| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
LIKOVNA USTVARJALNOST MED BODOČIMI UČITELJI RAZREDNEGA POUKA
Urška Rogina Gornik, 2020, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo skušali čim natančneje opredeliti pojem ustvarjalnosti in njene vidike, nato pa smo ugotavljali, kako jo lahko razvijamo in zaviramo. Veliko pozornosti smo namenili ustvarjalnosti v šoli in pregledu obstoječih raziskav na tem področju v Sloveniji. V empiričnem delu smo se osredotočili na analizo obstoječega stanja nivoja likovno-ustvarjalnih sposobnosti in likovne apreciacije med študenti razrednega pouka zadnjega letnika dodiplomskega študija na Pedagoški fakulteti Univerze v Mariboru, hkrati pa smo preučili še povezanost posameznih dejavnikov likovne ustvarjalnosti. Za inštrument smo uporabili preverjen test LV1, s katerim smo spremljali vseh šest dejavnikov likovne ustvarjalnosti in dele likovne apreciacije. Pridobljene podatke smo obdelali s programom SPSS. Dodali smo tudi vzorčne primere pridobljenih rešitev. Analiza rezultatov je pokazala, da imajo študentje skupno nizek nivo likovne ustvarjalnosti. Nekoliko boljši dosežki so sicer pri likovnih dejavnikih, ki likovno ustvarjalnost omogočajo. Med dejavniki likovne ustvarjalnosti so najvišji dosežki pri likovnem dejavniku fluentnost, najslabši pa pri komplementarnem dejavniku fleksibilnost. Zaradi slabih dosežkov pri testu nismo mogli potrditi hipotez, ki se nanašajo na korelacije med posameznimi dejavniki likovne ustvarjalnosti. V drugem delu testa, ki je bil namenjen spremljanju likovne apreciacije, so bili študentje uspešnejši kot v prvem delu. Zelo dobro so rešili naloge, ki so se nanašale na percepcijo, malo manj uspešni so bili pri tistih, ki se nanašajo na recepcijo.
Ključne besede: ustvarjalnost, ustvarjalnost bodočih učiteljev, dejavniki likovne ustvarjalnosti, spodbujanje in zaviranje ustvarjalnosti, likovna apreciacija.
Objavljeno: 25.11.2020; Ogledov: 189; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (2,76 MB)

2.
Dejavniki likovne ustvarjalnosti in likovnopedagoško delo
Jerneja Herzog, 2009, izvirni znanstveni članek

Opis: V prispevku predstavljamo rezultate raziskave, katere osnovni namen je bil, preučiti nivo likovne ustvarjalnosti pri učencih v osnovni šoli in ugotoviti morebitne razlike med spoloma. V raziskavi smo preučevali tudi povezanosti dejavnikov likovne ustvarjalnosti. Rezultati pričujoče raziskave so pokazali,da med spoloma pri skupnih vrednostih dejavnikov, ki likovno ustvarjalnost spodbujajo, obstaja statistično značilna razlika v prid boljšim rezultatom pri deklicah. Pri skupini dejavnikov, ki likovno ustvarjalnost omogočajo, pa ne zaznamo statistično značilnih razlik. Pri rezultatih povezanosti med dejavniki pa smo ugotovili, da obstajajo predvsem visoke povezanosti med komplementarnimi pari dejavnikov likovne ustvarjalnosti.
Ključne besede: likovna ustvarjalnost, dejavniki likovne ustvarjalnosti, likovna vzgoja, povezanost
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 1005; Prenosov: 116
.pdf Celotno besedilo (130,85 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
PRIMERJAVA LIKOVNO-USTVARJALNIH DOSEŽKOV NA RAZREDNI STOPNJI OSNOVNE ŠOLE
Nena Hrušovar, 2010, diplomsko delo

Opis: Ustvarjalnost je pojem, ki ga uporabljamo zelo pogosto, a o njem vemo pravzaprav zelo malo. Ogromno literature na široko piše o njem, a še danes nimamo enoznačne definicije ustvarjalnosti. Zelo pomembno pa se je zavedati, da je ustvarjalnost sposobnost, ki je enakovredno razporejena med vse posameznike in jo je potrebno smotrno razvijati. Tako doma kot v šoli so otroci neprestano pod različnimi vplivi. Le-ti so včasih spodbudni, nemalokrat pa tudi zavirajo razvoj otroške domišljije, spontano izražanje in druge ustvarjalne sposobnosti. V diplomskem delu je najprej teoretično osvetljen pomen ustvarjalnosti z več zornih kotov. Nato sledi empirični del, v katerem je bil raziskan nivo likovno-ustvarjalnih sposobnosti in primerjan glede na spol in stratum 11- in 12-letnikov. Kot instrument raziskovanja za ugotavljanje obstoječega stanja likovne ustvarjalnosti je bil uporabljen že preverjen test LV1. S testom je bilo spremljanih šest dejavnikov likovne ustvarjalnosti, katerih podatki so bili nato obdelani s programom SPSS. Za nazornejšo predstavo so dodani še vzorčni primeri rešitev učencev. Analiza rezultatov je pokazala, da med spoloma obstajajo statistično značilne razlike pri dejavniku likovne fleksibilnosti in občutljivosti za likovne probleme v prid deklicam. Prav tako so bile raziskane morebitne razlike med učenci iz mestnega oz. primestnega okolja. Statistično značilna razlika je bila zaznana pri dejavniku likovne fluentnosti, kjer so dosegli boljše rezultate učenci iz mestnega okolja.
Ključne besede: ustvarjalnost, likovna ustvarjalnost, dejavniki likovne ustvarjalnosti, likovna ustvarjalnost v osnovni šoli, spodbude za razvoj ustvarjalnosti, zaviranje ustvarjalnosti
Objavljeno: 14.10.2010; Ogledov: 1736; Prenosov: 248
.pdf Celotno besedilo (8,70 MB)

Iskanje izvedeno v 0.09 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici