| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 82
Na začetekNa prejšnjo stran123456789Na naslednjo stranNa konec
1.
Načini omejevanja vstopa v mestna središča : magistrsko delo
Sara Čepin, 2024, magistrsko delo

Opis: Mesta in mestna središča se zaradi povečanega cestnega prometa, prometnih zastojev in onesnaženosti zraka odločajo za uvajanje različnih načinov omejevanja vstopa vozil v mestna središča, med katerimi se najpogosteje pojavljajo območja pristojbin za zastoje in nizko-emisijske cone. Za izbranih 10 mest smo izvedli analizo in primerjavo vpeljanih shem omejevanja dostopa, predvsem s tehničnega vidika in z vidika tehnološke podpore, vključili pa smo tudi ekonomski vidik. Ugotovili smo, da sheme v mestih uspešno zmanjšujejo promet in prometne zastoje ter izboljšujejo kakovost zraka, vendar pa se rezultati razlikujejo glede na mesto. Pristojbine za zastoje so se izkazale kot učinkovite pri zmanjšanju prometa in prometnih zastojev, medtem ko nizko-emisijske cone niso nujno dosegle enakega učinka. So pa po drugi strani zmanjšale število močno onesnažujočih vozil v mestih. Za izboljšanje rezultatov mestnih shem priporočamo kombinacijo obeh načinov omejevanja, pri čemer se prihodki pristojbin usmerijo v razvoj in izboljšave javnega prevoza ter naložbe v infrastrukturo, uvedejo pa se tudi strožje zahteve glede emisijskih standardov. Osrednji del shem mora biti spodbujanje alternativnih oblik prevoza, velik pomen pa je treba nameniti tudi naprednim tehnološkim sistemom, kot so kamere, sistem za samodejno prepoznavanje registrskih tablic (angl. Automatic Number Plate Recognition; v nadaljanjevanju: ANPR) in globalni satelitski navigacijski sistem (angl. Global Navigation Satellite System; v nadaljevanju: GNSS) za učinkovit nadzor vozil in zmanjšanje administrativnih stroškov.
Ključne besede: sheme omejevanja dostopa, onesnaževanje, omejitve, cestni transport, mestna središča
Objavljeno v DKUM: 27.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (1,85 MB)

2.
Tržna analiza cestnega transporta med časom vojne v Ukrajini : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Luka Lancner, 2023, diplomsko delo

Opis: Po več kot dveh letih pandemije covida-19 se Evropa, tudi Slovenija, spoprijema z novo krizo, tokrat ne v obliki virusa, vendar v obliki ruske invazije na Ukrajino. Ta kriza ponovno prinaša nove posledice, predvsem tudi za transport, ki je ključnega pomena za celotno Evropo. V diplomskem delu smo izbrali cestni transport, saj je ta kriza imela velike in pomembne posledice predvsem za cestni tovorni promet. V diplomskem delu bodo prikazani trenutno povpraševanje po cestnih tovornih storitvah, kako se je stanje tovornega prometa spremenilo v Evropi ter v Sloveniji ter kritična analiza trga. Podani bodo tudi predlogi in ukrepi, ki bi lahko pomagali izboljšati trenutno stanje cestnega tovornega prometa, ter ukrepi, ki bi lahko bili v pomoč, če se bo vojna v Ukrajini nadaljevala ter se stanje ne bo kmalu izboljšalo.
Ključne besede: transport, cestni tovorni transport, analiza, vojna v Ukrajini, kriza
Objavljeno v DKUM: 14.02.2024; Ogledov: 343; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (2,32 MB)

3.
Vpliv covid-19 na izvajanje storitev v cestnem transportu izbranega podjetja : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Daniel Vuković, 2023, diplomsko delo

Opis: Vsako podjetje je občutilo vpliv epidemije covid-19 in je bilo primorano prilagoditi vsakodnevne procese. Te spremembe je občutil tudi transport. Izbrano podjetje je proces transporta lastnih izdelkov prilagodilo z namenom zaščite zaposlenih. Spremembe, ki jih je izbrano podjetje izvajalo v času epidemije, so se odražale v ohranjanju socialne distance, nekontaktu in razkuževanju. Uporabljali so digitalizirano dokumentacijo (e-prevoznico, e-CMR in digitalni podpis), ozonator za razkuževanje tovornega vozila ter evidentiranje telesne temperature zaposlenih. Prepovedana je bila prisotnost voznikov pri nakladanju. V času epidemije so se podjetju povečali stroški transportnih poti, v povprečju za 31 %, prav tako pa so se podaljšali tudi časi teh poti. Ker gre za podjetje v panogi, ki ni bila zaprta med epidemijo, ti stroški niso predstavljali večjega bremena. V primeru podobnih situacij priporočamo, da podjetje izvaja razkuževanje bolj učinkovito ter istočasno razkužuje tovornjak in naloženo blago na posebnem parkirišču. Za varnost zaposlenega pri nakladanju naj se uporabi elektronska zagozda. Za voznike naj se uvede sistem rezervacij, notranje resurse pa je treba naučiti vzdrževanja opreme. Predlagani ukrepi bi imeli po našem mnenju pozitiven učinek na izbrano podjetje.
Ključne besede: cestni transport, covid-19, ozonator, električna zagozda, e-CRM
Objavljeno v DKUM: 13.02.2024; Ogledov: 324; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (707,60 KB)

4.
Vpliv cestne infrastrukture na izbiro destinacije
Nina Gyergyek, 2023, diplomsko delo

Opis: Turizem, transport in potovanja so pojmi, stari kot človeštvo. Njihovo medsebojno vplivanje in vpliv na ljudi je privedlo do tega, da se nenehno spreminjajo in izboljšujejo. Dandanes je to nekaj samoumevnega in vsakdanjega, brez katerih si večina ne predstavlja življenja. V diplomskem delu obravnavamo turizem in transport ter njihovo medsebojno povezanost. Ker je transport vse bolj pomemben in vsakodnevno nujen, ga predstavljamo skozi različne medije, pri tem pa se bolj osredotočamo na cestni transport in njegovo infrastrukturo. Na temo cestnega transporta in turizma smo se tudi bolj poglobili o njegovem stanju v Sloveniji. S pomočjo spletnega vprašalnika smo izdelali analizo o najbolj priljubljenem transportnemu sredstvu in o vplivu cestne infrastrukture na izbiro destinacije v očeh odjemalca.
Ključne besede: turizem, slovenski turizem, cestni transport, cestna infrastruktura
Objavljeno v DKUM: 15.01.2024; Ogledov: 436; Prenosov: 40
.pdf Celotno besedilo (1,83 MB)

5.
Vpliv epidemije SARS-COVID-19 na poslovanje transportnega podjetja : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Iva Majer, 2023, diplomsko delo

Opis: V letu 2019 smo se soočili s pandemijo, saj je na Kitajskem v mestu Wuhan izbruhnil novi virus SARS-CoV-2 in se globalno razširil. Virus je močno vplival na gospodarstvo in promet. Nekatera podjetja so bila primorana zapreti svoja vrata, ustavil se je javni in zasebni potniški promet. Ustavil se je prevoz blaga ne nujnih dobrin (pohištvo, oblačila, avtomobilska industrija ipd.) v trgovine, salone in poslovalnice. Posledično je veliko prevoznikov izgubilo ponudnike za prevoz blaga. Prevoz živil, medicinskih pripomočkov, zdravil in higienskih pripomočkov je potekal nemoteno. V času epidemije smo spremljali delovanje transportnega podjetja in kakšen vpliv je imela epidemija na dobiček. Zbirali smo informacije o prehodu meja ter potrebno dokumentacijo pri vstopih in izstopih v države. Analizirali smo podatke poslovanja podjetja pred in med časom epidemije in naredili primerjavo.
Ključne besede: cestni transport, SARS-Cov-2, epidemija, vplivi, poslovanje
Objavljeno v DKUM: 14.03.2023; Ogledov: 623; Prenosov: 94
.pdf Celotno besedilo (6,35 MB)

6.
Zagotavljanje dostave tovora na dogovorjen termin : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Patricija Fijavž, 2022, diplomsko delo

Opis: Za uspešnost transportne dejavnosti je pomembno dobro sodelovanje med vsemi sodelujočimi členi transportne verige. Velik pomen predstavlja transportno podjetje, od katerega je odvisno, če bo tovor prišel do končne stranke pravočasno in če bo le ta v takšnem stanju, kot je odšel iz naklada; če povzamemo, je prevoznik odgovoren za varen in pravočasen transport. V našem delu smo se osredotočili na izbrano transportno podjetje, pri katerem smo izpostavili tri probleme, ki se pojavijo pri transportu tovora po cesti in pri katerih je pravočasna dostava lahko onemogočena. Izpostavili smo nesrečo pri nakladu, naravno nesrečo in krajo tovora. V teoretičnem delu smo opisali tovor, kjer smo zajeli tudi pritrjevanje tovora in kosovni tovor. Povzeli smo zakonodaje, ki urejajo prevoz tovora v cestnem prometu. Opisali smo potrebno dokumentacijo, delo voznika, delo disponenta, delo upravljalca prevozov in časovni okvir prevoznikove odgovornosti ter tveganja in nesreče v cestnem prometu, kjer smo v podpoglavju povzeli še reševanje kritja stroškov in zahteve pri iskanju izvora škode. V analizi obstoječega stanja smo opisali celoten proces od prejetega naročila do zaključenega transporta z vsemi zapleti, ki so se že pripetili v našem izbranem podjetju. Izdelali smo statistiko škod v izbranem podjetju za leto 2021 in podrobno opisali takratni vozni park podjetja. Analizirali smo celoten postopek nastanka škod, pri primeru nesreče na nakladu smo ugotovili, da je škoda nastala zaradi nepravilnega reagiranja voznika in neupoštevanja delavcev na nakladalnem mestu. V drugem primeru smo opisali primer naravne nesreče, kjer smo ugotovili, da se voznik naravni nesreči ni mogel izogniti. Kot zadnji primer pa smo podali krajo tovora, pri kateri smo predlagali, da voznik vedno, ko ni prisoten pri nakladu, o tem obvesti disponenta, ki bo posredoval informacijo svojemu naročniku in preveril zakaj voznik ni smel biti prisoten, saj menimo, da bi slednje lahko bil razlog za kasnejšo krajo tovora nekaj kilometrov vstran na nevarovanem parkirnem mestu. Predlagamo prav tako, da vozniki, če je to le mogoče uporabljajo varovana parkirna mesta in lastne plombe. Zaključili smo s sklepom, da do zamud na dogovorjen termin prihaja iz različnih razlogov. Ugotovili smo, da nesreč in posledično zamud ne moremo čisto izničiti, lahko pa jih ob upoštevanju predlogov zmanjšamo.
Ključne besede: transport tovora, cestni promet, zagotavljanje dostave, časovni okvir, voznik
Objavljeno v DKUM: 11.01.2023; Ogledov: 520; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (2,25 MB)

7.
Izbira vrste transporta pri dobavi avtomobilov iz vzhodne Evrope na trg zahodne Evrope : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Gabrijela Sagadin, 2022, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo raziskovali različne vrste transporta ter se kasneje osredotočili na vrste transporta, ki so primerne za prevoz avtomobilov. Vsako posebej smo raziskovali in predstavili najbolj prepoznavne lastnosti transporta, pri tem pa smo se poglobili v transport po Evropi, saj se tema diplomske naloge nanaša na transport avtomobilov po Evropi. V drugem delu diplomske naloge, v katerem je problematika pravilna izbira transportnega sredstva za prevoz avtomobilov znamke Škoda Enyaq iV iz tovarne Škoda Mlada Boleslav na Češkem do Barcelone v Španiji, smo se osredotočili na proizvodnjo avtomobilov in tri možne probleme pri transportu. V diplomski nalogi smo primerjali stroške za različne vrste transporta, razdaljo in ugotavljali, katera pot je časovno najhitrejša. V navedenem primeru, kjer smo prevažali 10.000 avtomobilov, smo izbirali pravilno izbiro transporta za dano situacijo, torej glede na ceno, količino in čas. V diplomski nalogi smo prišli do ugotovitev, da kadar je treba avtomobile pripeljati v velikih količinah naenkrat, je optimalna rešitev transport po železnici, v primeru, kadar je treba avtomobile pripeljati v najkrajšem času, je optimalna rešitev cestni transport, in kadar nimamo posebnih zahtev in omejitev, se odločimo za najcenejšo obliko transporta, ki je v našem primeru kombinacija transporta po železnici in morju.
Ključne besede: transport, avtomobili, cestni transport, železniški transport, pomorski transport
Objavljeno v DKUM: 07.11.2022; Ogledov: 602; Prenosov: 74
.pdf Celotno besedilo (1,90 MB)

8.
Tržna analiza cestnega transporta v času pandemije covid-19
Ana Fijavž, 2021, diplomsko delo/naloga

Opis: Pandemija koronavirusa je v letu 2020 močno vplivala na gospodarstvo in čeprav so nekatera podjetja v tem obdobju iskala možnosti za preživetje na trgu, so druge obrti poslovale v obsegu, kot še nikoli prej. Zaradi hudega vpliva virusa ter posledičnih omejitev in predpisov je bila močno prizadeta tudi transportna industrija, ki je bila ključnega pomena za oskrbo države z osnovnimi izdelki, zdravili in vsemi medicinskimi pripomočki. Zapiranje proizvodnih obratov, odločbe o karanteni in pomanjkanje dela pa so ovirali tudi poslovanje cestnih tovornih prevoznikov. V diplomskem delu smo pripravili tržno analizo cestnega transporta v času pandemije COVID-19 ter obravnavali negativne vplive, s katerimi so se morali soočati tudi prevozniki. Analizirali smo ukrepe in omejitve držav, potrebno dokumentacijo za prestop občinskih ter državnih mej, vpliv konkurence, indeks cen in ponudbo ter povpraševanje po tovornih storitvah in jih primerjali s stanjem še pred pojavom koronavirusa v letu 2019.
Ključne besede: Transport, cestni tovorni transport, pandemija, COVID-19, analiza
Objavljeno v DKUM: 03.03.2022; Ogledov: 1255; Prenosov: 199
.pdf Celotno besedilo (1,74 MB)

9.
Intermodalni transport v podjetju gorenje d.d.
Teja Janžovnik, 2019, diplomsko delo/naloga

Opis: Količina pretovorjenega blaga s cestnim transportnim sredstvom se iz leta v leto povečuje. Posledično prihaja do večjega onesnaževanja zraka, slabšanja infrastrukture, prometnih nesreč in s tem tudi do zamud, poškodb tovora ter dodatnih stroškov. Da bi se države in podjetja temu izognile, so začele uporabljati nove sodobne tehnologije in kombinirani oziroma intermodalni transport. Nekatere evropske države že s pridom izkoriščajo bimodalno tehnologijo in uvedbo novih prevoznih sredstev. Za dolga potovanja (tovor blaga) se največkrat odločijo za uporabo železnic in ceste. Cesta prinaša to prednost, da tovor potuje »od vrat do vrat«, s čimer ni vmesnih manipulacij in ne prihaja do poškodb tovora. Železnica lahko nemoteno prevaža tovor kadarkoli, saj ni prepovedi voženj ob določenih urah in praznikih kot na cesti. Tovor je tudi bolje zavarovan, vendar pa je potrebna dvojna manipulacija.
Ključne besede: intermodalni transport, cestni transport, železniški transport, Gorenje, bimodalna tehnologija
Objavljeno v DKUM: 14.01.2020; Ogledov: 1353; Prenosov: 219
.pdf Celotno besedilo (681,05 KB)

10.
Analiza okoljskih koristi na primeru implementacije drugega tira
Zerina Karajbić, 2019, diplomsko delo/naloga

Opis: Razvoj transportne logistike, mednarodnega in notranjega cestnega tovornega transporta se iz leta v leto povečuje, in s tem tudi vpliv na gospodarski razvoj, razvoj logističnih storitev in večja uporaba transportnih poti, kar ima negativen vpliv, ki pa se kaže kot posledica onesnaževanje okolja in preobremenjenost cest. Slovenija dobro povezuje evropske države, ki jo v največji meri uporabljajo za tranzit blaga in tako tuja tovorna vozila povzročajo preobremenjenost slovenskih cest, kar povzroča zastoje, prometne nesreče, onesnaževanje okolja, hrup in druge težave. Cestni tovorni transport, kot najbolj uporabljan način transporta tovora in potnikov v svetu povzroča veliko število negativnih vplivov na okolje, kot so emisije škodljivih plinov, zaradi katerih prihaja do klimatskih sprememb in drugih učinkov, škodljivih za zdravje ljudi. Najbolj obremenjen del ceste s tovornimi vozili v Sloveniji predstavlja primorska avtocesta, kjer povprečni letni dnevni promet tovornih vozil znaša 8.000 vozil na posameznih odsekih. Zaradi takšne obremenitve avtoceste prihaja do problemov, kot so uničevanja infrastrukture, izpuščanje velikih količin ogljičnega odtisa v ozračje, gneč in prometnih nesreč. Da bi se ti problemi rešili, se implementacija drugega tira pojavlja kot ena od rešitev zmanjšanja obremenitev cest in avtocest, ker bi se tovorna vozila prestavila na železnico. Tako bi se zmanjšali zastoji na primorski avtocesti, kar bi pomenilo tudi zmanjšanje škodljivih vplivov na okolje, ki jih izpuščajo tovornjaki pri transportu tovora. Po prenosu tovora na železnico, bi se emisije vplivov na okolje zelo zmanjšale, saj je železniški transport okolju najbolj prijazen način transporta.
Ključne besede: 1. cestni transport, 2. drugi tir, 3. ogljični odtis, 4. tovorna vozila, 5. železniški transport
Objavljeno v DKUM: 13.01.2020; Ogledov: 1132; Prenosov: 74
.pdf Celotno besedilo (1,41 MB)

Iskanje izvedeno v 0.22 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici