| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 15
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
4.
5.
Plačevanje cestnine v Republiki Sloveniji (za vozila do 3,5 tone) : diplomsko delo
Franc Kozole, 2010, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi bomo predstavili Družbo za avtoceste v Republiki Sloveniji, d. d. (v nadaljevanju DARS, d. d.), njene začetke gradnje avtocest in nacionalni program, poslanstvo, vizijo ter organe delniške družbe. Predstavili bomo tudi namen plačevanja cestnine in cestninske sisteme, tipe vinjet, primerjavo slovenskih vinjet z avstrijskimi ter pregled plačevanja cestnine nekaterih ostalih držav EU, kot so Avstrija, Bolgarija, Češka, Litva, Madžarska, Romunija, Slovaška in Švica. Naredili bomo tudi analizo pretočnosti prometa na Cestninski postaji Drnovo pred in po uvedbi vinjet ter s pomočjo anketnega vprašalnika poskušali ugotoviti, kakšne spremembe je prinesla uvedba vinjet na slovenskih avtocestah. V zaključku pa bodo podana nekatera mnenja in možnosti za rešitve cestninjenja pri nas. Prav tako želimo dokazati, da je uvedba vinjete povečala pretočnost cestninskih postaj (kljub povečanemu prometu ni zastojev).
Ključne besede: cestninjenje, vinjeta, analiza pretočnosti, DARS
Objavljeno: 03.09.2010; Ogledov: 1465; Prenosov: 164
.pdf Celotno besedilo (2,50 MB)

6.
TEHNOLOGIJE ELEKTRONSKEGA CESTNINJENJA
Vesna Cimerman, 2010, diplomsko delo

Opis: Uvedba elektronskega sistema cestninjenja v državah članicah Evropske unije mora biti skladna z »Evropsko direktivo o interoperabilnosti elektronskih cestninskih sistemov v skupnosti«(EP, 2004). Vzpostavljen elektronski cestninski sistem temelji na načelu »uporabnik plača po uporabi«, kar pomeni, da sistem omogoča plačevanje cestnine glede na prevoženo razdaljo. To je najbolj pravičen sistem, v katerem vzdrževanje cest plačujejo uporabniki cest glede na dejansko uporabo. Evropska zakonodaja predlaga uporabo mikrovalovne tehnologije DSRC ali tehnologije za satelitsko določanje položaja (GNSS) z mobilno komunikacijo (GSM/GPRS). Pogoj za nemoteno in uspešno odvijanje prometa v Evropi je poenotenje tehnologij cestninjenja in obračunavanje cestnine med različnimi cestninskimi sistemi med članicami Evropske unije.
Ključne besede: elektronsko cestninjenje, cestninski sistem, DSRC mikrovalovna tehnologija, GNSS satelitska tehnologija
Objavljeno: 15.11.2010; Ogledov: 2383; Prenosov: 309
.pdf Celotno besedilo (6,63 MB)

7.
INFRASTRUKTURNI IN EKONOMSKI VIDIKI UVEDBE ELEKTRONSKEGA SISTEMA CESTNINJENJA V PROSTEM PROMETNEM TOKU
Boris Voršič, 2010, diplomsko delo

Opis: Danes ni več vprašanje, ali vzpostaviti sistem brezgotovinskega elektronskega cestninjenja za vsa vozila ali ne, saj so evropske smernice na področju plačevanja storitev jasne. Zaračunavanje uporabe cest naj bo sorazmerno z dejansko uporabo, to pa je mogoče le ob natančnem merjenju in obračunavanju vsakega prevoženega kilometra ceste. Diplomska naloga predstavlja raznolikost vpeljanih konceptov v državah Evrope in sveta, katere pospešeno uvajajo elektronsko cestninjenje, saj le to omogoča boljšo pretočnost prometa, zmanjšanje škodljivih emisij v okolje ter večje prihodke iz naslova cestninjenja. Diplomska naloga podaja koncept rešitve, ki izhaja iz osnovnih zahtev obračunavanja cestnin za vsa motorna vozila v prostem prometnem toku in je glede na zahteve najprimernejši za uvedbo v Republiki Sloveniji.
Ključne besede: cestna infrastruktura, ekologija, prosti prometni tok, informacijski sistem, cestnina, elektronsko cestninjenje, ekonomska upravičenost, mikrovalovno cestninjenje, satelitsko cestninjenje, sistem univerzalne identifikacije, varstvo osebnih podatkov
Objavljeno: 09.12.2010; Ogledov: 2103; Prenosov: 270
.pdf Celotno besedilo (2,34 MB)

8.
9.
PRIMERJAVA CESTNEGA TRANSPORTA NA OBMOČJU EVROPSKE UNIJE TER MED EVROPSKO UNIJO IN REPUBLIKO HRVAŠKO
Sebastjan Stanič, 2011, diplomsko delo

Opis: Transport je bistvenega pomena v vsakem gospodarstvu. Gospodarstvo je celo v veliki meri odvisno od transporta, saj lahko le z njegovo pomočjo uspešno zadovoljujemo potrebe gospodarskih subjektov pri dobavah blaga, proizvodov in storitev. V uvodu smo predstavili opis problema, namen in cilje ter predvidene metode in predpostavke raziskovanja. V drugem poglavju smo predstavili opredelitev transportih storitev. Opredelili smo tudi transportne stroške ter trgovinske klavzule in prikazali prednosti in slabosti lastne ali tuje logistične storitve. V naslednjem poglavju je sledil kratek opis vseh glavnih zvrsti transportih storitev. Četrto poglavje je bilo namenjeno izključno cestnemu transportu, kjer smo prikazali njegove značilnosti, predstavili smo Mednarodno zvezo za cestni transport IRU, pod okriljem katere delujejo vsi izvajalci cestnih transportih storitev. V tem poglavju so svoje mesto dobile tudi dovolilnice. Naslednje poglavje je namenjeno notranji kontroli ter tehnični brezhibnosti transportnih sredstev, večji poudarek pa je bil na zavarovanju transportnih sredstev. V šestem poglavju so v ospredju najbolj uporabljana računalniška znanja in programi, s pomočjo katerih se iščejo optimalne transportne poti ter spletne strani, ki predstavljajo vez med ponudniki in povpraševalci po transportnih storitvah. Zadnje poglavje pa je prikazalo glavne karakteristike cestnega transporta na področju EU in Republike Hrvaške ter s tem predstavilo razlike, ki se pojavljajo na različnih geografskih področjih. Za zaključek smo naredili še okviren izračun transportih stroškov s slikovnim prikazom obeh transportnih poti.
Ključne besede: cestni transport, omejitve pri cestnem transportu, cestni transport v EU, elektronsko cestninjenje, transportna dokumentacija.
Objavljeno: 12.07.2011; Ogledov: 1482; Prenosov: 120
.pdf Celotno besedilo (8,30 MB)

10.
IZREDNI PREVOZI SKOZI CESTNINSKO POSTAJO KOMPOLJE
Alen Dekić, 2012, diplomsko delo

Opis: Kot lahko razberemo iz naslova, smo se v diplomski nalogi posvetili izrednim prevozom. Na začetku smo opisali probleme, s katerimi se srečujejo izvajalci izrednih prevozov in kako se z njimi spopadajo. V nadaljevanju je opisan transport kot takšen in procesni vidik organiziranja izrednih prevozov, kjer smo navedli, kaj vse je potrebno za uspešno izvedbo izrednega prevoza ter to tudi slikovno prikazali. Cilj raziskave, ki smo jo opravili za potrebe tega diplomskega dela, je bil potek izrednih prevozov skozi cestninsko postajo, kjer smo nazorno opisali kako poteka prehod skozi cestninsko postajo, do kakšnih problemov prihaja in kako se z njimi delavci spopadajo, poleg tega pa še vse prikazali slikovno za boljše razumevanje. Glede na omenjene probleme, ki jih povzročajo izredni prevozi, kot so povzročanje hrupa, močno onesnaževanje okolje, preširoki izredni prevozi itd. smo navedli tudi nekaj predlogov, s katerimi bi izboljšali trenutno obstoječe stanje. Z uvedbo elektronskega cestninjenja bi imeli pravičnejše in ekonomsko učinkovitejše zaračunavanje cestnin, manjše onesnaževanje okolje, večjo pretočnost prometa te druge prednosti. Na koncu pa smo opisali pogoje za uvedbo navedenih rešitev in možnosti, ki bi jih lahko uporabili za nadaljnji razvoj.
Ključne besede: Izredni prevozi, cestninska postaja, procesni vidik organiziranja, elektronsko cestninjenje, satelitsko cestninjenje.
Objavljeno: 27.10.2012; Ogledov: 1117; Prenosov: 82
.pdf Celotno besedilo (3,25 MB)

Iskanje izvedeno v 0.21 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici