1. Odprava posledic ujme avgusta 2023 na glavnih in regionalnih cestah v Savinjski regiji : diplomsko deloMarko Čuček, 2024, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo zajema predstavitev ukrepov pristojnih služb na področju državne cestne infrastrukture za odpravo posledic ujme, ki je avgusta 2023 prizadela Slovenijo. Poudarek je na aktivnostih za vzpostavitev prevoznosti v prvih mesecih po ujmi, saj je šlo za obseg, ki je močno presegal razpoložljive kapacitete upravljavca glavnih in regionalnih cest, Direkcije Republike Slovenije za infrastrukturo oziroma izvajalcev gospodarske javne službe rednega vzdrževanja državnih cest, koncesionarjev devetih območij. Od skoraj 6.000 km cest, s katerimi upravljavec upravlja, so bile različne posledice evidentirane kar na 1.800 km cest. Od tega je bilo v petek, 4. 8. 2023, postavljenih 92 popolnih zapor in 98 delnih zapor (skupaj 190) v skupni dolžini 584 km državnih cest. V skrajnih razmerah, ki jih je povzročila ujma avgusta 2023, se je izkazalo, da je sistem odziva na izredne dogodke, ki ga je v skladu z veljavnimi predpisi ter koncesijskimi in internimi pogodbami vzpostavil upravljavec, ustrezen. Kot ustrezna se je pokazala tudi organiziranost gospodarske javne službe rednega vzdrževanja državnih cest kot koncesionirane storitve na posameznem zaokroženem geografskem območju. Pa vendar je bilo, v do sedaj največji naravni katastrofi, na tem področju moč odkriti tudi pomanjkljivosti. To je bilo predvsem pomanjkanje kadrovskih resursov in materialnih sredstev v okviru priprave optimalnih rešitev na terenu. Ključne besede: ujma, vzpostavitev prevoznosti, glavne ceste, regionalne ceste Objavljeno v DKUM: 12.12.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 0 Celotno besedilo (2,36 MB) |
2. |
3. Varnost motoristov v cestnem prometu: analiza prometne varnosti voznikov motornih koles v Republiki Sloveniji : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa VarstvoslovjeTilen Zajc, 2022, diplomsko delo Opis: V cestnem prometu so dnevno udeleženi tako vozniki motornih vozil (avtomobilov, motorjev), kolesarji kot tudi pešci. Prav zato je zavedanje o varnosti v cestnem prometu za vse udeležence še toliko bolj pomembno.
Večina ljudi v določenem trenutku postane voznik, naj bo to motorno vozilo ali ne. Zavedati se je treba tako odgovornosti za dejanja kot tudi za vse morebitne posledice, ki se lahko pripetijo vsakemu udeležencu.
Motoristi poleg kolesarjev in pešcev spadajo med bolj ogroženo skupino udeležencev v prometu. Hiter tempo življenja, nezbranost in redno spreminjanje cestne infrastrukture povzročajo nesreče, ki so večkrat končajo tragično.
Do nesreč motoristov največkrat prihaja zaradi zdrsa motorja, ki ga večinoma povzročijo nepravilnosti na cestišču. Med pogostejšimi vzroki so tudi izguba nadzora nad vozilom in neprilagojena hitrost. V vseh naštetih primerih je motorist za nesrečo kriv sam.
Analiza prometne varnosti v Republiki Slovenij prikazuje tudi, da je v primerih, ko motorist za nesrečo ni kriv sam, najpogostejši vzrok nesreče odvzeta prednost na cesti in neprimerno vedenje drugih udeležencev v prometu.
Preučevane statistike sicer prikazujejo, da se varnost na slovenskih cestah počasi izboljšuje. Velik del k temu prispevajo tudi redne akcije, ki opozarjajo na pomen varnosti v cestnem prometu s strani Agencije RS za varnost prometa in slovenske policije. S tem se vsi udeleženci v prometu bolj zavedajo svoje ranljivosti in posledic, ki jih lahko neznanje ali nezbranost na cesti povzročita. Ključne besede: varnost, promet, cestni promet, ceste, diplomske naloge Objavljeno v DKUM: 16.01.2023; Ogledov: 691; Prenosov: 72 Celotno besedilo (1,52 MB) |
4. Ogljični odtis optimalno načrtovane voziščne konstrukcije : magistrsko deloŠpela Kok, 2021, magistrsko delo Opis: Voziščna konstrukcija je osnova vsake cestne infrastrukture. Zagotavljati mora prometno prepustnost, prevoznost, trajnost in varnost vseh udeležencev v prometu.
Magistrsko delo obravnava teoretične osnove, življenjski cikel, ogljični odtis voziščne konstrukcije, vplive izgradnje na okolje ter optimizacijo dimenzioniranja voziščne konstrukcije glede na stroškovni vidik. Pri načrtovanju je treba poleg veljavnih zakonodaj in tehničnih specifikacij upoštevati ekonomski in okoljski vidik. Vedno pomembnejši je pristop življenjskega cikla, ki je v veliko pomoč pri načrtovanju tako cestne infrastrukture kot tudi samih voziščnih konstrukcij. Na podlagi takšnega pristopa lahko ocenimo uspešnost, ekonomsko stanje, tveganja ter izjemno pomembne vplive na okolje, ki jih povzročamo z gradnjo cestne infrastrukture. V praktičnem delu smo dimenzionirali voziščno konstrukcijo. Izvedena je bila stroškovna optimizacijo voziščne konstrukcije državne ceste. Za obravnavani cestni odsek je obravnavan tudi okoljski vidik oziroma ogljični odtis, ki ga voziščna konstrukcija odda v okolje v obdobju pridelave in vgradnje surovin. Ključne besede: voziščna konstrukcija, tehnične specifikacije za ceste (TSC), ogljični odtis, življenjski cikel, vplivi na okolje, optimizacija Objavljeno v DKUM: 19.11.2021; Ogledov: 970; Prenosov: 121 Celotno besedilo (3,04 MB) |
5. Poškodbe asfaltnih vozišč in določitev stopnje poškodovanosti z uporabo MSI metode - cesta R3-694 : diplomsko deloLaura Šeligo, 2021, diplomsko delo Opis: V zaključnem delu je podan predlog sanacije odseka ceste R3-694, ki leži v občini Polzela.
Najprej smo podali vizualno oceno o poškodovanosti voziščne konstrukcije, kar smo storili po metodi modificiranega švicarskega indeksa. Po pridobljeni oceni poškodovanosti ter analizi obstoječega stanja, smo predlagali 3 variante sanacije voziščne konstrukcije. Te si sledijo po investicijski zahtevnosti. V varianti 1 smo predlagali popolno zamenjavo voziščne konstrukcije ter predlog ureditve avtobusnih postajališč, križišč, odvodnjavanja ter menjava oziroma dodajanje manjkajoče prometne signalizacije. V varianti 2 smo predlagali preplastitev z ureditvijo odvodnjavanja. Varianta 3 pa obsega samo dela rednega vzdrževanja, kjer bi popravili samo odseke, ki so najbolj poškodovani.
Vsi predlogi za sanacijo obstoječe voziščne konstrukcije, so podani po pravilih tehničnih specifikacij ter veljavnih zakonov. Ključne besede: MSI, voziščna konstrukcija, poškodbe, vzdrževanje, tehnična specifikacija za javne ceste Objavljeno v DKUM: 24.09.2021; Ogledov: 1380; Prenosov: 131 Celotno besedilo (3,05 MB) |
6. Vpliv lastnosti tal na dimenzije voziščnih konstrukcij : magistrsko deloTim Balant, 2021, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo obravnava geotehnične preiskave temeljnih tal, sestavo ter dimenzioniranje voziščnih konstrukcij po tehničnih specifikacijah za javne ceste (TSC). Za zagotovitev nosilnosti, trajnosti in ravnosti površine voziščne konstrukcije, kar omogoča varno in udobno vožnjo, je potrebno upoštevati vplive prometne obtežbe, nosilnosti tal, globino zmrzovanja, odpornosti materiala pod voziščno konstrukcijo na učinke zmrzovanja in odtajanja ter hidrološke pogoje. V praktičnem delu smo dimenzionirali voziščne konstrukcije po TSC, kjer smo sočasno upoštevali naštete vplive v različnih medsebojnih kombinacijah ter analizirali njihove vplive na izbiro slojev voziščne konstrukcije in njihove dimenzije. Ključne besede: voziščna konstrukcija, tehnične specifikacije za ceste (TSC), prometna obremenitev, globina zmrzovanja, hidrološke razmere Objavljeno v DKUM: 08.09.2021; Ogledov: 1176; Prenosov: 135 Celotno besedilo (5,24 MB) |
7. Tehnološki elaborat za objekt Rekonstrukcija regionalne ceste Dole - Ponikva i. faza : diplomsko deloZala Esih, 2021, diplomsko delo Opis: V operativnem gradbeništvu predstavlja ključni del gradnje Tehnološki elaborat, na katerega se izvajalec opira tekom celotne gradnje. Na gradbišču ga potrebujemo kot iztočnico za vsako delo, ki se bo izvedlo. V tem diplomskem delu smo se osredotočili na praktični primer izvedbe tehološkega elaborata za izvedbo Rekonstrukcije regionalne ceste z R3-687/7207 Dole – Ponikva – Loče od km 4,100 do km 4,760, I. faza. V diplomskem delu smo želeli prikazati obstoječe stanje, predvidena dela na objektu, posamezne vrste del, projektne rešitve, način in kvaliteto izvedbe, organizacijo gradbišča, predvidene vgrajene materiale, mehanizacijo in opremo za izvedbo del. Izvajalec se z dobro in pravilno opisanimi postopki v tehnološkem elaboratu lahko izogne nepredvidenim situacijam, morebitnemu nepravilnemu izvajanju del tekom gradnje objekta in nepotrebnim dodatnim stroškom. Ključne besede: tehnološki elaborat, rekonstrukcija ceste, organizacija gradbišča, izvedba gradbenih del, operativno gradbeništvo. Objavljeno v DKUM: 07.09.2021; Ogledov: 1287; Prenosov: 147 Celotno besedilo (2,90 MB) |
8. Analiza vhodnih podatkov, potrebnih za uporabo računalniških programov za projektiranje cest : magistrsko deloAnja Ježovita, 2021, magistrsko delo Opis: Namen magistrske naloge je predstaviti pomembnost ustreznih vhodnih podatkov za potrebe
sodobnega projektiranja cest / cestne infrastrukture. sodobne načine izdelave projekta ceste.
V teoretičnem delu so predstavljeni sodobni programi za računalniško projektiranje cestne
infrastrukture, njihove značilnosti ter medsebojne razlike. Za uporabo sodobnih računalniških
programov potrebujemo ustrezne vhodne podatke: izdelan model terena, projektno-tehnični
elementi / parametri projektirane ceste ipd. Za potrebe izdelave projekta ceste smo na terenu
izvedli geodetske meritve in s pomočjo pridobljenih podatkov izdelali geodetsko podlago za
projektiranje. Uporabili smo metodo laserskega skeniranja in merjenje s totalno postajo.
Lasersko skeniranje je napredovalo, tako se danes uporablja 3D skeniranje kot hiter in
natančen način meritev. V magistrskem delu smo uporabili inštrument Topcon GTL-1000.
Inštrument je kombinacija 3D laserskega skenerja in totalne postaje. V programu Plateia smo
s podatki o izmerjenem območju izdelali digitalni model terena oziroma podlago za
projektiranje, na kateri smo projektirali novo cesto. Ključne besede: gradbeništvo, računalniški programiza projektiranje cest, elementi ceste, Plateia, geodetska podlaga za projektiranje ceste Objavljeno v DKUM: 05.07.2021; Ogledov: 1002; Prenosov: 97 Celotno besedilo (4,72 MB) |
9. Parametrična analiza voziščne konstrukcije z metodo končnih elementov : magistrsko deloMartin Štrumbelj, 2020, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo obravnava parametrično analizo voziščne konstrukcije z numerično metodo - metodo končnih elementov. Delo je sestavljeno iz petih delov, in sicer je v samem začetku dela teoretični del, kjer je na kratko opisana zgodovina in prihodnost voziščne konstrukcije ter splošen opis voziščne konstrukcije sedanjosti. V nadaljevanju je predstavljeno dimenzioniranje voziščne konstrukcije po tehničnih specifikacijah za ceste - TSC. Našteti in opisani so vsi pogoji, priporočila ter zahteve, ki jih mora načrtovalec oz. projektant upoštevati pri načrtovanju in dimenzioniranju voziščne konstrukcije. Po teoretičnem delu sledi praktičen primer dimenzioniranja voziščne konstrukcije po TSC (empirični postopek dimenzioniranja voziščne konstrukcije), kjer obravnamo realen primer odseka ceste v občini Starše. V zadnjem delu je podana parametrična analiza voziščne konstrukcije, izvedene z metodo končnih elementov (MKE), sledi zaključek. Na podlagi parametrične analize smo prikazali vpliv dimenzij in lastnosti vgrajenih materialov ter nosilnost podlage na trajnost voziščnih konstrukcij. Rezultate analitične metode smo primerjali s tehničnimi specifikacijami za ceste. Pri analitični metodi smo uporabljali programsko orodje Everstress. Ključne besede: gradbeništvo, voziščna konstrukcija, metoda končnih elementov, tehnične specifikacije za ceste (TSC), analitična metoda, empirični postopek Objavljeno v DKUM: 30.06.2020; Ogledov: 1791; Prenosov: 129 Celotno besedilo (6,90 MB) |
10. Ukrepi za prometno varno načrtovanje cest in opremljanje obcestja s poudarkom na motoristihJan Jelenc, 2019, magistrsko delo Opis: Ob hitro naraščajočem cestnem prometu je problematika prometne varnosti na cestah tako v Sloveniji kot v svetu že nekaj let med najbolj izpostavljenimi. Prometna varnost je odvisna od vrste dejavnikov. Infrastruktura je samo eden izmed elementov prometne varnosti in zagotavlja osnovni nivo varnosti oziroma temeljno varnost. Načelo odpuščanja napak voznikov predstavlja temelj koncepta “odpuščajočih cest”, gre namreč za sodoben pristop zagotavljanja varnejših cest, s katerim je mogoče preprečiti ali znižati določen odstotek prometnih nesreč, katerih vzroki so napake voznikov. Koncept je inženirski pristop, ki na način ureditve cestne infrastrukture in obcestja (ob upoštevanju fizičnih omejitev ter zmožnosti) izključi možnosti za človeške napake do neke mere in tako zagotovi zmanjšanje števila prometnih nesreč oziroma preprečitev njihovih hudih posledic.
V magistrskem delu smo proučili osnovna izhodišča problema prometnih nesreč motoristov, namen in rešitve koncepta “odpuščajočih cest”. Na podlagi teh podatkov smo določili nekatere ukrepe načrtovanja varne cestne infrastrukture in obcestja za motoriste, ki izhajajo iz primerov dobrih praks evropskih držav s področja zagotavljanja varnejše cestne infrastrukture. Ključne besede: gradbeništvo, prometna varnost, motoristi, varnostni ukrepi, odpuščajoče ceste Objavljeno v DKUM: 23.09.2019; Ogledov: 1518; Prenosov: 201 Celotno besedilo (3,85 MB) |