SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 4 / 4
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
PRAVLJIČNE URE - ENA IZMED AKTIVNOSTI ZA SPODBUJANJE RAZVOJA GOVORA OTROK
Petra Rupreht, 2010, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu je najprej na kratko predstavljen razvoj govora predšolskih otrok po razvojnih starostnih obdobjih. Opisani so notranji in še posebej zunanji dejavniki, ki vplivajo na razvoj govora. Bolj podrobno pa so v teoretičnem delu opisane dejavnosti, ki spodbujajo razvoj otrokovega govora v vrtcu, doma in ob drugih aktivnostih. V drugi polovici teoretičnega dela so opisane pravljične ure kot ena izmed aktivnosti za spodbujanje govora otrok. Opisani so nameni pravljičnih ur, načela in navedena izbira literature. V empiričnem delu sem s pomočjo ankete, izvedene med pravljičarji v knjižnicah na širšem območju (severna in vzhodna Slovenija ), ugotavljala, v kolikšni meri lahko pravljične ure spodbujajo razvoj govora otrok. Ugotovila sem, da večji del dejavnosti večine pravljičarjev spodbuja razvoj govora otrok in da tudi veliko uporabljajo različne govorne igre. Ker so otroci povsod zelo aktivni udeleženci pravljičnih ur in pri vseh dejavnostih radi sodelujejo ter se v vseh knjižnicah pogosto vračajo, sem sklepala, da pravljične ure lahko pripomorejo k spodbujanju razvoja govora otrok.
Ključne besede: razvoj govora, dejavniki in dejavnosti za spodbujanje razvoja govora, pravljične ure
Objavljeno: 05.05.2010; Ogledov: 2219; Prenosov: 405
.pdf Celotno besedilo (277,54 KB)

2.
VLOGA IN POMEN DRAMATIZACIJE V VRTCU
Špela Kovač, 2010, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomske naloge so s pomočjo izbrane literature prikazani: teorija govornega razvoja, opis razvoja govora v predšolskem obdobju ter možni načini spodbujanja govornega razvoja v vrtcu. V nadaljevanju so posebej predstavljeni dejavniki razvoja otrokovega govora ter katere dejavnosti uporablja vzgojitelj za spodbujanje razvoja otrokovega govora. V diplomski nalogi sem dodala tudi poglavje Študije primera, kjer sem natančno opisala potek priprave otrok na gledališko igro. V empiričnem delu diplomske naloge pa so predstavljeni odgovori, ki sem jih dobila s pomočjo anketnega vprašalnika 40 vzgojiteljic iz vrtca Mavrica Vojnik, vrtca Danijelov levček Celje in iz JVIZ Mozirje. Namen anketnega vprašalnika je bil ugotoviti, s katerimi dejavnostmi vzgojiteljice v celjski regiji spodbujajo otrokov govor v vrtcu in katere vrste jezikovnih dejavnosti največ uporabljajo za spodbujanje razvoja otrokovega govora ter zakaj. Prav tako pa sem želela ugotoviti tudi, ali obstajajo razlike v načrtovanju dejavnosti med vzgojiteljicami, ki delajo v oddelkih prvega starostnega obdobja, in tistimi, ki delajo v oddelku drugega starostnega obdobja. Ugotovila sem, da vzgojiteljice največ načrtujejo druge jezikovne dejavnosti, medtem ko je gledališka/dramska igra zelo redko načrtovana. V diplomski nalogi je tudi kot priloga dodan anketni vprašalnik.
Ključne besede: razvoj govora, dejavniki razvoja govora, dejavnosti vzgojitelja, spodbujanje govornega razvoja v vrtcu, dramatika in gledališka vzgoja.
Objavljeno: 06.09.2010; Ogledov: 3746; Prenosov: 514
.pdf Celotno besedilo (735,00 KB)

3.
Spodbujanje besedišča predšolskih otrok "ob branju" slikovnega gradiva
Anita Žižek, 2017, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Spodbujanje besedišča predšolskih otrok »ob branju« slikovnega gradiva bomo v teoretičnem delu s pomočjo literature predstavili razvoj govora in besedišča v predšolskem obdobju. Dotaknili se bomo tako dejavnikov, ki vplivajo na govorni razvoj in razvoj besedišča, kot tudi tistih, ki zavirajo razvoj besedišča in s tem celostne osebnosti otroka. V empiričnem delu bomo raziskali otrokovo stopnjo znanja na dveh preverjanjih v časovnem razmiku šestih mesecev. Obdelali bomo zmožnosti in znanje poimenovanja sličic z delno pomočjo vzgojiteljice, samostojno poimenovanje predmetov in dejanj ter poimenovanje prvega glasu z delno pomočjo vzgojiteljice. Podatki, pridobljeni v empiričnem delu, bodo prikazali stopnjo razvoja in napredka besedišča otrok med prvim in drugim preverjanjem.
Ključne besede: razvoj govora, razvoj besedišča, dejavniki govornega razvoja, porajajoča se pismenost
Objavljeno: 08.11.2017; Ogledov: 331; Prenosov: 145
.pdf Celotno besedilo (986,06 KB)

4.
RAZLIKE V GOVORU PETLETNIH OTROK V OBDOBJU ŠESTIH MESECEV
Sara Mlinarič, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo proučevali razlike v govoru petletnih otrok v času šestih mesecev. Naloga je razdeljena na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu je predstavljen govorni razvoj otrok, kakšne so značilnosti govornega razvoja, kateri so dejavniki, ki vplivajo na govor otroka, ter kako spodbujamo otrokov govor v družini in kako spodbujamo govor v vrtcu. V empiričnem delu prikazujemo rezultate raziskave, pri kateri smo otroke razdelili v eksperimentalno in kontrolno skupino. Izvedli smo dve preverjanji. Med prvim in drugim preverjanjem smo z otroki iz eksperimentalne skupine izvajali različne vaje in dejavnosti, s katerimi smo želeli bogatiti govor otrok. S pripovedovanjem na temo prebrane pravljice smo ugotavljali, ali se govor med otroki kontrolne skupine in otroki eksperimentalne skupine razlikuje. Raziskava je pokazala, da se med otroki pojavljajo razlike.
Ključne besede: razvoj govora, predšolski otrok, dejavniki razvoja govor
Objavljeno: 10.05.2019; Ogledov: 135; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (1,97 MB)

Iskanje izvedeno v 0.07 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici