1. Dejavniki razvoja dvojne kariere športnikovPetra Robnik, 2020, doktorska disertacija Opis: Problematiko vrhunskih športnikov po končani športni karieri predstavlja predvsem prehod iz športne v poklicno kariero, ki je za vrhunske športnike lahko težaven zaradi neustrezne izobrazbe ali usposobljenosti, pridobljene med športno kariero in s tem povezano ustrezno ekonomsko vključitvijo vrhunskega športnika v poklicno kariero. Različni podporni mehanizmi in statusne pravice športnikov na področju izobraževanja in zaposlovanja omogočajo športniku konkretne rešitve, ki rešujejo to problematiko. Pri vstopu športnika na trg dela je ključna športnikova izobrazba in usposobljenost ter njegova sposobnost znanja in kompetence, pridobljene v športu, prenesti v poslovno okolje. Področje dvojne kariere športnikov zahteva na nacionalni ravni usklajeno delovanje in povezovanje več deležnikov. Namen doktorske disertacije je bil raziskati vpliv situacijskih dejavnikov na prehod iz kariere športnika v poklicno kariero. Z vzpostavitvijo celovitega modela podpore dvojne kariere športnikov na sistematičen način na nacionalni ravni, bomo športnikom zagotovili primerno izobraženost in usposobljenost za vstop na trg dela. Pomembno je med-nivojsko in medinstitucionalno sodelovanje, ter spodbujanje dobrih praks. V sklopu raziskave nas je zanimalo vprašanje kateri situacijski dejavniki vplivajo na družbeni razred športnika po koncu športne kariere in kako velik je njihov vpliv? Skladno s tem je bila postavljena tudi teza doktorske disertacije in osem hipotez, s pod hipotezami. V okviru raziskovalne strategije smo preučevali vpliv situacijskih dejavnikov (okolja) in zavzetosti športnika na družbeni razred športnika po koncu športne kariere. Preučili smo vplive neodvisnih spremenljivk: športnikovo socialno okolje (H1), športna panoga (H2), programi dvojne kariere športnikov (H3), podpora izobraževalnih organizacij (H4), podpora kadrovskega managementa (H5), sistemska podpora države (H6), zavzetost športnika (H7), družbeni razred staršev športnikov (H8), na odvisno spremenljivko: družbeni razred športnika pet let po koncu kariere. Metodološki okvir raziskave je v prvi fazi vključeval pridobivanje podatkov s teoretičnimi izhodišči. Na osnovi teoretičnih predpostavk je bil razvit konceptualni raziskovalni model (hipoteze), ter delovni model kakovosti kariernega prehoda športnika, ki opredeljuje teoretične konstrukte in spremenljivke, zajete v raziskavo. V drugi fazi empiričnega raziskovanja smo predvideli kvantitativni pristop zbiranja in analize podatkov. Za namen raziskave je bilo v izbranem vzorcu zajetih 49 nekdanjih vrhunskih športnikov (n = 49), iz 17 različnih športnih panog. Na osnovi empirične raziskave smo podali ugotovitve, ki smo jih nadgradili še s kritično analizo in primerjavo modela z Evropsko unijo. Skladno z delovnim modelom kakovosti kariernega prehoda športnika pet let po koncu športne kariere in metodološkim okvirom raziskovanja smo potrdili pet delovnih hipotez oziroma pod hipotez in sicer na družbeni razred športnika pet let po koncu športne kariere, statistično značilno vplivajo: športnikovo socialno okolje (H1) (β = -0,44 p < 0,05) in programi dvojne kariere športnikov (H3) (β = 0,34, p < 0,05). Sistemska podpora države pa statistično značilno vpliva na podporo športne panoge (H6b) (β = 0,44, p < 0,01); podporo programov dvojne kariere športnikov (H6c ) (β = 0,47, p < 0,01) in podporo trga dela (H6d) (β = -0,52, p < 0,001). Ključni dejavniki razvoja dvojne kariere športnikov, ki izhajajo iz ugotovitev doktorske disertacije so izobrazba, podpora staršev in vrstnikov za izobraževanje, programi dvojne kariere športnikov, ter sistemska podpora države. Aplikativna vrednost doktorske disertacije je neposredno v vzpostavitvi podlag in smernic za nadaljnji razvoj modela dvojne kariere športnikov v Sloveniji, ki bo celovito in trajnostno reševal vprašanja, s katerimi se srečujejo vrhunski športniki. Na ta način bo sistematično vzpostavljen ustrezen model dvojne kariere športnikov na nacionalni ravni. Ključne besede: Dvojna kariera športnikov, vrhunski športniki, model dvojne kariere, dejavniki razvoja Objavljeno v DKUM: 09.03.2022; Ogledov: 589; Prenosov: 65
Celotno besedilo (3,64 MB) |
2. ISKANJE IN USTVARJANJE KARIERNE POTIRenata Bogataj Špenko, 2016, diplomsko delo/naloga Opis: Načrtovanje in realizacija karierne poti je proces, ki poteka skozi vse življenje. Razvijanje kariere vsakega posameznika poteka po določenem postopku, ki zahteva veliko energije, vztrajnosti in vizije. Prej ko se bomo lotili razmišljanja o njej in si jo sistematično načrtovali, bolj bomo uspešni. Kadar se odločamo za kariero in tehtamo možnosti, ni dovolj, da upoštevamo le svoje želje in interese, temveč je potrebna pravilna ocena naših osebnostnih lastnosti, sposobnosti in pridobljenih znanj. Dobro pripravljen karierni načrt je lahko neprecenljiva vrednost, ki nam lahko izboljša kakovost življenja. Diplomska naloga v prvem delu obravnava koncept iskanja, načrtovanja in upravljanja kariere in motivacijske dejavnike. Opisani bodo teoretični vidiki posameznikove izbire kariere ter karierna orientacija, v katerem se identificirajo subjekti, ki bistveno vplivajo na odločitev mladih pri izbiri kariere. V drugem, raziskovalnem delu je opisan raziskovalni vzorec, pri čemer želimo ugotoviti, kakšno je obnašanje posameznika med načrtovanjem kariere. Analizirali smo dejavnike, ki so vplivali na izbiro karierne poti, pri čemer smo si pomagali s primerjalno analizo teoretičnih virov in s statističnimi metodami na podlagi podatkov, pridobljenih z anketami. Raziskovalni del v drugem sklopu zajema tudi praktične predloge za samostojno načrtovanje kariere, ki bo lahko v pomoč pri samostojnem načrtovanju kariere posameznika. Ključne besede: - kariera
- razvoj kariere
- načrtovanje kariere
- dejavniki za izbiro poklicne poti Objavljeno v DKUM: 27.05.2016; Ogledov: 1294; Prenosov: 209
Celotno besedilo (1,16 MB) |
3. Vrednotenje dejavnikov razvoja kariere medicinskih sester in babicBorut Kralj, Vladislav Rajkovič, Mirjana Kljajić Borštnar, 2008, izvirni znanstveni članek Ključne besede: načrtovanje kariere, kariera, medicinske sestre, babice, večparametersko odločanje, dejavniki razvoja kariere, odločitveni model Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 916; Prenosov: 58
Povezava na celotno besedilo |
4. DEJAVNIKI, KI VPLIVAJO NA NAČRTOVANJE KARIERE ŠTUDENTOVAnja Zule, 2012, diplomsko delo Opis: Načrtovanje kariere je proces, ki se mora začeti čim bolj zgodaj. Eden najpogostejših modelov načrtovanja kariere omenja naslednje stopnje: določitev kariernih cijev, samooceno (ocenitev lastnih znanj, interesov, vrednot, veščin, prednosti in slabosti ipd.), raziskovanje oziroma zbiranje informacij o področju, ki nas zanima, in pripravo načrta za dosego zastavljenih ciljev. Vsak posameznik sam prevzema odgovornost za svojo kariero, vendar študenti kljub temu večkrat odgovornosti glede svoje kariere prepuščajo drugim, kar posredno zmanjšuje zadovoljstvo in kasnejšo kakovost dela.
V diplomski nalogi smo zato predstavili zgodovino kariere, osnovna pojmovanja kariere, karierne teorije, karierne dejavnike, poklicno orientacijo, model Scheinovih kariernih sider in razvoj kariere. V raziskovalnem delu smo raziskovali ali študenti načrtujejo svojo kariero, ali obstajajo razlike pri načrtovanju kariere med spoloma in ali obstajajo razlike v načinu študija pri načrtovanju kariere. Ugotovili smo, da študenti načrtujejo svojo kariero in da so karierno usmerjeni. Študenti so mnenja, da dovolj časa posvetijo načrtovanju lastne kariere in si postavljajo karierne cilje. Večjih razlik med spoloma ni. Razlike so se pokazale v načinu študija, saj večje število izrednih študentov več časa posveti načrtovanju kariere, prav tako jih je več mnenja, da so karierno usmerjeni. Ključne besede: kariera, dejavniki kariere, karierne teorije, karierna orientacija, študenti Objavljeno v DKUM: 21.08.2012; Ogledov: 2750; Prenosov: 328
Celotno besedilo (746,48 KB) |