| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 253
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Vpliv prostoživečih živali na varnost v cestnem prometu
Nina Štorgelj, 2021, magistrsko delo

Opis: V današnjem času je ob izboljšani tehnologiji in boljšemu življenjskemu standardu čedalje več avtomobilov oziroma vozil na splošno. Kljub napredni tehnologiji zaznavanja hitrosti, senzorjev za bližino itd. pa znanstveniki na področju prometne varnosti še niso uredili možnosti predvidevanja trkov s prostoživečimi živalmi. V Sloveniji se vsako leto povprečno zgodi 18 tisoč prometnih nesreč, od teh tudi nekaj zaradi povozitve prostoživeče živali. Cilj magistrskega dela je predlagati preventivne ukrepe za preprečevanje prometnih nesreč s prostoživečimi živalmi na podlagi že ustaljenih praks v Sloveniji in tujini na avtocestah ter glavnih in regionalnih cestah. V magistrskem delu so predstavljeni zakonodaja Evropske unije in Slovenije, cestni promet in varnost, prostoživeče živali ter obstoječi preventivni ukrepi doma in v tujini. V zadnjem poglavju so na podlagi že obstoječih ukrepov v tujini predlagani preventivni ukrepi za preprečevanje prometnih nesreč s prostoživečimi živalmi na različnih lokacijah v Sloveniji.
Ključne besede: varnost, cestni promet, prostoživeče živali, prometna nesreča, preventivni ukrepi
Objavljeno: 24.09.2021; Ogledov: 74; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (4,95 MB)

2.
E-Skiroji v cestnem prometu
Aleksija Rainer, 2021, diplomsko delo

Opis: Električni skiroji, znani kot e-skiroji, so postali eden izmed bolj zaželenih izdelkov na trgu. So lahki, udobni, enostavni za uporabo in idealni za hitro vožnjo po prometnih urbanih področjih. So okolju prijazni in pomagajo pri odpravljanju zastojev v mestnih središčih ter pri pomanjkanju parkirnih mest. Kljub veliko prednostim prinašajo tudi nekatere slabosti in nevarnosti. Ker jih drugi udeleženci v prometu težje zaznajo, lahko hitro privede do prometne nesreče in nastanka poškodb. V diplomski nalogi smo opisali električne skiroje, njihove tehnične karakteristike (e-skiroja Xiaomi Pro 2), prednosti, slabosti in nevarnosti e-skirojev v prometu, zakonodajo ter zavarovanje mikro mobilnosti, pod katero spadajo tudi električni skiroji. Prikazali smo tudi statistične podatke nesreč z e-skiroji v Sloveniji za leto 2019, 2020 in 2021 (januar–junij), podatke ankete neuporabnikov in uporabnikov e-skirojev ter analizo vožnje z e-skirojem Xiaomi M365 Pro. Ugotovili smo, da ni veliko prometnih nesreč z e-skiroji, ponavadi gre za prometne nesreče z bočnim trčenjem pri neupoštevanju pravil o prednosti, z lažjimi poškodbami. Podatki anket kažejo, da vozniki e-skirojev upoštevajo navodila in zakone. Anketirancem se e-skiro ne zdi nevaren, prometnih nesreč in konfliktov skoraj ni, povprečna vožnja je 15 minut, glavni razlog uporabe e-skiroja je izogib gneči in prihranek s časom.
Ključne besede: električni skiro, cestni promet, varnost v cestnem prometu, prometne nesreče, anketiranje
Objavljeno: 14.09.2021; Ogledov: 74; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (2,23 MB)

3.
Vloga policije na področju zagotavljanja varnosti v cestnem prometu: primer policijske uprave Ljubljana
Matic Obrez, 2019, diplomsko delo

Opis: V nalogi je predstavljeno delo policije na področju cestnega prometa s poudarkom na primeru delovanja Policijske uprave Ljubljana. Predstavljena sta organizacija policije in območje, ki ga uprava pokriva. Na področju cestnega prometa policija za vzpostavitev reda uporablja oziroma deluje po različnih zakonih, ki so predstavljeni v nalogi. Glede na zakone policija pri kontrolah prometa nad udeleženci v cestnem prometu uporablja ukrepe, nad kršitelji zakonov pa tudi sankcije. S tem želi zagotoviti čim boljše stanje prometne varnosti ter manjše število smrtnih žrtev na cestah. Namen diplomske naloge je bil predstaviti in ugotoviti dejansko vlogo policije v cestnem prometu s poudarkom na primeru delovanja Policijske uprave Ljubljana. Glede na to, da je temelj dobrega delovanja in sodelovanja zaupanje, je bilo potrebno ugotoviti, kakšno je zaupanje v delo policije na področju cestnega prometa. Stanje prometne varnosti je eden izmed glavnih vidikov uspešnosti preventivnih akcij in vseh poostrenih nadzorov policije, ki ga lahko najlažje prikažemo s številom smrtno ponesrečenih v prometnih nesrečah oziroma s številom prometnih nesreč. Kot je bilo že omenjeno, skušamo stanje prometne varnosti izboljšati s preventivnimi akcijami, s katerimi v sodelovanju s policijo različni organi in društva ozaveščajo državljane in udeležence v prometu z določeno problematiko. V skladu s tem je bilo potrebno ugotoviti, ali drži teza, da preventivne akcije pripomorejo k izboljšanju prometne varnosti. V sklopu predstavitve vloge policije v cestnem prometu je bila izvedena tudi anketa, ki je temeljila predvsem na teoretičnih podlagah, ki so bile predstavljene v nalogi. Prav tako je bil cilj ugotoviti, kakšno je trenutno stanje na slovenskih cestah in kakšno mnenje imajo anketirani o delu policije na področju cestnega prometa. Anketa je bila izvedena med ljudmi na območju Policijske uprave Ljubljana. Na podlagi raziskav je bilo ugotovljeno, da preventivne akcije pripomorejo k izboljšanju prometne varnosti, prav tako se je izkazalo, da anketirani dobro poznajo posamezne preventivne akcije s področja cestnega prometa. Prav tako je bilo pozitivno ocenjeno zaupanje v delo policije na področju varnosti v cestnem prometu in v splošno delo policije.
Ključne besede: diplomske naloge, policija, zagotavljanje varnosti, cestni promet
Objavljeno: 04.10.2019; Ogledov: 394; Prenosov: 37
.pdf Celotno besedilo (735,36 KB)

4.
Varnost električnih vozil v cestnem prometu
Miha Kotnik, 2019, diplomsko delo

Opis: Na začetku diplomskega dela sta na kratko predstavljeni zgodovina električnega vozila ter razlika med električnim in hibridnim vozilom. Predstavljene so prednosti in slabosti električnega vozila. V nadaljevanju so predstavljeni varnost električnih vozil, kako so zasnovana, varnost električnih sistemov, varnost baterije, vzdrževanje in varnost električnega vozila po trku. Predstavljeni so tudi podatki testov trčenja električnega vozila. Opisana je analiza vožnje z električnim vozilom. Predstavljeni so tudi predlogi in izboljšave, ter raziskave in mnenja za in proti električna vozila. Izvedeni sta bili tudi dve anketi. Prvi anketni vprašalnik je bil za lastnike električnih vozil, drugi pa za posameznike, ki bi morda kupili električno vozilo. Ugotovili smo, da je električno vozilo zelo varno, saj so testi trčenja dosegali nadpovprečne ocene. Problem električnega vozila je, da so neslišna, kar pomeni, da jih ostali udeleženci v prometu ne slišijo, kar lahko privede do nesreče. S pomočjo rezultatov ankete smo ugotovili, da bi ljudje kupili električno vozilo, vendar je problem še vedno cena. V empiričnem delu smo v okviru vsake od dveh anket anketirali 100 ljudi. Anketi sta bili objavljeni na socialnem omrežju Facebook in na forumu za lastnike električnih vozil. Vse podatke za teoretični del smo povzeli iz strokovnih člankov, spletnih virov ter knjig in jih smiselno razčlenili na poglavja.
Ključne besede: varnost električnih vozil, testi trčenj, cestni promet, anketa
Objavljeno: 09.04.2019; Ogledov: 691; Prenosov: 96
.pdf Celotno besedilo (2,13 MB)

5.
Problematika pri prevozu nevarnega blaga
Aljaž Žagar, 2019, diplomsko delo

Opis: Prevoz nevarnih snovi je zaradi vseh predpisov, ki urejajo to področje zelo kompleksen proces. V slučaju prometne nesreče z udeležbo vozila, ki prevaža nevarno blago lahko pride do hudih prometnih nesreč in s tem tudi do nevarnega in škodljivega reagiranja ter delovanja posameznih nevarnih snovi na okolje in ljudi. Upravičeno lahko sklepamo, da so za nastanek nevarnih posledic odgovorni prav vozniki nevarnega blaga saj so pogosto premalo izobraženi in usposobljeni za prevoz le tega. Predvidevamo, da so ti vozniki preporedko ustavljeni in kontrolirani s strani policistov saj v večini primerov tudi sami policisti nimajo ustreznega znanja in potrebnih usposabljanj za nadzor nad prevozom nevarnega blaga. Problem, ki ga obravnavamo pri tej diplomski nalogi je predvsem nestrokoven prevoz nevarnih snovi v cestnem prometu s strani voznikov kot tudi pomanjkanje kontrole nad prevozom nevarnega blaga s strani policistov. Na praktičnem primeru prevoza nevarnega blaga smo prikazali do kakšnih posledic lahko pride če se takšen prevoz izvaja nestrokovno. Namen in cilj tega diplomskega dela je tudi opozoriti na morebitne nesreče in hude posledice, ki lahko nastanejo pri nepravilnem prevozu nevarnega blaga. Zaradi tega želimo širši javnosti predstaviti načine postopanja z nevarnim blagom v slučaju nesreče, ker imajo lahko le te katastrofalne posledice za zdravje ljudi in nevarno delujejo na naravo in okolje.
Ključne besede: diplomske naloge, prevoz, nevarno blago, cestni promet
Objavljeno: 13.02.2019; Ogledov: 766; Prenosov: 219
.pdf Celotno besedilo (1,01 MB)

6.
Varnost voznikov tovornih vozil v cestnem prometu
Aleksandar Vulović, 2017, diplomsko delo/naloga

Opis: Primarni cilj diplomskega dela Varnost voznikov tovornih vozil v cestnem prometu je bilpoiskati rešitve, s katerimi bi pravočasno preprečili škodne dogodke, povezane z voznikom, transportnim podjetjem in naročnikom. V uvodu smo najprej predstavili teoretična izhodišča o transportu in cestnem prometu, opredelili smo tudi udeležence v cestnem prometu. Raziskali smo tudi slovenskepredpise, ki urejajo področje cestnega transporta in prometa, predvsem smo raziskovali področje delovnega časa, prisilnih počitkov in vse faktorje, ki bi lahko vplivali na psihofizično stanje voznika, ki lahko v primeru slabega psihofizičnega stanja povzroči škodni dogodek. Določili smo tudi nevarnosti, katerim je voznik tovornega vozila izpostavljen, in s pomočjo le-teh opredelili rešitve, s katerimi bi lahko v veliki meri preprečili škodne dogodke. Rešitve smo pridobivali s pomočjo strokovne literature, svetovnega spleta in lastnih idej
Ključne besede: transport, cestni promet, voznik tovornega vozila, delodajalec, škodni dogodki
Objavljeno: 03.08.2018; Ogledov: 758; Prenosov: 109
.pdf Celotno besedilo (291,62 KB)

7.
Preprečevanje vožnje v nasprotno smer po avtocesti - praksa in vizija v Republiki Sloveniji
Monika Grobelnik, 2017, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava preprečevanje vožnje v nasprotno smer po avtocesti. Glavna tema raziskovanja je praksa in vizija preprečevanja vožnje v nasprotno smer v Republiki Sloveniji. Za vožnjo v nasprotno smer po avtocesti je v veliki meri kriv človek, ki se ne drži pravil v cestnem prometu. Vožnja v nasprotno smer po avtocesti pomeni, da voznik po vozišču, ki je namenjeno vožnji v eno smer, vozi v nasprotno smer vozišča, ta pa se v veliko primerih konča s hudimi posledicami. V diplomskem delu so predstavljeni statistični podatki, najpogostejši vzroki in posledice vožnje v nasprotno smer po avtocesti. Velik poudarek je namenjen preučevanju preprečevanja vožnje v nasprotno smer po avtocesti. Med najpomembnejše ukrepe zagotovo sodi preventivno delovanje, ki omogoči, da do vožnje v nasprotno smer po avtocesti sploh ne pride. Zelo velik vpliv pri varnosti v cestnem prometu imajo policisti, DARS in nevladne organizacije, ki delujejo z ozaveščanjem voznikov, kako zelo je vožnja v nasprotno smer nevarna. DARS se že nekaj časa ukvarja s problematiko vožnje v nasprotno smer in v to vlaga ogromno sredstev. V sodelovanju s policijo in AVP je DARS izvedel že vrsto ukrepov in jih skozi raziskovalne naloge implementirali v realno okolje. Za preprečevanje vožnje v nasprotno smer je v diplomskem delu predstavljeno preventivno izobraževanje in ozaveščanje, tehnične prepreke, elektronski sistemi, prometna signalizacija in zakonodaja. V tujini so se kot najbolj učinkovito preprečevanje vožnje v nasprotno smer pokazale fizične prepreke, saj vozniku fizično preprečijo vožnjo v nasprotno smer. V Sloveniji tega načina preprečevanja zaenkrat še ne uporabljamo.
Ključne besede: promet, cestni promet, avtoceste, vožnja v nasprotno smer, preprečevanje, diplomske naloge
Objavljeno: 11.12.2017; Ogledov: 1098; Prenosov: 110
.pdf Celotno besedilo (1,60 MB)

8.
Vpliv kazni na cestno prometne prekrške
Denis Stramec, 2017, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu bomo predstavili statistiko prometnih nesreč, raziskali varnost v cestnem prometu ter opisali prometne prekrške in posledice le-teh. V diplomskem delu bomo razkrili ugotovitve glede vprašanja ali se je varnost v cestnem prometu izboljšala. Namen diplomskega dela je dokazati, da višina kazni zaradi cestno prometnih prekrškov ni igrala bistvene vloge pri zagotavljanja varnosti v cestnem prometu. Manjše število prometnih nesreč ter izboljšanja varnosti v cestnem prometu ne bomo dosegli z višanjem kazni ter ostalimi sankcijami, poglobiti se je namreč treba v ukrepe za doseganje cestno prometne varnosti. Eden izmed učinkovitih ukrepov je na primer načrt Nacionalnega programa, s katerim želimo zmanjšati število prometnih nesreč. V njem so zapisane vizije in cilji ter načrt, kako bomo to cilje dosegli. Najbolj pomembno pa je to, da dosežemo, da se bo vsak posameznik v cestnem prometu, obnašal odgovorno ter se zavzemal za svojo varnost in varnost ostalih udeležencev v cestnem prometu. Tako lahko namreč že preventivno zagotovimo dobro varnost v prometu. Zakon o prekrških pa določa višino in obliko sankcije za prekršek, kateri je že bil storjen. Ravno zato je treba preventivno poskrbeti za zagotovitev cestno prometne varnosti, ter se osredotočiti na odpravo vzrokov za cestno prometne prekrške, in ne njihovih posledic. Najpogostejši prometni prekršek je prehitra vožnja, ki je velikokrat povezana z uživanjem alkohola. Kot posledica tega nepravilnega ravnanja, pride do prometne nesreče, vendar kazen po storjeni napaki ne bo popravila storjene škode. V kolikor pa bi se vsak udeleženec cestnega prometa obnašal odgovorno ter bi upošteval ukrepe za doseganje varnosti v prometu, do prometnega prekrška ne bi prišlo.
Ključne besede: cestni promet, varnost, prometna varnost, prekrški, kaznovanje, diplomske naloge
Objavljeno: 20.06.2017; Ogledov: 810; Prenosov: 93
.pdf Celotno besedilo (567,75 KB)

9.
Nevarnosti uporabe mobilnih naprav med vozniki motornih vozil v cestnem prometu
Niki Tomović, 2017, magistrsko delo

Opis: Motena vožnja dandanes predstavlja resnejšo grožnjo za vse udeležence cestnega prometa. Motečih dejavnikov je sicer lahko veliko, magistrsko delo pa temelji na nevarnosti uporabe mobilnih naprav med vozniki motornih vozil v cestnem prometu. Z magistrskim delom smo želeli opozoriti na tovrstno problematiko in prispevati k ozaveščenosti med ljudmi, saj lahko uporaba mobilnih naprav med vožnjo vodi k številnim resnim posledicam, ki se kažejo predvsem v cestnoprometnih nezgodah. V teoretičnim delu magistrskega dela smo obravnavali razloge za uporabo mobilnih naprav, načine uporabe, slovensko in tujo zakonodajo, nevarnosti in posledice rabe mobilnih naprav in rešitve ter ukrepe za zmanjšanje uporabe mobilnih naprav med vožnjo. V empirični del magistrskega dela je vključena Raziskava o uporabi mobilnih naprav med vozniki motornih vozil v cestnem prometu in statistične analize, s katerimi smo ugotavljali, v kolikšni meri posamezniki uporabljajo mobilne naprave, na kakšne načine jih uporabljajo in ali se zavedajo nevarnosti uporabe tovrstne tehnologije. V raziskavi, ki je zajemala 50 spremenljivk oz. trditev, je sodelovalo 285 respondentov, njihovi odgovori so nam pomagali pri preverjanju naših šestih zastavljenih hipotez. Rezultati opravljene raziskave nakazujejo na to, da kar 79 % anketirancev uporablja mobilne naprave med vožnjo za različne namene, kot so telefoniranje, pošiljanje SMS sporočil, uporaba navigacije, fotografiranje, pregledovanje in objavljanje na socialnih omrežij. Analiza podatkov nam je pokazala, da se posamezniki zavedajo nevarnosti uporabe mobilnih naprav med vožnjo, a jih vseeno uporabljajo. V prihodnosti bo zato potrebno narediti korak naprej pri zmanjševanju in preprečevanju uporabe mobilnih naprav med vožnjo, obenem pa se moramo zavedati, da je uporaba mobilne naprave v določenih situacijah vendarle lahko koristna in neizogibna.
Ključne besede: promet, cestni promet, prometna varnost, varna vožnja, mobilne naprave, mobilni telefoni, posledice, ukrepi, magistrska dela
Objavljeno: 15.05.2017; Ogledov: 905; Prenosov: 118
.pdf Celotno besedilo (834,55 KB)

10.
Model za ocenjevanje tveganj onesnaževanja v cestnem prometu v Španiji
Nives Podbevšek, 2016, magistrsko delo/naloga

Opis: Živimo v svetu z vedno več nasprotji, hitro spreminjajočimi se trendi ter kroničnim pomanjkanjem časa. Na vsakem koraku se zato srečujemo s tveganji, ki različno vplivajo na naša življenja. Eno izmed področij tveganj je tudi cestni promet. Z njim se po navadi posamezniki srečujemo vsak dan; toda, ali se zavedamo vseh tveganj, ki jih prinaša? Tveganje zaradi onesnaževanja vsekakor predstavlja pomemben del cestnega prometa. Onesnaženje s trdnimi delci PM10 je eden od dejavnikov, ki predstavlja v državah Evropske unije (ter seveda tudi drugje po svetu) velike probleme. Nekatere države ta problem obvladujejo bolj uspešno, druge manj. Kaj pa o tveganjih onesnaževanja z omenjenimi delci meni javnost? V magistrskem delu smo raziskovali vpliv tveganj, povezanih z onesnaževanjem zaradi cestnega prometa, predvsem z onesnaževanjem z delci PM10, na ljudi v Španiji. S pomočjo modela ocenjevanja tveganj smo izračunali stopnjo tveganj za določene javnosti in na podlagi le-tega ocenili, kolikšno tveganje jim predstavlja onesnaževanje z delci PM10.
Ključne besede: delci PM10, onesnaževanje, cestni promet, model za ocenjevanje tveganj, Španija
Objavljeno: 16.11.2016; Ogledov: 651; Prenosov: 90
.pdf Celotno besedilo (3,02 MB)

Iskanje izvedeno v 0.2 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici