| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Umetnost 1. polovice 20. stoletja kot izhodišče za specifično terapevtsko produkcijo
Tanisa Jahić, 2019, magistrsko delo

Opis: Umetnost 20. stoletja je zaznamovala drugačnost, ki je postavila temelje delovni terapiji in tako postala tudi pomembno terapevtsko sredstvo v sodobni medicini. V prvem delu se dotaknemo začetkov in pomembnih dogodkov v umetnosti prve polovice 20. stoletja, kjer predstavimo nekaj primerov, ki so že elaborirani v okviru študij o nezavednem, Freudovo in Jungovo analizo, ki je vplivala na takratno avantgardo. Skušamo orisati, zakaj so likovna dela psihotičnih pacientov pritegnila takrat delujoče umetnike, da so zavrnili tradicionalne vrednote ter spremenili način in pristope k likovnemu delu. Temeljni cilj je proučiti, ali spoznanja iz univerzalne likovne produkcije, tako pretekle kot sedanje, lahko pomagajo oziroma so pomagala k izoblikovanju kvalitativnih prijemov za terapevtsko delo. Predpostavljamo, da primeri iz zgodovine umetnosti pomagajo pri razumevanju del pri specifičnih skupinah. Nadaljujemo z orisom likovne terapije, s primerjavo z edukacijo, z vlogo terapevta pri likovnih terapijah, s pristopom do likovnega dela in z analizo pacientovega ustvarjalnega dela. Cilj empiričnega dela je, preveriti že znane metode v prakticiranju likovnih terapij na Oddelku za psihiatrijo v Mariboru. Pri tem smo zasledovali način izbire motivov in posebnosti ob izbiri ter poskušali s pomočjo anketnega vprašalnika ugotoviti vzroke za takšne odločitve. Sledila je še interpretacija teh v dialogu z likovnih terapevtom.
Ključne besede: modernizem, Art Brut, dadaizem, nadrealizem, Freud, likovna terapija, psihiatrija
Objavljeno v DKUM: 27.01.2020; Ogledov: 1431; Prenosov: 263
.pdf Celotno besedilo (5,18 MB)

2.
JEAN (HANS) ARP, Kolaž in barvani relief
Angela Gaberc, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Jean (Hans) Arp, Kolaž in barvani relief je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega sklopa. Teoretični del vsebuje umetnostnozgodovinski aspekt dadaizma in dadaistične likovne tehnike kot pomemben element širšega konteksta dade. V tem poglavju je predstavljena umetniška pot Jeana Hansa Arpa, ki je ustvarjal v duhu dade. Analizirana in opredeljena so nekatera njegova umetniška dela s področja kolaža, reliefa in plastike, ter njegov način izvedbe. Drugi del diplomske naloge temelji na teoretičnih in praktičnih izhodiščih barvanega reliefa, ki sloni na izkušnjah dela s kolažem in se končno manifestira kot avtorski barvani leseni relief, ki nakazuje tendence arpovske reliefne skulpture.
Ključne besede: Jean Hans Arp, dadaizem, kolaž, barvani relief, metamorfoza, princip naključja
Objavljeno v DKUM: 04.08.2016; Ogledov: 1764; Prenosov: 217
.pdf Celotno besedilo (8,66 MB)

Iskanje izvedeno v 0.06 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici