu Slovenske Konjice, gibalne kompetence otroka, vlogo vzgojiteljev pri ustvarjanju gibalnih kompetenc otroka in vrtec kot izkušenjsko bogato gibalno okolje. Podatke smo pridobili z anketiranjem zaposlenih v enotah Vrtca Slovenske Konjice (Loče, Tatenbachova, Zbelovo, Slomškova, Prevrat, Tepanje, Žiče, Jernej, Špitalič). Namen raziskave je bil proučiti vpliv vzgojiteljev na količino in kakovost izvajanja gibalnih/športnih dejavnosti predšolskih otrok. Ugotovili smo, da športno aktivnost vzgojiteljem onemogoča pomanjkanje časa. Rezultati ankete kažejo, da večina vzgojiteljev in pomočnikov načrtuje izvajanje gibalnih/športnih dejavnosti skozi celo leto, skoraj vsi se aktivo vključujejo v gibalne/športne aktivnosti otrok, rezultat njihovega vključevanja pa je, da so otroci bolj zainteresirani za sodelovanje pri gibalnih/športnih aktivnostih.
Ključne besede: Ključne besede: gibalne dejavnosti v vrtcu, gibalni razvoj otroka, telesni razvoj otroka, kompetence vzgojitelja, gibalne kompetence otroka, izkušenjsko bogato gibalno okolje.
Objavljeno: 02.04.2012; Ogledov: 2726; Prenosov: 468
.pdf Celotno besedilo (475,70 KB)

7.
VPLIV VZGOJITELJEV NA IZVAJANJE GIBALNIH DEJAVNOSTI V ORMOŠKIH VRTCIH
Sara Korotaj, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Vpliv vzgojiteljev na izvajanje gibalnih dejavnosti v ormoških vrtcih smo želeli ugotoviti, ali drži, da imajo vzgojitelji, ki so v prostem času športno aktivni, višjo stopnjo izobrazbe, ali so mlajši vzgojitelji v prostem času pogosteje športno aktivni, ali okolje vrtca vpliva na vzgojiteljevo aktivno vključevanje v gibalne dejavnosti otrok, ali vzgojiteljeva športna aktivnost vpliva na otrokovo izvajanje gibalnih dejavnosti in ali vzgojiteljeva športna aktivnost v prostem času vpliva na njegovo aktivno vključevanje v gibalne dejavnosti otrok. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem, kjer je uporabljena desktiptivna metoda, je predstavljena gibalna dejavnost v Kurikulumu za vrtce in v ormoških vrtcih, vpliv redne gibalne dejavnosti na razvoj otroka, usposobljenost vzgojiteljev za izvajanje gibalnih dejavnosti, kompetence vzgojiteljev v vrtcu na področju gibanja in vlogo vzgojiteljev pri ustvarjanju gibalnih kompetenc otroka. Namen raziskave v empiričnem delu naloge je bil raziskati vpliv vzgojiteljev na izvajanje gibalnih/športnih dejavnosti v ormoških vrtcih. Za zbiranje podatkov smo uporabili kvantitativno tehniko, in sicer anketni vprašalnik zaprtega tipa. Vzorec je neslučajnostni iz konkretne populacije strokovnih delavcev zaposlenih v enotah Vrtca Ormož (Ormož, Velika Nedelja, Podgorci), v vrtcu Ivanjkovci, vrtcu Miklavž pri Ormožu in enoti Kog, vrtcu Središče ob Dravi, vrtcu Sveti Tomaž, vrtcu Ljutomer in enoti Gresovščak. Podatki so obdelani kvantitativno in analizirani z deskriptivno statistiko in multivariatno analizo. Ugotovili smo, da so vzgojitelji z visokošolsko izobrazbo pogosteje športno aktivni, ter da so pogosteje športno aktivni mlajši vzgojitelji in pomočniki. Večina vzgojiteljev, ki je v prostem času pogosto športno aktivna, se aktivno vključuje v gibalne aktivnosti otrok.
Ključne besede: gibalne dejavnosti v vrtcu, telesni in gibalni razvoj otrok, usposobljenost vzgojiteljev za izvajanje gibalnih dejavnosti, kompetence vzgojitelja, gibalne kompetence otrok
Objavljeno: 19.03.2013; Ogledov: 1478; Prenosov: 191
.pdf Celotno besedilo (1,56 MB)

8.
VPLIV REDNE GIBALNE DEJAVNOSTI NA RAZVOJ KOORDINACIJE PRI 1 DO 2 LETI STARIH OTROCIH
Helena Lužar, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Vpliv redne gibalne dejavnosti na razvoj koordinacije pri 1 do 2 leti starih otrocih smo želeli ugotoviti, ali redna, načrtovana in strokovno vodena gibalna dejavnost vpliva na razvoj koordinacije pri od enega do dveh let starih otrocih. V teoretičnem delu smo podrobneje predstavili gibalne sposobnosti otrok, njihovo koordinacijo, telesne razsežnosti, gibalna znanja in gibalno izkušenjsko okolje ter opredelili gibalne dejavnosti v vrtcu in kompetence vzgojitelja na področju gibanja/športa. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati pedagoškega eksperimenta, v katerem so otroci eksperimentalne skupine med eksperimentom od dva- do trikrat na teden izvajali načrtovane in strokovno vodene gibalne dejavnosti s poudarkom na razvijanju koordinacije, otroci kontrolne skupine pa so v tem času izvajali gibalne dejavnosti po letnem delovnem načrtu vzgojiteljice. Otroke smo testirali s pomočjo štirih testov gibalnih znanj. Na osnovi rezultatov ugotavljamo, da so otroci eksperimentalne skupine po izvedenem pedagoškem eksperimentu napredovali bolj kot otroci iz kontrolne skupine.
Ključne besede: Gibalne sposobnosti otrok, koordinacija, telesne razsežnosti otrok, gibalna znanja, gibalno izkušenjsko okolje, gibalne dejavnosti v vrtcu, kompetence vzgojitelja
Objavljeno: 11.06.2013; Ogledov: 1003; Prenosov: 210
.pdf Celotno besedilo (565,29 KB)

9.
PLANINSKE DEJAVNOSTI V OKVIRU KURIKULUMA ZA VRTCE
Tamara Potočnik, 2014, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga Planinske dejavnosti v okviru Kurikuluma za vrtce je teoretično delo, v katerem smo s pomočjo primarnih in sekundarnih virov z deskriptivno in komparativno metodo raziskali možnosti izvajanja planinskih vsebin v okviru Kurikuluma za vrtce. Na začetku smo predstavili planinstvo kot del slovenske narodne identitete z njegovim zgodovinskim razvojem. V nadaljevanju pa smo iskali možnosti za izvajanje planinskih vsebin v okviru Kurikuluma za vrtce. Hkrati pa ugotavljali možnosti za njihovo povezanost z ostalimi področji kurikuluma v vrtcu. Ugotovili smo, da je Kurikulum za vrtce nacionalni dokument, ki daje vzgojitelju osnovo za načrtovanje dela in možnosti povezovanja ciljev s področja gibanja s cilji drugih področij dejavnosti v vrtcu. Nadalje smo raziskovali vzgojni vidik planinstva in opisali akcijo Ciciban planinec. Pri tem smo predstavili vlogo mentorja in vodnika planinske skupine. Zadnje poglavje smo namenili načrtovanju planinskih dejavnosti v vrtcu ter iskali možnosti, kako obstoječi program Ciciban planinec implementirati v letni načrt vrtca ter s tem povečati zanimanje otrok za planinsko dejavnost. Ugotovili smo, da je za izvajanje programa pomembno kvalitetno letno in tudi večletno načrtovanje planinske dejavnosti v vrtcu. Ugotovili smo tudi, da samo načrtovanje še ne zagotavlja uspeha, temveč je potrebno načrtovano prenesti tudi v prakso. Uspeh pa je zagotovo odvisen od motivacije in strokovne usposobljenosti vzgojiteljev, ki te dejavnosti izvajajo. Ob koncu smo predstavili še primer programa planinskih dejavnosti v vrtcu.
Ključne besede: Kurikulum za vrtce, planinske dejavnosti, načrtovanje planinskih vsebin, vloga vzgojitelja, Ciciban planinec.
Objavljeno: 07.10.2014; Ogledov: 1041; Prenosov: 191
.pdf Celotno besedilo (1,61 MB)

Iskanje izvedeno v 0.25 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici