1. Analiza oglaševanja in pospeševanja prodaje v podjetju Terme Olimia, d.d.Tamara Zorenč, 2023, magistrsko delo Opis: Marketinško komuniciranje je v sodobnem času ena ključnih komponent v procesu trženja in tega se morajo dobro zavedati v podjetjih. Na poti doseganja zastavljenih ciljev je zelo pomembno, kako ima podjetje začrtane marketinške komunikacijske poti. V želji po konkurenčni prednosti na trgu mora podjetje stremeti k prilagajanju ciljni skupini odjemalcev in slediti sodobnim trendom. Vsekakor je želja vsakega uspešnega podjetja, da ustvari čim večji dobiček in posledično lažje ustvarja konkurenčno prednost oziroma jo samo še povečuje. V sodobnem času sta zelo pomembna način in kakovost informiranja potrošnikov. Podjetja poskušajo z informiranjem pridobiti nove potrošnike ter ustreči njihovim željam in potrebam. Vsekakor morajo podjetja spominjati in prepričati že obstoječe odjemalce, da ponovno kupijo izdelek oziroma koristijo storitev.
V magistrskem delu smo preučevali del marketinškega spleta. Zaradi obširnosti področja smo se podrobneje opredelili na oglaševanje in pospeševanje prodaje. Glavni cilj magistrske naloge je bil ugotoviti, kako ter na kakšen način v podjetju Terme Olimia, d. d. oglašujejo in katera orodja že uporabljajo za pospeševanje prodaje.
Skozi magistrsko nalogo smo opredelili teoretična spoznanja o oglaševanju in pospeševanju prodaje. Opredelili smo cilje oglaševanja ter možne načine uporabe oglaševanja za podjetja. Sočasno smo preučili še prednosti ter slabosti oglaševanja za podjetja. Skozi teoretična spoznanja smo prav tako opredelili cilje pospeševanje prodaje. Definirali smo njegove prednosti in slabosti ter našteli in opredelili orodja, ki jih podjetja lahko uporabijo za pospeševanje prodaje v podjetju.
V praktičnem delu magistrske naloge smo našteli in opisali metode oglaševanja, ki jih podjetje uporablja, ter podali različne primere oglaševanja v podjetju. Nadaljevali smo z raziskovanjem, katera orodja za pospeševanje prodaje podjetje uporablja, ter podali praktične primere uporabe le-teh.
V zadnjem delu magistrske naloge smo izvedli analizo anketnega vprašalnika. Z anketo smo anketirance spraševali o poznavanju podjetja Terme Olimia, d. d. Anketirance smo povprašali o načinih oglaševanja in pospeševanja prodaje, ki jih zaznajo za podjetje. Povprašali smo jih, katera orodja oziroma načini oglaševanja in pospeševanja prodaje bi jim najbolj ustrezala ter pritegnila njihovo pozornost.
Podjetje Terme Olimia, d. d. je uspešno podjetje, ki je prepoznavno na domačem kot tudi na tujem trgu. Vedno stremijo k doseganju konkurenčne prednosti in svoje odjemalce vedno znova presenečajo z novimi ponudbami. Svojim gostom ponujajo vedno večje udobje in s tem tudi dosegajo dobre finančne cilje. Ključne besede: marketinško komuniciranje, oglaševanje, cilji oglaševanja, pospeševanje prodaje, orodja pospeševanja prodaje. Objavljeno v DKUM: 25.10.2023; Ogledov: 412; Prenosov: 108 Celotno besedilo (3,19 MB) |
2. POSPEŠEVANJE PRODAJE V PODJETJU ALTERNA DISTRIBUCIJA D.O.O.Boštjan Jurca, 2016, diplomsko delo Opis: Pospeševanje prodaje kot pomemben instrument tržnega komuniciranja lahko odločilno prispeva k uresničevanju zastavljenih ciljev podjetja. Podjetja bi brez tega danes težko preživela. Še posebej na trgu, kjer je ponudba konkurenčnih izdelkov ogromna, povpraševanje pa se je opazno skrčilo. Kupci so dnevno soočeni s številnimi informacijami, ki jih dobivajo s strani ponudnikov. Vendar se na njih odzivajo različno. Cilj vsakega podjetja je prodati svoj izdelek in ustvariti dobiček. Poleg tega, da želi obdržati obstoječe kupce, je obenem pomembno tudi pridobivanje vedno novih kupcev.
Dejstvo je, da mora podjetje ves čas aktivno razmišljati o tem, kako pritegniti pozornost svoje ciljne skupine in kako vzdrževati komunikacijo z njimi. Pravilno načrtovanje tržnega komuniciranja in v okviru tega tudi pravilna izbira metod pospeševanja prodaje lahko prineseta želene rezultate.
Metode pospeševanja prodaje, ki sem jih obravnaval v diplomskem delu, so usmerjene na tri ciljne skupine:
– metode pospeševanja prodaje usmerjene na porabnike
– metode pospeševanja prodaje usmerjene na trgovske posrednike
– metode pospeševanja prodaje usmerjene na lastno prodajno osebje
Ključno pri načrtovanju pospeševanja prodaje pa je: izbira ciljne skupine, določitev ciljev pospeševanja prodaje, določitev sredstev in izbira metod za pospeševanje prodaje. Na koncu je potrebno tudi vrednotenje rezultatov, ki smo jih dosegli s pospeševanjem prodaje Ključne besede: Tržno komuniciranje, cilji tržnega komuniciranja, pospeševanje prodaje, ciljne skupine, metode pospeševanja prodaje, konkurenca, Alterna Distribucija. Objavljeno v DKUM: 05.09.2016; Ogledov: 1452; Prenosov: 148 Celotno besedilo (1,06 MB) |
3. POSPEŠEVANJE PRODAJE V SPORTINI BLED D.O.O.Marijana Krajinović, 2016, diplomsko delo Opis: Nekoč se je blago na trgovinskih policah prodajalo samo. Izbirali smo kvečjemu le lahko med nekaj izdelki. V današnjem času je konkurenca zelo velika, zato morajo podjetja dosegati konkurenčno prednost. Kupci morajo zaupati izdelkom, izdelki pa morajo biti boljši od povprečja.
Potrošnikom oz. kupcem je potrebno prisluhniti in s pomočjo pravih orodij komuniciranja in oglaševanja spoznati njihove želje in potrebe.
Podjetje s pospeševanjem prodaje dosežejo hitrejši odziv kupcev za nakup izdelka, s tem se poveča prodaja in s tem tudi dobiček.
V prvem delu dela diplomske naloge sem predstavila s čim se podjetje poslužuje pospeševanja prodaje in metode pospeševanja prodaje.
V drugem delu diplomske naloge sem predstavila podjetje Sportina Bled d.o.o kako je začelo z razvojem in prodajo artiklov ter njihovo zgodovino samega začetka podjetja.
V zadnjem delu diplomske naloge so predstavljeni načini pospeševanja prodaje, ki so usmerjeni tako kot na potrošnike in tudi zaposlene v samem podjetju. Velik poudarek namenja podjetje metodam pospeševanje prodaje usmerjene na lastno prodajno osebje.
Sportina Group ni le zaupanja vreden franšizni zastopnik tujih blagovnih znamk, ki jih prodajajo, temveč v zadnjih letih uspešno uveljavlja lastne razvojne ( multibrand ) prodajne koncepte. Gre za trgovini XYZ (www.xyz-stores.com) in Sportina, ki ju bogati cela paleta edinstvenih prodajnih zamisli Ključne besede: Tržno komuniciranje, pospeševanje prodaje, cilji in namen pospeševanja prodaje, metode pospeševanja prodaje, promocije Objavljeno v DKUM: 21.07.2016; Ogledov: 1541; Prenosov: 144 Celotno besedilo (805,81 KB) |
4. Oglaševanje in pospeševanje prodaje v podjetju Pikapoka d.o.o.Natalija Bratuša, 2015, magistrsko delo Opis: Vsako podjetje mora biti karseda konkurenčno na trgu. Za doseganje čim večjih dobičkov mora podjetju uspevati zadovoljiti potrebe kupcev. Na različne načine je potrebno izdelke približati potrošnikom ter jih prepričati v dobre koristi izdelka in posledično spodbuditi k samemu nakupu.
Glavni cilj magistrske naloge je seznaniti se, kako in na kakšen način deluje oglaševanje in pospeševanje prodaje v podjetju Pikapoka d.o.o..
Skozi magistrsko nalogo smo poskušali s teoretičnega vidika opredeliti oglaševanje, kakšni so cilji oglaševanja, preko katerih medijev oglašujemo, kakšna je določitev proračuna za oglaševanje. Prav tako nas je zanimalo, kako teorija opisuje pospeševanje prodaje, kakšne so naloge le – tega, katera orodja in metode poznamo za pospeševanje prodaje, kateri so posredni in kateri neposredni načini pospeševanja prodaje ter nenazadnje tudi kakšne so prednosti in slabosti pri pospeševanju prodaje in kateri so razlogi za rast pospeševanja prodaje.
V praktičnem delu smo ugotavljali, kako se z oglaševanjem spopada podjetje Pikapoka, kateri so tisti mediji, ki jih podjetje uporablja primarno za oglaševanje. Prav tako smo ugotavljali, na kakšen način podjetje pospešuje prodajo. Uporablja pa veliko različnih načinov za pospeševanje prodaje (od raznih letakov, znižanja cen izdelkov, akcije zvestobe, dan nosečniških trebuščkov, nakupi 2 + 1 gratis, vikend akcije, darilo ob otrokovem rojstnem dnevu, …).
V podjetju Pikapoka se zelo dobro zavedajo pomena oglaševanja in pospeševanja prodaje. Podjetje je prepoznavno po izdelkih za otroke, ki se oglašujejo preko vseh kanalov oglaševanja. Velik obseg oglaševanja in različni načini pospeševanja prodaje so zelo pomembni in bistveno prispevajo k poslovnim rezultatom. Ključne besede: podjetje Pikapoka, oglaševanje, cilji oglaševanja, mediji, pospeševanje prodaje, naloge pospeševanja prodaje, metode pospeševanja prodaje, posredni in neposredni načini pospeševanja prodaje, prednosti in slabosti pospeševanja prodaje Objavljeno v DKUM: 03.03.2016; Ogledov: 1465; Prenosov: 406 Celotno besedilo (1,53 MB) |
5. POSPEŠEVANJE PRODAJE V PODJETJU DANONEPetra Klavž, 2012, diplomsko delo Opis: Del uspeha pri poslovanju podjetja je tudi marketinško komuniciranje, ki se osredotoča na celoten trg, od konkurence, trgovine, posrednikov do odjemalcev in vseh zainteresiranih na trgu. Z marketinškim komuniciranjem podjetje sporoča o svojem obstoju, lastnostih in prednostih, obvešča, opominja in prepričuje odjemalce na ciljnem trgu o svojih izdelkih, neposredno tudi olajšuje menjavo dobrin, prav tako pa tudi oblikuje, gradi in povečuje svoj ugled. Pri vsem tem pa moramo dobro poznati kdo, komu, kaj sporoča, po kateri poti in s kakšnim učinkom.
Moja glavna tema, pospeševanje prodaje, je del spleta marketinškega komuniciranja, ki ga sestavljajo tudi oglaševanje, osebna prodaja, stiki z javnostmi in neposredni marketing. Pospeševanje prodaje je zbirka aktivnosti, ki jih potrebujemo za spodbujanje, zlasti kratkoročnih, da spodbudimo hitrejše in večje nakupe določenega izdelka oziroma storitve s strani odjemalcev ali trgovine. Vključuje vrste pospeševanja prodaje odjemalcem (kuponi, vračilo denarja, promocijske cene, programi zvestobe, vzorčenje, tekmovanja, nagradne igre, bonus pakiranja, garancije…), vrste pospeševanja prodaje trgovcem (nadomestila, brezplačno blago, cenovni popust) in vrste poslovnega pospeševanja prodaje (Konvencije in poslovni sejmi, prodajna tekmovanja, posebno oglaševanje).
To orodje marketinškega komuniciranja izvaja tudi podjetje Danone, ki sem si ga izbrala za primer podjetja v diplomskem seminarju. Je zelo dobro poznana blagovna znamka, tako izven meja kot tudi v Sloveniji. Poznani so predvsem po mlečnih izdelkih (Activia, Actimel, Obstgarten, Fruchtzwerge, Na planincah…), prav tako pa so tudi zelo uspešni pri komuniciranju, kar se tudi pozna pri obsegu prodaje. Ključne besede: marketinško komuniciranje, splet marketinškega komuniciranja, pospeševanje prodaje, vrste pospeševanja prodaje, cilji pospeševanja prodaje Objavljeno v DKUM: 19.11.2012; Ogledov: 2914; Prenosov: 365 Celotno besedilo (1,99 MB) |
6. METODE POSPEŠEVANJA PRODAJE V TRGOVINI C&A MODA KOPERTimoteja Vučković, 2011, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga Opis: Tržno komuniciranje je komunikacija podjetja s kupcem o izdelkih in dejavnostih, z njimi lahko podjetje dosega svoje zastavljene cilje. Med orodja tržnega komuniciranja sodi pospeševanje prodaje. Podjetja se zavedajo vse večje konkurence, zato pospeševanju prodaje dajejo vse večji pomen. Osnovni namen pospeševanja prodaje je dosegati hitrejši in močnejši odziv porabnikov za nakup izdelka, s tem podjetje lažje doseže prodajne cilje in s tem tudi dobiček.
V teoretičnem delu seminarja sem predstavila pomen in proces tržnega komuniciranja, opisala sem komunikacijski proces ter orodja tržnega komuniciranja. Eno izmed orodij je tudi pospeševanje prodaje. Predstavila sem pospeševanje prodaje, namene in cilje ter metode katere srečujemo na tržišču.
V praktičnem delu so predstavljene metode pospeševanja prodaje v podjetju C&A Moda d.o.o.. Podjetje izvaja metode pospeševanja prodaje usmerjene na potrošnike in orodja usmerjena na prodajno osebje. Analizirala sem nekaj akcij pospeševanja prodaje ter opisala njihove prednosti in slabosti, predlagala sem tudi ukrepe. Ključne besede: Tržno komuniciranje, komunikacijski splet, pospeševanje prodaje, cilji in namen pospeševanja prodaje, metode pospeševanja prodaje Objavljeno v DKUM: 07.11.2011; Ogledov: 3574; Prenosov: 384 Celotno besedilo (350,93 KB) |
7. METODE POSPEŠEVANJA PRODAJEMeta Vidovič, 2011, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga Opis: Podjetja morajo danes, zaradi neprestanega boja s konkurenco, izbrati najbolj optimalen način tržnega komuniciranja. Pri izbiri morajo upoštevati izdelek, ceno in prodajne poti. Vse večjo pomembnost izbiri tržnega komuniciranja, podjetja pripisujejo zato, ker je tržno komuniciranje v zadnjem času postalo za preživetje podjetja prava nujnost.
S tem, ko se je povečal pomen tržnega komuniciranja, pa se je povečal tudi pomen pospeševanja prodaje. Gre za temeljni instrument tržnega komuniciranja, zato si danes težko predstavljamo podjetje, ki tega instrumenta ne bi uporabljalo in poslovalo uspešno.
Namen pospeševanja prodaje je posredno ali neposredno vplivati na večjo prodajo, kar dosežemo s pozitivnim vplivanjem na kupčevo mnenje. S povečanjem prodaje podjetje doseže prodajne cilje, ki si jih določi pred samimi akcijami pospeševanja prodaje. Ključne besede: tržno komuniciranje, cilji tržnega komuniciranja, pospeševanje prodaje, cilji pospeševanja prodaje, podjetje, prodaja Objavljeno v DKUM: 07.11.2011; Ogledov: 4225; Prenosov: 574 Celotno besedilo (277,93 KB) |
8. POSPEŠEVANJE PRODAJE ČLANSTVA AMZSDolores Lejko, 2011, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo poskušali podrobneje opredeliti vlogo in pomen pospeševanja prodaje tako teoretično, kot kasneje tudi praktično na primeru pospeševanja članstva AMZS. Pospeševanje prodaje se uporablja z namenom, da bi spodbudili čim hitrejši in močnejši odziv porabnikov. Podjetja zato poudarjajo ugodnosti in koristi, ki jih bodo porabniki deležni ob nakupu njihovega izdelka ali storitve. S tem želijo izboljšati prodajo pospešujočega izdelka ali storitve in tako lažje dosegajo svoje prodajne cilje. Poznamo veliko metod pospeševanja prodaje, ki jih lahko delimo glede na njihovo usmerjenost na potrošnike, trgovine ali na lastno prodajno osebje. Diplomska naloga je namenjena predstavitvi pospeševanja prodaje, kot enega najpomembnejših instrumentov tržnega komuniciranja, ki v zadnjih letih vse bolj pridobiva na pomenu. To pa predvsem zaradi vse večje konkurence na trgu in porabnikov, ki se vse bolj usmerjajo k prodajnim akcijam. Tako si danes ne moremo več predstavljati uspešnega podjetja, ki ne bi izvajalo tega instrumenta. V Avto-moto zvezi Slovenije se zavedajo pomembnosti pospeševanja prodaje članstva AMZS, saj je številno članstvo ključnega pomena za njeno uspešno delovanje in zagotavljanje konkurenčnih prednosti družbe. Ključne besede: pospeševanje prodaje, cilji pospeševanja prodaje, metode pospeševanja prodaje, Avto-moto zveza Slovenije, članstvo AMZS Objavljeno v DKUM: 02.11.2011; Ogledov: 2286; Prenosov: 172 Celotno besedilo (1,18 MB) |
9. POSPEŠEVANJE PRODAJE V TERMAH PTUJAleksander Kokol, 2011, diplomsko delo Opis: Dandanes še ne zagotavlja poslovnega uspeha le sprejemanje pravilnih odločitev o politiki izdelka, cenovni politiki in politiki prodajnih poti. Marketinško komuniciranje je za podjetja postalo nujnost in obsega vsa marketinška orodja, s katerimi podjetja obveščajo in prepričujejo odjemalce, trgovine, druge organizacije, lastno osebje in ostale zainteresirane deležnike na ciljnem trgu o svojih izdelkih in dejavnostih ter s tem olajšujejo neposredno menjavo dobrin. Za učinkovito prepričevanje mora podjetje zbrati potrebne informacije. Zato sta zbiranje in uporaba marketinških podatkov odločilna za uspešno marketinško komuniciranje. V turizmu kot tudi drugje se uporablja splet različnih orodij komuniciranja, a mi smo se osredotočil predvsem na pospeševanje prodaje.
Namen pospeševanja prodaje je stimulirati tako odjemalce kakor tudi trgovinske organizacije k nakupu in s tem povečanju prodaje ter dobička. Prav tako k pospeševanju prodaje spada tudi stimuliranje lastnega prodajnega osebja. Pospeševanje prodaje se večinoma uporablja s kombinacijo drugih orodij marketinškega komuniciranja, vendar se dandanes največ denarnih sredstev porabi prav za pospeševanje prodaje. Omogoča kratkoročno povišanje prodaje in zato se uporabljajo različna orodja, ki morajo biti predtem skrbno načrtovana.
V drugem delu smo predstavili Terme Ptuj in njihovo ponudbo, cilje, poslanstvo in vizijo ter analizirali orodja pospeševanja prodaje, ki jih uporabljajo. Navedli smo tudi predloge, ki bi lahko vplivali na izboljšanje poslovanja oziroma na večjo prodajo. Ključne besede: marketinško komuniciranje, pospeševanje prodaje, namen pospeševanja prodaje, orodja pospeševanja prodaje, cilji pospeševanja prodaje, oglaševanje, odnosi z javnostjo, osebna prodaja, neposredna oblika komuniciranja Objavljeno v DKUM: 18.07.2011; Ogledov: 2178; Prenosov: 238 Celotno besedilo (695,83 KB) |
10. PROGRAM POSPEŠEVANJA PRODAJE V FRIZERSKEM SALONU MOJCARok Košir, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga Opis: Pospeševanje prodaje je eden izmed instrumentov tržnega komuniciranja, ki pridobiva vse večji pomen. Namen pospeševanja prodaje je predvsem povečati prodajo. Vendar pa tukaj naletimo tudi na razne omejitve, ki so omejene z zakoni in kodeksi.
V zaključnem delu sem najprej teoretično predstavim vse načine pospeševanja prodaje, njihov namen in cilje. Metode pospeševanja prodaje je potrebno natančno načrtovati, če želimo, da bo pospeševanje prodaje doseglo svoj namen.
Poznamo tri skupine različnih metod pospeševanja prodaje in sicer :
· metode pospeševanje prodaje končnim odjemalcem,
· metode pospeševanja prodaje trgovini,
· metode pospeševanja prodaje prodajnemu osebju.
V praktičnem delu pa sem na primeru frizerskega salona pokazal, kako bi pospeševanje prodaje lahko potekalo v praksi. Ključne besede: pospeševanje prodaje, odjemalec, metode in orodja pospeševanja prodaje, cilji pospeševanja prodaje, cena Objavljeno v DKUM: 06.01.2011; Ogledov: 2148; Prenosov: 275 Celotno besedilo (621,89 KB) |