1. Izbruhi togote pri predšolskih otrocih : diplomsko deloKatarina Dacinger, 2023, diplomsko delo Opis: Diplomska naloga z naslovom Izbruhi togote pri predšolskih otrocih je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo povzeli dosedanje ugotovitve iz ustrezne strokovne literature. Dotaknili smo se pojma togota, spoznali zgodnje izbruhe togote in izbruhe togote pri starejših otrocih, razloge in sprožilce togote, načine vedenja, kadar smo jezni, tehnike, taktike ter smernice za obvladovanje izbruhov. V empiričnem delu pa smo izvedli raziskavo, katere namen oziroma cilj je bil ugotoviti, pri katerem spolu so izbruhi togote pogostejši, kako se kažejo, kateri so razlogi po mnenju vzgojiteljev predšolskih otrok za izbruh togote glede na spol in kako jih ublažimo. Podatke smo zbrali s pomočjo spletnega anketnega vprašalnika in jih obdelali s statističnim programom SPSS ter rezultate interpretirali. Na vprašanja so odgovarjali vzgojitelji predšolskih otrok. Ugotovili smo, da so izbruhi togote enako pogosti pri obeh spolih, se pa pojavijo razlike med spoloma pri razlogih in pri načinu pomiritve izbruha togote. Ključne besede: togota, izbruhi, deklice, dečki, predšolski otroci Objavljeno v DKUM: 08.06.2023; Ogledov: 499; Prenosov: 58
Celotno besedilo (1,42 MB) |
2. Vpliv telesnih razsežnosti na gibalne sposobnosti učencev in učenkAndreja Perko, 2020, magistrsko delo Opis: Namen magistrskega dela je bil raziskati vpliv telesnih razsežnosti na gibalno učinkovitost pri učenkah in učencih. Raziskovalni vzorec je zajemal 504 učence v starosti 9−11 let, 285 dečkov in 219 deklet. Telesne razsežnosti učenk in učencev smo izmerili s pomočjo standardiziranega antropometričnega instrumentarija, gibalne sposobnosti pa s pomočjo Eurofit testne baterije: dviganje trupa v 30 sekundah, taping 25 ciklov, predklon sede, šprint 10 x 5 m, Beep test, Flamingo ravnotežje in skok v daljino iz mesta ter dodatnimi testi: sonožni preskoki kolebnice 20 sekund, vodenje žoge med stožci in poligon nazaj. Za ugotavljanje povezanosti in vpliva telesnih razsežnosti na gibalno učinkovitost smo uporabili regresijsko analizo. Statistično značilnost smo ugotavljali na ravni tveganja 0,05 (p < 0,05). Rezultati regresijske analize so pokazali, da telesne razsežnosti statistično značilno pojasnjujejo razlike v gibalni učinkovitosti pri 9, 10 in 11 let starih dečkih ter pri 10 in 11 let starih deklicah. Ugotoviti je mogoče, da so v obdobju poznega otroštva in začetku adolescence telesne razsežnosti in sestava telesa pomemben generator razlik gibalne učinkovitosti. Ključne besede: gibalna učinkovitost, puberteta, telesne izmere, dečki, deklice Objavljeno v DKUM: 22.01.2021; Ogledov: 1102; Prenosov: 150
Celotno besedilo (1,39 MB) |
3. Vadba v predšolskem obdobjuUrška Zorman, 2019, diplomsko delo Opis: V diplomski nalogi z naslovom Vadba v predšolskem obdobju smo izvedli gibalne teste pri predšolskih otrocih, ki so obiskovali vadbo Veselih žogic. Želeli smo ugotoviti, katere gibalne sposobnosti so v tem obdobju bolj razvite in katere manj. Poleg tega smo želeli ugotoviti, če obstajajo razlike v gibalnih sposobnostih med dečki in deklicami. V raziskavo je bilo vključenih 25 otrok med 4. in 6. letom starosti. Od tega je bilo 13 deklic in 12 dečkov. Izvedli smo šest gibalnih testov, s katerimi smo merili vzdržljivostno in eksplozivno moč, koordinacijo, ravnotežje, gibljivost in natančnost. Rezultate smo analizirali s programom SPSS in Excel. S pridobljenimi podatki smo hipotezo 1 potrdili, otroci so dosegali boljše rezultate pri testih gibljivosti, vzdržljivostni moči, eksplozivni moči in koordinaciji. Slabše razvite sposobnosti so imeli v ravnotežju in natančnosti. Hipoteze 2, 3 in 4, da obstajajo razlike med dečki in deklicami v moči (vzdržljivostna moč nog in eksplozivna moč nog), gibljivosti in agilnosti pa smo morali zavreči, vsi t-testi so pokazali, da ni statistično značilnih razlik med spoloma. Hipotezo 5, da bodo naši vadeči dosegali boljše rezultate v gibljivosti in slabše v ravnotežju, smo lahko potrdili. Med vsemi testi jim je največ težav delal test »Flamingo« in test zadevanja tarče. Na splošno smo bili s pridobljenimi rezultati zadovoljni. Ključne besede: predšolski otrok, gibalne sposobnosti, gibalni razvoj, gibalni testi, razlike med dečki in deklicami Objavljeno v DKUM: 22.11.2019; Ogledov: 2161; Prenosov: 397
Celotno besedilo (1,36 MB) |
4. Problematika šolske svetovalne službe na različnih ravneh izobraževanjaTamara Orlović, 2018, magistrsko delo Opis: Svetovalno delo kot posebna oblika organizacijske pomoči učencem na šoli ima na naših tleh približno petdesetletno tradicijo. Šolski svetovalni delavci s svojim delom pomagajo in sodelujejo pri uresničevanju temeljnih, splošnih ter posebnih vzgojno-izobraževalnih ciljih. Najpomembnejši uporabnik storitev svetovalne službe je otrok, učenec, dijak. Svetovalni delavci se pri svojem delu srečujejo z različnimi problematikami. V magistrski nalogi smo raziskovali, zaradi katerih težav učenci in dijaki obiščejo svetovalno službo. Zanimalo nas je tudi, katere težave so najpogostejše pri svetovalem delu z dečki in deklicami.
V teoretičnem delu smo se podrobneje seznanili z nalogami in dejavnostmi šolske svetovalne službe, aktualnimi problemi svetovalne službe ter posebnostmi svetovanja na različnih ravneh izobraževanja. V empiričnem delu magistrske naloge smo prikazali rezultate raziskave, v kateri je sodelovalo 134 šolskih svetovalnih delavcev. Rezultati kažejo, da dečki v osnovni šoli najpogosteje obiščejo svetovalno službo zaradi disciplinskih težav ter težav, povezanih z učnim delom. Pri dijakih, ki obiskujejo nižje in srednje poklicne šole ter strokovne šole, so najpogostejše težave nesoglasja s sošolci, težave v družini ter disciplinske težave. Pri dijakih, ki obiskujejo gimnazije, so zelo pogoste težave z uporabo psihoaktivnih snovi. Tudi pri deklicah, ki hodijo v osnovno šolo, so najpogostejše disciplinske težave, nesoglasja s sošolci, težave z uporabo psihoaktivnih snovi ter težave povezane z učnim delom. Pri dijakinjah, ki hodijo v nižje in srednje poklicne šole ter strokovne šole, pa so najpogostejše disciplinske težave, težave v družini, šolsko in poklicno svetovanje ter težave povezane z učnim delom. Ključne besede: Svetovalno delo, svetovalni delavci, svetovanje, težave, deklice, dečki. Objavljeno v DKUM: 07.10.2019; Ogledov: 1274; Prenosov: 157
Celotno besedilo (1,25 MB) |
5. Nexus between manifest motor indicators and fluid intelligence in prepubertal boysJurij Planinšec, 2006, izvirni znanstveni članek Opis: The purpose of this study was to investigate the correlation between manifest motor indicators and the fluid intelligence of boys. The sample comprised 550 boys aged 10 to 14. A battery of 26 tests was used for measuring motor performance. Intelligence testing was implemented with the test TN-20. A multiple regression analysis indicated that association between motor variables and fluid intelligence exists. The closest connection was the one between fluid intelligence and motor tasks which demand the coordination of movement in rhythm and the speed of movement. The associations between motor performance and fluid intelligence were age dependent: in 12 year old boys the connection between motor variables and fluid intelligence is the highest, followed by 14 year old boys, where it is a little lower; the connection is the lowest in 10 year old boys. The results suggest that developmental changes have a significant influence on the relations between motor performance and fluid intelligence. Ključne besede: motorika, motorične sposobnosti, motorične aktivnosti, dečki, predpubertetno obdobje, motorics, motor abilities, motor performance, fluid intelligence, connection, boys, prepubertal period Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 1383; Prenosov: 29
Povezava na celotno besedilo |
6. STATISTIČNI IN TOČKOVNI MODEL ODBOJKARSKE IGRE V KATEGORIJI DEČKOVMatjaž Hafner, 2010, diplomsko delo Opis: Odbojko v kategoriji dečkov igrajo fantje, stari 14 in 15 let. Igra se po mednarodnih odbojkarskih pravilih, le igralni sistem je Odbojkarska zveza prilagodila tej starosti.
Na osnovi videoposnetkov tekem v kategoriji dečkov v sezoni 2007/2008 smo analizirali tekme in poskušali ugotoviti nekatere značilnost statističnega modela.
Ugotavljali smo, koliko točk ekipe dosežejo s posameznimi odbojkarskimi prvinami s servisom, z napadom, blokom in kolikšen je pri tem delež nasprotnikovih napak. Poskušali smo tudi ugotoviti delež doseženih točk v posameznih prvinah. Rezultate smo primerjali in ugotovili, da zmagovalna ekipa državnega prvenstva v kategoriji dečkov v napadu močno odstopa od ostalih ekip.
Na osnovi podatkov, ki smo jih obdelali, smo oblikovali točkovni model v kategoriji dečkov in ga primerjali z modelom v članski kategoriji. Ugotovili smo, da vse ekipe zaostajajo v bloku in napadu (razen zmagovalne) in da je delež lastnih napak precej večji kot v članski konkurenci.
Pridobljene podatke bodo lahko pomagale trenerjem pri delu z dečki. Trenerji bodo lahko v pripravi ekip in posameznih igralcev primerjali podatke in skušali ugotoviti v kateri odbojkarski prvini igralci in ekipa še zaostajajo za najboljšimi ekipami v svoji kategoriji. Ključne besede: odbojka, dečki, točkovni model, statistični model Objavljeno v DKUM: 19.03.2010; Ogledov: 3398; Prenosov: 312
Celotno besedilo (379,38 KB) |