| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 17
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
DAVEK OD DOHODKA PRAVNIH OSEB TER PRIMERJAVA DAVČNIH STOPENJ ZNOTRAJ EU
Maja Pavšič, 2009, diplomsko delo

Opis: Davčni sistemi držav članic EU so neusklajeni, saj je vsaka država članica suverena pri odločanju o svoji davčni politiki. Zaradi te neusklajenosti prihaja do raznih problemov (davčne diskriminacije, dvojnega obdavčevanja, davčne konkurence,…), ki jih želi EU odpraviti s ciljem harmonizacije davčnih politik. Davčna konkurenca je eden izmed temeljnih vzrokov, da države članice znižujejo svoje davčne stopnje davka od dohodka pravnih oseb ter tako skušajo ustvariti podjetjem davčno bolj prijazno klimo. Tako je tudi Slovenija z novim Zakonom o davku od dohodkov pravnih oseb (ZDDPO-2) uspela nekoliko zmanjšati davčno obremenitev podjetij. Kljub trendu nižanja davčnih stopenj so gospodarski subjekti v EU v povprečju visoko obdavčeni. Države članice EU pa imajo zelo različne davčne stopnje davka od dohodka pravnih oseb, saj znaša najnižja davčna stopnja 10 %, najvišja pa 35 %. Razlike v efektivnih davčnih stopnjah med državami članicami pa so le nekoliko nižje.
Ključne besede: davek od dohodka pravnih oseb, neposredni davki, davčni sistemi, zakonska davčna stopnja, efektivna davčna stopnja, davčna olajšava, davčni prihodki, davčne oaze, davčna utaja
Objavljeno: 14.10.2009; Ogledov: 4320; Prenosov: 732
.pdf Celotno besedilo (730,66 KB)

2.
POSLOVANJE V OFFSHORE DRUŽBAH IN ŠKODLJIVA DAVČNA KONKURENCA
Mojca Cvetko, 2009, diplomsko delo

Opis: Globalizacija in tehnološki napredek sta v svetu povzročila veliko zanimanje za offshore centre, ki predstavljajo veliko konkurenco tradicionalnim davčnim sistemom. Zanimanje je največje predvsem pri davčnih načrtovalcih, katerih ključna naloga je zniževanje stroškov, katerih velik del predstavljajo prav davki. Nižji davki omogočajo podjetjem boljše poslovne rezultate in večjo konkurenčnost na svetovnem trgu. Vse več podjetij in bogatih posameznikov se pri optimiziranju svoje davčne politike odloča za ustanavljanje podjetij v offshore centrih, kar jim omogoča plačevanje nižjih davkov, ki v povprečju znašajo le od 3-5% letno, kar je bistveno manj kot v ostalih onshore državah. Anonimnost je zraven nizkih davčnih stopenj pomembna značilnost offshore centrov. Prav ta omogoča, da so offshore centri uporabljeni za pranje denarja, ki izvira iz ilegalnih dejavnosti. Mednarodna organizacija za ekonomsko sodelovanje in razvoj (OECD) zahteva od offshore centrov večjo izmenjavo podatkov in ukinjanje anonimnosti, s čimer skušajo omejiti možnosti nezakonite trgovine in pranja denarja. Posamezniki in družbe, ki offshore centre uporabljajo za zniževanje davkov, bodo le-te uporabljali tudi v prihodnje. Z ukinitvijo anonimnosti pa bodo offshore centri postali manj zanimivi za pranje umazanega denarja.
Ključne besede: Ključne besede: offshore centri, davčno načrtovanje, škodljiva davčna konkurenca, sporazum o izogibanju dvojnega obdavčevanja, davčna utaja, tanka kapitalizacija, prenosne cene, pranje denarja, davek od dohodka pravnih oseb.
Objavljeno: 15.12.2009; Ogledov: 2301; Prenosov: 355
.pdf Celotno besedilo (506,13 KB)

3.
PRIHODNOST NAČELA POVEZANOSTI POSLOVNE IN DAVČNE BILANCE V EVROPSKI UNIJI
Mateja Štifter, 2011, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Harmonizacija računovodstva in neposrednih davkov sta področji, katerima Evropska komisija posveča veliko pozornosti. EU je z sprejetjem 4. in 7. direktive ter MSP in kasneje MSRP naredila velik korak na področju računovodstva ter povezanosti znotraj EU. S tem so države članice postale bolj povezane, saj so bili njihovi temeljni računovodski izkazi lažje primerljivi. To pa je pripomoglo k obsežnejšemu meddrždavnemu poslovanju podjetij. Področje neposrednih davkov pa ni dohitevalo sprememb računovodstva, zaradi tega so države članice še vedno bile obdavčene dvojno. Zato je EU predlagala enotno davčno osnovo, ki pa ne pomeni enotne davčne stopnje. Države članice razmišljajo v smeri sprejetja skupne konsolidirane davčne osnove za davek od dohodka prvnih oseb in v ta namen je Evropska komisija pripravila predlog o sprejetju direktive Sveta o CCCTB. Dokončna odločitev v tej smeri je ostala v rokah držav članic, EU pa je do sedaj naredila vse, da je to področje čim bolj nazorno prikazala javnosti. Kakšna bo prihodnost na področju računovodstva in davkov, si lahko vsak drugače zamišlja, zagoto pa je, da se bo nadaljeval proces harmonizacije.
Ključne besede: poslovna bilanca stanja, davčna bilanca stanja, načelo povezanosti, Mednarodni standardi računovodskega poročanja, Slovenski računovodski standardi, neposredni davki, skupna konsolidirana davčna osnova za davek od dohodka pravnih oseb, harmonizacija, odvisnost.
Objavljeno: 16.11.2011; Ogledov: 1126; Prenosov: 93
.pdf Celotno besedilo (462,09 KB)

4.
OBDAVČITEV PRAVNIH OSEB IN OLAJŠAVE V LETU 2010
Andreja Rokavec, 2011, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: Davčni sistem Republike Slovenije je dokaj zapleten in ima več različnih interpretacij, kar večkrat pomeni oteženo delo. V Sloveniji področje obdavčitve pravnih oseb obravnava Zakon o davku od dohodka pravnih oseb, ki je prišel v veljavo leta 2007,in ima vsako leto spremembe posameznih členov in razne dopolnitve, za čim boljši davčni sistem, s katerim Slovenija ureja obveznosti plačevanja davka od dohodka pravnih oseb. ZDDPO-2 ali Zakon o davku od dohodka pravnih oseb ureja in določa temeljna področja obdavčevanja dohodka pravnih oseb:  Področje opredelitve davčnega zavezanca in davčnih obveznosti;  Področje davčnih oprostitev za nekatere davčne zavezance, ki so določeni;  Področje opredelitve predmeta obdavčitve in določitev davčnega obdobja;  Področje opredelitve davčnih osnov in načina njenega ugotavljanja;  Področje davčnih olajšav;  Področje opredelitve in določitve davčne stopnje;  Področje odpravljanja dvojnega obdavčevanja dohodkov rezidentov iz virov izven Republike Slovenije;  Področje obračunavanja in plačevanja davka;  Področje obdavčitve dohodkov z viri v Sloveniji.
Ključne besede: : Pravne osebe, davek, obdavčitev pravnih oseb, davek od dohodka pravnih oseb, Zakon o davku od dohodka pravnih oseb, davčna stopnja, davčna osnova, rezidenti in nerezidenti Slovenije, davčne olajšave v Republiki Sloveniji, davčni sistem Avstrije, davčne olajšave v Republiki Avstriji.
Objavljeno: 01.12.2011; Ogledov: 1361; Prenosov: 188
.pdf Celotno besedilo (248,03 KB)

5.
DAVEK OD DOHODKA PRAVNIH OSEB V SRBIJI, BOSNI IN HERCEGOVINI IN SLOVENIJI
Matjaž Zemljak, 2011, diplomsko delo

Opis: Davek od dohodka (dobička) pravnih oseb je kljub nizkemu deležu javnofinančnih prihodkov pomemben z vidika gospodarskega razvoja. Ob današnji vse večji globalizaciji in mednarodni trgovini si veliko podjetij prizadeva čimbolj prodreti na tuje trge zaradi povečanja konkurenčnosti na domačem in tujem trgu ter zaradi doseganja dobička. Davčna zakonodaja je vsekakor pomemben dejavnik pri odločitvi podjetja v katerih državah investirati in poslovati. Cilj podjetja je namreč ustvarjanje čim večjega dobička in plačevanje čim manjših davkov. Različni davčni predpisi o obdavčitvi dohodka (dobička) pravnih oseb med izbranimi državami povzročajo različne davčne obremenitve davčnih zavezancev in različne finančne učinke v proračunu države. Poleg nizkih davčnih stopenj, je pomembna tudi amortizacija in davčne spodbude, ki bistveno vplivajo na višino davčne osnove. Za države bivše Jugoslavije je vsekakor pomembno, da z namenom hitrejšega gospodarskega razvoja in zmanjševanja brezposelnosti z davčno zakonodajo ustvarijo ugodno davčno okolje za tuje investitorje. Kljub temu, da Srbija ter Bosna in Hercegovina nista članici Evropske unije pa je postopno poenotenje zakonodaje na področju obdavčitve dohodka (dobička) pravnih oseb, pomemben dejavnik pri njihovem nadaljnjem gospodarskem razvoju.
Ključne besede: Davek od dohodka pravnih oseb, davek od dobička pravnih oseb, davčni zavezanec, prihodki, odhodki, davčna osnova, davčne olajšave, davčni obračun.
Objavljeno: 24.01.2012; Ogledov: 2649; Prenosov: 656
.pdf Celotno besedilo (390,32 KB)

6.
Dileme o vpeljavi skupne konsolidirane davčne osnove (CCTB - common consolidated corporate tax base) za obdavčitev pravnih oseb
Boris Kostanjevec, Franc Pernek, 2010, izvirni znanstveni članek

Opis: Članek obravnava nekatere poglede na razprave v zadnjih letih v Evropski unijio vpeljavi skupne konsolidirane davčne osnove za
Ključne besede: obdavčitev, skrite rezerve, davek od dohodka pravnih oseb, obdavčenje, skupni trgi, dvojno obdavčenje, dobički
Objavljeno: 05.06.2012; Ogledov: 810; Prenosov: 51
URL Povezava na celotno besedilo

7.
UTAJEVANJE DAVKA OD DOHODKA FIZIČNIH IN PRAVNIH OSEB V SLOVENIJI
Gregor Majcen, 2012, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega seminarja je bil raziskati področje davčnih utaj ter prikazati njihove razsežnosti v Sloveniji. Predstavili smo davek od dohodka fizičnih in pravnih oseb, utajevanje davkov ter odkrivanje in preprečevanje utajevanja davkov. Ugotovili smo, da je število ugotovljenih nepravilnosti skozi leta padalo, zadnjih nekaj let ponovno narašča. Število opravljenih davčnih nadzorov se je v primerjavi z nekaj leti nazaj zmanjšalo. Bistveno pa se je glede na pretekla leta povečal znesek posamezne ugotovljene davčne utaje. Razlogi utajevanja so visoka davčna bremena, previsoke davčne stopnje, nizke zagrožene kazni, nepravične razporeditve davčnega bremena in podobno.
Ključne besede: Davek, davčni sistem, dohodnina, davek od dohodka pravnih oseb, utajevanje davkov.
Objavljeno: 19.12.2012; Ogledov: 1287; Prenosov: 148
.pdf Celotno besedilo (302,24 KB)

8.
PRIMERJAVA DAVČNEGA SISTEMA SLOVENIJE IN MADŽARSKE
András Tóth, 2012, diplomsko delo

Opis: Davki so pomemben vir prihodkov države. Država brez pobiranja davkov ne bi mogla preživeti, saj so davki kot splošna dajatev namenjeni temu, da država lahko pokrije svoje izdatke. Davki niso priljubljeni, vendar so obvezne dajatve. V Sloveniji in tudi na Madžarskem so davki prezapleteni in previsoki in zato bi bile potrebne spremembe in poenostavitve. Za razliko od Slovenije se na Madžarskem davki spreminjajo iz dneva v dan. Te spremembe ponavadi davkoplačevalcem prinašajo več nevšečnosti, saj se davki vedno bolj višajo. V delu diplomskega seminarja smo primerjali slovenski in madžarski davčni sistem. Opravili smo pregled najpomembnejših skupin davkov ter primerjali posamezne parametre teh davkov, poudarek pa je bil dan dohodnini in davku od dohodka pravnih oseb. Ugotovili smo, da se davčna sistema Madžarske in Slovenije v splošnem bistveno ne razlikujeta. Razlike so v davčnih stopnjah ter olajšavah. Glede javnega dolga je Slovenija vsekakor na boljšem, saj je madžarski javni dolg bistveno večji od slovenskega.
Ključne besede: davčni sistem Slovenija Madžarska dohodnina davek od dohodka pravnih oseb
Objavljeno: 27.11.2012; Ogledov: 971; Prenosov: 104
.pdf Celotno besedilo (4,55 MB)

9.
DAVČNO NEVTRALNA OBRAVNAVA MATERIALNEGA STATUSNEGA PREOBLIKOVANJA FIZIČNIH OSEB, KI OPRAVLJAJO DEJAVNOST, V KAPITALSKO DRUŽBO
Nataša Bradač, 2012, magistrsko delo

Opis: Izhodišče magistrske naloge je proučitev področja davčno nevtralne obravnave materialnega statusnega preoblikovanja fizičnih oseb, ki opravljajo dejavnost, v kapitalsko družbo. Fizične osebe, ki opravljajo dejavnost in so obravnavane v tej nalogi, so samostojni podjetnik (v nadaljevanju: podjetnik) in odvetnik, zdravnik ter zobozdravnik - zasebnik, kot kapitalska družba pa je obravnavana družba z omejeno odgovornostjo. Temeljna vprašanja v magistrski nalogi so, ali se lahko odvetnik, zdravnik in zobozdravnik, ki svoj poklic opravljajo v okviru organizirane dejavnosti (kot zasebniki), po trenutno veljavni zakonodaji materialno statusno preoblikujejo v kapitalsko družbo (tako imenovano odvetniško oziroma zdravniško družbo z omejeno odgovornostjo) in če, na kakšen način ter ali se jim lahko prizna davčna ugodnost v obliki davčne nevtralnosti. Obstoječa zakonodaja na to ne daje neposrednega odgovora, je pa nedvomno, da se davčna ugodnost v obliki davčne nevtralnosti, če so za to izpolnjeni vsi pogoji, ki jih določa davčna zakonodaja, prizna podjetniku, ki se skladno z določbami Zakona o gospodarskih družbah (ZGD-1) statusno preoblikuje v kapitalsko družbo (družbo z omejeno odgovornostjo). V prvem delu naloge je s statusno – pravnega, davčnega in računovodskega vidika predstavljena posamezna pravnoorganizacijska oblika ter narejena primerjava med njimi. V nadaljevanju je (prav tako) z vseh treh omenjenih vidikov predstavljeno in obravnavano statusno preoblikovanje podjetnika. V delu, ki obravnava davčni vidik preoblikovanja, je med drugim, zaradi deljenih mnenj v praksi, proučena tudi možnost davčno nevtralnega prenosa le dela podjetja podjetnika na kapitalsko družbo. V delu, ki obravnava računovodski vidik, je pozornost namenjena računovodskim vprašanjem, povezanim z: vrednotenjem podjetja podjetnika, podjetnikovim kapitalom, obračunskim dnem statusnega preoblikovanja podjetnika in vodenjem poslovnih knjig od tega dne pa do vpisa preoblikovanja v sodni register, saj obstoječi predpisi nanje ne dajejo neposrednega odgovora. V zadnjem delu naloge je na podlagi sprotnih, sklepnih ugotovitev in zaključkov pri posameznem poglavju odgovorjeno na temeljna vprašanja in na kratko predstavljen še davčni vidik materialnih statusnih preoblikovanj pravnih oseb (tj. združitev in delitev), prenosa premoženja in zamenjave kapitalskih deležev ter narejena primerjava z davčnim vidikom statusnega preoblikovanja podjetnika. Na tej osnovi so pripravljene zaključne ugotovitve in predlogi.
Ključne besede: podjetnik, odvetnik - zasebnik, zdravnik/zobozdravnik – zasebnik, družba z omejeno odgovornostjo, odvetniška/zdravniška družba z omejeno odgovornostjo, dejavnost, obdavčitev dohodka iz dejavnosti, davek od dohodkov pravnih oseb, izračunavanje in plačevanje davka, poslovne knjige, letna poročila, podjetje, podjetnikov kapital, obračunski dan, statusno preoblikovanje podjetnika, statusno preoblikovanje odvetnika, zdravnika/zobozdravnika v kapitalsko družbo, davčna nevtralnost
Objavljeno: 11.03.2013; Ogledov: 2882; Prenosov: 521
.pdf Celotno besedilo (1,99 MB)

10.
ANALIZA OBDAVČITVE DOHODKA PRAVNIH OSEB KNEŽEVINE LIECHENSTEIN V PRIMERJAVI Z OBDAVČITVIJO V SLOVENIJI
Tatjana Valek, 2013, magistrsko delo

Opis: S procesom globalizacije ter zaradi zahtev kapitalskih trgov po vedno večjem dobičku so se številna podjetja zaradi optimizacije davčnega bremena preselila v davčno ugodnejše okolje. Davek od dohodkov pravnih oseb je eden izmed najbolj kompleksnih davkov. Za pravne osebe ima ta davek neposredni vpliv na uspešnost poslovanja, za državo pa je davek od dohodkov pravnih oseb ekonomski instrument, ki prinaša javnofinančne prihodke. Da bi dosegle konkurenčno prednost, so v zadnjih letih številne države (med njimi tudi Liechtenstein) izvedle več davčnih reform. Mednarodni trendi novejših zakonov so enostavnost, preglednost in konkurenčnost ter tudi znižanje davčne stopnje in obremenitve. Praksa namreč kaže, da davčna politika ni pomembna samo za državljane neke države, ampak pomembno vpliva tudi na konkurenčno sposobnost davčnega okolja. Slovenija lahko le z ustrezno davčno reformo in prilagoditvijo drugih zakonov vzpostavi ugodnejšo davčno klimo in konkurenčno okolje ter tako postane zanimiva tudi za tuje investitorje. Vsekakor pa sta reforma davčnega sistema in prilagoditev drugih zakonov potrebna takoj. Če želi Slovenija povečati davčne prihodke, potrebuje spodbudno davčno politiko, širitev davčne osnove ter povečanje števila zavezancev. Pri tem bi lahko izhajali iz izkušenj Liechtensteina, ki se zaveda pomena in vpliva davčne zakonodaje na pravne osebe ter tudi učinkov, ki jih ima ustrezna davčna zakonodaja na gospodarstvo in proračun države. Z izvedbo davčne reforme bo lahko tudi Slovenija postala zanimivo območje tako za obstoječe kakor tudi nove davčne zavezance, kar bo vplivalo tudi na povečanje davčnih prihodkov.
Ključne besede: davek od dohodka pravnih oseb, davčna zakonodaja EU, davčna obveznost, davčna osnova, davčne olajšave, davčne stopnje, odprava dvojne obdavčitve, obdavčitev pravnih oseb v Sloveniji, obdavčitev pravnih oseb v Liechtensteinu
Objavljeno: 08.07.2015; Ogledov: 843; Prenosov: 159
.pdf Celotno besedilo (1,35 MB)

Iskanje izvedeno v 0.28 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici