| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 30
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Prevoz armiranobetonskih elementov : magistrsko delo
Juraj Bilić, 2023, magistrsko delo

Opis: Skoraj vsa podjetja v gospodarstvu se srečujejo s prevozom in manipulacijo tovora, tako je tudi v gradbeništvu, kjer je v veliki meri zajeta organizacija ter tehnologija izvajanja prevoza materialov, opažev, strojev in lastnih izdelkov iz proizvodnje na gradbišče ali iz enega gradbišča na drugo. Magistrsko delo temelji na prevozu armiranobetonskih elementov podjetja Pomgrad d.d. iz proizvodnje do gradbišča, kjer v celoti sestavljajo prefabricirano armiranobetonsko halo. Opisana je tehnologija za cestnega in kombiniranega železniško-cestnega prevoza. Na podlagi pridobljenih rezultatov smo s pomočjo tehnološkega, časovnega in ekonomskega vidika analizirali in primerjali obe vrsti prevoza. Največji poudarek smo namenili ekonomskemu vidiku, kjer smo ugotovili, da je z uporabo vlačilcev omenjenega podjetja kombinirani prevoz stroškovno nekoliko višji, vendar bi z manjšimi izboljšavami kombinirani prevoz lahko postal stroškovno sprejemljivejši. V zaključku magistrskega dela smo s pomočjo nastavljenih enačb v računalniškem programu Microsoft Excel izdelali model izračuna, ki ob vnosu osnovnih parametrov prikaže rentabilnejšo vrsto prevoza.
Ključne besede: tehnologija prometa, organizacija prometa, cestni prevoz, železniški prevoz, armiranobetonski elementi.
Objavljeno v DKUM: 19.05.2023; Ogledov: 431; Prenosov: 31
.pdf Celotno besedilo (6,25 MB)

2.
Usposobljenost voznikov izrednih tovorov v podjetju Ploj, d. o. o.
Nejc Krajnc, 2022, diplomsko delo/naloga

Opis: Izredni cestni prevoz tovora je vsak prevoz s transportnimi sredstvi, ki skupaj s tovorom ali brez njega presega z zakonom določene skupne dimenzije, osne obremenitve ali največjo dovoljeno skupno maso. Pri izvajanju takšne vrste prevozov je ključnega pomena usposobljenost voznikov tovornih vozil. Vsi vozniki, ki izvajajo izredni prevoz, morajo obvladati dokumentacijo, ki se navezuje na izredni prevoz. Najpomembnejša so dovoljenja za opravljanje izrednih prevozov, ki jih v Sloveniji izda Ministrstvo za infrastrukturo. Vozniki morajo biti dobro podučeni tudi za pravilno rokovanje z vlečnimi vozili in polpriklopniki, namenjenimi prevozu tovora izrednih dimenzij, prav pa tako morajo biti vešči natovarjanja tovora, postavitve njegovega težišča na najbolj primerno mesto na priklopniku in privezovanje tovora. V praksi med organiziranjem izrednega prevoza opažamo veliko pomanjkljivosti pri usposobljenosti voznikov, ki izvajajo izredni prevoz, zato smo se odločili narediti raziskavo na tem področju. V raziskovalnem delu smo s pomočjo anketiranja in opazovanja z udeležbo analizirali usposobljenost voznikov, ki izvajajo izredne prevoze v podjetju Ploj, d. o. o. Že pri opazovanju z udeležbo smo ugotovili veliko pomanjkljivosti pri odzivih voznikov na težave med izvajanjem izrednega prevoza in nepoznavanje posameznih pravil za varno izvedbo prevoza, obenem pa spoznali velik problem pri ostalih udeležencih v cestnem prometu, ki sploh niso pozorni na izredni prevoz med njegovim izvajanjem in mu ne pripisujejo nobenega pomena. Prav tako smo opazili veliko nepravilnosti pri voznikih pri postavitvi in pritrjevanju tovora na tovorni prostor. Vse to je potrdila tudi anketa, ki nam je prikazala še veliko težav pri poznavanju dovoljenj za izredni prevoz v tujini. Vzrok za to vidimo v tem, da šoferji niso podučeni v poznavanju tujih jezikov, predvsem nemščine in angleščine, ki sta v tem poklicu ključnega pomena.
Ključne besede: izredni cestni prevoz, podjetje Ploj, d. o. o., organizacija izrednih prevozov, dovoljenja za izredni prevoz, prometna varnost, izboljšanje usposobljenosti.
Objavljeno v DKUM: 01.04.2022; Ogledov: 1214; Prenosov: 136
.pdf Celotno besedilo (3,84 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Priprava transporta za izvoz blaga na primeru strojne industrije
Xhevat Zumeri, 2020, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu bomo skušali predstaviti pripravo, pakiranje in potrebno dokumentacijo za izvoz blaga iz izbranega podjetja. Namen diplomskega dela je izbrati primerne materiale, ki so okolju prijazni, in pripraviti tovor na izvoz, pri tem pa skrajšati čas manipulacij med pripravo tovora. V prvem delu bomo predstavili nekaj teoretičnih osnov, ki se navezujejo na našo nalogo in so ključnega pomena za teme pakiranja, manipuliranja in dokumentacije, ki jih potrebujemo. V diplomskem delu bodo predstavljene potrebne dokumentacije treh različnih vrst prevoza, in sicer gre za potrebno dokumentacijo za cestni promet, zračni promet in pomorski promet. S pomočjo pridobljenega teoretičnega znanja in pridobljenega znanja skozi praktično usposabljanje in zaposlitev v podjetju bomo predstavili dejansko stanje in način pakiranja ter manipuliranja. Na koncu diplomskega dela bomo podali kritično analizo in predlog rešitve za opisani problem. Končni cilj diplomskega dela je podati najboljšo rešitev glede na način pakiranja in uporabo pravih materialov, ki so okolju prijazni, skrajšati čas pakiranja in uskladiti proces manipuliranja ter pakiranja.
Ključne besede: pakiranje, manipuliranje, dokumentacija, cestni prevoz, zračni prevoz, pomorski prevoz
Objavljeno v DKUM: 10.07.2020; Ogledov: 788; Prenosov: 79
.pdf Celotno besedilo (3,60 MB)

4.
Problematika pri prevozu nevarnega blaga : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Aljaž Žagar, 2019, diplomsko delo

Opis: Prevoz nevarnih snovi je zaradi vseh predpisov, ki urejajo to področje zelo kompleksen proces. V slučaju prometne nesreče z udeležbo vozila, ki prevaža nevarno blago lahko pride do hudih prometnih nesreč in s tem tudi do nevarnega in škodljivega reagiranja ter delovanja posameznih nevarnih snovi na okolje in ljudi. Upravičeno lahko sklepamo, da so za nastanek nevarnih posledic odgovorni prav vozniki nevarnega blaga saj so pogosto premalo izobraženi in usposobljeni za prevoz le tega. Predvidevamo, da so ti vozniki preporedko ustavljeni in kontrolirani s strani policistov saj v večini primerov tudi sami policisti nimajo ustreznega znanja in potrebnih usposabljanj za nadzor nad prevozom nevarnega blaga. Problem, ki ga obravnavamo pri tej diplomski nalogi je predvsem nestrokoven prevoz nevarnih snovi v cestnem prometu s strani voznikov kot tudi pomanjkanje kontrole nad prevozom nevarnega blaga s strani policistov. Na praktičnem primeru prevoza nevarnega blaga smo prikazali do kakšnih posledic lahko pride če se takšen prevoz izvaja nestrokovno. Namen in cilj tega diplomskega dela je tudi opozoriti na morebitne nesreče in hude posledice, ki lahko nastanejo pri nepravilnem prevozu nevarnega blaga. Zaradi tega želimo širši javnosti predstaviti načine postopanja z nevarnim blagom v slučaju nesreče, ker imajo lahko le te katastrofalne posledice za zdravje ljudi in nevarno delujejo na naravo in okolje.
Ključne besede: diplomske naloge, prevoz, nevarno blago, cestni promet
Objavljeno v DKUM: 13.02.2019; Ogledov: 1738; Prenosov: 319
.pdf Celotno besedilo (1,01 MB)

5.
POGODBE PRI PREVOZU BLAGA V CESTNEM IN ŽELEZNIŠKEM PROMETU
Tine Šrot, 2016, diplomsko delo

Opis: Prevoz blaga v cestnem in železniškem prometu spada v pogodbeno pravo, kar posledično pomeni, da je za sklenitev pogodbe obvezno, da stranki soglašata o vseh bistvenih sestavinah. Pri železniškem prevozu pa je za sklenitev pogodbe potrebna še določena obličnost, saj je pogodba o prevozu blaga v železniškem prometu realni kontrakt. V nalogi sem obravnaval tudi, kaj se zgodi v primeru, če stranki ne soglašata o bistvenih sestavinah in prišel do ugotovitve, da prevozna pogodba ne more biti veljavno sklenjena. V primeru, da se stranki ne sporazumeta o odplačnem namenu prevozne pogodbe je pogodba brez te bistvene sestavine še vedno lahko veljavno sklenjena, vendar ni mogoče več govoriti o prevozni pogodbi. Ker je odplačnost bistvena sestavina prevozne pogodbe pomeni, da mora biti ob sklenitvi vedno izkazan odplačni namen oziroma mora biti določena točna prevoznina (železniški prevoz blaga). Kdo plača stroške prevoza je odvisno od dogovorov v pogodbi, in pa od tarifnega sistema (v železniškem prometu). Stranki pa lahko določita plačnika prevoza tudi kar v tovornem listu. Pri preučevanju prevoznih pogodb sem ugotovil, da je tovorni list zelo pomembna listina, ki ima v železniškem prometu konstitutivno funkcijo. V cestnem prevozu blaga je izdaja tovornega lista fakultativna, vendar ga stranke v praksi zelo pogosto izdajo, predvsem zaradi njegove dokazne funkcije. Ker ima tovorni list posebno dokazno funkcijo je zakonodajalec podrobno predpisal katere sestavine mora tovorni list vsebovati. Obravnaval pa sem tudi vprašanje odgovornosti prevoznika oziroma kako se lahko prevoznik ekskulpira odgovornosti. Ugotovil sem, da prevoznik za poškodbo ali izgubo blaga in za zamudo odgovarja objektivno. Odgovornosti pa se lahko reši po splošnih oprostilnih razlogih ali po posebnih oprostilnih razlogih. Splošni oprostilni razlogi zajemajo poškodbo, izgubo in zamudo, medtem ko posebni oprostilni razlogi zajemajo le poškodo in izgubo blaga. Bistvena razlika med splošnimi in posebnimi oprostilnimi razlogi je, da mora prevoznik pri splošnih dokazati višjo silo, medtem ko je pri posebnih oprostilnih razlogih za ekskulpacijo dovoj le verjetnost. Za konec sem obravnaval še zastaralne roke, saj se le-ti pojavljajo v vseh pogodbenih razmerjih. Prišel sem do ugotovitve, da so zastaralni roki pri prevoznih pogodbah precej krajši od splošnega petletnega zastaralnega roka. Za terjatve iz pogodbe o prevozu blaga v cestnem prometu velja enoletni zastaralni rok, medtem ko sta pri železniškem prevozu dva zastaralna roka, šestmesečni in enoletni zastaralni rok.
Ključne besede: Prevozno pravo, prevozna pogodba, železniški prevoz, cestni prevoz, odgovornost prevoznika, ekskulpacija odgovornosti, stroški prevoza, tovorni list, konsenzualni kontrakt, realni kontrakt, zastaranje, bistvene sestavine pogodbe.
Objavljeno v DKUM: 18.11.2016; Ogledov: 2137; Prenosov: 349
.pdf Celotno besedilo (1013,77 KB)

6.
Možnosti uvedbe stranskega nakladalca za potrebe distribucije in manipulacije kontejnerjev v podjetju Gorenje d. d.
Primož Omerzu, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga obravnava možnosti uvedbe stranskega nakladalnika v logistični proces podjetja Gorenje d. d. Opisane in predstavljene so značilnosti in trendi razvoja kontejnerskega transporta na splošno, poseben povdarek pa je posvečen analizi obsega in strukture kontejnerskega transporta v Sloveniji. Na osnovi podrobne analize kontejnerskega transporta podjetja Gorenje d. d. smo identificirali problematična področja in prikazali možnosti in prednosti uporabe tehnologije stranskega nakladalnika v intermodalne logistične procese tega podjetja. Dodatno smo izračunali možne prihranke, če bi se storitve izvajale z izbrano tehnologijo.
Ključne besede: stranski nakladalnik, kontejner, intermodalni transport, cestni prevoz, optimizacija, tehnologije
Objavljeno v DKUM: 29.09.2016; Ogledov: 1111; Prenosov: 81
.pdf Celotno besedilo (3,61 MB)

7.
"Ozelenitev" voznega parka podjetja Avtobusni prevozi Jožica Cafuta s. p.
Davorin Lesjak, 2014, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu »Ozelenitev« voznega parka podjetja Jožica Cafuta s. p., smo reševali problematiko ozelenitve voznega parka podjetja. V uvodu smo predstavili izhodišča diplomskega dela, predstavljen je opis problema, cilji in teze diplomskega dela. Nadaljevali smo s predstavitvijo okolja, predpostavkami in omejitvami ter metodami dela. V teoretičnem delu smo navedli nekaj definicij logistike in opisali razliko med prometom in transportom. Opisali smo različne vrste komercialnih potniških prevozov, predvsem avtobusni promet. Predstavili smo tudi okoljski vidik v povezavi s cestnim prometom. V osrednjem delu smo opisali obstoječe stanje podjetja Avtobusni prevozi Jožica Cafuta s. p. Opisali smo dejavnosti podjetja in delo zaposlenih v njem. Predstavili smo velikost voznega parka, porabo goriva vozil, onesnaženost vozil v smislu emisij TGP in stroške delovnih sredstev. V tem delu smo predstavili tudi stanje emisij TGP v Sloveniji in Evropi. Prav tako smo predstavili tudi dosedanje ukrepe namenjene zmanjševanju TGP. V tretjem poglavju smo podali predloge izboljšav v smeri zakonske regulative zmanjšanja emisij z ozelenitvijo voznega parka v podjetju. Podali smo predlog posodobitve znanja in spretnosti voznikov in uvedbo nove tehnologije v administraciji, ki bi avtobusnemu podjetju Cafuta pripomogla k obstojnosti in konkurenčnosti na trgu.
Ključne besede: cestni promet, transport, prevoz potnikov, ozelenitev, avtobus, emisije.
Objavljeno v DKUM: 21.07.2014; Ogledov: 2319; Prenosov: 162
.pdf Celotno besedilo (1,27 MB)

8.
Prevozi ADR iz skladišč na poligon Poček in Bač
Katja Ivančič, 2012, diplomsko delo

Opis: Slovenska vojska spada pod okrilje ministrstva za obrambo. Sredstva, s katerimi razpolaga za posodabljanje opreme ter razvoj, črpa iz proračuna. Finančna kriza, s katero se sooča svetovno gospodarstvo, je prizadela tudi Slovenijo. Posledica tega je zmanjšanje finančnih sredstev, namenjenih ministrstvu za obrambo. Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov. V prvem delu smo zajeli teoretične osnove o cestnem prometu in razčlenili Slovensko vojsko. V drugem delu smo opisali težave, s katerimi se srečujemo v Slovenski vojski, kot tudi navedli konkretne rešitve za njihovo odpravo. Zadani cilji diplomske naloge so uresničljivi, saj imamo vso potrebno infrastrukturo že zgrajeno na primerni lokaciji.
Ključne besede: Cestni promet, prevoz, skladišče, strelišče, vadbišče, streljanje, kaliber.
Objavljeno v DKUM: 17.02.2013; Ogledov: 1738; Prenosov: 143
.pdf Celotno besedilo (487,47 KB)

9.
Izredni cestni prevoz delovnega stroja na relaciji Šentilj-Koper
Nina Labus, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo se osredotočili na izredne cestne prevoze. Iz vidika načrtovanja, dokumentacije in izvedbe smo predstavili izredni cestni prevoz delovnega stroja na relaciji Šentilj – Koper, ki ga je izvajalo podjetje Ploj d.o.o. Pri tem smo ugotovili, da je potek pridobivanja dokumentacije dolgotrajen, skupna masa prevoza v našem primeru kar 110 t vpliva na vzdržljivost infrastrukture in da V in X koridor v Sloveniji nista optimizirana za nemoteno izvajanje izrednih cestnih prevozov, saj na primer še vedno stojijo cestninske postaje. Pojavljajo se tudi številni drugi problemi, ki tako kot za naš primer veljajo za cestno problematiko na splošno. Problem se pojavi tudi pri najemanju storitev, saj se je podjetje raje odločilo za nakup informacijskega programa Transics, ki je Nemški, kot pa za CVS Mobile, ki je produkt slovenskega trga.
Ključne besede: izredni cestni prevoz, dokumentacija, informacijski sistem, infrastruktura
Objavljeno v DKUM: 29.10.2012; Ogledov: 1824; Prenosov: 232
.pdf Celotno besedilo (1,76 MB)

10.
Iskanje izvedeno v 2.49 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici