| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 207
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Vpliv pretočne citometrije na preživetje bolnic z mejno malignim tumorjem jajčnika
Karin Kovač, Leja Kupljen, 2024, končno poročilo o rezultatih raziskav

Opis: Mejno maligni rak jajčnika je vrsta ovarijskih neoplazem, katerih vedenje je podobno tako benignim cistadenomom kot invazivnim karcinomom. Predstavljajo 15 % vseh epiteljiskih neoplazem jajčnika ter se pojavljajo pri mlajših ženskah in imajo boljšo prognozo kot maligni tumorji jajčnika. Namen naše raziskovalne naloge je bil oceniti preživetje bolnic z mejno malignim tumorjem jajčnika glede na izvid pretočne citometrije.
Ključne besede: mejno maligni tumor jajčnika, pretočna citometrija, preživetje, anevploidija, celični cikel, S faza
Objavljeno v DKUM: 24.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (814,98 KB)

2.
Izbira novih komisionirnih viličarjev za skladišče Engrotuš na podlagi koncepta stroškov življenjskega cikla : diplomsko delo
Marko Ivanović, 2024, diplomsko delo

Opis: Analiza stroškov življenjskega cikla (v nadaljevanju: LCCA ali analiza LCC) se v procesih, ki se izvajajo v skladišču, ne uporablja pogosto. Vendar lahko pričakujemo, da bi v prihodnosti postala vse pomembnejša, glede na to, da učinkovito načrtovanje in vrednotenje stroškov prinaša podjetjem velike prednosti. Metoda ocenjevanja stroškov skozi celoten življenjski cikel omogoča načrtovanje in spremljanje stroškov, kar predstavlja ključni pomen pri izbiri med več različnimi možnostmi. Čeprav se analiza LCC ne uporablja pogosto v skladiščnem sektorju, lahko na podlagi literature, ki se nanaša večinoma na sektor gradbeništva, ugotovimo, da obstaja velik potencial za uporabo analize tudi v sektorju skladiščenja. Dejansko bi jo lahko uporabili pri katerikoli uvedbi novih sredstev v skladišče ali celo pri gradbi novega skladišča. Pri analizi stroškov življenjskega cikla je pomembno upoštevati vse faze načrtovanja stroškov, od začetnih, inicialnih stroškov investicije do končne odstranitve sredstev na koncu življenjskega cikla in stroškov, ki potencialno lahko nastanejo pri tem postopku. V prihodnosti lahko pričakujemo, da se bo metoda LCCA več uporabljala v skladiščnem sektorju, saj podjetniki vedno bolj prepoznavajo pomen dolgoročnih prihrankov in trajnostnega poslovanja.
Ključne besede: skladišče, komisioniranje, analiza stroškov življenjskega cikla, življenjski cikel investicije, ocenjevanje stroškov
Objavljeno v DKUM: 17.12.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (1,86 MB)

3.
Oblike financiranja zagonskih podjetij in pregled financiranja s tveganim kapitalom
Manja Koželj, 2024, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava različne oblike financiranja zagonskih podjetij s poudarkom na financiranju s tveganim kapitalom. Problematika, ki jo delo naslavlja, se osredotoča na izzive in priložnosti, s katerimi se soočajo zagonska podjetja pri iskanju ustreznih finančnih virov v različnih fazah življenjskega cikla. Pregledano je globalno stanje trga tveganega kapitala, pri čemer so analizirane regije: Severna Amerika, Azija, Evropa, Južna Amerika, Oceanija in Afrika. Rezultati raziskave kažejo, da Severna Amerika prevladuje v obsegu financiranja s tveganim kapitalom, medtem ko Azija in Evropa nekoliko zaostajata, Oceanija in Afrika pa sta še v fazi razvoja. Vzroki za te izrazite razlike izhajajo iz različnih gospodarskih in tržnih dejavnikov. Zaključek poudarja pomen razvite finančne infrastrukture za uspešno pridobivanje tveganega kapitala in izzive, s katerimi se soočajo manj razvite regije.
Ključne besede: oblike financiranja, življenjski cikel podjetij, faze financiranja, zagonska podjetja, tvegani kapital.
Objavljeno v DKUM: 16.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (3,10 MB)

4.
Nabavni proces v podjetju Kompani d. o. o.
Jaka Knez, 2024, diplomsko delo

Opis: Nabava je proces, ki vodi do identifikacije potrebe po materialih, izdelkih in storitvah. Vsebuje določanje zahtev, iskanje bodočih ponudnikov/dobaviteljev, ocenjevanje ponudnikov in izbiro najboljših, pogajanja in sklepanje pogodb, naročanje, spremljanje dostave, prevzem in pregled blaga, skladiščenje in distribucijo ter nenazadnje plačilo dobaviteljem. Vključuje identifikacijo potreb iz proizvodnih načrtov ali povpraševanja kupcev, oceno dobaviteljev glede cene, kakovosti, zanesljivosti in finančne stabilnosti, čemur sledijo pogajanja, ki določajo pogoje poslovanja. Blago se ob prevzemu pregleda glede skladnosti s specifikacijami, njihova neskladja pa se odpravijo z reklamacijami. Celoten proces vključuje tudi oceno uspešnosti dobavitelja in analizo nabavnih aktivnosti, da opazimo izboljšave in tako optimiziramo prihodnje nabave. Nabavni proces se šteje za zelo pomembnega in je učinkovit za zmanjšanje stroškov, izboljšanje kakovosti in zanesljivosti dobavne verige ter povečanje konkurenčnosti podjetij. V diplomskem delu smo najprej obravnavali teoretična izhodišča, kjer smo opredelili nabavo, njeno vlogo in pomen ter cilje in naloge. Nato smo raziskali, kako se povezuje z ostalimi funkcijami v podjetju, opredelili vse faze nabavnega procesa ter predstavili še, kako se rokuje z zalogami. V praktičnem delu smo nato s pomočjo teorije na primeru podjetja Kompani d.o.o. analizirali, kako pri njih poteka nabava.
Ključne besede: Nabava, nabavni proces, naročila, zaloge, življenjski cikel nabave.
Objavljeno v DKUM: 10.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 21
.pdf Celotno besedilo (1,55 MB)

5.
Analiza in primerjava dinamičnosti dveh podjetij, ki sta neposredna konkurenta v panogi
Sara Iseinoski, 2024, magistrsko delo

Opis: V teoretičnem delu magistrske naloge smo opredelili teoretična izhodišča za življenjski cikel podjetja, njegovo rast in razvoj. Nato sledi poglavje o modelu razvoja podjetij po avtorjih Pümpinu in Prangeju, kjer avtorja razlikujeta štiri tipe podjetij, in sicer pionirsko, rastoče in zrelo podjetje ter podjetje v preobratu. Sledila je opredelitev dinamičnosti oziroma dinamičnega podjetja in deset posebnosti, ki opredeljujejo dinamično podjetje. V tem delu naloge opredelimo tudi teorijo dinamičnih zmožnosti, kjer dinamična sposobnost predstavlja zmožnost podjetja, da integrira, gradi in konfigurira notranje in zunanje kompetence za reševanje hitro spreminjajočih se okoljih. V empiričnem delu najprej predstavimo obe opazovani podjetji, in sicer podjetje X in podjetje Y ter njuno poslovno uspešnost. Sledi raziskovanje razvojnega cikla po Pümpinu in Prangeju, s čimer želimo ugotoviti, kakšni elementi so prisotni v opazovanih podjetjih. Pri analizi odstopanja dinamičnosti podjetij od ciljne ugotovimo, da dinamičnost podjetij ne odstopa od ciljne, to smo zaznali le v primeru elementa razvoj promotorjev dinamike. Magistrsko delo zaključimo s primerjavo dinamičnosti obeh podjetij, sintezo spoznanj ter s predlogi ukrepov za dinamizacijo, in sicer se osredotočimo na element promotorjev dinamike, saj smo tukaj zaznali odstopanje.
Ključne besede: življenjski cikel podjetja, rast, razvoj, model razvoja, dinamičnost, dinamično podjetje
Objavljeno v DKUM: 04.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (2,13 MB)

6.
Ekonomska analiza življenjskega cikla proizvoda iz recikliranega najlona : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa I. stopnje
Ajda Podlesnik, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga obravnava ekonomsko analizo življenjskega cikla proizvoda iz recikliranega najlona, pridobljenega iz odpadnih ribiških mrež. Glavni poudarek naloge je na preučevanju celotnega procesa recikliranja ter analizi ekonomske učinkovitosti tega procesa. S procesom smo zajeli vse korake, od zbiranja odpadnih ribiških mrež, preko mehanske in termomehanske obdelave, do končne izdelave proizvoda. Čeprav so odpadne ribiške mreže odpadni material, njihova predelava predstavlja izziv, saj stroški predelave in proizvodnje sekundarnih surovin niso zanemarljivi. V procesu recikliranja je največji strošek povezan z ročnim razvrščanjem in ločevanjem materialov. Kljub temu ima proces recikliranja odpadnih ribiških mrež velik potencial, saj prispeva k zmanjšanju onesnaževanja oceanov in zmanjšani uporabi surovin, kar je pomembno z vidika trajnostnega razvoja. Z izboljšanjem tehnologij in večjo avtomatizacijo procesa bi lahko stroške recikliranja občutno zmanjšali, kar bi posledično izboljšalo tudi ekonomsko učinkovitost raziskovanega procesa recikliranja.
Ključne besede: recikliranje, recikliran najlon, odpadne ribiške mreže, ekonomska analiza, življenski cikel
Objavljeno v DKUM: 16.09.2024; Ogledov: 8; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (2,52 MB)

7.
Življenjski cikel programske opreme: teorija in praksa : magistrsko delo
Boštjan Gornik, 2024, magistrsko delo

Opis: Življenjski cikel programske opreme je večstopenjski in široko opredeljen razvojni proces za doseganje zelo kakovostne programske opreme. Ključnega pomena je pravilna izbira in implementacija procesnega modela, ki definira pristop k razvoju programske opreme od začetka do konca. Od tod tudi ideja za magistrsko delo, v sklopu katerega smo najprej raziskali in predstavili celoten življenjski cikel programske opreme, vključno z aktualnimi procesnimi modeli in pristopi za izboljšanje le-teh. Zatem sledi empirični del, kjer smo na podlagi anketiranja in analize pridobljenih rezultatov pridobili odstotek odstopanja med teorijo procesnih modelov in uporabo le-teh v praksi, kar je bil vseskozi naš glavni cilj.
Ključne besede: življenjski cikel razvoja programske opreme, faze življenjskega cikla razvoja programske opreme, procesni modeli razvoja programske opreme, pristopi za izboljšanje razvojnih procesov, primerjava teorije procesnih modelov z uporabo v praksi
Objavljeno v DKUM: 06.02.2024; Ogledov: 413; Prenosov: 69
.pdf Celotno besedilo (4,19 MB)

8.
Analiza avtomatizacije poslovnih procesov z microsoft power platform
Žan Korpar, 2023, magistrsko delo

Opis: Microsoft Power Platform je platforma, ki omogoča digitalizacijo in avtomatizacijo poslovnih procesov. Digitalizacija med drugimi poveča učinkovitost podjetja in izboljša interakcijo s strankami, avtomatizacija pa zmanjša možnost človeških napak in stroške. Ključne komponente platforme so Power BI, Power Automate in Dynamics 365. V sklopu magistrskega dela smo analizirali vzpostavljen sistem v izbranem podjetju. S pomočjo KPI-jev smo primerjali poslovanje pred in po uvedbi le-tega. Uvedba Power Platform je v podjetju izboljšala nadzor nad uporabniki, povečala število aktivnosti in avtomatsko obnovljenih pogodb, ter izboljšala odzivni čas podpore strankam. Power Platform lahko torej izboljša učinkovitost podjetja in s tem konkurenčnost na trgu.
Ključne besede: Microsoft Power Platform, poslovni procesi, avtomatizacija, BPMN, življenjski cikel procesov
Objavljeno v DKUM: 03.11.2023; Ogledov: 337; Prenosov: 50
.pdf Celotno besedilo (3,98 MB)

9.
Primerljivost analize poslovanja v različnih fazah življenjskega cikla podjetij
Nuša Koražija, 2023, diplomsko delo

Opis: Vsako podjetje lahko od ustanovitve do propada uvrstimo v določeno fazo življenjskega cikla. Ves čas poslovanja si prizadevajo, da bi poslovali bolje od konkurence. Da pa ugotovijo, kako bi svoje poslovanje izboljšali, morajo izvesti analizo poslovanja svojega in konkurenčnih podjetij ter to med seboj primerjati. Najlažje je to storiti s pomočjo izbranih kazalcev in kazalnikov poslovanja, kar smo storili tudi mi, ko smo v diplomskem delu izbrali dve podjetji iste panoge, z namenom ugotoviti, v kateri fazi sta, ter s pomočjo kazalcev in kazalnikov primerjati njuno poslovanje. V teoretičnem delu diplomskega dela smo se osredotočili predvsem na razlago pojmov analiza poslovanja in primerljivost analize poslovanja v različnih fazah življenjskega cikla podjetja. Za to smo morali najprej opredeliti življenjski cikel podjetja in v katero fazo se uvršča. To smo naredili s pomočjo izkaza denarnih tokov, uvrstili obe podjetji v fazo življenjskega cikla in nato s pomočjo izračunanih desetih kazalcev in kazalnikov primerjali analizo poslovanja Podjetja X in Podjetja Y. Osredotočili smo se na leta 2019, 2020 in 2021. Ugotovitve smo predstavili s pomočjo grafov. Ključne ugotovitve raziskave smo podali v sklepu. Z raziskavo smo ugotovili, da so vsi kazalniki primerni za primerjavo analize poslovanja v različnih fazah življenjskega cikla, vendar so najprimernejši kazalniki donosnosti sredstev, kapitala in prihodkov, kazalniki plačilne sposobnosti ter koeficienti obračanja oziroma časi vezav.
Ključne besede: analiza računovodskih izkazov, življenjski cikel podjetja, primerljivost računovodskih izkazov
Objavljeno v DKUM: 09.10.2023; Ogledov: 425; Prenosov: 74
.pdf Celotno besedilo (2,52 MB)

10.
Zagotavljanje kakovosti spletnih mest
Blaž Skuber, 2023, magistrsko delo

Opis: V današnjem času, kjer se posamezniki zanimajo za nakup produkta ali storitve, to najprej preverijo na spletu. Zato so spletna mesta pogosto prvi stik, ki ga ima potencialna stranka z danim podjetjem. Zaradi visoke stopnje konkurenčnosti je prvi vtis, ki ga ima potencialna stranka z nekim podjetjem, izredno pomemben. Kvaliteta ponujenih produktov in storitev ima precejšni vpliv na ugled danega podjetja. Vendar pa si lahko potencialne stranke ustvarijo mnenje o podjetju že ob prvem stiku s spletnim mestom podjetja. Uporabnikom so lastnosti kot so odzivnost, izgled in ustreznost ponujenih informacij ter nasploh dobra uporabniška izkušnja, zelo pomembne. V magistrski nalogi smo predstavili, zakaj je zagotavljanje kakovosti spletnih strani tako pomembno, katere lastnosti so uporabnikom pomembne ter s katerimi testi se preverja ustreznost spletnega mesta. Predstavili smo naloge QA analistov, ter življenjski cikel testiranja spletnega mesta. Preverili smo tudi ali lahko avtomatizirano testiranje v celoti nadomesti ročno testiranje. Sklepi naše magistrske naloge so nam pokazali, da je zaradi narave projektov razvoja programske opreme smiselno deljenje nalog med dve ekipi, razvojno ekipo ter ekipo za zagotavljanje kakovosti. Razvojna ekipa se lahko tako bolje posveča nalogam razvoja. Ekipa za zagotavljanje kakovosti lahko razvojni ekipi pomaga s podajanjem mnenja ter predlogov za izboljšavo. To vodi do manj zastojev pri razvoju ter nasploh boljši končni izdelek. Dodatno smo ugotovili, da avtomatizirano testiranje, kljub napredkom v umetni inteligenci, še zaenkrat ne mora v celoti nadomestiti ročnega testiranja. Čeprav se je obseg pokritosti testnih primerov z avtomatizacijo povečal, se morajo nekateri testni primeri kljub temu izvesti ročno. Razlog za to je običajno kompleksnost testnega primera, dodatno pa so določene subjektivne napake, ki jih avtomatiziran test običajno ne prepozna.
Ključne besede: Zagotavljanje kakovosti, testiranje, spletna mesta, življenjski cikel testiranja, avtomatizacija testiranja.
Objavljeno v DKUM: 19.07.2023; Ogledov: 469; Prenosov: 62
.pdf Celotno besedilo (2,57 MB)

Iskanje izvedeno v 0.23 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici