| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 21
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Izboljšanje organizacije izrednega prevoza
Tin Čermelj, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo predstavili primer logistične storitve, izvedbo in organizacijo cestnega izrednega prevoza. V prvem delu smo opredelili potrebna teoretična izhodišča, ki so potrebna za samo izvajanje prevoza. Vključili smo tudi potrebno zakonodajo za prevoze v cestnem prometu. V drugem delu smo na kratko predstavili podjetje, predstavili načrt prevoza in izvedno samega prevoza. Predstavili smo organizacijo in tudi potek prevoza na primeru s vsemi težavami in ovirami s katerimi se je prevoz soočal in kako so se le te rešile. Raziskali smo konkurenčnost v panogi in predstavili nekaj konkurentov našega podjetja. Na koncu smo podali še možne izboljšave za izredne prevoze v prihodnje in podali sklep ali so cilji doseženi.
Ključne besede: organizacija izrednega prevoza, spremstvo, promet, cestna infrastruktura, izredni prevoz, dovoljenja
Objavljeno: 23.11.2020; Ogledov: 249; Prenosov: 48
.pdf Celotno besedilo (1,34 MB)

2.
Predlog ukrepov za izboljšanje prometne varnosti na odseku Ljubljanske ceste v Celju
Sara Grad, 2019, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga obravnava predlog izboljšave prometne varnosti na odseku Ljubljanske ceste v mestu Celje – skupaj z opravljeno analizo obstoječega stanja in predlaganimi ukrepi za izboljšanje prometne varnosti. Območje obravnave sega od cestnega priključka Ljubljanska cesta – Medlog do semaforiziranega križišča Ljubljanska cesta – Čopova ulica. Namen magistrskega dela je analizirati obstoječe stanje (tudi ugotavljanje problematike prehitre vožnje), analiza elementov cestno-prometne infrastrukture (dimenzije voznih pasov, primanjkovanje oz. neustreznost infrastrukture za kolesarje ter pešce ter slaba preglednost na določenih stranskih prometnih smereh Ljubljanske ceste) itd. Pri analizi je bilo potrebno upoštevati bližino srednje šole, osnovne šole, vrtca ter značilnosti naselja. Smisel raziskave je poglobljeno raziskati navedeno problematiko, ki vključuje obstoječo infrastrukturo za vse prometne udeležence in tudi signalizacijo, prometne obremenitve ter analizo prometnih nesreč na odseku. Namen dela je podati predlog potrebnih ukrepov za izboljšanje prometne varnosti oz. načrtovati ukrepe tako, da bo na obravnavanem odseku doseženo izboljšanje ravni prometne varnosti za vse udeležence v prometu.
Ključne besede: prometna varnost, cestna infrastruktura, površine za pešce in kolesarje, umirjanje prometa, ukrepi za umirjanje prometa
Objavljeno: 30.10.2019; Ogledov: 757; Prenosov: 171
.pdf Celotno besedilo (8,62 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Rekonstrukcija cestnih odsekov v naselju Bezovje nad Zrečami
Jure Kukovič, 2017, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je podan predlog rekonstrukcije dveh cestnih odsekov v naselju Bezovje nad Zrečami. Za potrebe izdelave predloga rekonstrukcije je bila izvedena vizualna ocena trenutnega stanja cestne infrastrukture po metodi MSI in I_MSI. Opravljene so bile tudi ostale potrebne analize obstoječega stanja. Predlog rekonstrukcije obsega projekt ceste (tudi z izrisom v programu AutoCad) z vsemi potrebnimi prečnimi prerezi ter detajli. Projekt vsebuje obstoječe stanje ter predlog rekonstrukcije. V sklopu predloga je vključeno tudi dimenzioniranje zgornjega ustroja s podano rešitvijo v več variantah, ki so na koncu tudi ovrednotene z namenom lažje izbire najustreznejše izvedbe.
Ključne besede: prometno inženirstvo, cestna infrastruktura, vzdrževanje cest, obnova cestne infrastrukture, cestni odseki
Objavljeno: 25.08.2017; Ogledov: 752; Prenosov: 175
.pdf Celotno besedilo (4,18 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Analiza pripravljenosti Slovenije na uvedbo avtonomnih vozil
Simona Šinko, 2016, diplomsko delo/naloga

Opis: Diplomska naloga temelji na analizi možnosti integracije avtonomnih vozil v Sloveniji. V nalogi smo opredelili zgodovinski razvoj avtonomnih vozil, stopnje avtomatizacije konvencionalnih in avtonomnih vozil in pregled tržišča ter opisali tri avtonomna vozila različnih proizvajalcev. Analizirali smo pozitivne in negativne posledice, ki jih bo v prihodnosti imela množična uporaba avtonomnih vozil, preverili, kakšna cestna infrastruktura bo potrebna za vožnjo in kakšne spremembe v zakonodaji na področju cestnoprometnih pravil so vpeljali v tujini. Iz vidika prava in moralno etične odgovornosti smo preverili odgovornost za nastanek prometne nesreče. V drugem delu smo analizirali podatke, pridobljene z anketnim vprašalnikom in poiskali povezavo med posameznimi lastnostmi anketiranih in njihovim mnenjem o avtonomnih vozilih. Svoje rezultate smo primerjali z rezultati raziskave, izvedene v tujini. Analizirali smo tudi slovensko zakonodajo in podali lastne predloge sprememb v zakonih. Ugotovili smo, da Slovenija še ni pripravljena na integracijo avtonomnih vozil. Ovirajo jo slaba cestna infrastruktura, zakonodaja in nepripravljenost ljudi na predajo nadzora vožnje računalniškim sistemom.
Ključne besede: avtonomna vozila, cestna infrastruktura, integracija, javno mnenje, samodejna vožnja
Objavljeno: 21.11.2016; Ogledov: 1312; Prenosov: 543
.pdf Celotno besedilo (1,29 MB)

5.
METODOLOGIJA ZA NAČRTOVANJE PROMETNO VARNE CESTNE INFRASTRUKTURE
Ksenja Stojan, 2016, magistrsko delo

Opis: Načrtovanje prometno varne cestne infrastrukture izhaja iz vizije “Trajnostne varnosti”, katere je sestavni del osnovnih varnostnih načel (funkcionalnost, homogenost, predvidljivost, ozaveščenost) načelo odpuščanja napak voznikov (“odpuščanje”), ki predstavlja temelj koncepta “odpuščajočih cest”. Koncept odpuščajočih cest je sodoben pristop zagotavljanja varnejših cest, s katerim je mogoče preprečiti ali znižati določen odstotek prometnih nesreč, katerih vzroki so napake voznikov. Koncept je inženirski pristop, ki na način prilagoditve cestne infrastrukture in obcestja človeku (ob upoštevanju njegovih kognitivnih in fizičnih omejitev ter zmožnosti) izključi – v največji možni meri – možnosti za človeške napake in tako zagotovi zmanjšanje števila prometnih nesreč oziroma preprečitev njihovih hudih posledic. Magistrsko delo obravnava problematiko načrtovanja prometno varne cestne infrastrukture in obcestja na sekundarnih cestah zunaj naselij. V ta namen smo proučili osnovna izhodišča, osnovni cilj in namen koncepta “odpuščajočih cest” ter izkušnje za njegovo uporabo v nekaterih evropskih državah. Določili smo vidike načrtovanja prometno varne cestne infrastrukture in obcestja, ki izhajajo iz ugotovitev več raziskovalnih projektov v evropskih državah s področja zagotavljanja varnejše cestne infrastrukture, odpuščajočih cest in obcestja. Raziskavo smo izvedli v mesecu februarju 2016 s pomočjo metode delfi, in sicer smo anketirali 36 strokovnjakov s področja prometnoinženirske stroke. Namen raziskave je bil ugotoviti vpliv različnih tehničnih ukrepov koncepta odpuščajočih cest na izboljšanje prometne varnosti oziroma na prometno varno načrtovanje cestne infrastrukture in kakšna bi bila možnost njihove aplikacije/uporabe v Sloveniji. Na podlagi podanih mnenj strokovnjakov v anketnim vprašalnikom, smo podatke frekvenčno in statistično analizirali ter na njihovi osnovi izoblikovali in podali predloge tehničnih ukrepov koncepta odpuščajočih cest za dvo-pasovne ceste zunaj naselij v Sloveniji.
Ključne besede: odpuščajoče ceste (ceste, ki odpuščajo napake voznikov), prometna varnost, trajnostna varnost, človeški dejavnik, napake voznikov, varnejša cestna infrastruktura in obcestje, metoda delfi.
Objavljeno: 08.08.2016; Ogledov: 1633; Prenosov: 303
.pdf Celotno besedilo (8,21 MB)

6.
ANALIZA IZVEDENIH UKREPOV ZA IZBOLJŠANJE PROMETNE VARNOSTI NA R2-449, ODSEK 315, OD KM 1,000 DO KM 2,000
Samo Klepec, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je bil v časovnem obdobju od leta 2002 do leta 2014 preučen cestni odsek regionalne ceste II. reda, št. 449, odsek 315, od km 1,000 do km 2,000, pri čemer so bile upoštevane infrastrukturne značilnosti ceste, prometne obremenitve in prometna varnost. Pri analizi znotraj različnih časovnih obdobij med letom 2002 in letom 2014 je bil upoštevan vpliv cestne infrastrukture z izgradnjo krožnega križišča in križišča s kanaliziranim vodenjem prometnega toka levih zavijalcev na stopnjo prometne varnosti. Na podlagi ugotovitev opravljene analize so bili predlagani tudi ukrepi za izboljšanje stanja.
Ključne besede: cestna infrastruktura, prometna varnost, krožno križišče, kanaliziranje prometa
Objavljeno: 17.03.2016; Ogledov: 858; Prenosov: 143
.pdf Celotno besedilo (6,23 MB)

7.
Diferencirano cestninjenje tovornih vozil in drugi instrumenti učinkovitejše cenovne in prometne politike na transportnem trgu v Sloveniji
Mateja Matajič, Jani Bekő, Timotej Jagrič, 2013, izvirni znanstveni članek

Opis: Izdelali smo ekonometrično analizo panelnih podatkov za transportno povpraševanje po prevozih s tovornimi vozili na 10 odsekih cestninskih cest v Sloveniji, ki je prva te vrste za Slovenijo. Transportno povpraševanje po prevozih s tovornimi vozili na slovenskih avtocestah je cenovno neelastično. Zviševanje cene za uporabo cest bi upravljavcu avtocest v Sloveniji lahko zagotavljalo več finančnih virov. Potrjena različna cenovna elastičnost povpraševanja narekuje uvedbo diferenciranih cestnin, ki omogoča hkratno upoštevanje cilja finančne vzdržnosti, cilja stroškovnih cen in večje internalizacije zunanjih stroškov transporta. Odzivnost transportnega povpraševanja glede na ceno goriva nakazuje, da lahko cenovna politika povpraševanje po transportu upravlja tudi z višino cene goriva. Na rast elastičnosti blagovnega transportnega povpraševanja lahko v Sloveniji vplivamo s širjenjem transportne ponudbe in večanjem konkurenčnosti alternativnega železniškega prevoza ter alternativnih transportnih poti.
Ključne besede: modeli, ekonometrija, ekonometrični modeli, cestninjenje, cestna infrastruktura, Slovenija
Objavljeno: 21.12.2015; Ogledov: 638; Prenosov: 38
URL Povezava na celotno besedilo

8.
9.
Varna pot v šolo z vidika cestne infrastrukture za POŠ Trje
Staša Moškotevc, 2013, diplomsko delo

Opis: Ko otroci odraščajo, so precej nepredvidljivi, zato jim je treba nameniti posebno pozornost in zagotoviti določen nivo varnosti na njihovi poti v šolo. Tu pa poleg varnostnih ukrepov, znanj in previdnosti veliko vlogo igra urejenost cestne infrastrukture. Pod drobnogled smo vzeli cestno infrastrukturo na območju šolskih poti POŠ Trje. V teoretičnem delu diplomskega dela je opisana razvrstitev cest, značilnosti voznih površin, vzdrţevanje in njihove lastnosti. Predstavili smo vpliv cestne infrastrukture na varnost udeleţencev v prometu in se posebej dotaknili šolskih otrok in njihove vzgoje v prometu. V praktičnem delu pa smo podrobno predstavili obstoječe stanje v okolici šole, ki smo ga raziskali in nato izdelali analizo stanja cestne infrastrukture na vseh poteh, ki so označene kot šolske poti. Preučili smo prometne nezgode v zadnjih letih na tem območju in poskušali ugotoviti, če je na njih vplivala tudi infrastruktura. Podatke o varnosti na poti v šolo smo pridobili z anketnim vprašalnikom, ki smo ga razdelili med učence POŠ Trje. V zaključku smo glede na ugotovljeno stanje predlagali rešitve, ki bi otrokom omogočile večjo varnost na poti v šolo.
Ključne besede: cestni promet, cestna infrastruktura, varnost, šolska pot, otroci
Objavljeno: 21.10.2013; Ogledov: 1145; Prenosov: 98
.pdf Celotno besedilo (7,56 MB)

10.
PRIMERJALNA EKONOMSKA ANALIZA CESTNEGA PROMETA V SLOVENIJI IN ZDRUŽENEM KRALJESTVU
Sara Navotnik, 2011, diplomsko delo

Opis: Bistvo diplomske naloge je prikazati strukturo cestnega sistema v Sloveniji in v Združenem kraljestvu. Prikazali bomo podobnosti in razlike med tema dvema sistemoma. Želeli smo ugotoviti, kolikšna količina tovora in koliko potnikov se letno prevaža v cestnem prometu, katera oblika transporta je najbolj razširjena v tovornem in katera v javnem potniškem prevozu. Zanimalo nas je tudi, kolikšna je dolžina različnih vrst cest oziroma kolikšna je cestna infrastruktura, kakšno je število smrtnih žrtev v prometnih nesrečah v cestnem prometu v Sloveniji in Združenem kraljestvu. Ob koncu bomo primerjali število smrtnih žrtev v cestnem prometu s številom smrtnih žrtev v železniškem prometu, in sicer za obe državi. Osredotočili smo se na statistične podatke, ki smo jih pridobili s pomočjo statističnega urada Evropske unije. Te podatke bomo najprej tabelarno prikazali in analizirali. Med seboj smo primerjali podatke za obe državi, in sicer tiste, ki so se nanašali na cestni promet. Na koncu smo vse ugotovitve povzeli in jih prikazali.
Ključne besede: cestni prometni sistem, cestni tovorni in potniški prometni sistem, cestna infrastruktura in suprastruktura
Objavljeno: 23.10.2011; Ogledov: 1991; Prenosov: 199
.pdf Celotno besedilo (1,16 MB)

Iskanje izvedeno v 0.15 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici