| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 887
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Izboljšanje zdravstvene nege posameznikov s shizofrenijo: inovativne intervencije in aktivnosti zdravstvene nege
Alen Babšek, 2024, magistrsko delo

Opis: Uvod: Shizofrenija je zapletena duševna bolezen, za katero so značilne blodnje, halucinacije, neorganizirani govor ali vedenje ter oslabljene kognitivne sposobnosti. Zdravstvena nega pacientov s shizofrenijo se sooča z izzivi predvsem zaradi nejasnosti glede avtonomne vloge medicinske sestre. Namen zaključnega dela je raziskati vpliv negovalnih intervencij in aktivnosti zdravstvene nege na potek zdravljenja in obvladovanja bolezni pri pacientih s shizofrenijo. Metode: Izveden je bil pregled znanstvene literature z analizo in s sintezo. Uporabili smo deskriptivno metodo in metodo kompilacije identificiranih virov. Literaturo smo iskali v podatkovnih bazah: MEDLINE, PubMed, Cochrane Library in Wiley Online Library. Nato smo ocenili še kakovost vključenih raziskav. Rezultati: V končno analizo je bilo vključenih 10 raziskav. S pomočjo tematske analize smo identificirali glavno temo »Inovativne intervencije in aktivnosti ZN« in štiri podteme »Psihosocialne intervencije«, »Dieta«, »Telesna aktivnost« ter »Izobraževalne intervencije«. Razprava in sklep: Pri zdravstveni negi pacienta s shizofrenijo je velik poudarek predvsem na psihosocialnih intervencijah, psihoizobraževanju ter intervencijah povezanih s telesno aktivnostjo in prehrano. Skrb za izboljšanje psihofizičnega zdravja in kognitivnih funkcij pri pacientih s shizofrenijo je zahteven proces, ki pa zajema veliko znanja in potrpežljivosti.
Ključne besede: Izpopolnjenje, zdravstvena nega, shizofrenija, domiselna posredovanja, dejavnosti zdravstvene nege
Objavljeno v DKUM: 09.12.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (2,63 MB)

2.
Uporaba slikanice Zadnja sladkorna penica za razvoj matematičnih spretnosti pri otrocih prvega starostnega obdobja : diplomsko delo
Tilen Požgan, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Uporaba slikanice Zadnja sladkorna penica za razvoj matematičnih spretnosti pri otrocih prvega starostnega obdobja se dotika področja zgodnjega učenja in poučevanja matematike s pomočjo otroške literature. V diplomskem delu smo v teoretičnem delu izpostavili pomembnost povezovanja med področjema matematike ter jezika, podrobno smo predstavili slikanico kot sredstvo za izobrazevanje ter njeno pomembno vlogo v urtcu. V okviru praktičnega dela diplomskega dela smo pripravili in izvedli dejavnosti na temo in vsebino slikanice Zadnja sladkorna penica. Dejavnosti smo izvedli v skupini otrok prvega starostnega obdobja. S pomočjo opazovalnih listov smo spremijali sodelovanje otrok pri pripravljenih matematičnih dejavnostih in ugotovili, da je slikanica Zadnja sladkorna penica lahko dobro izhodišče za osnovanje matematičnih dejavnosti, ki bi bile primerne za otroke prvega starostnega obdobja.
Ključne besede: Predšolska vzgoja, medpodročno povezovanje, matematika, slikanica, matematične dejavnosti.
Objavljeno v DKUM: 26.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (2,06 MB)

3.
Vloga povratnih informacij pri spodbujanju otrok v okviru plesnih dejavnosti v vrtcu : diplomsko delo
Karin Ribič, Nika Rudolf, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga z naslovom Vloga poratnih informacij pri spodbujanju otrok v okviru plesnih dejavnosti v vrtcu je sestavljena iz teoretičnega in praktičnega dela. Namen diplonske naloge je spremljati odzive otrok med izvedbo plesnih dejavnosti glede na prejete tipe povratnih informacij. V diplomskem delu smo najprej skozi teorijo preučili plesno vzgojo, načrtovanje plesnih dejavnosti v vrtcu, učinek plesa na otroka in povratne informacije na podlagi strategij razvijajočega mišljenja. Nato smo dejavnosti izvedli v dveh različnih vrtčevskih skupinah. V vsaki skupini smo otrokom sproti podajali različni tip povratnih informacij, ki smo jih oblikovali na podlagi teoretičnih izhodišč oz. strategij za razvoj razvijajočega mišljenja pri predšolskem otroku.
Ključne besede: predšolski otrok, plesne dejavnosti, povratne informacije, odziv otrok
Objavljeno v DKUM: 26.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (1,10 MB)

4.
Usmeritve za izvedbo dejavnosti izven učilnice pri predmetu spoznavanje okolja : magistrsko delo
Julija Kočet, 2024, magistrsko delo

Opis: Osrednji namen magistrskega dela je bil zasnovati usmeritve za učitelje in jih tako spodbuditi k izvajanju predmeta spoznavanje okolja na prostem. Sama naloga je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu magistrske naloge smo se osredotočili na pedagoško-didaktični sklop, kjer smo opredelili predmet spoznavanja okolja, ter podrobneje definirali izkustveno učenje in pouk na prostem. V obravnavo izkustvenega učenja smo vključili opredelitve, osnovna načela, metode in postopke, faze in načrtovanje ter izvajanje izkustvenega učenja. Temu sledi opis pouka na prostem, ki vključuje opredelitev, načela in faze poučevanja pouka na prostem, samo organizacijo omenjenega pouka in ovire, ki so pri izvajanju pogoste. Praktični del magistrskega dela vključuje namen, krajši opis osnovne šole in njene podružnice, kjer so se določene aktivnosti izvajale, ter širok nabor dejavnosti za izvajanje pouka spoznavanja okolja na prostem. Med dejavnosti je zajet pester nabor ciljev iz učnega načrta predmeta spoznavanje okolja. Vsaka dejavnost ima dodeljen naslov, tematski sklop in učni cilj, ki ga z izvajanjem dosegamo. Prav tako so vključene vse potrebne priloge, ki jih dejavnosti potrebujejo za lažjo izvedbo. V nadaljevanju smo glede na izbor dejavnosti pripravili še model učne ure, ki vključuje podrobno učno pripravo, s katero smo določene dejavnosti preizkusili tudi v praksi. Slednje je potekalo pri pouku predmeta spoznavanje okolja v kombiniranem oddelku drugega in tretjega razreda. Po končani izvedbi smo opravljeno delo še evalvirali in podali sklep.
Ključne besede: spoznavanje okolja, razredna stopnja, pouk na prostem, dejavnosti
Objavljeno v DKUM: 24.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 39
.pdf Celotno besedilo (8,66 MB)

5.
Analiza otroških pesmi revije Cicido in Ciciban med letoma 2011 in 2023
Maruša Kajzba, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo se osredotoča na analizo pesemskega gradiva oz. uglasbenih otroških pesmi, ki jih najdemo v revijah Cicido in Ciciban med letoma 2011 in 2023. V teoretičnem delu smo predstavili: otroški reviji Cicido in Ciciban, elemente analize pesemskega gradiva, načrtovanje glasbenih dejavnosti v vrtcu, Kurikulum za vrtce ter razvoj glasbenih sposobnosti otrok. V empiričnem delu smo zbrali objavljene pesmi iz revij Cicido in Ciciban od leta 2011 do leta 2023 in jih analizirali glede na ritmično-melodično strukturo, vsebino, obliko in značaj pesmi. Ugotovili smo, da so otroške pesmi in vsebine iz revije Cicido primerne za predšolsko obdobje, otroške pesmi in vsebine iz revije Ciciban pa so primerne za šolsko obdobje. Pridobljene analize in ugotovitve lahko odpirajo možnosti za kasnejše načrtovanje, izvajanje in vrednotenje pesemskega gradiva za predšolske otroke.
Ključne besede: revija Cicido, revija Ciciban, analiza otroških pesmi, načrtovanje glasbenih dejavnosti, razvoj glasbenih sposobnosti otrok
Objavljeno v DKUM: 23.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 24
.pdf Celotno besedilo (22,57 MB)

6.
Načrtovanje in izvajanje likovnih dejavnosti z glino v drugem starostnem obdobju
Ela Wolf, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Načrtovanje in izvajanje likovnih dejavnosti z glino v drugem starostnem obdobju smo skozi izvajanje tematskega sklopa raziskovali možnosti načrtovanja in izvajanja likovnih dejavnosti na področju kiparstva, specifično pri delu z glino. V teoretičnem delu diplomske naloge smo predstavili teoretična izhodišča, vezana na praktični del naloge. Poglobili smo se v likovno področje – kiparstvo, kjer predelujemo likovno tehniko modeliranje z glino. Prav tako smo predstavili kiparske tehnike in materiale, glino z didaktičnega vidika, vidike uporabe gline ter značilnosti otrokovega razvoja oziroma likovne značilnosti. V teoretičnem delu smo skozi tematski sklop otroke spodbudili za ustvarjalno izdelovanje/modeliranje izdelkov iz gline. Ugotavljali smo, kaj narediti, da bo naš izdelek samostojno stal, izdelovali smo različne površine (hrapave, gladke) ter ugotavljali, kako izdelati različne komponente za različne stvari. Ugotovitve smo analizirali ter opazke zapisali.
Ključne besede: predšolska vzgoja, kiparstvo, likovne dejavnosti, glina.
Objavljeno v DKUM: 05.09.2024; Ogledov: 54; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (6,84 MB)

7.
Analiza praktičnega usposabljanja za didaktiko plesne vzgoje
Nuša Dobršek, Alin Strnad, 2024, diplomsko delo

Opis: Raziskava je bila osredotočena na analizo izvajanja praktičnih usposabljanj v vrtcih, še posebej na področju plesnih dejavnosti v predšolskem obdobju. Namen raziskave je bil opraviti evalvacijo praktičnega usposabljanja študentov drugega letnika predšolske vzgoje za didaktiko plesne vzgoje. V diplomski nalogi smo uporabili neslučajnostni vzorec iz konkretne populacije, ki je zajemal 45 rednih študentov, ki so v študijskem letu 2022/23 obiskovali 2. letnik Pedagoške fakultete v Mariboru. Drugi vzorec je predstavljalo 45 dnevnikov integrirane prakse ter 45 dejavnosti strnjene prakse za didaktiko plesne vzgoje. Uporabili smo kvantitativno in kvalitativno metodo pedagoškega raziskovanja. Med pomembnejšimi ugotovitvami je bilo, da so se študenti pri izbiri tem za plesne dejavnosti v večji meri odločali za področje narave in družbe, medtem ko so se pojavile tudi nekatere izvirne teme. Odzivi otrok so bili večinoma pozitivni, pri izvajanju dejavnosti pa niso potrebovali veliko spodbud. Študentje so doživeli izkušnjo kot pozitivno in so imeli dober odnos z mentorji. Glavni vir glasbe, ki so jo uporabljali, je bil klasična glasba, ki so jo iskali predvsem na internetnih virih. Raziskava kaže na to, da praktična usposabljanja v vrtcih omogočajo študentom pridobivanje pomembnih izkušenj in kompetenc pri izvajanju plesnih dejavnosti v predšolskem obdobju. Poleg tega je opazen pozitiven odnos med študenti in mentorji ter ugodni odzivi otrok med izvajanjem dejavnosti, kar nakazuje na pomembnost plesnih aktivnosti v predšolskem obdobju.
Ključne besede: praktično usposabljanje, didaktika plesne vzgoje, pedagoške kompetence, profesionalni razvoj, plesne dejavnosti v vrtcu
Objavljeno v DKUM: 05.09.2024; Ogledov: 36; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (1,81 MB)

8.
Doseganje mejnikov gibalnega razvoja otrok v povezavi z obiskovanjem dodatnih gibalnih/športnih dejavnosti v starosti 6–8 let : diplomsko delo
Tina Zver, 2024, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela z naslovom Doseganje mejnikov gibalnega razvoja otrok v povezavi z obiskovanjem dodatnih gibalnih/športnih dejavnosti v starosti 6–8 let je bil preveriti, kdaj so otroci dosegli šest ključnih gibalnih mejnikov v razvoju motorike. Empirična raziskava je zajemala neslučajnostni vzorec iz konkretne populacije 63 staršev otrok, starih 6–8 let. Podatke smo zbirali s kvantitativno tehniko, uporabili smo deskriptivno in kavzalno neeksperimentalno metodo. V sklopu analize podatkov smo izvedli t-test in multivariatno analizo ANOVA. S pomočjo anketnega vprašalnika smo v povezavi z zastavljenimi cilji ugotovili, pri kateri starosti so otroci dosegli gibalne mejnike. Podrobneje smo raziskali, ali obstajajo razlike pri doseganju gibalnih mejnikov med spoloma, med otroki z različnim številom sorojencev in ali obstaja povezava med hitrostjo doseganja mejnikov in pogostostjo obiskovanja dodatnih gibalnih/športnih dejavnosti. Za naš vzorec testirancev se je izkazalo, da ima spol vpliv na hitrost doseganja gibalnih mejnikov. Raziskava je pokazala, da število sorojencev ne vpliva na hitrost doseganja gibalnih mejnikov. Ugotovili smo tudi, da hitrost doseganja gibalnih mejnikov ne vpliva na obiskovanje dodatnih gibalnih/športnih dejavnosti in na pogostost njihovega obiskovanja.
Ključne besede: gibalni razvoj, mejniki gibalnega razvoja, dodatne gibalne/športne dejavnosti, spol, sorojenci
Objavljeno v DKUM: 03.09.2024; Ogledov: 55; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (1,12 MB)

9.
Spodbujanje razvoja ritmičnih sposobnosti učencev 1. razreda osnovne šole : magistrsko delo
Sara Šiftar, 2024, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo je razdeljeno na teoretični in empirični del. Teoretični del obravnava strokovne izsledke s področja glasbenih (ritmičnih) sposobnosti: njihov razvoj, Gordonov test Osnovne mere glasbene avdiacije (tudi za merjenje ritmičnih sposobnosti) ter dejavnosti, ki spodbujajo ritmični razvoj. V empiričnem delu predstavimo raziskavo, v kateri je sodelovalo 16 učencev prvega razreda izbrane osnovne šole. Njen namen je bil ugotoviti stopnjo razvitosti ritmičnih sposobnosti pri učencih pred in po izvedbi glasbenih delavnic ter ugotoviti, ali bodo vpeljane ritmične dejavnosti prispevale k boljšim ritmičnim sposobnostim učencev ter pri tem opazovati njihove odzive na dejavnosti. Za testiranje stopnje razvitosti ritmičnih sposobnosti pred in po izvedbi delavnic smo uporabili Gordonov test Osnovne mere glasbene avdiacije. Na osnovi dosedanjih znanstvenih spoznanj smo načrtovali in izvedli 10 glasbenih delavnic z dejavnostmi, ki spodbujajo razvoj ritmičnih sposobnosti. Pri analizi rezultatov smo ugotovili, da so učenci po izvedbi delavnic imeli povprečno nekoliko boljši rezultat na testu, ki pa ni bil statistično značilen. Ugotovili smo, da pri nobenem testiranju ni bilo razlik med dosežki dečkov in deklic ter da sta učenca, ki sta obiskovala glasbeno pripravnico, imela v obeh primerih slabše rezultate kot ostali učenci. Pri sprotnem spremljanju delavnic smo opazili, da so učenci pokazali napredek v ritmičnih sposobnostih.
Ključne besede: Razvoj ritmičnih sposobnosti, Gordonov test Osnovne mere glasbene avdiacije, dejavnosti za spodbujanje ritmičnega razvoja
Objavljeno v DKUM: 21.08.2024; Ogledov: 104; Prenosov: 24
.pdf Celotno besedilo (2,82 MB)

10.
Načrtovanje in izvajanje plesnih dejavnosti v prekmurskih vrtcih : diplomsko delo
Lea Hul, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Načrtovanje in izvajanje plesnih dejavnosti v prekmurskih vrtcih je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu diplomske naloge smo najprej na kratko predstavili zgodovino predšolske vzgoje v Prekmurju. Nato smo se osredotočili na ples in njegove značilnosti ter njegov pomen za razvoj predšolskega otroka. Opredelili smo različne vrste plesnih dejavnosti, pristope, oblike in metode za načrtovanje in izvajanje plesnih dejavnosti v vrtcih. V empiričnem delu diplomske naloge smo raziskali potek načrtovanja in izvajanja plesnih dejavnosti v prekmurskih vrtcih. Uporabili smo deskriptivno in kavzalno-neeksperimentalno metodo empiričnega raziskovanja. Podatke smo zbrali s pomočjo anketnega vprašalnika, ki je zajemal vprašanja zaprtega in odprtega tipa. Uporabili smo neslučajnostni vzorec 63 pedagoških delavcev prekmurskih vrtcev. Raziskava ponuja vpogled v prakso načrtovanja in izvajanja plesnih dejavnosti v prekmurskih vrtcih ter poudarja pomen raznolikosti pristopov in izzivov, s katerimi se vzgojitelji soočajo. Rezultati lahko predstavljajo izhodišča za nadaljnji razvoj in izboljšanje pedagoške prakse na področju plesne vzgoje v predšolskih ustanovah v Prekmurju.
Ključne besede: plesne dejavnosti, načrtovanje, izvajanje, predšolski otroci, Prekmurje
Objavljeno v DKUM: 31.07.2024; Ogledov: 157; Prenosov: 21
.pdf Celotno besedilo (1,10 MB)

Iskanje izvedeno v 0.24 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici